Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met Model S/X Raven

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S 2013 camera is ook uitstekend zolang hij schoon is. Eigenlijk onacceptabel dat je dit soort key features(domme CC anyone?) kan kwijtraken op nieuwere modellen. Gelukkig hebben we ze wel alle tijd en aandacht gegeven aan videospelletjes:confused:
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Wat extra feedback ivm mijn raven.

* Gisteren avond in het donker mijn oprit opgereden in achteruit. Met mijn oude MS was dit geen probleem - had voldoende zicht via de camera. Met de raven was het zicht quasi nihil... Zo erg dat ik ga kijken hoe ik de achteruitrijverlichting (wat een woord) niet sterker kan maken...

Dat is ook op de S 2018. Heel heel weinig licht.

Wat helpt is je mistlamp aanzetten en knipperlicht of gevaar licht.

Wij Europeanen hebben maar 1 lampje waar in de US het er twee zijn, de tweede op de plek van het verplichte mistlicht.

Als er iemand een mooie elegante oplossing heeft hebben ze aan mij een klant :)
 
pfffff.. moet voor 7 oktober blijkbaar een keuze maken om gegarandeerde levering te krijgen in 2019.

Nu een S P85+ die bij rustig rijden op 21" 300km range heeft. Keuze moet ik maken tussen een Raven S of X. Is nog best moeilijk..Range is erg belangrijk voor moeders ivm lange buitenlandtrips, maar is relatief. Denk dat de Raven X 400 echte KM haalt en de Performance misschien 10 minder. Dat is toch al zo een derde meer dan ik nu heb. De P85+ heeft een grote frunk, die wij ook echt volledig benutten en altijd vol hebben. Door de afmetingen past dit niet in de Raven Frunk, bij beide niet. De X heeft dan in een 5 zit configuratie veel meer ruimte. De S zou ik altijd in Performance nemen, alleen al om de komende Porsches te pesten :) de X twijfel ik aan. 4.6 naar de 100 is iets langzamer dan ik nu heb (Ja, P85+ was in 2012 al een beest) Prijsverschil Performance is niet echt veel, en Long Range X onder de prijs van de Performance S. Echter, ik heb nu 2 sets 21"Turbine velgen. 1 voor zomer en 1 voor winter, winter is 245 ipv 265 achter. Passen ook op de Raven Model S en ik denk niet op de X. De 19"kunnen dan op de P85+. Denk dat qua waarde als ik de P85+ verkoop ik niet meer krijg met 2 sets 21" velgen om een mooi set 21"nieuw te kopen voor de S. De X heeft wel veel meer leuke technologie als de automatische deuren en de voorruit is echt bizar. Dat hij qua afmetingen wat groter is boeit mij niet zo. Parkeerplaatsen op de zaak zijn allemaal minstens 2.85 breed en thuis al helemaal geen probleem.Qua looks altijd voor de S..

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie die van belang kunnen zijn? Ik zou gewoon de P85+ kunnen blijven rijden, zeker daar alles zowat al een keer is vervangen en alles prima werkt. Alleen de beperkte laadsnelheid in combinatie met range is echt voor met name mijn vrouw een groot issue. Door de nieuwe bijtellingsregels ben ik wel om. Had nu een mooie private lease regeling met mijn Holding maar zou toch over 2 jaar een nieuwe willen en dacht zoals zo velen dat dan nog steeds de huidige 4% tot 50k zou gelden... Niet dus.
 
Als je voor een X gaat zou ik voor lange afstanden niet op 22 inch rijden. Vorig jaar zonder problemen 370 km op volle lading, nu moest ik moeite doen voor 320 km. Komend weekend naar slovenie heb de 20 inch er weer opgelegd, eens zien hoe dit nu bevalt. Is non-raven X.
 
Voor mij was range de belangrijkste reden om een nieuwe S te kopen. De oude haalde met hangen en wurgen 360 km in de zomer. Ik had nog maar rond de 76 kWh bruikbaar na 120.000 km en 200 keer superchargen. Dus als je voor range gaat zou ik altijd de S kiezen. Aan de X kan ook veel meer stuk gaan dan aan de S.
De laadruimte is af en toe een dingetje inderdaad. Met drie volwassen meiden moet er om een of andere reden heel veel bagage mee. Dan maar de hoedenplank eraf en lekker hoog opstapelen, daar win je ruim mee wat je kwijtraakt aan extra ruimte in de frunk.

(Bovendien is de X gewoon lelijk)
 
  • Informative
Reactions: pvh
Als je voor een X gaat zou ik voor lange afstanden niet op 22 inch rijden. Vorig jaar zonder problemen 370 km op volle lading, nu moest ik moeite doen voor 320 km. Komend weekend naar slovenie heb de 20 inch er weer opgelegd, eens zien hoe dit nu bevalt. Is non-raven X.
Wil wel de grootste wielen.. en @pvkeep .. is inderdaad “minder aantrekkelijk” :)
 
  • Like
Reactions: pvkeep
@pvh zal me zondag melden. Net eerste etappe gedaan (220 km) op 20 inch en was weer wat ik me er van herinnerde easy boven de triplijn ipv moeite doen om erop te blijven. Vind de 22 inch ook een stuk mooier dus moreel dilemma.
 
Begin van de week deed ik voor het eerst de frunk open. En ik heb de auto al vier maanden. Tot mijn verbazing zat er geen afdekplaat over alle draden en slangetjes. De oude S had dat wel. Zijn ze die bij mij vergeten te monteren of is dat waarom ie 20K goedkoper is dan de vorige?
Het mysterie is opgelost. De wrapper was inderdaad vergeten de platen terug te plaatsen. Gelukkig hadden ze ze niet weggegooid. Ik ben vanmiddag even langs gereden. Nu ziet het er weer netjes afgedekt uit.
 
Het mysterie is opgelost. De wrapper was inderdaad vergeten de platen terug te plaatsen. Gelukkig hadden ze ze niet weggegooid. Ik ben vanmiddag even langs gereden. Nu ziet het er weer netjes afgedekt uit.
Zo verbaas ik mij altijd over die gereedschapwagens in garages. De schroeven die je voor een hele auto nodig heeft liggen daar altijd bovenop. Niemand die iets mist. Bij Audi hebben ze mijn 8 Bobines vervangen. Dat leverde ze ook 8 M6 torx boutjes op. Die heb ik later maar weer laten monteren. Stelletje stagiairs.