Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met carwrap

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg
image.jpg
 
Veel verhalen en 'reclame/tips' over wraken, maar eh .. zijn er al rijders die Xpel hebben toegepast?
Ik overweeg die ook en zit te dubben in hoeverre ik het zal toepassen (is nogal prijzig als je hele auto doet..)
Behalve front heb ik idee dan ook de zijdeuren achter (wang) nogal kwetsbaar is voor krassen/tassen/fietsen..

- - - Updated - - -

Eh niet wraken maar wraken dus

- - - Updated - - -

wrap-en wordt automatisch wrr...
 
Veel verhalen en 'reclame/tips' over wraken, maar eh .. zijn er al rijders die Xpel hebben toegepast?
Ik overweeg die ook en zit te dubben in hoeverre ik het zal toepassen (is nogal prijzig als je hele auto doet..)
Behalve front heb ik idee dan ook de zijdeuren achter (wang) nogal kwetsbaar is voor krassen/tassen/fietsen..

- - - Updated - - -

Eh niet wraken maar wraken dus

- - - Updated - - -

wrap-en wordt automatisch wrr...

informeer even bij Texla - niet zo heel actief op het forum, maar een PM zou kunnen werken.
 
Ik heb de mijne ook laten wrappen en ben zeer tevreden over het esthetische, maar wat minder over het onderhoud. Na de minste regenbui lijkt het alsof je al maanden de auto niet gewassen hebt. Ik ben dus nog op zoek naar iets zoals een wax waardoor het vuil minder blijft kleven.
 
Veel verhalen en 'reclame/tips' over wraken, maar eh .. zijn er al rijders die Xpel hebben toegepast?
Ik overweeg die ook en zit te dubben in hoeverre ik het zal toepassen (is nogal prijzig als je hele auto doet..)
Behalve front heb ik idee dan ook de zijdeuren achter (wang) nogal kwetsbaar is voor krassen/tassen/fietsen....

Ik heb een 'clear bra' (motorkap, front, voorste vleugels) van Xpel, en ben daar heel gelukkig mee. Zie je absoluut niet en biedt uitstekende bescherming. Carwash proof, nodig want zelf wassen zie ik maar matig zitten.

Film is geplaatst door ConnectIn in Tilburg, in twee keer wegens schade aan voorkant die ik opgelopen had. Plaatsing is perfect en de service geweldig. Delight the customer, zeg maar.
 
Ik heb de mijne ook laten wrappen en ben zeer tevreden over het esthetische, maar wat minder over het onderhoud. Na de minste regenbui lijkt het alsof je al maanden de auto niet gewassen hebt. Ik ben dus nog op zoek naar iets zoals een wax waardoor het vuil minder blijft kleven.

Kijk eens naar Jetseal Matte van chemical guys, ze hebben ook speciale shampoo's en quick detailers voor matte auto's
 
Ik ben er even S-19910

Hape je vraagt om mijn ervaring, heb sinds augustus een totale wrap van Expel. Zal eerlijk zeggen ik ben niet zo'n poetser dus als hij een beurt krijgt is het de moeite.
Ik moet zeggen dat het lang duurt voordat hij echt smerig wordt. De hechting van vuil is minder als van mijn Roadster waar geen Expel op zit plus er zitten nog steeds geen poets krassen op, ook na bijna 7 maanden niet.
Mag ook niet want het is een zelf herstellende folie, kort gezegd ik ben zeer tevreden. Heb ondertussen schade gehad ( scooter over de frunkkap ) spatbord in de kreukels, velg stuk. maar de frunkkap geen kras te zien ( is ook niet vervangen, ook de expel folie niet terwijl jonge bestuurder van de scooter over de kap is gegleden).
Ik zie dat je in noord nederland woont, als je het een keer wilt zien, 1 X in de maand staat hij in de stad Groningen verder op Texel en bijna wekelijks rond Moerdijk en Breda en af en toe even vullen in Oosterhout.
Sorry voor het late antwoord, ben niet zo actief hier, heb ook andere drukke hobby's en werkzaamheden.


