TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Ervaringen met een Stinger

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MaH, Jul 29, 2015.

1. MaH

MaH Member

Zijn er mensen op dit forum die een Stinger in hun Tesla hebben?
    Ik was bij vorige auto's altijd erg tevreden hierover, maar hoor verhalen dat de radar die door de TACC gebruikt wordt storingen kan geven.
    Of weet iemand op welke frequentie de Tesla werkt of waar ik dat kan vinden?
    Alvast dank!

2. Voske

Voske Member

Ik heb een VIP in mijn Tesla. Mijn Tesla is nog uit voor het TACC tijdperk

3. MaH

MaH Member

En tevreden mee, neem ik aan?
    Ik had de voorloper (dsi) en die heeft me al heel wat fanmail uit Groningen bespaard

4. Voske

Voske Member

In mijn vorige auto had ik ook een dsi, altijd heel tevreden over geweest. Echter sinds de nieuwe flitsapparatuur is een dsi niet meer betrouwbaar (althans heb je een nieuwe antenne nodig).
    Bij de Tesla een nieuwe VIP gekocht en wederom heel tevreden.
    Al jaren geen fanmail meer ontvangen

5. Voske

Voske Member

Krijg overigens geen false alarm als ik andere Tesla's tegenkom. Dus wellicht geen probleem.

6. Herbie65

Herbie65 Member

Dit is overigens wel een methode om het te testen. Met 2 Tesla's achter elkaar aan rijden....

7. MaH

MaH Member

Nog beter, elkaar tegemoet rijden. :) de radar straalt naar voren, en de Stinger 'kijkt' ook naar voren.
    ik wacht nog even of er een reactie komt van iemand die hem in een recente Tesla heeft, en anders denk ik dat ik de gok ga wagen.

8. gelden

gelden Active Member

Ik heb nog een 'good old' stinger Ventura in de TVR. Voorheen ook in de BMW, maar toen de Tesla kwam had ik geen zin in kabel trekken enzo. Ik gebruik nu Flitsmeister, en dat werkt ook prima.

9. Killing Time

Killing Time New Member

Ik heb zelf geen Tesla, ben gewoon geïnteresseerd. M'n pa heeft er wel een, inclusief Stinger VIP. Heeft tot nu toe geen problemen gegeven met de autopilot hardware, en het bereik van de Stinger is ook niet minder dan ik van vorige wagens gewend ben. vd Akker in Best heeft ervaring met het inbouwen bij Tesla's, maar er zal vast wel een adres wat meer in de buurt van den Haag te vinden zijn.

10. MaH

MaH Member

Dat is goed nieuws! Ik zal in ieder geval even contact opnemen met vd Akker om te horen of er nog speciale zaken zijn om op te letten bij Tesla. De auto van je vader heeft ook de automatische cc? (bouwjaar na sept 2014)

- - - Updated - - -

Flitsmeister werkt ook prima, maar in de praktijk blijkt dat ik hem toch weer vergeet of het scherm voor iets anders nodig heb.
    Stinger staat gewoon altijd aan..

11. Killing Time

Killing Time New Member

12. Wim S.

Wim S. Active Member

Ik heb ergens nog een oude Stinger Ventura liggen. Deze kan de politie toch op afstand detecteren? Boete richting 500 euro.

13. MaH

MaH Member

Op afstand detecteren kan met de dsi of de vip in ieder geval niet, van de ventura weet ik dat niet zeker.
    Het beste bel je even met Stinger, je wordt uitstekend te woord gestaan door mensen die er echt wat van af weten.
    Zouden meer bedrijven moeten doen :)

14. gelden

gelden Active Member

Ik rijd al sinds 1996 met een Stinger Ventura. Verbod kwam pas later, maar nog nooit problemen gehad. Check op radardetectors gebeurde in het eerste jaar na verbod wel eens, maar nu volgens mij niet/zelden nog.

Share This Page