Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Op de site staat als je nu een Model 3 bestelt, deze in november geleverd wordt. Lijkt me sterk eerlijk gezegd, maar denken jullie dat het nu nog wel haalbaar is om in 2019 geleverd te krijgen als je nu bestelt? (SR+)
Toen ik bestelde stond eind mei op de site, het werd uiteindelijk half september :eek:
Wil maar zeggen dat je niet teveel belang moet hechten aan wat op de site staat.
 
Op de site staat als je nu een Model 3 bestelt, deze in november geleverd wordt. Lijkt me sterk eerlijk gezegd, maar denken jullie dat het nu nog wel haalbaar is om in 2019 geleverd te krijgen als je nu bestelt? (SR+)

Mijn eerste contact met Tesla na mijn reservering was het bericht dat op basis van mijn geschatte positie op de lijst, de Model 3 in December 2017 verscheept zou worden.
Dat werd uiteindelijk dus 20 maanden later. " Eigen schuld" zou je zeggen, want ik kan geen Performance betalen, maar toen wist ik niet beter dan dat ze gewoon de $35K Tesla's zouden maken.

Aan de andere kant....We zijn nu een tijd verder en een stuk wijzer. Als iemand zeker wilt zijn van de 4% bijtelling en een witte of een zwarte wilt, staan er een paar dozijn in de inventory, en dan is november absoluut haalbaar.
Zou ik altijd voor kiezen. Voor het verschil in bijtelling over de jaren waarmee je rijdt, heb je bijna gratis FSD en 19" sportvelgen.
 
Ja precies, ik neem gewoon een SR+ zonder ook maar 1 optie aan te vinken (dus wit, aero etc.). En als ik het goed begrijp mag je uiteindelijk nog annuleren als 2019 niet wordt gehaald toch? Sterker nog er staat dat je zelfs na levering nog 7 dagen hebt om te retourneren. Weinig te verliezen dus...

edit: Oh wtf... toen ik van het weekend keek stond er niets in de inventory. Ik ging er dus vanuit dat die er niet waren maar nu zie ik er een hele zooi. Zal ze wel even mailen dat dat ook prima is.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Marker78
Ja precies, ik neem gewoon een SR+ zonder ook maar 1 optie aan te vinken (dus wit, aero etc.). En als ik het goed begrijp mag je uiteindelijk nog annuleren als 2019 niet wordt gehaald toch? Sterker nog er staat dat je zelfs na levering nog 7 dagen hebt om te retourneren. Weinig te verliezen dus...

edit: Oh wtf... toen ik van het weekend keek stond er niets in de inventory. Ik ging er dus vanuit dat die er niet waren maar nu zie ik er een hele zooi. Zal ze wel even mailen dat dat ook prima is.
Let wel: inventory op de website is niet inventory zoals we het gewend zijn bij andere merken.. Die op de site bij Tesla staan, staan hoogstwaarschijnlijk nog op de kade in de US of staan net op de boot richting België (is niet met zekerheid te zeggen, zelfs niet door Tesla personeel). Theoretisch kunnen ze zelfs nog in de fabriek in de US staan..

Desalniettemin, als je er een van die lijst kan plukken dan moet vóór einde jaar wel haalbaar zijn denk ik.
 
  • Like
Reactions: Yoshi
Hoe kan je de VIN zien in je account? Ik zie in mijn account wel een final invoice met een geplande leverdatum (12/11/2019). Besteld 24/9). Iemand ervaring met verplaatsen levering? Er staat maximaal 7 dagen, maar ik ben pas 5/12 in NL.

je kunt 2 dingen doen: telefonisch verplaatsen staan ze zeker voor open (heb ik ook gedaan, maar was slechts een week),
of iemand machtigen om hem op te halen. Er is nu toch amper tijd om ter plekke grote gebreken te repareren, en je kunt ook later bij thuiskomst nog onvolkomenheden melden. Bij mij zelfs nog 4 weken later, zonder gezeik.

En als je thuis komt, staat er een speeltje klaar!