Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met ramen tinten?

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee, ik neem aan van de folie plakken.

Ik baal van de hele gang van zaken, had wat mij betreft in normaal en rustig overleg opgelost kunnen worden.

Gisteren zat op de rand van de folie in de hoek bij de tussenstijl dak en tussenstijl deur nog een luchtbel / folie zat daar nog niet vast (0,5cm2). Ik hoop dat dit de komende dagen nog bijtrekt door de warmte.

Als dit niet weg trekt kan dat dan leiden tot verder loslaten van de folie? Of kan dit kleine stukje folie nog eenvoudig vastgelijmd worden? Iemand ervaring hiermee?

Anders zal ik weer terug moeten, is immers gedaan onder garantie.... Ik ga ervan uit dat we dan in overleg rustig een eenvoudige oplosing vinden. Een positieve ervaring zal ik dan zeker ook melden;)
 
Last edited:
Ik heb vorige week mijn ramen laten tinten. Voor 70% lichtdoorlatend, achter 35% en de achterruit 20%. Achterruit wordt inderdaad donker, maar ik ervaar dat niet als een probleem, zeker niet omdat het voor het zicht al zo een kleine ruit is.

Waar ik wel lang naar op zoek ben geweest is een bedrijf dat de achterruit uit 1 stuk doet. Het zal wel een ocd van mij zijn, maar ik vindt het absoluut geen optie om een streep in mijn achterruit te zien. De bekende namen van tint bedrijven hier aangeschreven, maar geen een deed de achterruit uit 1 stuk, los van het feit dat ze allemaal ver uit de buurt van Enschede zaten. Maar laat ik nu op laatst toch een vakman in Oldenzaal te hebben gevonden. Topresultaat, achterruit uit 1 stuk én een hele nette prijs!

75362136_2602349049827035_6774305474775875584_o.jpg
75610595_2602349023160371_5441097791591940096_o.jpg
72700165_2602349039827036_8009515799700045824_o.jpg
 
Ik ben erg blij met m’n 32% lichtdoorlatende zijruiten achter en achterruit. Ik was oorspronkelijk van plan om 22% te doen, maar erg blij met het advies van Tint Your Car in Apeldoorn om dat niet te doen. Overgang van voor- naar achterzijde is veel mooier zo.

Achterruit niet in een stuk want dan wordt het wel erg donker boven je hoofd. Valt totaal niet op en achteropkomende fietsers zijn nog steeds goed zichtbaar zo.
 
Ik ben erg blij met m’n 32% lichtdoorlatende zijruiten achter en achterruit. Ik was oorspronkelijk van plan om 22% te doen, maar erg blij met het advies van Tint Your Car in Apeldoorn om dat niet te doen. Overgang van voor- naar achterzijde is veel mooier zo.

Achterruit niet in een stuk want dan wordt het wel erg donker boven je hoofd. Valt totaal niet op en achteropkomende fietsers zijn nog steeds goed zichtbaar zo.

ah, kijk, ik heb exact hetzelfde gedaan! tintyourcar.nl inderdaad goed advies en erg fraai resultaat!
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Ik ben erg blij met m’n 32% lichtdoorlatende zijruiten achter en achterruit. Ik was oorspronkelijk van plan om 22% te doen, maar erg blij met het advies van Tint Your Car in Apeldoorn om dat niet te doen. Overgang van voor- naar achterzijde is veel mooier zo.

Achterruit niet in een stuk want dan wordt het wel erg donker boven je hoofd. Valt totaal niet op en achteropkomende fietsers zijn nog steeds goed zichtbaar zo.

Heb jij misschien foto’s vh resultaat? Wat was je kwijt voor wrap, tinten en Chrome delete? Tevreden met Apeldoorn? Kan ook via PM, dank!
 
Heb jij misschien foto’s vh resultaat? Wat was je kwijt voor wrap, tinten en Chrome delete? Tevreden met Apeldoorn? Kan ook via PM, dank!

Ramen tinten Tesla’ S of 3 vanaf de b stijl €300 ex.
Incl de voorportieren toegestaan voor de Nederlandse wetgeving met certificaat €60 per ruit.
Deze tint vloeit mooi over op de achter portieren.

Tintyourcar adviseert 32% lichtdoorlaatbaar op de achter portieren en 55% op de voorportieren.

