Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen vandebron slim laden

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij moet ik voor het "slim laden" specifiek de app gebruiken van Vandebron (Apple store: Slim Laden).
Deze heb ik geinstalleerd en ingelogd. Tevens mij Tesla (model S uit 2018) gekoppeld.

Daarnaast heb ik Slim laden thuisprofiel ingesteld op:
70% direct laden
Tevens de dagelijkse vertrektijden ingesteld (6:30 door de weeks en 9:00 in het weekeinde)


Echter begint de Tesla niet automatisch te laden bij thuiskomst, ook niet als ik onder de 70% zit.
Heeft iemand tips?

Op de website van vandebron heb ik nog niets kunnen vinden behalve dit, maar dit
Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem
De volgende stap zou kunnen zijn om de klantenservice eens te bellen als niemand iets weet.
 
Volgens mij moet ik voor het "slim laden" specifiek de app gebruiken van Vandebron (Apple store: Slim Laden).
Deze heb ik geinstalleerd en ingelogd. Tevens mij Tesla (model S uit 2018) gekoppeld.

Daarnaast heb ik Slim laden thuisprofiel ingesteld op:
70% direct laden
Tevens de dagelijkse vertrektijden ingesteld (6:30 door de weeks en 9:00 in het weekeinde)


Echter begint de Tesla niet automatisch te laden bij thuiskomst, ook niet als ik onder de 70% zit.
Heeft iemand tips?

Op de website van vandebron heb ik nog niets kunnen vinden behalve dit, maar dit
Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem
De volgende stap zou kunnen zijn om de klantenservice eens te bellen als niemand iets weet.
Raar want bij mij begon het laden wel direct en werd zelfs de timer overruled. Snap er niks van en ben er ook mee gestopt.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Ik ben er ook mee gestopt. De opbrengsten wegen lang niet op tegen de kosten.

Doordat de auto niet in diepe slaap gaat is vampire drain erg hoog.
Daarnaast laad de auto direct op, op hoogtarief stroom, met dus circa 1,5 cent hogere kosten per Kw.
We hebben wel 100 euro bonus gekregen. Maar los daarvan praten we over dubbeltjes per maand. Er waren weken dat er niks gebeurde. Maar goed, zoveel kilometers maak ik ook niet, kan laden op het werk en heb slechts een 75.
 
We hebben wel 100 euro bonus gekregen. Maar los daarvan praten we over dubbeltjes per maand. Er waren weken dat er niks gebeurde. Maar goed, zoveel kilometers maak ik ook niet, kan laden op het werk en heb slechts een 75.

Het eerste jaar heb ik idd ook meegedaan. Door de bonus maakte het toen niet uit. Alleen de 1,5 cent betekend bij een laadbeurt van 20%->90% al een kleine euro aan extra kosten door piek/daltarief verschil. Op zich geen megabedrag maar op jaarbasis in mijn geval toch een 100-150 euro per jaar. De imkomsten vanuit slimladen waren de laatste maanden hooguit een 2 euro per maand.

ik las dat de vampire drain nu "minimaal" is omdat ze de batterij nog slechts elk half uur uitlezen (en na 85% ieder uur)? Of is het een fabeltje van vandeBron dat dit de vampire drain issues oplost?

Het is zeker een stuk verbeterd maar nog steeds wordt de auto elk half uur of elk uur wakker gemaakt. DIt kost uiteindelijk stroom (vermogen), nu ik niet meer mee doe merk ik dat de auto ongeveer 1% minder sluip verbruik per dag heeft. in mijn geval dus zo'n 0,7Kw oftewel 10-15 cent per dag.

Ook in dit geval praat je over kleine bedragen maar ik zie niet in waarom ik, als pilot deelnemer, zou moeten betalen voor iets wat Tennet en Van de Bron graag willen ontwikkelen.
 
Het eerste jaar heb ik idd ook meegedaan. Door de bonus maakte het toen niet uit. Alleen de 1,5 cent betekend bij een laadbeurt van 20%->90% al een kleine euro aan extra kosten door piek/daltarief verschil. Op zich geen megabedrag maar op jaarbasis in mijn geval toch een 100-150 euro per jaar. De imkomsten vanuit slimladen waren de laatste maanden hooguit een 2 euro per maand.
Klopt. Heb ik destijds ook gemeld. Reactie was: het verschil tussen dag- en luchtstroom is zo klein...
Ik snap het ook niet. Als ik mijn auto kort voor kerst om 17.30 laat laden verwacht ik dat ze dat uitstellen i.v.m. de piek. Maar nee hoor, begon gewoon te laden.
 
Klopt. Heb ik destijds ook gemeld. Reactie was: het verschil tussen dag- en luchtstroom is zo klein...
Ik snap het ook niet. Als ik mijn auto kort voor kerst om 17.30 laat laden verwacht ik dat ze dat uitstellen i.v.m. de piek. Maar nee hoor, begon gewoon te laden.

Het verschil is idd ook best klein, circa 1,5 cent, de opbrengst is dat echter ook. Net even gekeken, in september 0,50 cent, oktober net geen euro. Die opbrengst dekt nog geen eens het extra verbruik van de auto doordat hij 1a2 keer per uur wakker gemaakt wordt, laat staan het verschil tussen piek/dal tarief.
 
Het verschil is idd ook best klein, circa 1,5 cent, de opbrengst is dat echter ook. Net even gekeken, in september 0,50 cent, oktober net geen euro. Die opbrengst dekt nog geen eens het extra verbruik van de auto doordat hij 1a2 keer per uur wakker gemaakt wordt, laat staan het verschil tussen piek/dal tarief.

Op dit moment zijn de verschillen tussen dag- en nachtstroom heel gering. Pas als we naar beprijzing per minuut gaan gaat het wel aantikken. En dat gaat weer gebeuren als het aandeel duurzame energie toeneemt. Dan wordt de noodzaak om te sturen op verbruik veel groter. In de bijv. delen van de VS en Australië zijn de verschillen tussen dag- en nachtstroom soms een factor 2.
Daarom is een thuisaccu in de VS en Australië al snel verstandig.
 
op dit moment lijkt het slim laden product van vandebron dus niet iets waar je enorm veel voordeel uithaalt.
Worden er ergens statistieken gepubliceerd van deze pilot? Wat zijn de milieu benefits, hoeveel CO2 is er nu bespaard?

Tevens ben ik benieuwd naar hoeveel energie er nu per dag verloren gaat in Nederland?
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Ik overweeg om over te stappen naar Vandebron mbt Energie. Daarnaast ook een laadpas nodig van Vandebron. Zijn er mede forumleden waar ik de friend referral link kan gebruiken? Dan krijgen we beiden aan 100 euro energie cadeau.
Wat een goed plan! Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem

(de link is op bovenstaande wijze niet zo duidelijk, maar als je hem volgt wordt referral gebruikt)
 
Last edited: