Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

eTourEurope 18 mei van start: 9 Europese hoofdsteden in 9 dagen: 4.200km en 1000 EV's

This site may earn commission on affiliate links.
OPROEP!! eTourEurope 4e dag: 9 Europese hoofdsteden in 9 dagen: 4.200km en 1000 EV's

Zondagochtend 18 mei gaat de eTourEurope van start met 12 teams die in allerlei 100% elektrische auto's in 9 dagen langs 9 Europese hoofdsteden rijden. :cool:

Behalve 4 Tesla's Model S (waaronder de onze) rijden er ook Renaults Zoe en Nissan Leafs mee. Maar ook een aantal exoten: een 'zelfombouw' Fiat 126 (!), een Twike (soort elektrische fiets op 3 wielen met zeer hoge range: >250km en rijsnelheid 80) opgewaardeerde Citroen Saxo Electrique, plus een opgewaardeerde Peugeot 106 Electrique. Erg leuk om te zien allemaal.
Uiteraard is het allemaal opgezet om het elektrisch rijden binnen Europa te promoten. Laten we niet vergeten dat Nederland en Noorwegen al een eind in de goede richting zijn, in de meeste andere landen van Europa staat het allemaal nog compleet in de kinderschoenen!

De teams zijn op de site live te volgen via de tab "Live Tracking" waarbij dit systeem de eerste dag (introdag, de rally gaat zondag 18 mei van start vanuit Munchen) nog niet perfect bleek te zijn.

Een onderdeel van het programma is in elk land een eMeetingPoint tijdens de rally waar andere EV's welkom zijn, op die manier wil men alles bij elkaar 1000 EV's registreren.

Op 21 mei tegen de avond in Noordwijk in Nederland, en het aantal Nederlandse aanmeldingen voor de 1000 EV's blijft nog sterk achter, laat de organisatie zien dat Nederland voorop loopt! Aanmelden kan hier: http://www.etoureurope.eu/route/21-05-2014-esa-bic-noordwijk/
Zie voor alle verdere informatie: eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days
 
Last edited:
succes met de rally !

I.v.m. de eMeetingPoint: ik keek even op de site maar het is me niet helemaal duidelijk WAT er juist verwacht wordt van ons.
Deze woensdag 21/05 is het bv in Brussel te doen (aan de VUB als ik het goed lees), maar hoe bv laat ?
Ik wil wel eens langskomen, maar moet werken die dag, dus de hele dag daar rondhangen wordt moeilijk.
De site is daar niet echt duidelijk over...
 
succes met de rally !

I.v.m. de eMeetingPoint: ik keek even op de site maar het is me niet helemaal duidelijk WAT er juist verwacht wordt van ons.
Deze woensdag 21/05 is het bv in Brussel te doen (aan de VUB als ik het goed lees), maar hoe bv laat ?
Ik wil wel eens langskomen, maar moet werken die dag, dus de hele dag daar rondhangen wordt moeilijk.
De site is daar niet echt duidelijk over...

wat er wordt verwacht is niet duidelijk... aanwezig zijn ?


tijdstip is wel duidelijk :
2014 Vrije Universiteit - Brussels - eTourEurope | eTourEurope

Wednesday 21.05.2014 - 11:30-15:00
 
wat er wordt verwacht is niet duidelijk... aanwezig zijn ?


tijdstip is wel duidelijk :
2014 Vrije Universiteit - Brussels - eTourEurope | eTourEurope

Wednesday 21.05.2014 - 11:30-15:00
Ik ben deelnemer en dus niet onderdeel van de organisator... maar volgens mij gaat het erom dat een ingeschreven / aangemelde EV die dag 'even' langskomt voor de registratie en als hij/zij na 5 minuten weer wil vertrekken, is dat ook goed. Het zou best weleens kunnen dat er al iets eerder dan 15.00 uur niemand meer aanwezig is, de tijden zijn een inschatting. Na afloop van de eTourEurope hoopt men alles bij elkaar minstens 1000 EV's gezien te hebben, waarmee het het grootste EV-evenement in Europa ooit gehouden zou worden.

