Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met een Stinger

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er mensen op dit forum die een Stinger in hun Tesla hebben?
Ik was bij vorige auto's altijd erg tevreden hierover, maar hoor verhalen dat de radar die door de TACC gebruikt wordt storingen kan geven.
Of weet iemand op welke frequentie de Tesla werkt of waar ik dat kan vinden?
Alvast dank!
 
In mijn vorige auto had ik ook een dsi, altijd heel tevreden over geweest. Echter sinds de nieuwe flitsapparatuur is een dsi niet meer betrouwbaar (althans heb je een nieuwe antenne nodig).
Bij de Tesla een nieuwe VIP gekocht en wederom heel tevreden.
Al jaren geen fanmail meer ontvangen
 
Ik heb zelf geen Tesla, ben gewoon geïnteresseerd. M'n pa heeft er wel een, inclusief Stinger VIP. Heeft tot nu toe geen problemen gegeven met de autopilot hardware, en het bereik van de Stinger is ook niet minder dan ik van vorige wagens gewend ben. vd Akker in Best heeft ervaring met het inbouwen bij Tesla's, maar er zal vast wel een adres wat meer in de buurt van den Haag te vinden zijn.
 
Ik heb zelf geen Tesla, ben gewoon geïnteresseerd. M'n pa heeft er wel een, inclusief Stinger VIP. Heeft tot nu toe geen problemen gegeven met de autopilot hardware, en het bereik van de Stinger is ook niet minder dan ik van vorige wagens gewend ben. vd Akker in Best heeft ervaring met het inbouwen bij Tesla's, maar er zal vast wel een adres wat meer in de buurt van den Haag te vinden zijn.
Dat is goed nieuws! Ik zal in ieder geval even contact opnemen met vd Akker om te horen of er nog speciale zaken zijn om op te letten bij Tesla. De auto van je vader heeft ook de automatische cc? (bouwjaar na sept 2014)

- - - Updated - - -

Ik heb nog een 'good old' stinger Ventura in de TVR. Voorheen ook in de BMW, maar toen de Tesla kwam had ik geen zin in kabel trekken enzo. Ik gebruik nu Flitsmeister, en dat werkt ook prima.
Flitsmeister werkt ook prima, maar in de praktijk blijkt dat ik hem toch weer vergeet of het scherm voor iets anders nodig heb.
Stinger staat gewoon altijd aan..
 
Ik heb nog geen disagrees uitgedeeld, maar kom in de verleiding: de wet in Nederland geldt ook voor Teslarijders. Het op een openbaar forum propageren de wet te overtreden (zeker waar de achtergrond een veiligheidsnorm is) vind ik niet ok.

wetten.nl - Regeling - Besluit voertuigen - BWBR0025554
Artikel 2 Besluit voertuigen:

1 Het is verboden om radarontvangstapparaten die geschikt zijn om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen, in te voeren, te koop aan te bieden, in voorraad te hebben of af te leveren.

Artikel 3

Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden met dat motorrijtuig te rijden en de eigenaar of houder van een motorrijtuig verboden met dat motorrijtuig te laten rijden, indien in of aan het motorrijtuig een radarontvangstapparaat aanwezig is als bedoeld in artikel 2, eerste lid.
 
Ik heb nog geen disagrees uitgedeeld, maar kom in de verleiding: de wet in Nederland geldt ook voor Teslarijders. Het op een openbaar forum propageren de wet te overtreden (zeker waar de achtergrond een veiligheidsnorm is) vind ik niet ok.

wetten.nl - Regeling - Besluit voertuigen - BWBR0025554
Artikel 2 Besluit voertuigen:

1 Het is verboden om radarontvangstapparaten die geschikt zijn om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen, in te voeren, te koop aan te bieden, in voorraad te hebben of af te leveren.

Artikel 3

Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden met dat motorrijtuig te rijden en de eigenaar of houder van een motorrijtuig verboden met dat motorrijtuig te laten rijden, indien in of aan het motorrijtuig een radarontvangstapparaat aanwezig is als bedoeld in artikel 2, eerste lid.
Ik gebruik hem als rittenregistratie!
 
Flitsmeister werkt ook prima, maar in de praktijk blijkt dat ik hem toch weer vergeet of het scherm voor iets anders nodig heb.
Stinger staat gewoon altijd aan..

Flitsmeister, mogelijk alleen de Pro versie, kan automatisch aan en uit schakelen. Aan wanneer je telefoon paired met opgegeven bluetooth apparaten (de Tesla dus) en uitschakelen wanneer de bluetooth verbinding verloren gaat.

Ik heb dit geconfigureerd en werkt per-fect.
 
  • Informative
Reactions: is3 and ebullio