Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen LTE upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe prijs van 293 excl. BTW? Dat is in Vlaanderen neem ik aan?

Ik heb net de rekening gehad van Tesla NL voor de LTE uprade voor ongeveer 464 excl btw...

Update: ik zie dat je ook uit NL komt. Dus jij hebt in NL de upgrade laten doen voor 293,-?!

Hierbij mijn factuur (onderdeel) . Heb enkel parts in rekening gekregen voor 202 euro ex btw. . Dus nig minder dan € 293 Belgische en/of Nederlandse euro's. Zal wel mazzel hebben dan. En nee: uren waren warranty. Dus niet ergens anders de uren gespecificeerd. Maybe I am a luckey bastard...
 

Attachments

  • IMG_0470.PNG
    IMG_0470.PNG
    635.6 KB · Views: 130
Hierbij mijn factuur (onderdeel) . Heb enkel parts in rekening gekregen voor 202 euro ex btw. . Dus nig minder dan € 293 Belgische en/of Nederlandse euro's. Zal wel mazzel hebben dan. En nee: uren waren warranty. Dus niet ergens anders de uren gespecificeerd. Maybe I am a luckey bastard...

als ik alle posten optel; kom ik toch aan die 293 euri.:confused:
waarvan 208euro labour costs.
het bordje zelf staat aan 78.51€. overigens is het eigenaardig dat daar ook de GPS-module bij vermeld is (UBLOX is een fabrikant van GPS-ontvangers)

blijft in elk geval een koopje;) tegenover de kost die mij werd opgegeven:(.
 
als ik alle posten optel; kom ik toch aan die 293 euri.:confused:
waarvan 208euro labour costs.
het bordje zelf staat aan 78.51€. overigens is het eigenaardig dat daar ook de GPS-module bij vermeld is (UBLOX is een fabrikant van GPS-ontvangers)

blijft in elk geval een koopje;) tegenover de kost die mij werd opgegeven:(.

Bij de classic is het duurder dan bij de latere versies. Dat schijnt meet werk te zijn
Ik kreeg van tesla aan de telefoon een prijs van ca 500 te horen.
 
als ik alle posten optel; kom ik toch aan die 293 euri.:confused:
waarvan 208euro labour costs.
het bordje zelf staat aan 78.51€. overigens is het eigenaardig dat daar ook de GPS-module bij vermeld is (UBLOX is een fabrikant van GPS-ontvangers)

blijft in elk geval een koopje;) tegenover de kost die mij werd opgegeven:(.

Ah wel scherp! Okee €293,=. Dan doet de Belgische euro toch 1,73 tov de Nederlandse euro @ojee99!
 
  • Funny
Reactions: ojee99 and S-19910
vandaag is de update uitgevoerd.
door omstandigheden:confused: heb ikzelf nog maar een paar kilometer gereden - maar de eerste indruk is zeer positief !
Nergens nog de verbinding verloren; hier ben ik héél blij mee.:)
Mijn classic is zeker in waarde gestegen !

Kost was 464.46€ ex-BTW.

De provider is nu ook gewijzigd van Telefonica-Spanje naar KPN-Nederland.
Zo ben ik ook verlost van de Spaanse reclame op (sommige) Tune-in kanalen én op het TMC-forum.
Ook het browsen gaat sneller, maar ik verkies toch nog de smart-phone... (tot de nieuwe versie ?)
 
Vrijdag ook laten uitvoeren (aan diezelfde prijs). Reuzegroot verschil alvast voor Tunein podcasts, die nu altijd wél werken (voordien kon ik soms een kwartier of meer sukkelen eer de podcast eraan kwam, of -erger nog- halverwege ophield), en de update is dus voor mij wel de moeite waard.

Browsen idd ook wat sneller en dat is ook lekker meegenomen natuurlijk (en wordt mss nog beter met 8.1).
 
Vrijdag ook laten uitvoeren (aan diezelfde prijs). Reuzegroot verschil alvast voor Tunein podcasts, die nu altijd wél werken (voordien kon ik soms een kwartier of meer sukkelen eer de podcast eraan kwam, of -erger nog- halverwege ophield), en de update is dus voor mij wel de moeite waard.

Browsen idd ook wat sneller en dat is ook lekker meegenomen natuurlijk (en wordt mss nog beter met 8.1).
Ik heb het idee dat 4G voor de Belgen beter werkt als in NL. Ik heb nog 3G maar werkt eigenlijk prima. Met Spotify wat ik meeste luister, geen problemen.
 
Ik heb sinds vandaag ook de LTE in mijn S (Sep 2013). Is het veeeeeeel sneller? Nee, dat niet. Spotify reageert wel iets sneller en de Nav maps laden ook.

Heb nu ook een KPN SIM in de auto.

Het ging mij vooral om het bereik van de auto met het telefoon netwerk. Providers schakelen 3G steeds verder uit:
* T-Mobile zet helft van 3g-frequenties op 2100MHz-band in voor 4g
* Vodafone begint met test van 4g op frequentie 3g
* T-Mobile begint test in Woerden met 4g op 3g-frequentie
* T-Mobile test verhoging snelheid 4g met gebruik frequentie 3g
* KPN: 3g is een halfbakken en middelmatige technologie

Vooral de laatste is een goede! 3G is een brakke techniek en gaat daarom snel weg. Met 4G/LTE heb je echt veel beter bereik en kan een zendmast veel meer devices tegelijk afhandelen.

3G gaat steeds slechter worden waar 4G alleen maar beter wordt.
 
Gisteren de LTE upgrade laten installeren en ik ben na een ritje Tilburg-Oss al tevreden: zoeken in Spotify is veel sneller.

Zojuist de app gestart om de verwarming aan te zetten en ik wist niet wat ik meemaakte: 1-2 seconden en hij had verbinding!
Dat was, net zoals hierboven bij ojee99 10-20 seconden en vaak langer.

Dus, ik ben er blij mee!
 
Voorzover ik het overzie moet hiervoor het halve dashboard uit -en weer in- elkaar worden geschroefd.
In een Classic is het zelfs een compleet andere printplaat/moederbord of het los -en weer vast- solderen van het betreffende module.
Of het voor iedereen de moeite waard is, weet ik ook niet, maar de kosten lijken me reëel. (Gegeven de Tesla uurtarieven, natuurlijk.)
 
Voorzover ik het overzie moet hiervoor het halve dashboard uit -en weer in- elkaar worden geschroefd.
In een Classic is het zelfs een compleet andere printplaat/moederbord of het los -en weer vast- solderen van het betreffende module.
Of het voor iedereen de moeite waard is, weet ik ook niet, maar de kosten lijken me reëel. (Gegeven de Tesla uurtarieven, natuurlijk.)
Dat solderen is niet waar in een Classic, het is een losse module los halen.

Maar het is wel zo dat het hele scherm er uit moet en de modules gewisseld moeten worden.
 
De prijs voor de 4G upgrade is echt buiten alle proportie, hetzelfde als een volledige smartphone terwijl het 1 kleine module is
Ach het kan allemaal nog veel erger. Vorige week moest vanwege een falende sensor de hele verwarmingsunit vervangen worden. Dat is niet meer dan en straalkacheltje/broodrooster maar moest wel even EUR 820 ex BTW voor het onderdeel alleen kosten.. Hele reparatie EUR 1200+. Coulance zat er ook niet in.

Had dat geld dus liever aan een LTE upgrade besteed.