De eerste racedag is voor ons goed verlopen. De uitslag is nog niet bekend maar ik had begrepen dat we als eerste waren aangekomen en zeker niet als eerste vertrokken. De Tesla's waren fors in het voordeel vandaag want ergens halverwege de route (precies langs de route) stond een supercharger...
 
Last edited:
Oproep!! Iedereen in NL met een EV, even surfen naar http://www.etoureurope.eu/1000-evs/ en schrijf je in. Als het je echt niet lukt om VANAVOND woensdag 21 mei tussen 18.00 - 20.00 uur langs het evenement in Noordwijk te gaan ( exacte adres is Space Business Innovation Center, Kapteynstraat 1, 2201 BB Noordwijk), stuur mij dan een PM met de informatie die op de aangegeven link gevraagd wordt, dan kan ik in de loop van de week het nummer terugkoppelen. En dan telt je auto mee voor het evenement.
Voor degenen in Belgie met een EV geldt hetzelfde, alleen is het evenement in Brussel VANMIDDAG woensdag 21 mei tot 15.00 uur bij de Vrije Universiteit in Brussel.

Stand van zaken wedstrijd: de organisatie heeft niet tijdig van alle deelnemers de scores ontvangen vandaar een voorlopige uitslag. De eerste dag scoorden wij als 2e, de tweede dag als 1e met een groter verschil, dus staan wij zo goed als zeker bovenaan! Mijn 13 jaar oude zoon Marco die vrij gekregen heeft van school om dit mee te maken, schrijft dagelijks op de homepage van www.elektrischrijdenkanecht.nl over de race.
 
Oproep!! Iedereen in NL met een EV, even surfen naar http://www.etoureurope.eu/1000-evs/ en schrijf je in. Als het je echt niet lukt om VANAVOND woensdag 21 mei tussen 18.00 - 20.00 uur langs het evenement in Noordwijk te gaan ( exacte adres is Space Business Innovation Center, Kapteynstraat 1, 2201 BB Noordwijk), stuur mij dan een PM met de informatie die op de aangegeven link gevraagd wordt, dan kan ik in de loop van de week het nummer terugkoppelen. En dan telt je auto mee voor het evenement.
Voor degenen in Belgie met een EV geldt hetzelfde, alleen is het evenement in Brussel VANMIDDAG woensdag 21 mei tot 15.00 uur bij de Vrije Universiteit in Brussel.

Stand van zaken wedstrijd: de organisatie heeft niet tijdig van alle deelnemers de scores ontvangen vandaar een voorlopige uitslag. De eerste dag scoorden wij als 2e, de tweede dag als 1e met een groter verschil, dus staan wij zo goed als zeker bovenaan! Mijn 13 jaar oude zoon Marco die vrij gekregen heeft van school om dit mee te maken, schrijft dagelijks op de homepage van www.elektrischrijdenkanecht.nl over de race.
Cool!
Ik kan helaas niet vanavond. Maar begrijp ik nou goed dat auto's die niet komen toch kunnen meetellen? Vreemd record is dat dan...
 
Cool!
Ik kan helaas niet vanavond. Maar begrijp ik nou goed dat auto's die niet komen toch kunnen meetellen? Vreemd record is dat dan...
Dat ben ik wel met je eens... en dit alternatief was door mijzelf bedacht. Ik vond het aantal NL-aanmeldingen nogal tegenvallen, vooral als je bedenkt dat Nederland een EV-land bij uitstek is... maar ik weet ook uit ervaring dat de gemiddelde Nederlander niet zo snel komt opdraven voor een op het eerste gezicht niet heel belangrijk algemeen doel.
 
Gefeliciteerd, Klaas!

NEDERLANDSE ZEGEN ETOUREUROPE


Het Nederlandse team van Klaas Mulder is de winnaar van de negendaagse eTourEurope. Met een tijd van 56 uur en 11 minuten won het team de 4.200 km lange rally in een Tesla Model S.
Nederlandse zegen eTourEurope
Inderdaad hebben wij de eTourEurope ook nog gewonnen, het was gewoon onvoorstelbaar!! :biggrin:
De verslaggever op zerauto heeft het bericht inmiddels aangepast en 'zegen' veranderd in 'zege' :wink: