Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Euro Disney / Disneyland Parijs en laden

This site may earn commission on affiliate links.

ramonneke

Active Member
Moderator
Apr 26, 2018
4,915
3,605
Rotterdam
Ik kan volgens ABRP vanaf huis in 1x Euro Disney halen. Echter, niveau is dan wel laag. Ik heb geprobeerd contact te krijgen met Euro Disney over hun laadvoorzieningen maar dat is niet gelukt.

Ik heb iets van Schuko palen gezien maar ik weet niet of dit gratis is en als dit niet gratis is hoe je hier dan voor betaald.

Wie weet het antwoord?
 
Parkeer ‘m anders bij dat winkelcentrum op 1,5 km van disneyland voor niks (parkeren gratis en laden gratis; voldoende laadplekken), en pak zo’n pendelbus of 1 treinhalte en je staat binnen een paar minuten bij de ingang van disneyland. Ook zonder elektrische auto is dat een beter alternatief dan die dure betaalde parkeerplaats van disney zelf waarbij je ook nog lang bezig bent voordat je het terrein af bent eind v/d dag...
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Wackmack and pvh
bij eerste ingang waar je de parkeerkaart betaalt speficiek vragen om laadplek, dan krijg je een pincode om op het gedeelte te komen met de laadpalen. er zijn er 20 of meer zelfs. je parkeert overigens helemaal vooraan bij de invalide parkeerplaatsen.
ah dat klinkt top, dat is dus sinds kort? (Want ik lees alleen maar ellende over die 4 laadplekken). Op jouw manier ben je ook bij het inrijden al verzekerd dat je een laadplek hebt!
 
ah dat klinkt top, dat is dus sinds kort? (Want ik lees alleen maar ellende over die 4 laadplekken). Op jouw manier ben je ook bij het inrijden al verzekerd dat je een laadplek hebt!
Laatste keer dat ik er was, 2 jaar geleden waren er idd nog maar 4. Dat is dan veranderd? Zou wel goede zaak zijn.
Ter plaatse moet je in de kennel gaan vragen om de paaltjes te openen, want elke paal is afgesloten met een hangslot. Ook voor het verwijderen van de kabel moet er iemand langskomen. Het is een soort klep met hangslot dat over de stekker zit. Hou er rekening mee dat de kennel vroeger sluit dan het park als er vb. vuurwerk is. Zo heb ik al es anderhalf uur staan wachten tot als men iemand vond die ook een sleutel had.
Laadsnelheid 2 jaar geleden was een 13 km/h
 
Dat klinkt al iets positiever. IPV van met 5% aankomen ga ik nu voor 30%. Als ik kan laden dan kan ik na 2 dagen vertrekken met 100% en anders zal ik bij de eerste de beste SuC een extra stop moeten maken. Het is jammer dat er niet meer zekerheid is want zoals gezegd ik kan heel de rit net in 1x maken. Zonde dat ik een splash and dash moet maken.

Uiteraard zal ik m'n ervaringen over laden op het park delen.
 
Aangekomen bij inchecken aangegeven dat ik wilde laden. Uiteindelijk koste dat allemaal meer dan een half uur. Bij New Port Bay 1 plek vrij, op de andere een X. Mijn UMC 3 fase lader werkte niet op de paal. Uiteindelijk dus niks. Had beter die tijd bij de SuC kunnen staan.

Daarna had ik wel het grote parkeerterrein kunnen opzoeken maar ik was al genoeg tijd kwijt.

Laden lijkt wel gratis en met wellicht een 1 fase lader of juicebooster was het misschien wel gelukt.

Kon ook een aardingspin issue zijn maar m'n stekkerdoos lag niet direct klaar en daarnaast regende het. Niet echt ideaal om open te laten hangen.
 
  • Informative
Reactions: knakworst
Aangekomen bij inchecken aangegeven dat ik wilde laden. Uiteindelijk koste dat allemaal meer dan een half uur. Bij New Port Bay 1 plek vrij, op de andere een X. Mijn UMC 3 fase lader werkte niet op de paal. Uiteindelijk dus niks. Had beter die tijd bij de SuC kunnen staan.

Daarna had ik wel het grote parkeerterrein kunnen opzoeken maar ik was al genoeg tijd kwijt.

Laden lijkt wel gratis en met wellicht een 1 fase lader of juicebooster was het misschien wel gelukt.

