Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Zie zojuist dat Cambrils ook geopend is voor andere BEV,s
Best wel vreemd dit omdat Cambrils maar 4 Stalls heeft (of het moet inmiddels veranderd zijn) en bijvoorbeeld L'Aldea en Ondara (Denia) 8 stuks.
Avignon (28)
Saint-Quentin (20)
Lille (20)
Geneva (20)
Chatellerault (16)
Poitiers Sud (28)

Allemaal open voor andere EV's.
Een vakantie met een EV wordt opeens een stuk makkelijker.
 
Tesla heeft altijd als missie gehad de auto industrie te verduurzamen door het te elektrificeren, niet door volledige overname.
We kunnen wel stellen dat Tesla goed in de mark ligt en nu niet meer alleen afhankelijk is van de laadpalen voor de verkoop van auto's.

Tesla is technisch op een aantal gebieden voor op de concurrentie en de kwaliteit is ook steeds beter. Met 4680 batterij zal Tesla een lichtere auto met hopelijk meer range neerzetten. Daarmee maken ze toch weer een aardige sprong vooruit.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik ben zeer te spreken over mijn Tesla.
Hoewel ik nauwelijks gebruik maak van een SUC, wil ik daar op vakantie graag gebruik van maken. Ik heb het super ervaren dat ik kan zien tijdens de vakantie rit hoeveel stalls er bij de SUC's onderweg actueel vrij zijn. Zo kon ik de rit goed plannen.
Een uniek selling point dus van Tesla.(met smartdriver helemaal eens)
Nu kun je eenvoudigweg er niet meer op vertrouwen. Als er nog 2 stalls over zijn loop je gewoon een kans dat er niet tesla's laden die de overgebleven stalls blokkeren. Je kunt dan gewoon aansluiten in de rij wachtenden.
Dit(en de recente foto's van forte dei Marmi waar op 1 na(!) alle stalls bezet zijn door ICE) maakt dat ik volgende week de Tesla thuis laat en hem wel weer inzet in een trip na de zomer(vakantie).
Ik hoop dat Tesla hier wel een oplossing voor gaat vinden(dat je actueel kunt zien of de stalls bezet zijn(door ICE of EV's die een dubbele plek bezetten)
Overigens heb ik het idee dat de EV haat weer wat toeneemt nu de brandstofprijzen zo gestegen zijn en de stikstof crisis het complete anti sentiment weet te voeden...
 
Last edited:
Dat is een bijzondere en bemoedigende score.
Ik heb na 3 jaar en ca 20 SuC beurten zeker 5 moeten wachten vorig jaar. Dit was vorig jaar midden augustus in Italie het geval(en eenmaal in Nederland in de buurt van Eindhoven).
Zeker uitkijken wanneer we reizen: proberen altijd achter de meute aan te vertrekken
 
Een ICE die verkeerd op een SuC plaats staat zal nooit aangegeven worden, net zo min als een benzinestation waar een EV staat die de boel blokkeert.
Als dat en bovenstaande je keuze om de Tesla thuis te laten bepaalt, dan hoop ik voor jou dat de rest van de vakantie zorgeloos verloopt...
Het is qua techniek makkelijk mogelijk, maar of het gaat gebeuren is idd maar de vraag.
Verder reageer ik in het draadje over SuC-mogelijkheden voor niet Tesla's en wat dat mogelijk voor(naast positieve ook negatieve) consequenties heeft(minder bertrouwbare informatie over de actuele beschikbare stall's.
Ik dacht dat daar het "draadje' daar ook voor is.
Om mij dan wat badinerend toe te spreken( "dan hoop ik voor jou voor dat de rest van de vakantie zorgeloos verloopt..") vind ik minder kies en denk ook dat dat niet nodig is.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Dat is een bijzondere en bemoedigende score.
Ik heb na 3 jaar en ca 20 SuC beurten zeker 5 moeten wachten vorig jaar. Dit was vorig jaar midden augustus in Italie het geval(en eenmaal in Nederland in de buurt van Eindhoven).
Zeker uitkijken wanneer we reizen: proberen altijd achter de meute aan te vertrekken
Geen idee hoeveel SuC beurten heb gehad. in elk geval veel, maar nog nooit op een beurt hoeven wachten. Wel dat het druk is en dat er nog maar 1 of 2 laders beschikbaar zijn.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Geen idee hoeveel SuC beurten heb gehad. in elk geval veel, maar nog nooit op een beurt hoeven wachten. Wel dat het druk is en dat er nog maar 1 of 2 laders beschikbaar zijn.
Je kan jouw historiek downloaden in he Tesla account. Bij mij mis ik wel de eerste 6 maand. Vanaf de registratie 523 laadbeurten. Ik mis er naar schatting een 80 tal.

Nooit moeten wachten.
 
Schematisch formaat van nieuwe Supercharger stalls. Of dit zijn V4 Superchargers (met langere kabels om andere merken EV te faciliteren) of het gaat om Semi Megawattchargers.
Of allebei natuurlijk😊
 

Attachments

  • 9DB5834C-12BB-48DE-A262-E19BD1F06D37.jpeg
    9DB5834C-12BB-48DE-A262-E19BD1F06D37.jpeg
    36.9 KB · Views: 84
Bij de Suc's is het ook niet echt duidelijk wat de juiste plek is om te staan. Als je laadingang dan niet links achter of rechtsvoor zit pak je bijna automatisch de verkeerde kabel.

Ik heb nu in 1 1/2 jaar 91 keer een suc bezocht en slechts 2520 kW geladen. Vaak ben ik net te bang om door naar huis te rijden. Maar nog nooit moeten wachten.
Sinds de prijzen zo gestegen zijn en ik nu de Bonnet app gebruik heb ik 9 laadbeurten bij andere 'snel'laders gehad en al 2 keer moeten wachten. De laatste keer was een beetje jammer want dit was Fastned Scheemda en verder naar het oosten is geen snellader meer al is Scheemda ook niet snel met 50kW.
 
Laten we blij zijn met niet-tesla laders: Hierdoor hebben we allemaal veel meer keuze en wat wij wél hebben is snel inzicht in welke SuC's de meeste vrij plekken hebben, plus doorgaans meer range, waardoor we ruimer kunnen kiezen. Daarnaast betalen zij meer dan wij en kan het voor ons langer goedkoper blijven. En marketing-technisch natuurlijk heel erg handig.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Laten we blij zijn met niet-tesla laders: Hierdoor hebben we allemaal veel meer keuze en wat wij wél hebben is snel inzicht in welke SuC's de meeste vrij plekken hebben, plus doorgaans meer range, waardoor we ruimer kunnen kiezen. Daarnaast betalen zij meer dan wij en kan het voor ons langer goedkoper blijven. En marketing-technisch natuurlijk heel erg handig.
Zo goedkoop zijn de suc's overigens al een tijdje niet meer