Phil V
Well-Known Member
Zou een niet-tesla rijder vanuit de wagen het vermogen kunnen beperken om langer te kunnen ‘parkeren’?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teslabjorn heeft aangegeven dat in Noorwegen alleen strategische laadlocaties zijn vrijgegeven voor niet-tesla's m.a.w. daar waar veel Tesla's laden en redelijkwijs een laadfile is te verwachten, is laden door niet-Tesla's niet mogelijk. Dubbele ontkenning, altijd leuk om te lezenIk hoor twee verschillende verhalen over Superchargers voor niet-Tesla's in binnen en buitenland. Tesla zelf zegt formeel dat er op SuC locaties geen onderscheid wordt gemaakt tussen Tesla's en niet-Tesla's - ook niet als het erg druk is. Van andere bronnen hoor ik dat er wel een bepaald onderscheid is. Zo zouden drukke SuC locaties met >=60% bezette stalls niet meer als beschikbaar aangeven worden in de Tesla app (of zelfs het niet meer toestaan voor derden om te laden). Wie weet hoe het echt zit?
Zelfs zonder pre paid is Bonnet goedkoper dan Tesla. Het is alleen jammer dat snelladers in het oosten van het land wat dun bezaaid zijn. Die 50 kW Fastned bij Scheemda kun je dat snelladen noemen?Eigenlijk precies het tegenovergestelde van dit topic en daarom wellicht on-topic. Ik maak intussen gebruik van de Bonnet laadapp en daarmee laad je goedkoper bij Fastned (en volgens mij ook al Ionity) dan bij de Tesla superchargers. € 50,- pre-paid en dan betaal je € 0,29 per Kw. Nog verschillende actiecodes, eerste maand gratis etc. Heb hem nu voor het eerst gebruikt omdat bij mijn huis Allego chargers staan, één flat fee overal.
Mij zie je voorlopig niet meer bij de Superchargers.
Binnenkort een trip naar Frankrijk maken...Eigenlijk precies het tegenovergestelde van dit topic en daarom wellicht on-topic. Ik maak intussen gebruik van de Bonnet laadapp en daarmee laad je goedkoper bij Fastned (en volgens mij ook al Ionity) dan bij de Tesla superchargers. € 50,- pre-paid en dan betaal je € 0,29 per Kw. Nog verschillende actiecodes, eerste maand gratis etc. Heb hem nu voor het eerst gebruikt omdat bij mijn huis Allego chargers staan, één flat fee overal.
Mij zie je voorlopig niet meer bij de Superchargers.
Kan, maar als ze dat doen dan ben ik daar weer weg.Ik heb bij die Bonnet een Maingau-gevoel: jaartje lang goedkope tarieven, en dan gewoon dezelfde tarieven als de andere MSP's...
Maar goed, het is wel nodig... Zelfs ik vind tarieven van 60 cent per kWh al normaal en dat hoort het niet te zijn.
idd zo denk ik er ook over. Voor €0,41 per kwh is het gewoon een koopje en net als bij maingau en t-mobile kan je de app weggooien als de aanbiedingen voorbij zijn. Ionity is idd toegevoegd en spotgoedkoop op deze manier.Kan, maar als ze dat doen dan ben ik daar weer weg.
Klopt, altijd iets voor de grote vakantie. Voor de occasionele lader is het niet de moeite om voor die paar euro telkens nieuwe laadkaarten te verzamelen. Voor grotere gebruikers en straatladers waarschijnlijk wel.Ach het lijkt zo wel en standaard te worden. Elk jaar staat er wel een dienst op die eerst moet werven en daarna de prijzen omhoog gooit. Het is een beetje hetzelfde als overstappen met een energie contract.
De titel van dit draadje is ervaringen met van/met niet Tesla laders bij een Supercharger, maar ik lees alleen maar beschouwingen over mogelijke problemen, drukte of prijzen enz. Zijn er eigenlijk wel niet-Tesla laders bij de Suc’s ??Klopt, altijd iets voor de grote vakantie. Voor de occasionele lader is het niet de moeite om voor die paar euro telkens nieuwe laadkaarten te verzamelen. Voor grotere gebruikers en straatladers waarschijnlijk wel.
Ja en ook bij Destination chargers en dan snappen ze niet dat het niet werkt.De titel van dit draadje is ervaringen met van/met niet Tesla laders bij een Supercharger, maar ik lees alleen maar beschouwingen over mogelijke problemen, drukte of prijzen enz. Zijn er eigenlijk wel niet-Tesla laders bij de Suc’s ??
Maandje wachten voor de echte ervaringen binnenkomen...De titel van dit draadje is ervaringen met van/met niet Tesla laders bij een Supercharger, maar ik lees alleen maar beschouwingen over mogelijke problemen, drukte of prijzen enz. Zijn er eigenlijk wel niet-Tesla laders bij de Suc’s ??
Aan de huidige prijzen zullen er niet veel.ervaringen binnen komen.Maandje wachten voor de echte ervaringen binnenkomen...
Ik denk dat velen, zoals ook ik, bijna enkel snelladen gebruiken op vakantie. Dan moet je het sowieso bij één of andere provider doen. En dan wil ik gewoon laden waar ik niet met aanschuiven. Voor die ene keer per jaar ga ik me dan geen zorgen maken dat ik ergens tien euro meer zou moeten betalen. Als SuC vol staat, heb ik heb probleem om extra te betalen aan Ionity en ik ga er van uit dat het omgekeerde geldt voor de e-tronrijder. Ik vermoed alleen dat de beschikbaarheid van SuC nog niet zo gekend is bij niet-Teslarijders, waardoor het dit jaar allemaal wel zal meevallen.Aan de huidige prijzen zullen er niet veel.ervaringen binnen komen.
Gho, ligt er natuurlijk allemaal aan.Ik denk dat velen, zoals ook ik, bijna enkel snelladen gebruiken op vakantie. Dan moet je het sowieso bij één of andere provider doen. En dan wil ik gewoon laden waar ik niet met aanschuiven. Voor die ene keer per jaar ga ik me dan geen zorgen maken dat ik ergens tien euro meer zou moeten betalen. Als SuC vol staat, heb ik heb probleem om extra te betalen aan Ionity en ik ga er van uit dat het omgekeerde geldt voor de e-tronrijder. Ik vermoed alleen dat de beschikbaarheid van SuC nog niet zo gekend is bij niet-Teslarijders, waardoor het dit jaar allemaal wel zal meevallen.
Hoezo?Ik denk dat velen, zoals ook ik, bijna enkel snelladen gebruiken op vakantie. Dan moet je het sowieso bij één of andere provider doen.
Dan zijn de SuCs net de plaats waar je moet zijn dacht ik.En dan wil ik gewoon laden waar ik niet met aanschuiven
Je moet momenteelnet minder betalen.Als SuC vol staat, heb ik heb probleem om extra te betalen aan Ionity