Kon ook een aardingspin issue zijn maar m'n stekkerdoos lag niet direct klaar en daarnaast regende het. Niet echt ideaal om open te laten hangen.
Bij de souveniershop zit ook een gewoon stop contact (althans, in 2012). Toen ik daar was waren de laadpalen nog in aanleg en mocht ik mijn Opel Ampera gewoon op de stoep parkeren en via het gewone stopcontact opladen. Vanuit de souveniersshop keek je dan zo tegen mijn auto aan :)
 
Ben vorige week nog in Disney geweest en het zijn toch echt maar 4 laadpalen (max 7kW) en alle 4 elke dag bezet.

Niet helemaal waar ;)

Mij was het ook pas op dag 2 opgevallen maar de linkerpaal is een 11KW (linkse socket krijg je 3x16A en rechts 1x16A) en de rechter is een 7KW (zowel links als rechts 1x16A. Bovenop de paal staan de verschillen.

Je moet voor 8:30 komen wil je een plek hebben of na 17:30.

Parkeren bij winkelcentrum Val de Europe en de bus van Hi Park pakken kan al jaren en is gratis (en echt dus iets voor hollanders). Maar veel gedoe kan je beter bij het B&B hotel parkeren en de bus pakken.
 
Maandelijks in euro Disney en omgeving. Laden hebben ze daar nog geen kaas van gegeten. 4 palen op het park (allemaal 1 fase) waarvan er altijd al 2 bezet zijn door “medewerker” autos en de andere (twee) zijn altijd of bezet of er staat een oranje paaltje voor zodat er nog een andere werknemers auto bij kan.

Val D’europe heeft 2x2 palen die 3 fase zijn maar zijn vaak bezet door Renault zoe’s.

Bij hotels is het een draak. Bay club heeft sinds kort laadmogelijkheid voor maar liefst twee autos, via het stopcontact en afgesloten dus je moet eerst iemand van het hotel vragen of je er überhaupt mag staan en dan moeten zijn de stekker achter het slot er in steken (6km/u). Disneyland hotel heeft eenzelfde mogelijkheid. Alle andere hotels hebben Disney hebben geen mogelijkheden. Buiten Disney heb je een aantal hotels waar ze je aankijken alsof je uit de toekomst komt wanneer je vraagt om laadmogelijkeden.
1 hotel van de 12 heb ik het voor elkaar gekregen te laden (radisson); op de aansluiting van het wachtershuisje zit een stekker mogelijkheid (6 km/u) waar je mag staan.

Al meerdere malen contact gehad met Disney maar het antwoord is tekenend voor de Fransen en daarom heb ik niet echt vertrouwen in verbetering op korte termijn.

Vanaf ons huis is het 511 km naar Disney en we stoppen altijd 1 keer, in Kortrijk. Benen strekken en wat eten (je hebt er wat variatie) en dan door. In de weekenden staat er een medewerker ICE’s van de tesla laadplekken te weren omdat er in het verleden misbruik van de plekken werd gemaakt.

Hopelijk helpt dit voor een ieder :)!
 
Ik sukkel al jaren niet meer met die palen bij Disneyland. De suc van Collegien is vlakbij, én het hotel ernaast is beter én goedkoper dan de meeste hotels in de omgeving van Disney. Het is vooral een zakenhotel dat in het weekend net lage prijzen hanteert, verblijf er meestal voor minder dan 100 euro per nacht. Ook een goed ontbijt, dat je ook los kan kopen als je in de ochtend komt laden kan dat handig zijn, voor hetzelfde geld heb je in Disneyland een droge muffin, een croissant en een sinaasappelsap van 20cl.
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Hoe kan het dat @dschelte melding maakt van 20 laadpalen of meer? Iedereen hier op het forum en op tweakers meldt maar enkele laadpalen...
Screenshot_20190805-205954_Maps.jpg
 
Artikel van september 2018
80 laadpunten (geen idee of die er al staan)
Ze-Watt et Disneyland partenaires de la mobilité électrique - Ze-Watt
Ze-Watt vient de livrer 80 points de charge sur le site de Disneyland Paris à Marne La Vallée. Ze-Watt équipe non seulement le parking visiteur du parc d’attraction mais aussi le centre logistique pour les interventions à effectuer à l’aide de véhicules électriques sur le parc ou autour du parc. A travers ce partenariat, Disneyland Paris affirme sa volonté de développer l’électrique au sein de l’ensemble ses activités et a mis en place avec Ze-Watt un maillage de bornes de recharge de véhicules électriques très ambitieux et très complet.