Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met ramen tinten?

This site may earn commission on affiliate links.

Lt. J. Dangle

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
Aug 21, 2019
40
11
Earth
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen m.b.t. het tinten van de ramen.
Via Leaseplan is dit mogelijk, ze laten dit doen door Alba Automotive in Amsterdam. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb inmiddels veel gelezen over het tinten en ik weet dat de achterruit vaak maar gedeeltelijk wordt getint. Met als nadeel dat je dan een lelijke horizontale streep ziet (van binnenuit alleen).

Voorbeelden:

Hoe het niet moet:
before.jpeg

Hoe het wel moet:
after.jpeg

Voorbeeld: 50% lichtdoorlatend voor, 35% achter.
50% is niet legaal in Nederland, voor zal dan iets lichter worden.

50% in front 35% rear. Suntek CIR  b.jpeg
50% front and 35% back and back roof.jpeg
 
Als Vendor op dit forum tinten wij vele ramen van de Tesla's.

We hebben al vanaf 2013 veel ervaring met Tesla.

De meeste Tesla's tinten wij als volgt:

20% Achterraam volledig en uit 1 stuk.
35% Achterportierruiten
70% Voorportierruiten

Je kan ook voor 50% gaan op de voorportieren maar dan zit je je boven de toegestane tint.
Veel mensen laten toch 50% tinten omdat het helemaal niet zo donker is en eigenlijk origineel lijkt.

Ik heb al eens eerder video's geplaatst op het forum met ook voorbeelden er in van het tinten.
Deze linkjes zal ik hier nog eens plaatsen.




Wij werken onder het moto #readywhenready dus niet even snel en vlug.
Gaat ook niet met dit werk.

Voor meer info kunt u bellen of mailen.

06-22807413
[email protected]
 
Je laat niet je hele achterruit tinten? Hij tint volgens mij ook de gehele achterruit uit 1 stuk, dan is er geen kleurverschil. Uiteraard is je dak dan wel weer wat donkerder, maar als ik voor mijzelf spreek vind ik dat mooier dan een halftint alleen op de onderzijde van de achterruit.

Heb over een paar dagen een afspraak. Eerste indruk is uitstekend. Tinten en wrappen met hoge kwaliteit materialen. Veel exotische auto’s. Vakman met passie. Wel kostbaar dus nog even goed nadenken. En inderdaad wel een kleine rand met kleurverschil in de achterruit als je die tint.
 
Ik wil de achterste zijramen in ieder geval op 30%-35% hebben. Maar heeft iemand foto's van het achterraam met 20%?

Daarbij heb ik eigenlijk 2 vragen:
1 - Hoe is de doorkijk in de avond als je de achterruit op 20% hebt (ook in combinatie met de automatisch dimmende binnenspiegel)?
2 - En het dak met 20%? Ik vind het glazen dak mooi en wil de doorkijk ook weer niet te donker maken.
 
Achterste zijruiten doe ik op 22%. Is hetzelfde als bij de ICE BMW die af-fabriek getint is. Voorste gaan op 55%.
Ik zal nog eens vragen waarom hij niet de hele achterruit doet, al zou ik het zelf ook niet willen want ik wil het deel boven het hoofd niet donkerder. Ik twijfel zelfs aan het nut van het tinten van het achterste deel. Misschien laat ik dat wel weg.
 
Ik twijfel zelfs aan het nut van het tinten van het achterste deel. Misschien laat ik dat wel weg.

Dat is idd iets om goed te overwegen. Ik heb de achterruit en het achterste dak geheel laten tinten, maar nu het donkerder wordt op straat is het nadeel dat je auto's en fietsers achter je erg slecht ziet. Ik vind het achteraf ook jammer dat mijn zoontje op de achterbank nu minder ziet als hij omhoog kijkt. Kortom, als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik waarschijnlijk alleen de zijruiten voor en achter laten tinten.