Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom nooit bij de SUC met onze Kia E-Niro, maar dan kom ik ook nooit in NL bij de SUC met onze Tesla. En dan ben ik ook nog niet met de Kia buiten Nederland geweest. Verder laadt dat ding niet harder dan 77kW.
Dus zelfs voor iemand die bekend is met SUC hoeft het niet een interessante optie te zijn.
 
Verder laadt dat ding niet harder dan 77kW.
Dus zelfs voor iemand die bekend is met SUC hoeft het niet een interessante optie te zijn.
Zo’n verschil met mijn MS90 zal dat ook niet zijn hoor. Vanmorgen voorverwarmd beginnen laden met 23%. Ik denk 1 minuut aan 115kW, 5 min aan 110kW dan snel naar 90 en vanaf iets over halfweg naar 68. Ik denk dat ze na de uitspraak due Tesla in het ongelijk stelde ivm het knijpen naar 94kW, wat aan windowdressing en perceptie gedaan hebben.
 
Zo’n verschil met mijn MS90 zal dat ook niet zijn hoor. Vanmorgen voorverwarmd beginnen laden met 23%. Ik denk 1 minuut aan 115kW, 5 min aan 110kW dan snel naar 90 en vanaf iets over halfweg naar 68. Ik denk dat ze na de uitspraak due Tesla in het ongelijk stelde ivm het knijpen naar 94kW, wat aan windowdressing en perceptie gedaan hebben.
En jij dacht zeker dat die Kia over de hele curve maximaal laadt? 😂😂😂 https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360007699174-Laden-met-een-Kia-e-Niro
 
  • Like
Reactions: Phil V
na drie jaar in mijn model s weet ik waar de suc’s zijn. dus als ik over een tijdje mijn nieuwe auto “krijg” en afscheid ga nemen van Tesla zal ik toch nog wel eens een suc gaan bezoeken.
voor de liefhebbers, ik had een bmw i4 m50 besteld maar na een proefrit meteen weer geannuleerd. Heb nu toch maar een taycan gekocht
 
  • Like
Reactions: Faiz71
na drie jaar in mijn model s weet ik waar de suc’s zijn. dus als ik over een tijdje mijn nieuwe auto “krijg” en afscheid ga nemen van Tesla zal ik toch nog wel eens een suc gaan bezoeken.
voor de liefhebbers, ik had een bmw i4 m50 besteld maar na een proefrit meteen weer geannuleerd. Heb nu toch maar een taycan gekocht
Als je eens tijd over hebt, zou het wel leuk zijn om in het topic rond de andere merken te lezen waarom je de i4 geannuleerd hebt. Ik denk dat velen de i4 zien als alternatief voor de Model 3, dus altijd fijn om wat ervaringen te lezen.
 
3B0D53B5-F3C9-4380-8E93-5D7F3680DDA2.png
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ok, dus in Nederland zijn nu vrijwel alle SuCs opengesteld voor niet-Tesla's. Blijkbaar is de NLse pilot dan goed genoeg verlopen.
Ik denk dat na de eerste week is gebleken dat er nauwelijks enige impact was. Na die eerste week was de nieuwigheid eraf en zijn de Taycan rijders weer thuis gaan laden, of aan de Fastned lader, want wie gaat er met dergelijk budget nog om rijden naar een laadplek van de snelweg af ;)
 
Ik denk dat na de eerste week is gebleken dat er nauwelijks enige impact was. Na die eerste week was de nieuwigheid eraf en zijn de Taycan rijders weer thuis gaan laden, of aan de Fastned lader, want wie gaat er met dergelijk budget nog om rijden naar een laadplek van de snelweg af ;)

De meeste EV eigenaren weten nog steeds niet dat ze bij Tesla kunnen snelladen.

Eigenlijk start de echte pilot nu! Overal in NL en als die goed gaat (maar vast veel te kort) gaat heel EU open.
 
Als je slim nadenkt, neem je inderdaad een abonnement in die ene maand dat je op vakantie gaat, en laad je voor de rest thuis.

Maar zelfs zonder abonnement is het tarief goedkoper dan een Fastned.

Maar je moet het dan met een app doen, niet met een pasje of auto-charging.
 
  • Like
Reactions: adjego
De titel van dit draadje vraagt om ervaringen met ladende andere merken bij de Superchargers, maar daar lees ik vrijwel niets over. Ziet iemand überhaupt wel eens een niet-Tesla bij een Suc?
Ja, in Laxou, de nieuwe SuC bij Nancy, waar een Hyundai bestuurder met zijn eigen app probeerde te laden. Ik heb hem tot 2 keer toe moeten vertellen dat ie de Tesla app daarvoor moest installeren. Hij, eigenwijze Fransman, bleef met zijn eigen app klungelen, waarna ik het opgaf :confused: