Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met Model S/X Raven

This site may earn commission on affiliate links.
Laden gaat weer iets tragen thuis - is 16.5KW ipv 22KW... toch merkbaar als je 2 wagens geladen moet hebben... Als je maar 1 e-wagen hebt is dit een non-issue
Dat is al even zo. Mijn vorige S (2017) kon ook maar op 24A laden en de X van mijn vrouw ook (eveneens 2017).

Wanneer ik onze S van 2017 vergelijk met die van 2019, is de vering (en de zetels) een enorme verbetering en geeft je eindelijk het "luxe gevoel" dat hoort bij deze wagens.
 
  • Ik nam het creme interieur. Welke genie dat hierbij bedacht heeft dat de vloermatten en zijkanten onderaan in creme kleur en dak + raamstijlen in het zwart moesten - GRMBL!!!! Wat een idioot. Onderkant wordt onmiddelijk vuil - dus zal ik zwarte matten gaan bestellen. Bovenkant waar ik graag licht interieur heb - is nu zwart.... Ik ga me hier nog heel veel aan ergeren...
Productiefoutje? Dit is mijn interieur.

20190917_212856.jpg
 
Ik kreeg mid-augustus een telefoontje van Tesla dat men een verandering had gedaan en dat vanaf nu de raamstijlen en dak ENKEL in zwart konden geleverd worden... zoals je in de configurator momenteel kan zien bij creme kleur. Ik kon ofwel een andere config maken met witte bekleding of deze aanpassing accepteren... grmbl... ik maak je foto vanaf dat ik de wagen terug heb van mijn detailer...
 
Al eerder onder een ander draadje gepost, maar inmiddels weggezakt naar pagina 4 en gaan antwoord. Dit is denk ik een meer passend draadje... het gaat om de Raven X.


Vraagje(s), ik kan op de bestelpagina nergens zien hoe het met de trekhaak zit, en bij audio zie ik FM radio.. is er nog wel een trekhaak optie of is deze standaard en is er geen DAB meer? Ook zag ik bij de voorraad modellen bij de LR 4.8 seceonden op 100 en bij de configurator 4.6.. nu prefereer ik Performance maar zijn even dingen die opvallen. Ook valt levertijd op, november... dus dat betekend snel beslissen. S of X ivm bijtelling...
 
Al eerder onder een ander draadje gepost, maar inmiddels weggezakt naar pagina 4 en gaan antwoord. Dit is denk ik een meer passend draadje... het gaat om de Raven X.


Vraagje(s), ik kan op de bestelpagina nergens zien hoe het met de trekhaak zit, en bij audio zie ik FM radio.. is er nog wel een trekhaak optie of is deze standaard en is er geen DAB meer? Ook zag ik bij de voorraad modellen bij de LR 4.8 seceonden op 100 en bij de configurator 4.6.. nu prefereer ik Performance maar zijn even dingen die opvallen. Ook valt levertijd op, november... dus dat betekend snel beslissen. S of X ivm bijtelling...

IVM Levering, gehoord van sales rep (heb zelf besteld deze week):
Er komen 6 boten vanuit US naar EU, eind November zou de best case verwachting zijn als je wagen op de eerste boten zit, anders is het midden December. Hij wou geen valse beloften doen mbt levering gezien hij geen zeg heeft op het logistieke stuk.

IVM DAB:
Handleiding:
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf

Versie: 2019.16.1.1 May 16, 2019

Pagina: 163
DAB-radioservices

Als de Model X is uitgerust met het optionele Sound-pakket, kunt u DAB-radio selecteren in de bron Radio van Media Player. Selecteer een DAB-radiozender door in de lijst met de in uw gebied beschikbare zenders te bladeren, of tik op de knop Volgende of Vorige.
 
IVM Levering, gehoord van sales rep (heb zelf besteld deze week):
Er komen 6 boten vanuit US naar EU, eind November zou de best case verwachting zijn als je wagen op de eerste boten zit, anders is het midden December. Hij wou geen valse beloften doen mbt levering gezien hij geen zeg heeft op het logistieke stuk.

IVM DAB:
Handleiding:
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf

Versie: 2019.16.1.1 May 16, 2019

Pagina: 163
DAB-radioservices

Als de Model X is uitgerust met het optionele Sound-pakket, kunt u DAB-radio selecteren in de bron Radio van Media Player. Selecteer een DAB-radiozender door in de lijst met de in uw gebied beschikbare zenders te bladeren, of tik op de knop Volgende of Vorige.

Tja. mij is aangegeven dat ik wel een soort van voorbehoud kan maken op de overeenkomst dat het kenteken uiterlijk op 31-12-19 geregistreerd moet staan en anders hij kosteloos zal worden geannuleerd.

Voor wat betreft het DAB verhaal, er staan veel zaken in de handleiding die niet (meer) relevant zijn. Bijvoorbeeld, jij copy->paste zelf "optionele Sound Pakket" Er is helemaal geen optioneel sound pakket meer. Dit is standaard. Op de bestelpagina staat nadrukkelijk FM radio. Dit is wat ze beloven op het moment van het aangaan van de overeenkomst in de commerciële uiting.

Trekhaak? Weet jij of iemand daar een antwoord op? Ook de 4.6 naar honderd terwijl de voorraad auto's 4.6 aangeven staat dan nog voor mij open.
 
Wat extra feedback ivm mijn raven.

* Verbruik op kortere ritten blijkt toch redelijk hoog te zitten - ik hou het in het oog en post hier meer details over kortelings.

* Gisteren avond in het donker mijn oprit opgereden in achteruit. Met mijn oude MS was dit geen probleem - had voldoende zicht via de camera. Met de raven was het zicht quasi nihil... Zo erg dat ik ga kijken hoe ik de achteruitrijverlichting (wat een woord) niet sterker kan maken...

Ik kan ook op de oprit bij mij extra verlichting plaatsen - maar dat is enkel een oplossing thuis - niet op andere plaatsen...

Waarom kan deze camera geen nachtmode zicht hebben ? Is toch zo complex niet ?
 
Wat extra feedback ivm mijn raven.

* Verbruik op kortere ritten blijkt toch redelijk hoog te zitten - ik hou het in het oog en post hier meer details over kortelings.

* Gisteren avond in het donker mijn oprit opgereden in achteruit. Met mijn oude MS was dit geen probleem - had voldoende zicht via de camera. Met de raven was het zicht quasi nihil... Zo erg dat ik ga kijken hoe ik de achteruitrijverlichting (wat een woord) niet sterker kan maken...

Ik kan ook op de oprit bij mij extra verlichting plaatsen - maar dat is enkel een oplossing thuis - niet op andere plaatsen...

Waarom kan deze camera geen nachtmode zicht hebben ? Is toch zo complex niet ?

Thx, hoog verbruik korte ritten is prima, zet hem toch aan de zaak op de lader, lange ritten is belangrijk voor mij ivm minste tijdsverlies. Ik doe altijd beetje de rem intrappen om meer licht te krijgen met achteruit rijden, maar ik heb camera uit 2013/4 dus ik zal er zeker wel op vooruit gaan :)
 
Trekhaak? Weet jij of iemand daar een antwoord op? Ook de 4.6 naar honderd terwijl de voorraad auto's 4.6 aangeven staat dan nog voor mij open.

De X van mijn ouders uit Nov 2018 had de trekhaak standaard zonder dat ze die optie hadden, ik denk dat dit voor de Ravens ook zo is. Zelf te monteren, komt los in de koffer geleverd.
 
  • Like
Reactions: pvh