Kort gezegd ik ben zeer tevreden
 
Hoi Jan,

Dank voor je antwoord. Vervelend van dat ongeluk! Maar fijn dat de Expel zo goed werkt. Ik heb al wel wat poets en andere krasjes (niet ernstig, maar wel zonde) en denk er hard over alsnog iets te doen (heb auto sinds medio september). Zou wel willen x willen zien hoe het eruit ziet, want aantal mensen raden het af omdat het te zichtbaar zou zijn. Ik heb een signature red kleur. jij? Bel of mail me maar als je in de buurt bent; 06 113 06 101 of [email protected]

Groet en zeker dank voor je informatieve antwoord
 
Hape

Ja, ik moet mensen er op wijzen dat het er op zit, je kunt het dan zien. Op de hangplek in Oosterhout komt dat geregeld voor dat ik het moet laten zien. Maar ik heb een hekel aan die poets krassen die je in de zon ziet zitten. Had eerst de achterklep niet in de folie, dus wel krasjes er op van menen die toch even moeten kijken met de handen. We hebben die krasjes er uit gepoetst en ook nu in de Expel laten zetten.
Ja met een hoop dingen waarom doe je het. Zoals aparte lichtmetalen velgen waar doe je het voor in het normale gebruik? Laten we eerlijk zijn meest voor een ander, for the looks! Ik heb dit toch een beetje gedaan voor het gemak, het is zoals ik al zei een zelf herstellende folie en makkelijk in onderhoud.
Die van mij is dus ook Signature red, Je heb hem waarschijnlijk gezien. 22 augustus mochten wij ( mijn vrouw ) deze als eerst geassembleerde Tesla in Tilburg naar buiten rijden. Ook daar heb ik nog een interne foto van gekregen dat het echt de eerste was.

We maken wel even contact!
 
Er zijn nieuwe Xpel patronen voor de Model S beschikbaar. De spiegels zijn nu volledig bedekt (voorheen alleen de voorkant) en er is een patroon voor de achterklep met uitsnijding van de logos zodat ze er niet af hoeven. De achterklep was het laatste patroon dat nog ontbrak, de auto is nu van de voor t/m de achterbumper te beschermen.
 
Er zijn nieuwe Xpel patronen voor de Model S beschikbaar. De spiegels zijn nu volledig bedekt (voorheen alleen de voorkant) en er is een patroon voor de achterklep met uitsnijding van de logos zodat ze er niet af hoeven. De achterklep was het laatste patroon dat nog ontbrak, de auto is nu van de voor t/m de achterbumper te beschermen.

op de website van B&C Design (Vilvoorde) staat een blauwe model S (blijkbaar ook met Xpel...):

BC Design

Iemand van op het forum ?
Ervaring ?
 
Waar kan je Xpel Wrap laten plaatsen? Lijkt me wel een mooie oplossing zeker als je hem daarna ook nog door de wasstraat kan halen.

Update:

Home - Connectin Europe



via de xpel website gevonden in tilburg

De wasstraat? Is dat dan toegestaan bij deze wrap?
Ik zou in de toekomst wel de chrome willen wrappen...maar volledig lijkt me zo tijdelijk.
Denk dat ik nog steeds glascoating ga doen.
 
Ik heb een volledige XPEL Ultimate folie over de auto zitten. Als er een kras opkomt fohn je die eruit. Auto is nu bijna een jaar oud en nog geen steenslag op de lag of last van swirls in de wrap. Schoonmaken is ook ideaal effe foamen met de washandshoen eroverheen en klaar niks poetsen etc. Ook hoef je niet bang te zijn voor vogelpoep aangezien dat geen kans meer maakt. Schuurspons? Geen probleem. De Auto is voor de wrap volledig gedetailed en dat blijf je zien. Er zit 10 jaar garantie op de folie op kleur echtheid. De folie die ik heb is transparent. Als je weet dat de folie erop zit dan kan de folie ontdekken op sommige plekken anders lukt dit je niet tenzij je goed gaat zoeken. Ik heb het bij de jongens van Carclean.nl laten doen.
 
Ik heb een volledige XPEL Ultimate folie over de auto zitten. Als er een kras opkomt fohn je die eruit. Auto is nu bijna een jaar oud en nog geen steenslag op de lag of last van swirls in de wrap. Schoonmaken is ook ideaal effe foamen met de washandshoen eroverheen en klaar niks poetsen etc. Ook hoef je niet bang te zijn voor vogelpoep aangezien dat geen kans meer maakt. Schuurspons? Geen probleem. De Auto is voor de wrap volledig gedetailed en dat blijf je zien. Er zit 10 jaar garantie op de folie op kleur echtheid. De folie die ik heb is transparent. Als je weet dat de folie erop zit dan kan de folie ontdekken op sommige plekken anders lukt dit je niet tenzij je goed gaat zoeken. Ik heb het bij de jongens van Carclean.nl laten doen.

Kan je een indicatie geven van de prijs van zo'n volledige XPEL ? Als je dit liever niet op het forum vrij geeft, kan een PM ook altijd natuurlijk :rolleyes:

Erg benieuwd in elk geval....
 
Ik heb mijn Model S ook laten wrappen met XPEL folie, bij Connectin in Tilburg (importeur voor o.a. NL). Daarbij is de achterklep uit één stuk folie bekleed, volgens Connectin voor de eerste keer in Europa.
Ik ga het straks ophalen, en zal dan wat foto's plaatsen.