Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen verschillen tussen modellen

Stream

Vincent
Sep 6, 2019
651
418
Amsterdam
Heeft iemand ervaring met zowel de MY als MX? Mij komt de MY over s een handelbare versie van de MX - Europeser (kleiner), maar wel veel overeenkomende voordelen. Ik vind de MX fantastisch (maar nooit in gereden), maar is gewoon te groot. En toch is de MY net zoals de M3 zonder luchtvering - en ik ga geen MX kopen voor de luchtvering, maar liever een MY omdat ik dan in Amsterdam kan parkeren.

Dvlek

Member
Jul 1, 2020
67
24
Rotterdam
Let daar mee op. De frunk kan van buitenaf geopend worden zonder sleutel.

On-topic.
De S (en X) is inderdaad heel groot, maar of dat nu echt hinderlijk is? Wat moeten al die lichte vrachten, minibusjes, pick-ups, dan wel niet zeggen.
Bij de 3 vind ik de vaste hoedenplank een domper. Er kan nog geen stoel in. De hoedenplank gaat er vaak uit en de achterzetels plat in onze S. Fiets er in, ritje naar containerpark...
De luchtvering is super aangenaam en dan heb ik de Raven nog niet.
Open dak.
AP1 zonder spoken.
En natuurlijk gratis laden en communicatie.
Nadelen zijn: trager laden, MCU zwaard van Damocles, idem voor draagarmen, 12V batterij, deurhendels,
Browser die niet werkt.
Upgrade naar MCU2 is nu mogelijk!

Ger356

Member
Feb 15, 2018
733
473
Haarlem, The Netherlands
Wat ik mis in de lijstjes is het verschil in geluid. Ik vind (geluid blijft zeer subjectief) de Model 3 een herriebak vergeleken met de Model S. Je hoort het onderstel en de banden veel meer en de motor voor maakt bij mij veel herrie.
Qua rijden is het wel gezegd: de S is een limousine en de 3 een skelter.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,598
4,823
Belgium
Beste Model X en S rijders, missen jullie geen middenarmsteun achterin? Best vreemd dat jullie dat niet hebben en de model 3 en Y wel. Auto’s in vergelijkbare klassen hebben dat eigenlijk altijd wel.

Vind het ook vreemd dat de X in de 6-zits configuratie geen armsteunen biedt in de middelste rij.
Ik zit nooit vanachter :p

• Like
Reactions: RobsEV

wooter

May 3, 2017
6,598
4,823
Belgium
Maar dan kan je aanspraak aken op jouw verzekering. Zonder sporen van inbraak kan dat niet.
Dan moet je ervan uit gaan dat sentry mode en het alarm geen kik geeft, en de dief na het zorgvuldig vinden van de mogelijkheid ook netjes alles terug weg steekt zoals het hoort.

Ik lig er niet zo wakker van. Iets in de koffer laten liggen is makkelijker te bereiken voor de occasionele dief, minder risico voor hem en jammer genoeg ook beter zichtbaar voor hem.

In sommige steden is het bijvoorbeeld de gewoonte dat als je een break hebt, je het afdekscherm open laat omdat er al gevallen bekend zijn van achterruiten die werden ingeslagen om het afdekscherm te openen en niks te vinden.

Niet vergeten dat er nog altijd mensen zijn die verrast reageren als ik mijn frunk open. Afgelopen zomer stopte er zelfs iemand om te vragen of ie kon helpen; hij dacht dat ik panne had.

CJA Hulskamp

M3 RWD LR B/B
Jan 30, 2016
3,364
2,386
Zaandam
Wat ik mis in de lijstjes is het verschil in geluid. Ik vind (geluid blijft zeer subjectief) de Model 3 een herriebak vergeleken met de Model S. Je hoort het onderstel en de banden veel meer en de motor voor maakt bij mij veel herrie.
Scheelt ook of je een RWD hebt of een AWD. Mijn 3 en S waren een RWD. Soms rij ik nog in een S met AWD maar daar hoor je de voorste motor. Vindt het niet echt herrie maar is wel meer aanwezig. Overigens was mijn S wel iets stiller als mijn S.

