Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen LTE upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Okee, eerste ervaringen met upgrade naar LTE. Op basis van mijn dagelijkse route langs de knardijk in Flevoland naar Harderwijk.
- dekking is beter, hierdoor minder lang "grijze blokjes" bij Google maps kaart. Dat merk je echt wel. Echter opbouwen van details incl. file info gaat nog steeds niet rapjes.
- geen uitval TuneIn radio waar anders wel uitval was
- iets sneller wisselen en opstarten van zenders in TuneIn radio.
- browser inderdaad nog steeds drama.

Is geen upgrade van 550 euro waard. Maar nieuwe prijs van 293 euro wel vind ik.
 
Okee, eerste ervaringen met upgrade naar LTE. Op basis van mijn dagelijkse route langs de knardijk in Flevoland naar Harderwijk.
- dekking is beter, hierdoor minder lang "grijze blokjes" bij Google maps kaart. Dat merk je echt wel. Echter opbouwen van details incl. file info gaat nog steeds niet rapjes.
- geen uitval TuneIn radio waar anders wel uitval was
- iets sneller wisselen en opstarten van zenders in TuneIn radio.
- browser inderdaad nog steeds drama.

Is geen upgrade van 550 euro waard. Maar nieuwe prijs van 293 euro wel vind ik.

Nieuwe prijs van 293 excl. BTW? Dat is in Vlaanderen neem ik aan?

Ik heb net de rekening gehad van Tesla NL voor de LTE uprade voor ongeveer 464 excl btw...

Update: ik zie dat je ook uit NL komt. Dus jij hebt in NL de upgrade laten doen voor 293,-?!
 
Nieuwe prijs van 293 excl. BTW? Dat is in Vlaanderen neem ik aan?

Ik heb net de rekening gehad van Tesla NL voor de LTE uprade voor ongeveer 464 excl btw...

Update: ik zie dat je ook uit NL komt. Dus jij hebt in NL de upgrade laten doen voor 293,-?!
En daarnaast loopt de Belgische Euro al vrij lang gelijk op met de Nederlandse Euro.
 
Mijn auto (Sep 2013) gaat 16 en 17 Januari in Rotterdam de LTE upgrade krijgen, geen idee wat het gaat kosten eigenlijk....

De reden dat ik het doe is puur toekomst gericht. 4G/LTE krijgt nu alle aandacht van de telco's en ik wil gewoon goed bereik hebben met de S.
 
Mijn auto (Sep 2013) gaat 16 en 17 Januari in Rotterdam de LTE upgrade krijgen, geen idee wat het gaat kosten eigenlijk....

De reden dat ik het doe is puur toekomst gericht. 4G/LTE krijgt nu alle aandacht van de telco's en ik wil gewoon goed bereik hebben met de S.
Ergens op dit forum/draadje staat dat de upgrade van 3G naar 4G niet zoveel uitmaakt. De upgrade van de browser (die voor december gepland stond.....) zou veel meer effect (moeten) sorteren.
 
Hmmm, ik gebruik die browser echt zelden (het is een auto, en in mijn geval zonder autopilot, dus ik moet m'n aandacht op de weg houden. Ik vind een snelle 4G verbinding vooral van belang voor navigatie en Spotify. En dus vlot connecten via de app.
 
Ergens op dit forum/draadje staat dat de upgrade van 3G naar 4G niet zoveel uitmaakt. De upgrade van de browser (die voor december gepland stond.....) zou veel meer effect (moeten) sorteren.
Dat zeg ik ook juist. 3G netwerken krijgen geen aandacht meer van telco's. Steeds meer frequentie ruimte gaat naar 4G en steeds minder naar 3G.

Het gaat mij puur om bereik, niet om snelheid of iets anders. 4G is de toekomst en die netwerken werken dus ook beter.
 
Zit nog gewoon op 3G en heb het idee dat Tesla wat aan zijn netwerk heeft gedaan. Vooral op 'rustige' tijden (in het weekend bijv.) heb ik nu soms bliksemsnel contact via de app.
Wellicht was dat de reden van het wegvallen van connectie die een aantal bezitters de afgelopen weken hebben meegemaakt.
 
Zit nog gewoon op 3G en heb het idee dat Tesla wat aan zijn netwerk heeft gedaan. Vooral op 'rustige' tijden (in het weekend bijv.) heb ik nu soms bliksemsnel contact via de app.
Wellicht was dat de reden van het wegvallen van connectie die een aantal bezitters de afgelopen weken hebben meegemaakt.
Ik merk zelf geen verschil in snelheid over 3G.

Maar waar ik op doel is het 3G/4G netwerk van oa KPN waar Tesla gebruikt van maakt.

De telco's zijn steeds meer frequentie ruimte van 3G aan het overzetten naar 4G. In Nederland, maar ook daar buiten.

Met LTE/4G heb je dus beter bereik. Ik weet dat de browser enzo niet sneller wordt, maar totale bereik wel.
 
Ik heb afgelopen weekend het verschil kunnen ervaren tussen 3G in een classic, en LTE is een héél recente Tesla.
Hier was het verschil zeer groot.

In de praktijk kan ik in mijn Classic tune-in of spotify niet gebruiken, hapert vrij veel.
in de nieuwste Tesla liep internet-radio of spotify zonder enige hapering.

Ik heb dus de update besteld.
Hier boven worden twee prijzen genoemd.
Ik vermoed dat het prijsverschil afhangt van de hardware-versie van de centrale console.
<speculatie_mode on>
In de classics zou de aanpassing meer werk vragen dan in de nieuwere versies;
in de nieuwere versies zou het 3G kaartje gestekkerd op het MoBo zitten; wat het wisselen 'een fluitje van een cent' en dus goedkoper maakt.
<speculatie_mode off>
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Volgens Tesla was het bedrag van +/- 550,- wel het juiste en enige bedrag. Ze hadden géén idee waar het andere bedrag vandaan komt.

Mijn auto staat dagelijks geparkeerd in een openbare parkeergarage met niet-optimaal ontvangst van het mobiele netwerk. In dit specifieke geval merk ik nu al een aantal dagen dat de app bijna direct connect. Heerlijk, voorheen duurde dit soms wel 10-20 seconden. Schijnbaar heb ik in die garage dan beter ontvangst via LTE dan via 3G. Wat weer goed aansluit bij het verhaal van Wido.

Hoi @jm71 ik was een beetje afgehaakt toen de nieuwe forumsoftware z'n intrede deed, maar ik ben er weer hoor! :)

@S-19910 je zal er geen spijt van hebben, Spotify draait nu, in mijn geval, véél soepeler! (Zoeken, start met afspelen, volgende nummer laden)