Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met Numobi

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn leaseauto gaat via Arval, en die hebben dan weer een partnership opgezet met Numobi voor het mobiel en thuis laden.

Nadat mijn bestelling voor de auto geplaatst werd kreeg ik een contactpersoon bij Numobi.
Numobi zorgt voor de installatie van de laadpaal thuis, en bezorgt je een laadkey.

Het proces rond de installatie van de laadpaal is behoorlijk goed verlopen tot aan de installatie en activering.
Eerst moet je een paar foto's en schetsen maken waar je de paal wil hebben, en nadien krijgt normaal de werkgever of de LM een offerte. (soms na een plaatsbezoek)
Een aantal weken nadien krijg je dan een afspraak voor de installatie. Dat is hier heel goed en netjes verlopen.

Wat moeilijker loopt nu is dat ik niet te weten kom wat de instellingen zijn van de load balancing.
Mijn huisaansluiting is 3x32A, dus 22kW, de laadpaal werd begrensd op 11kW, maar ik weet niet vanaf welk totaal vermogen de load balancing begint te knijpen.
Zelf kan je daar niet aan, vermits de paal onder remote controle staat via de backoffice.

Dan is er de laaddruppel. Heb deze nog niet gebruikt, maar wel al in de app van Numobi zitten zoeken naar laadpalen op bepaalde locaties.
De app is gewoon slecht, traag en waarschijnlijk onvolledig. Soms zie ik een laadpaal in de buurt, andere dagen is die weg.
Buiten de app is het ook moeilijk uit te zoeken of een bepaald netwerk van laadpalen ondersteund wordt. De zoekfunctie is een beetje jaren 90.

Nog iemand die met Numobi onderweg is?
Andere ervaringen?
 
Wat moeilijker loopt nu is dat ik niet te weten kom wat de instellingen zijn van de load balancing.
Mijn huisaansluiting is 3x32A, dus 22kW, de laadpaal werd begrensd op 11kW, maar ik weet niet vanaf welk totaal vermogen de load balancing begint te knijpen.
Zelf kan je daar niet aan, vermits de paal onder remote controle staat via de backoffice.

Backoffice staat vaak los van "lokale instellingen" (zoals load balancing)

Bij recente laadpalen kun je vaak via een wifi of ander signaal (lokaal) inloggen (vaak icm IP-adres in browser). Op dat moment kun je de instellingen zien en indien gewenst aanpassen. Handleiding van de laadpaal zal uitwijzen of dit in uw geval ook zo is.
 
Backoffice staat vaak los van "lokale instellingen" (zoals load balancing)

Bij recente laadpalen kun je vaak via een wifi of ander signaal (lokaal) inloggen (vaak icm IP-adres in browser). Op dat moment kun je de instellingen zien en indien gewenst aanpassen. Handleiding van de laadpaal zal uitwijzen of dit in uw geval ook zo is.
Ja, dat is in theorie mogelijk. Ik heb het installatiepaswoord gekregen, maar dan moet ik eerst de kast terug open maken omdat er enkel een verbinding gemaakt is met de P1 poort en niet met het netwerk in mijn huis. Dan moet ik een ethernet inpluggen en die tijdelijk met mijn netwerk verbinden...
Daar heb ik niet direct zin in.
 
Ja, dat is in theorie mogelijk. Ik heb het installatiepaswoord gekregen, maar dan moet ik eerst de kast terug open maken omdat er enkel een verbinding gemaakt is met de P1 poort en niet met het netwerk in mijn huis. Dan moet ik een ethernet inpluggen en die tijdelijk met mijn netwerk verbinden...
Daar heb ik niet direct zin in.

Meestal kun je naast de laadpaal gaan staan en op wifi netwerken zoeken -> kans dat de laadpaal er tussen staat.
Vervolgens verbinden en dan via browser een IP-adres invoeren -> dan zit je "in de laadpaal"
IP-adres staat in de handleiding van de laadpaal