Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen donderdaf van Almelo, naar Lurcy-Levis gereden in de Hyundai Kona van mijn vrouw, en vrijdag weer terug, en moest op vrijdagmiddag nog even in Parijs zijn.
In totaal 2000 km gereden, voor vertrek thuis de accu op 100% geladen, 2 x 35 minuten geladen bij superchargers op de heenweg. 'S nachts aan een trage paal tot 84%, en de volgende dak 2 x 40 minuten geladen bij Tesla. Ging allemaal perfect. Kona kan prima in het vak staan als je ietsje schuin staat en bijna tegen de supercharger aanrijdt.
Gemiddeld verbruik over 2000km was 12,1 kWh per 100km, met drie personen, echt super.
20221006_164235.jpg
 
Afgelopen donderdaf van Almelo, naar Lurcy-Levis gereden in de Hyundai Kona van mijn vrouw, en vrijdag weer terug, en moest op vrijdagmiddag nog even in Parijs zijn.
In totaal 2000 km gereden, voor vertrek thuis de accu op 100% geladen, 2 x 35 minuten geladen bij superchargers op de heenweg. 'S nachts aan een trage paal tot 84%, en de volgende dak 2 x 40 minuten geladen bij Tesla. Ging allemaal perfect. Kona kan prima in het vak staan als je ietsje schuin staat en bijna tegen de supercharger aanrijdt.
Gemiddeld verbruik over 2000km was 12,1 kWh per 100km, met drie personen, echt super.View attachment 861757
121 WH/km is behoorlijk zuinig. Dat is met de M3 al een flinke uitdaging.
 
  • Like
Reactions: OttoR and one-ten
Ja, op de heenweg reed ik achter een paar van mijn Defenders aan, die allemaal ook nog weer een aanhanger met Defender bij zich hadden, dus heb ik de hele weg 90 gereden, terugweg 110.
Had nog wel een vervelend oponthoud in Antwerpen waar bij graafwerkzaamheden een waterleiding was geraakt. Geen probleem voor mijn Defenders, maar elektrische auto's moesten een flinke tijd wachten. Was de afrit naar Supercharger Antwerpen, maar ik had nog stroom zat, dus toen uiteindelijk de snelweg werd afgezet mochten de EV's tegen het verkeer in op de snelweg om de afrit te omzeilen en ben ik doorgereden en heb pas in Frankrijk geladen.
20221006_103746.jpg
 
Ja, op de heenweg reed ik achter een paar van mijn Defenders aan, die allemaal ook nog weer een aanhanger met Defender bij zich hadden, dus heb ik de hele weg 90 gereden, terugweg 110.
Had nog wel een vervelend oponthoud in Antwerpen waar bij graafwerkzaamheden een waterleiding was geraakt. Geen probleem voor mijn Defenders, maar elektrische auto's moesten een flinke tijd wachten. Was de afrit naar Supercharger Antwerpen, maar ik had nog stroom zat, dus toen uiteindelijk de snelweg werd afgezet mochten de EV's tegen het verkeer in op de snelweg om de afrit te omzeilen en ben ik doorgereden en heb pas in Frankrijk geladen.View attachment 861922
Zo dan het lijkt eerder een overstroming daar. Dat zijn mooie cijfers zeg!
 
  • Like
Reactions: one-ten
Ik vermoed dat de keuze voor een standaard meer politiek dat technisch gedreven is. Zie in EU de CCS niet snel verdwijnen en naar de Tesla standaard gaan. Al is dat alleen al vanwege de omvang erg fijn.
 
Wat interessante items in die documenten 😱
"Tesla has encountered situations where DC EVSEs applied higher than expected DC voltage during external isolation testing, caused either by vehicle or EVSE malfunctions, resulting in damage to the on-board charger or other components connected to the fast charge link.
 
Last edited: