TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Ervaringen na update 17.3.2

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by JohnT, Jan 22, 2017.

1. JohnT

JohnT Member

Vandaag het eerste serieuze ritje gemaakt na de update gisteren naar 17.3.2. Ik ben vanochtend van Soijkenisse naar Amsterdam gereden en heb TACC aangezet vanaf het moment dat ik de A4 op draaide. de afstand heb ik op het kortst gezet: 1. Enige observaties:
    TACC: op de stukken waar het mocht heb ik TACC op 120km ingesteld
    1. de display geeft alleen de voertuigen weer die in mijn eigen rijbaan rijden en ziet ales als gewone auto: of het nu een vrachtauto is of een motorfiets. Of zoals die vrouw die gisteren het zebrapad overstak, alles wordt als gewone auto weergegeven.
    2. op zich niet zo erg, maar.... hij ziet een invoegende auto pas wanneer deze voor 2/3 op mijn eigen rijbaan komt! Dat resulteerde vanochtend in zelf hard remmen bij we aso kort invoegende auto die van links kwam. TACC reageerde niet!
    3. De afstand die TACC ongetwijfeld op de veilige 2 seconde regel aanhoudt wanneer hij op de kortste afstand (1) staat ingesteld zorgde vanochtend voor enkele malen irritatie bij auto's die achter mij reden en resulteerde 3x in inhaalacties via de rechter rijbaan, waarbij weer 1 zo kort voor mij langsschoot dat ik weer zelf hard moest remmen. Zie puntje 2.
    Autosteer werkt idd tot 70 km per uur ;-). Ik heb heel even het laatste stukje voor de afslag naar A'dam ZO (zat geen verkeer achter mij) en dan werkte hij goed.

Veel te vroeg voor conclusies natuurlijk en ik blijf het gewoon proberen.

Groet, John

2. JohnT

JohnT Member

Sorry voor de typo's ;-). Was duidelijk te vroeg...
    Hierbij de foto waar je ziet dat hij alleen het verkeer in eigen rijbaan ziet:
    IMG_4958.png

3. nico180

nico180 Serge

Ap2 heb je het over. Als dit gewoon firmware 8 is mag het gewoon bij dat draadje.

Goede observatie, heb je auto-lanechange aan staan? Weet zo niet uit mijn hoofd of dat wat uitmaakt voor zichtbaarheid banen links en rechts.

4. JohnT

JohnT Member

Hoi Nico, auto lane change is nog even toekomst muziek voor deze update ;-). Maar het systeem is lerende dus zal dat mettertijd wel komen. Zoals met alles is het gewoon blijven opletten en nu ik het weet is het geen verrassing meer en kun je er beter op anticiperen. Ik ben trouwens enorm positief verrast met de proactieve interacties van Tesla zelf! Top!!!

• Like x 1
  5. JohnT

JohnT Member

By the way: ja het gaat over firmware 8 (AP2) dus zal mijn observaties daar voortaan plaatsen. Hopelijk dat een bescheiden bijdrage kan leveren om het beter te maken. Ikzelf werk in de (oa) big data analytics wereld (maar dan vanuit een data security perspectief) en weet hoe belangrijk het delen van data is. Ik probeer dan ook alleen observaties te melden zonder conclusies te trekken ;-)

6. JohnT

JohnT Member

Op advies van Nico zal ik mijn berichtjes op Update voor hw2 auto's geven in plaats van op "mijn" draadje. Ik zal de tekst overzetten. Ik dacht dat updates voor hw2 auto's alleen over de update zelf ging en niet over de ervaringen. Uiteraard uitstekend om alles zoveel mogelijk te centraliseren. Er is zeker geen mogelijkheid om dit draadje te deleten?

7. nico180

nico180 Serge

ach, het is een forum, er zijn vast wel regels - en etiquette oid, We en jij delen gewoon onze mening/zorg/blijschap :-D

vooral doorgaan en hou je niet in :cool:

Share This Page