Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen LTE upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wek dit oude draadje maar even op met een tip.
Ik kan iedereen de LTE upgrade aanraden. Het grootste verschil is het wakker maken van de auto, dat duurt nu nog ongeveer 2 seconden en duurde eerder soms wel eens een halve minuut.
Ook Spotify (Spötify?) is nu opeens echt heel erg bruikbaar.
Tesla vraagt er € 550 voor.

Loek Keulers van Laadkabelwinkel.nl vraagt € 150 voor de LTE upgrade als je je eMMC laat vervangen. Samen kost het dan € 700. Dus slechts een beetje meer dan Tesla voor alleen de LTE upgrade vraagt.

De LTE upgrade en de snellere én grotere eMMC chip zorgen voor een heel andere beleving!

 
  • Like
  • Helpful
Reactions: PaulusdB and Wim S.
Een paar weken geleden een nieuw modem bij Loek gekocht en daar mee zelf de MCU omgebouwd naar LTE (eMMC had ik al een poos terug laten doen bij Dennis)

Met het 3G modem sloeg Spotify minimaal 2x per rit over (leek wel of hij niet voldoende gebufferd kreeg) nu met LTE modem volledig verleden tijd.

Oude modem:

20200211_085541.jpg


LTE modem boven, 3G modem onder:

20200211_085856.jpg
 
Heb ook de lte upgrade samen met een preventieve emmc vervanging laten doen bij Dennis in Terneuzen- prachtig ambachtelijk en technisch werk. Mijvalt de ontvangst een beetje tegen - is er een antennetweak mogelijk? Waar ik met de 3g meestal 3 of 4 streepjes ontvangst had, is het nu zelden meer dan 2 streepjes.
 
Heb ook de lte upgrade samen met een preventieve emmc vervanging laten doen bij Dennis in Terneuzen- prachtig ambachtelijk en technisch werk. Mijvalt de ontvangst een beetje tegen - is er een antennetweak mogelijk? Waar ik met de 3g meestal 3 of 4 streepjes ontvangst had, is het nu zelden meer dan 2 streepjes.

Was bij mij idem. Schijnt normaal te zijn bij een S met LTE is mij verteld. Ik moet zeggen hij heeft wel minder streepjes maar hij doet het op LTE met 2 streepjes beter dan de 3G met vol bereik.
 
Tesla heeft bepaalde onderdelen afgeschermd zodat je deze niet (meer) zomaar zelf kan kopen. Enkel nog door Tesla zelf of een erkend Tesla schadehersteller.

Eerst waren dit bijvoorbeeld enkel maar hoogspanningscomponenten maar helaas steeds meer onderdelen worden niet meer los verkocht en dus nu ook sinds kort het LTE modem helaas.