Phil V

Active Member
Aug 31, 2016
2,479
1,964
Ten zuiden van Aalst (B)
Dan moet je ervan uit gaan dat sentry mode en het alarm geen kik geeft
Sentry heb ik niet en was het dus even vergeten.
Ik zie hier echter meer schadegevallen waarbij Sentry geen soelaas bracht (stond niet aan, persoon onherkenbaar, opslagmedium vol, overschreven, persoon niet bekend), dan gevallen die er door opgelost zijn. Zijn er eigenlijk al gevallen opgelost binnen de perimeter van dit forum?
Alarm werkt niet denk ik. Geen sensoren in de frunk.
Bij een laptoptas kan je wellicht op voorhand detecteren dat er buit is (staat hij volledig uit of enkel in sleep?).
Ik geef toe dat kans wel klein is. Maar die is er wel.

wooter

May 3, 2017
6,598
4,823
Belgium
Met dieven moet je altijd weten dat dieven doorgaans niet zo slim zijn. Als ze wel slim waren, waren ze waarschijnlijk geen dief.

Zelfs dieven die met bluetooth scanners e.d. rondlopen is een randactiviteit, want meer en meer toestellen hebben geëncrypteerde media, device locks en andere spullen waardoor het moeilijk wordt om die dingen te herverkopen. Je kan meer geld verdienen vanuit je slaapkamer door wat te phishen.

wooter

May 3, 2017
6,598
4,823
Belgium
Dat weet ik niet maar de MCU2 upgrade staat sowieso niet in de app. Ook niet bij AP2 auto’s
Volgens mij staat dat nooit expliciet in de app.

Je kan wel een service inplannen met als onderwerp Software -> Upgrade.

prettig

Active Member
Apr 16, 2019
1,105
570
Soesterberg
Kan alleen de 3's echt vergelijken (wat loaner S-en gehad, maar zijn altijd oudere, dus niet echt eerlijk).
Vond de S alleen te groot (X dus ook), maar de cybertuck wil ik dan wel (veel te groot, maar dat design......). Dus beetje subjectief.

RWD LR:
- Fijnst rijdend (rwd, stuurt lichter), stiller en stuk meer range (maar ja die is er niet meer), 19"
- Lange afstanden, nemen we altijd de RWD LR

AWD:
- Gewoon goed (18"), AWD, genoeg range.......maar als je P3 hebt is die niet bijzonder (je gaat toch vergelijken)

P3:
- Snel (heb je helemaal niet nodig), minder range uiteraard
- Meer lawaai
- Stugger en betere remmen
- Veren zijn te soft voor een performance naar mijn zin
- Wel de meeste lol mee......

De SR+ (keer mee gereden):
- Net een RWD LR met minder range (rij je niet vaak afstanden..... prima keuze)

Als ik er weer een zou kopen: de P3 :) (de lol-factor doet het hem)

Furb

Member
Jul 25, 2019
178
116
Netherlands
Zijn er eigenlijk al gevallen opgelost binnen de perimeter van dit forum?
In een parkeergarage heeft een Golf de neus van m’n 3 wat aangepast. Dader onbekend maar Sentry beelden gelden wel als getuige dus kan ik beroep doen op het Waarborggarantiefonds. 250 euro eigen risico maar geen impact schadevrije jaren.
Een Fransman heeft op een bergweg een bijna geslaagde inhaalactie gehouden: alleen m’n spiegel moest er even af. Dankzij de camerabeelden heeft mijn verzekering de zijne aansprakelijk gesteld.
Dus ik ben er wel blij mee :)

• Like
Reactions: wooter

Stream

Vincent
Sep 6, 2019
651
418
Amsterdam

De oude MS is minder stil dan de M3 en die is weer minder stil dan de nieuwe MS/MX. Wel vreemd dat er geen optie is om de M3/MY in een luxe versie (stiller, betere vering) te kopen. Het blijft toch een Amerikaans bedrijf: groter is beter.

watt

Power Member
May 6, 2019
367
201
NL
Beste Model X en S rijders, missen jullie geen middenarmsteun achterin? Best vreemd dat jullie dat niet hebben en de model 3 en Y wel. Auto’s in vergelijkbare klassen hebben dat eigenlijk altijd wel.

Vind het ook vreemd dat de X in de 6-zits configuratie geen armsteunen biedt in de middelste rij.

De X 6-zits is een tijd lang geleverd met de optie voor een rear center console. Deze optie was niet populair en daarom heeft Tesla 'm geschrapt, maar dit is wel degelijk een mogelijkheid geweest, zie:

tesla-model-x-rear-center-console-6-seat.jpg

wooter

May 3, 2017
6,598
4,823
Belgium
Ik bedacht net dat als ik een opvolger van de Model X zou moeten kiezen, ik nog even zou twijfelen over de Y en de Cybertruck, maar waarschijnlijk terug bij een X zou eindigen.