Welkelijk fantastisch kwaliteit en service, ook garantie.
 
Van de week bij mijn Tesla Model 3 de ramen laten tinten en dechromen door proautotint.nl in Venray.
Gekozen voor 70% doorlaatbaarheid aan de voorkant (incl certificaat) en 20% aan de achterkant.
Tevens laten dechromen in hoogglans zwart.
Binnen hebben we het midden console en de “hout” balk laten wrappen in Brushed Black Metalic.
Zeer blij met het resultaat!
View attachment 498531 View attachment 498532 View attachment 498533 View attachment 498534
 
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 30%, 20% vond ik te donker worden, zeker in de avond. ik heb 30% vanaf de B stijl, met de achterruit volledig uit 1 stuk (voorruiten en zonneraam boven de voorstoelen heb ik niet laten doen). Met 20% zou het net te zwart worden voor mijn smaak (ik heb 20% gehad op mijn vorige auto, vond het net te donker).
Het maakt wel verschil of je een zwart of wit interieur hebt, met witte stoelen zou ik misschien wel wel 20% nemen, omdat dat veel meer doorschijnt naar buiten.

De foto's zijn op een grauwe dag genomen...

20200123_124542-2.png 20200123_124517.jpg 20200123_124525.jpg


Mag ik weten waar u uiteindelijk voor heeft gekozen wat betreft het % voor het tinten?
Zijn er wellicht foto's van? Ik twijfel tussen 20% en 35% voor de achterruit en zij-ramen vanaf de B-Stijl.
 
  • Like
Reactions: Snderrr
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 30%, 20% vond ik te donker worden, zeker in de avond. ik heb 30% vanaf de B stijl, met de achterruit volledig uit 1 stuk (voorruiten en zonneraam boven de voorstoelen heb ik niet laten doen). Met 20% zou het net te zwart worden voor mijn smaak (ik heb 20% gehad op mijn vorige auto, vond het net te donker).
Het maakt wel verschil of je een zwart of wit interieur hebt, met witte stoelen zou ik misschien wel wel 20% nemen, omdat dat veel meer doorschijnt naar buiten.

De foto's zijn op een grauwe dag genomen...

View attachment 620046 View attachment 620048 View attachment 620050
Dank voor je reactie, het is een mooie combinatie op een witte 3! (heb ik nu ook maar dan een bmw) Als dit 30% is dan ga ik zeker niet voor donkerder.
Jij liet het in Apeldoorn doen? of toevallig ergens in ZH?

stoer kenteken ook!
Ik krijg een zwarte 3 geleverd volgende week. Mixed feelings nog. Glas tinting zal het uiterlijk wat verbeteren denk ik.
 
Ik heb het in Deventer laten doen. Zoek wel een goed bedrijf uit. Zeker met het grote stuk van het achterraam is goedkoop duurkoop. Kijk of het tintbedrijf voldoende M3s heeft gedaan. Ik denk als je zoekt op het forum dat er wel wat bedrijfsnamen gevonden kunnen worden.

En dat kenteken... I only wished that was true ;)

Dank voor je reactie, het is een mooie combinatie op een witte 3! (heb ik nu ook maar dan een bmw) Als dit 30% is dan ga ik zeker niet voor donkerder.
Jij liet het in Apeldoorn doen? of toevallig ergens in ZH?

stoer kenteken ook!
Ik krijg een zwarte 3 geleverd volgende week. Mixed feelings nog. Glas tinting zal het uiterlijk wat verbeteren denk ik.
 
Voor de zijspiegels weet ik wel dat er mensen zijn die autodimming hebben uitgeschakeld (hiervoor moet je een kabeltje losmaken in de buitenspiegel. Volgens mij is op het forum in het Amerikaanse deel nog wel wat uitleg te vinden). Maar jij refereert denk ik aan de achteruitkijkspiegel, daar heb ik niemand nog iets over zien schrijven (behalve dat sommige mensen net als jij een issue hebben met de combinatie van een getinte achterruit en het donker).

Ik heb met mijn tint ook 's-avonds nog voldoende zicht.

Mijn ramen zijn ook getint, ik geen idee hoeveel % maar zie geen moer savonds. Het probleem is de dimmende spiegel, heeft niemand er ooit aan gedacht om de spiegel aan te passen ? Bestaat zoiets?