Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen vandebron slim laden

This site may earn commission on affiliate links.
ik had goede ervaringen met de vandebron-app. De laadsessies werden adequaat aangestuurd door vandebron. De app was ook handig door de instelmogelijkheid van het minimaal te laden niveau voordat de externe sturing insprong.

Een klacht van mij was dat de app te vaak contact zocht met mijn Tesla. Waardoor die niet meer in slaap wilde of daar na een kwartier weer uitgehaald werd. Dat hebben de ontwikkelaars meteen opgepakt en in de nieuwere versie van de software is die frequentie drastisch verminderd.

Kortom ik was een tevreden gebruiker. Ik ben gestopt met het gebruiken van de vandebron-app omdat ik naar een andere leverancier ben overgestapt.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
@Limbo2121 bedankt dat je me tipt over deze discussie. Hierbij het antwoord:

Je aanname klopt dat wij op dit moment niet de nieuwste MCU supporten. Tesla heeft een aantal aanpassingen gemaakt in de API met helaas als gevolg dat enkele nieuwe (2018) Tesla-rijders geen gebruik kunnen maken van onze Slim laden dienst. Zodra we de oplossing hebben stellen we jullie daar uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte!

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben helpen we jullie graag verder.
 
  • Informative
Reactions: CL600 and techie
@Limbo2121 bedankt dat je me tipt over deze discussie. Hierbij het antwoord:

Je aanname klopt dat wij op dit moment niet de nieuwste MCU supporten. Tesla heeft een aantal aanpassingen gemaakt in de API met helaas als gevolg dat enkele nieuwe (2018) Tesla-rijders geen gebruik kunnen maken van onze Slim laden dienst. Zodra we de oplossing hebben stellen we jullie daar uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte!

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben helpen we jullie graag verder.
Loud and clear!
 
Sinds afgelopen dinsdag kunnen ook de Tesla's met de nieuwe MCU meedraaien in de pilot. Jammer dat ze me dat niet van te voren verteld hebben, me voor niks druk gemaakt over het feit dat de timer het niet meer deed. De pilot overruled dus de instelling in de Tesla.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Sinds afgelopen dinsdag kunnen ook de Tesla's met de nieuwe MCU meedraaien in de pilot. Jammer dat ze me dat niet van te voren verteld hebben, me voor niks druk gemaakt over het feit dat de timer het niet meer deed. De pilot overruled dus de instelling in de Tesla.

Oh, daarom zit mijn auto te laden buiten ingestelde tijden? Ik dacht dat slimladen alleen slim uitzetten/pauzeren was. Dan kan ik net zo goed niet schedulen :)
 
Oh, daarom zit mijn auto te laden buiten ingestelde tijden? Ik dacht dat slimladen alleen slim uitzetten/pauzeren was. Dan kan ik net zo goed niet schedulen :)
Yes. Ik heb hem net ook aangesloten en begon gelijk te laden. Wat me om 1745 onlogisch lijkt. Maar het zal toch slim zijn. Eigenlijk moet je hem dus nu continu aan de paal hangen!!
 
Ik wil eigenlijk vanaf februari (verloopt huidige contract, en scheelt 100 euro boete) switchen van NLE naar van de Bron. Zijn er nog tips en/of concerns die op dit moment spelen? Is van de Bron niet gewoon duurder diverse andere maatschappijen? (Energievergelijker - de onafhankelijke energievergelijker - Gaslicht.com) ?

Mijn vriendenkorting van VandeBron bij het aanmelden gebruiken, dan krijg je nog eens 75,= korting ;)
Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem
En tip om als producent te kiezen: Leon de Geus Energie in Zeewolde, sympathieke tuinder, ik ben eens bovenin een van zijn windmolens geweest.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Ik wil eigenlijk vanaf februari (verloopt huidige contract, en scheelt 100 euro boete) switchen van NLE naar van de Bron. Zijn er nog tips en/of concerns die op dit moment spelen? Is van de Bron niet gewoon duurder diverse andere maatschappijen? (Energievergelijker - de onafhankelijke energievergelijker - Gaslicht.com) ?

Overwegen om misschien nog net in Februari aan te melden?

https://welkom.vandebron.nl/tesla/

"Er zijn drie criteria om mee te doen:
- Je bent 18 jaar of ouder
- Je bent in het bezit van een geldig Nederlands
rijbewijs
- Je staat open voor een telefonische energiecheck
Vandebron
Aanmelden kan tot 28 februari 2019."
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Ik wil eigenlijk vanaf februari (verloopt huidige contract, en scheelt 100 euro boete) switchen van NLE naar van de Bron. Zijn er nog tips en/of concerns die op dit moment spelen? Is van de Bron niet gewoon duurder diverse andere maatschappijen? (Energievergelijker - de onafhankelijke energievergelijker - Gaslicht.com) ?
Ik heb jl mei een 3-jaars contract gesloten. 100 euro korting voor gas, idem voor elektriciteit, beide op eerste jaarafrekening te verrekenen, en 100 voor slim laden.
Al met al een goede deal vind ik.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Niet echt een topdeal als ze bijna 25% boven de gemiddelde kw/h prijs gaan zitten van heel 2018...
bij mij was het dus uiteindelijk, volgens de berekeningen, 60 euro duurder dat de goedkoopste op gaslicht.com. Dat verschil zou ik eruit moeten halen met het goedkoper laden tijdens over capaciteitsmomenten? Tevens heb ik het wel over voor een beter milieu :cool: begint immers bij mijzelf.
 
Groenste energieleverancier 2017.

ranking-energieleveranciers-okt-2017.jpg