Camelroel

Member
Oct 21, 2018
794
384
Lelystad
Aangezien iedereen hier gedeeltelijk of topic gaat ga ik ook mijn mening geven.:)
Ik doe het alleen op uiterlijk aangezien ik niet genoeg in de verschillende modellen heb (mee)gereden om daar een duidelijk antwoord op te geven.
Model S: Is in mijn optiek een tijdloos model. Ik zag laatst in Duitsland een oud model rijden waarbij het grill gedeelte in body kleur was gemaakt en dat zag er goed uit misschien nog wel beter dan het nieuwe model.
Het probleem van een tijdloos model is dat het nooit een erg sprekend model is.
Model 3: Is een te heet gewassen S. En de klei model maker kreeg de Frunk klep niet vlak waardoor die er teveel afgeschaafd heeft. Ik vind het punt waar de Frunk klep bij het voorraam komt te laag. Ik krijg daar een Multipla gevoel, mooi idee maar het klopt allemaal net niet.
Ook het dashboard vind ik nog minder mooi dan die van mijn eerste auto een Volvo 66DL Die was ook erg strak maar daar zaten de meters in ieder geval nog op de juiste plek.o_O
Model Y: De verhoudingen kloppen beter in mijn ogen dan bij de model 3.
Model X: Persoonlijk vind ik dit de mooiste Tesla Al kan ik niet zeggen dat ik hem erg mooi vind. Ik weet niet of het bij alle X-en zo is maar bij een bepaald lichtinval lijkt het net of het bovenste gedeelte van het voorraam rood achtig is.
De reden waarom ik wel een X zoek is dat Tesla momenteel nog steeds de elektrische auto waarmee het makkelijkst een lange afstand mee gereden kan worden en mag de zwaarste aanhanger trekken. OK geen 3,5 ton en voor mij soms nog te weinig maar in ieder geval een redelijk gewicht.
De cyber truck: Daar heb ik nog geen mening over, eerst maar eentje in het echt zien.

• Like
Reactions: ramonneke

Right_Said_Fred

Moderator
May 11, 2012
3,965
34,238
The Netherlands
Aangezien iedereen hier gedeeltelijk of topic gaat ga ik ook mijn mening geven.:)
Ik doe het alleen op uiterlijk aangezien ik niet genoeg in de verschillende modellen heb (mee)gereden om daar een duidelijk antwoord op te geven.
Model S: Is in mijn optiek een tijdloos model. Ik zag laatst in Duitsland een oud model rijden waarbij het grill gedeelte in body kleur was gemaakt en dat zag er goed uit misschien nog wel beter dan het nieuwe model.
Het probleem van een tijdloos model is dat het nooit een erg sprekend model is.
Model 3: Is een te heet gewassen S. En de klei model maker kreeg de Frunk klep niet vlak waardoor die er teveel afgeschaafd heeft. Ik vind het punt waar de Frunk klep bij het voorraam komt te laag. Ik krijg daar een Multipla gevoel, mooi idee maar het klopt allemaal net niet.
Ook het dashboard vind ik nog minder mooi dan die van mijn eerste auto een Volvo 66DL Die was ook erg strak maar daar zaten de meters in ieder geval nog op de juiste plek.o_O
Model Y: De verhoudingen kloppen beter in mijn ogen dan bij de model 3.
Model X: Persoonlijk vind ik dit de mooiste Tesla Al kan ik niet zeggen dat ik hem erg mooi vind. Ik weet niet of het bij alle X-en zo is maar bij een bepaald lichtinval lijkt het net of het bovenste gedeelte van het voorraam rood achtig is.
De reden waarom ik wel een X zoek is dat Tesla momenteel nog steeds de elektrische auto waarmee het makkelijkst een lange afstand mee gereden kan worden en mag de zwaarste aanhanger trekken. OK geen 3,5 ton en voor mij soms nog te weinig maar in ieder geval een redelijk gewicht.
De cyber truck: Daar heb ik nog geen mening over, eerst maar eentje in het echt zien.

Ik moest na het lezen van deze 'kritiek' op de ontwerpen van Franz even glimlachen toen ik dat rijdende legoblok zag dat je als profielfoto gebruikt.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC