Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, het is wachten tot de eerste, niet-Tesla, autobouwer de charging port aan de juiste kant voor het SUC netwerk als USP opneemt. :)

Ik mag binnenkort naar Granada, en mijn vrouw is akkoord dat ik de Tesla meeneem. Anders was het de KIA eNiro geworden en het openstellen van het SUC netwerk zou die trip direct een heel stuk makkelijker maken. Alleen heeft de Niro de charging port midden in de neus zitten, en had ik mogen dealen met de blikken van teslarijders. :oops:
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zolang Tesla het netwerk niet maakt dat iedereen er kan laden zonder een plek te blokkeren voel ik me als toekomstige niet tesla rijder ook niet bezwaard on die plek te blokkeren. Als je het openstelt en buiten teslas slecht een handje vol auto's de laadpoort op de voor tesla juiste plek hebben zitten dan ben je niet juist bezig. En benieuwd wanneer ze dit zelf ook gaan inzien. Daarbij valt de storm mij nog redelijk tegen maar dat begrijp ik ook wel als de meeste merken voor een gereduceerd tarief bij Ionity kunnen laden.
 
Zolang Tesla het netwerk niet maakt dat iedereen er kan laden

Verbeter me als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat TESLA al geruime tijd, voor andere merken nog maar dachten aan EV's, een laadnetwerk had en voertuigen produceerde met de laadpoort allemaal op dezelfde plaats. Was het dan niet eenvoudiger geweest om niet tegendraads te doen door die laadpoorten op de meest onlogische plekken* te zetten?

Ik denk dat het niet aan TESLA is om die aanpassingen door te voeren.

Onlogische plekken*:
Rechterkant: je moet rond je voertuig gaan, langs voor of langs achter.
Links vooraan: je stapt uit en moet voorbij je deur.
Voorkant: het vorige + sneeuw en ellende kunnen je laadpoort blokkeren
 
Verbeter me als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat TESLA al geruime tijd, voor andere merken nog maar dachten aan EV's, een laadnetwerk had en voertuigen produceerde met de laadpoort allemaal op dezelfde plaats. Was het dan niet eenvoudiger geweest om niet tegendraads te doen door die laadpoorten op de meest onlogische plekken* te zetten?

Ik denk dat het niet aan TESLA is om die aanpassingen door te voeren.

Onlogische plekken*:
Rechterkant: je moet rond je voertuig gaan, langs voor of langs achter.
Links vooraan: je stapt uit en moet voorbij je deur.
Voorkant: het vorige + sneeuw en ellende kunnen je laadpoort blokkeren

De optimale positie is is erg afhankelijk van de omstandigheden. Bij m'n vorige auto zat de laadklep links voor, dat was thuis handiger. Nu links achter, dat is op m'n werk weer handiger. Voor parkeren langs een stoep is rechts veelal veiliger/beter. Ik verwacht niet dat alle merken naar één standaard/vaste positie gaan. Zelfs stuur op 1 plek is niet gelukt :D

Nb: bij IEC ook nooit gelukt, ik heb zelf ook alle tank-varianten zo'n beetje gehad (voor zijkant, voor midden, links achter, rechtsachter ;))
 
De optimale positie is is erg afhankelijk van de omstandigheden. Bij m'n vorige auto zat de laadklep links voor, dat was thuis handiger. Nu links achter, dat is op m'n werk weer handiger. Voor parkeren langs een stoep is rechts veelal veiliger/beter. Ik verwacht niet dat alle merken naar één standaard/vaste positie gaan. Zelfs stuur op 1 plek is niet gelukt :D

Allemaal voorbeelden die elk op zich iets hebben, maar die niet relevant zijn bij TESLA SuC, waar het hier over gaat.
Nb: bij IEC ook nooit gelukt, ik heb zelf ook alle tank-varianten zo'n beetje gehad (voor zijkant, voor midden, links achter, rechtsachter ;))

Ik heb zelfs een ICE gereden waar de tankdop achter in het midden net achter de achteruit zat... Dat was pas handig... NOT 😤
 
Verbeter me als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat TESLA al geruime tijd, voor andere merken nog maar dachten aan EV's, een laadnetwerk had en voertuigen produceerde met de laadpoort allemaal op dezelfde plaats. Was het dan niet eenvoudiger geweest om niet tegendraads te doen door die laadpoorten op de meest onlogische plekken* te zetten?

