Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Zullen we er een pot van maken ? Juli/augustus werd mij verteld, maar kon ook zomaar Eind 2019 worden (december). Telefonisch inside sales: 2e helft dit jaar.

Dus maar wachten tot er eentje daadwerkelijk van een boot af komt (ze worden namelijk wereldwijd flink besteld) ik gok op Q4 (wellicht paar stuks eerder).
 
Model 3SR+ besteld op 12 april.

Vanuit service center Groningen het volgende ontvangen m.b.t. de levering

```
Vanuit Tesla hebben wij te horen gekregen dat ze de eerste leveringen in Mei willen laten plaatsvinden. Afhankelijk van wanneer je besteld, of wanneer je de auto zou willen hebben is de levering dus waarschijnlijk in mei of juni.
```
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Tozz and Hayden
Ik had meer bestellingen van de SR+ verwacht en in het bijzonder bij particulieren. Hij wordt hier maar lauw onthaald. De LR RWD ligt precies beter in de markt. Bestellingen van de gewone SR heb ik al helemaal niet zien langskomen. Ik dacht echt dat de "goedkopere" modellen gingen verkopen als zoete broodjes.
Hoeveel van al die reservaties zou überhaupt omgezet zijn in aankopen begin ik mij af te vragen?
 
Ik heb ook geen idee hoeveel er besteld zouden zijn, maar we staan pas aan het begin: in mijn omgeving hebben er maar heel weinig door dat Tesla een kei van een wagen biedt die voor een redelijke groep bereikbaar is.

Dat speelt hier net zo. Ook verder kijken dan de aanschafprijs is voor velen erg lastig.

Ik ben helemaal Pro Tesla's idee van geen ads, ik denk absoluut dat dat niet nodig is. Maar opvoeden cq. informeren van je toekomstige klanten zou in Tesla's geval wel verstandig zijn denk ik.
 
Hmm, laat ze eerst maar de huidige leveringen op orde krijgen, dan serviceniveau en dan pas een reclamecampagne.. Hoewel ik inderdaad ook wel had gedacht dat ik meer over de SR+ zou horen.. is toch mooi onder de 50K, en voor particulieren ook interessant!

Over die VINS las ik ergens dat die niet meer op de boot worden gekoppeld maar pas bij wegrijden uit Zeebrugge. Dit om teleurstellingen te voorkomen.. Dus ik verwacht voor ons voorlopig nog geen VIN. Iemand al wel gebeld door Tesla delivery?
 
Laatste nieuws uit de US;
Tesla Model 3 Standard Range Plus now gets Streaming, Satellite Maps, and Web.
Waarschijnlijk omdat er veel een downgrade eisten en een 2000 dollar terugbetaing.
De gewone SR krijgt deze diensten niet.
Nu hopen dat ze dit in Europa ook doortrekken:)
 
Dat speelt hier net zo. Ook verder kijken dan de aanschafprijs is voor velen erg lastig.

Ik ben helemaal Pro Tesla's idee van geen ads, ik denk absoluut dat dat niet nodig is. Maar opvoeden cq. informeren van je toekomstige klanten zou in Tesla's geval wel verstandig zijn denk ik.

Ik verwacht dat zodra de SR+ hier is er direct één richting de autopers gaat die deze dan mooi kan vergelijken met een Kona of Niro. Dus ergens in juni/juli zullen aardig wat mensen op de hoogte worden gebracht.
 
  • Like
Reactions: Danny1410
Laatste nieuws uit de US;
Tesla Model 3 Standard Range Plus now gets Streaming, Satellite Maps, and Web.
Waarschijnlijk omdat er veel een downgrade eisten en een 2000 dollar terugbetaing.
De gewone SR krijgt deze diensten niet.
Nu hopen dat ze dit in Europa ook doortrekken:)

Dit is volgens mij verre van zeker hoor(?!) Volgens mij is er bij 1 of meerdere iets niet helemaal goed gegaan in de software lock. Anyway we shall see.

Zie overigens dat RHD in de UK de SR+ op deliveries in June staat.. Je zou denken dat ze dan in de EU rond die tijd of misschien ervoor gaan leveren..