Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Etiquette bij bezette Superchargers

This site may earn commission on affiliate links.
Wie laat zijn auto nu 's nachts aan een supercharger staan... Dat is toch euh, niet bijster slim...

Handiger zou natuurlijk zijn om je gewoon direct aan een DeC te parkeren.

Dan moet die er natuurlijk wel zijn :) volgens mij zei een poster eerder ook al dat het gek is dat ze (soms) alleen een SuC bij een hotel hebben staan terwijl een of meer DeC's ernaast wel slim zou zijn.
 
Wie laat zijn auto nu 's nachts aan een supercharger staan... Dat is toch euh, niet bijster slim...

Handiger zou natuurlijk zijn om je gewoon direct aan een DeC te parkeren.
Jazeker, maar was er niet.

En als er geen DeC is, is het toch geen moeite om een half uurtje te superchargen en dan de auto van de supercharger te halen en degelijk te parkeren?
Het is wel moeite, het was meer dan 30 minuten en de meeste SuC's liggen niet naast culturele hoogtepunten. Al reizende is slapen een nuttiger tijdbesteding.

Dan zou ik anders plannen eerlijk gezegd.
Mocht plannen een belangrijk en plezierig tijdverdrijf zijn, dan is een iPace een goede aanschaf.
Een voordeel van een Tesla, je hoeft niet te plannen. Instappen en rijden.
 
T

En dat alles om jou 5-10 minuten (gemiddeld) eerder onderweg te laten zijn? Zo groot is dat belang nou ook weer niet, toch?

Persoonlijk zou ik in de omgekeerde situatie het niet eens vragen. Ik zou gewoon op mijn beurt wachten. Op een doorreis maken die 5-10 minuten ook niet uit, vind ik.

We agree to disagree. :)

Ik heb de omgekeerde situatie ook al voorgehad, en vond het eerder logisch dat ik de ander liet voorgaan gezien ik toch ter plekke bleef.
 
Ik denk dat het afhankelijk is hoe laat je aan komt in het hotel en wat je plannen zijn. Als het na etenstijd is en we op doorreis zijn wil ik hem ook zo snel mogelijk opladen om daarna op tijd naar bed te kunnen gaan in plaats van 's avonds nog te moeten wachten dat de auto opgeladen is voordat je naar bed kan.
 
Ik denk dat het afhankelijk is hoe laat je aan komt in het hotel en wat je plannen zijn. Als het na etenstijd is en we op doorreis zijn wil ik hem ook zo snel mogelijk opladen om daarna op tijd naar bed te kunnen gaan in plaats van 's avonds nog te moeten wachten dat de auto opgeladen is voordat je naar bed kan.
Tegenwoordig gaat laden zo snel dat je dat ook tijdens ontbijt kan doen. Zie voordeel dat je meteen batterij en interieur op temperatuur kan brengen en gewoon naar 100% laden.
 
Tegenwoordig gaat laden zo snel dat je dat ook tijdens ontbijt kan doen. Zie voordeel dat je meteen batterij en interieur op temperatuur kan brengen en gewoon naar 100% laden.
Dat is ook een mogelijkheid maar je loopt wel een risico dat dan net alles vol staat terwijl je daarna meteen weg wil. Wij hebben ook wel is het onbijt overgeslagen en vroeg weg gereden. Dan lukt het ook niet.

Iedereen kan een ander reisschema hebben waardoor die wel of niet meteen wil laden.
 
Ik ben eens
Tja ..., wie niet?

Vind het businessmodel van niet-aan-de-snelweg-hotel + SuC een beetje achterhaald, zeker met 200kW of 250kW laden. DeC's bij hotels, SuC's bij snelwegen.
Zou mooi zijn.
Het zal ook wel die richting op gaan.
Nu zitten we met SuC's bij de Novotels, Ibissen en van der Valk'en van deze wereld.
Deze hanteren het model: Snel in checken, in secondes uit checken, schoon bed, schoon sanitair. Eten en koffie zijn op zijn best smakeloos. Maar na middernacht arriveren en voor ontbijt weg is geen probleem. Niks mis mee, en dan onderweg ergens lekker ontbijten, lunchen of dineren.
 
Dat is ook een mogelijkheid maar je loopt wel een risico dat dan net alles vol staat terwijl je daarna meteen weg wil. Wij hebben ook wel is het onbijt overgeslagen en vroeg weg gereden. Dan lukt het ook niet.

Iedereen kan een ander reisschema hebben waardoor die wel of niet meteen wil laden.
Zo heeft iedereen een ander schema. Maar overigens nog nooit gehad dat een SuC vol stond in de ochtend als we gingen ontbijten. Ook niet op de drukkere vakantie weekenden.
 
  • Like
Reactions: robertvg