Ik denk dat het niet aan TESLA is om die aanpassingen door te voeren.

Onlogische plekken*:
Rechterkant: je moet rond je voertuig gaan, langs voor of langs achter.
Links vooraan: je stapt uit en moet voorbij je deur.
Voorkant: het vorige + sneeuw en ellende kunnen je laadpoort blokkeren
De verschillende posities van de laadpoorten heeft alles te maken met kosten en dat traditionele fabrikanten (plugin)EV’s gingen maken op de fossiele produktielijnen.
Ik zie het niet meer gebeuren dat dit gestandaardiseerd gaat worden.
 
De verschillende posities van de laadpoorten heeft alles te maken met kosten en dat traditionele fabrikanten (plugin)EV’s gingen maken op de fossiele produktielijnen.

Dat had toch kunnen aangepast worden. De motor steken ze toch ook niet waar de ICE stak, de benzinetank is toch ook niet vervangen door het accu-pakket,...
Ondertussen zijn er toch wel heel wat nieuwe modellen (zonder ICE verleden) die tegen beter weten in tegendraads blijven doen.
Ik zie het niet meer gebeuren dat dit gestandaardiseerd gaat worden.

Dat is inderdaad een spijtig gevolg van meedoen aan iets waar jezelf niet in geloofde.
 
Verbeter me als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat TESLA al geruime tijd, voor andere merken nog maar dachten aan EV's, een laadnetwerk had en voertuigen produceerde met de laadpoort allemaal op dezelfde plaats. Was het dan niet eenvoudiger geweest om niet tegendraads te doen door die laadpoorten op de meest onlogische plekken* te zetten?

Ik denk dat het niet aan TESLA is om die aanpassingen door te voeren.

Onlogische plekken*:
Rechterkant: je moet rond je voertuig gaan, langs voor of langs achter.
Links vooraan: je stapt uit en moet voorbij je deur.
Voorkant: het vorige + sneeuw en ellende kunnen je laadpoort blokkeren
Ik denk dat je je vergist... Zoe is al heel lang beschikbaar en werd indertijd veeeeeeeel meer verkocht dan een Tesla Model S (de enige die toen beschikbaar was). ;)

Renault ZOE - Wikipedia (in 2013 op de markt, en in 2020 de best verkochte EV in Europa)....
 
  • Like
Reactions: Phil V
Je weet heel goed wat ik bedoel.
Neen, ik lees wat er staat. Er worden in de huidige samenleving al meer dan genoeg eigen interpretaties gegeven aan dingen die men denkt te lezen, die geven dan alleen maar verwarring. Als jij schrijft "Tesla bestond toen eigenlijk gewoon nog niet.", dan lees ik "Tesla bestond toen eigenlijk gewoon nog niet.", terwijl ik inderdaad tientallen eigen interpretaties zou kunnen geven aan "Tesla bestond toen eigenlijk gewoon nog niet."...
 
Als je even terug leest dan weet je donders goed wat er werd bedoeld. Een productie van 2636 auto's in 2012 is niet echt iets dat meetelt, dat weet je ook, dat is een marginaal bestaan.

Moet ik dan nu, met de huidige productie aantallen van de andere merken, concluderen dat er geen andere EV's dan Tesla zijn?
Ik lees wat er staat, en dan kan je nog zoveel donderen en bliksemen als je wil 😝
 
Moet ik dan nu, met de huidige productie aantallen van de andere merken, concluderen dat er geen andere EV's dan Tesla zijn?
Ik lees wat er staat, en dan kan je nog zoveel donderen en bliksemen als je wil 😝
Nee, je had kunnen lezen dat zelfs in 2020 niet Tesla de grootste producent maar Renault de grootste producent tot dan toe was. Dat het nu anders is is een compleet ander verhaal, maar voor 2021 speelde Tesla tot de introductie van de M3 een marginale rol hoezeer dat ook tegen het zere been van een aantal leden van dit forum is. Ja, ze zijn de meest innovatieve van het stel, en daarmee nu ook de grootste. Maar voordat je de grootste bent, ben je eerst kleiner, en eerder nog heel veel kleiner.