Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed om te horen! Maar wat reed je hiervoor? Als je van een Matiz kwam is elke andere auto een genot om te rijden :rolleyes:
BMW X1. Die is de deur uitgegaan. Daarnaast heb ik ook een Nissan Leaf 2.0 (juni 2018). Ik weet dus al langer dan een jaartje wat het is om elektrisch te rijden.
De SR+ wint het ruimschoots van de Leaf, maar de Leaf wint het ruimschoots van de X1. Nooit meer een ICE.
Overigens worden beide auto's gevoed door eigen zonnepanelen.
 
  • Like
Reactions: CL600
Contact gehad via SMS, levering volgt in november. Ik zal iemand anders de auto op moeten laten halen.
(1) Ik lees dat je een volmacht en kopie paspoort moet aanleveren, kan ik deze volmacht zelf opstellen?
(2) Kan die persoon bij een supercharger bijladen zonder account oid, gewoon eenmalig met creditkaart?
(3) kan de auto thuis evt aan het stopcontact, zijn hiervoor de kabels bijgeleverd?
 
Contact gehad via SMS, levering volgt in november. Ik zal iemand anders de auto op moeten laten halen.
(1) Ik lees dat je een volmacht en kopie paspoort moet aanleveren, kan ik deze volmacht zelf opstellen?
(2) Kan die persoon bij een supercharger bijladen zonder account oid, gewoon eenmalig met creditkaart?
(3) kan de auto thuis evt aan het stopcontact, zijn hiervoor de kabels bijgeleverd?

Superchargen op de leverdag is gratis, ik heb hier ook nooit een factuur van gehad. Ongeacht of jij al een betaalmethode in jouw Tesla account hebt gekoppeld, kan je sowieso altijd laden bij een Tesla supercharger.
Je kan de auto thuis opladen via normale stopcontact, maximaal 13A deze kabel/adapter wordt meegeleverd. Volgens mij hebben wij ergens in het bestelproces op een gegeven moment een volmacht van Tesla gekregen in de mailwisseling mochten we de auto zelf niet op kunnen halen. Ik dacht dat je die kreeg op het moment dat je een afspraak hebt gemaakt.
 
  • Informative
Reactions: CL600
Vandaag de auto opgehaald. Soepel proces, in principe kun je met een kwartier weer buiten staan. Er stonden er een paar honderd klaar om opgehaald te worden.

Wel gek kom je bij je auto zit er iemand anders in beetje zo'n gevoel alsof er iemand op je stoel zit in de bios

Nu snel de velgjes wisselen, blinderen en chrome delete.
 
lang leve de lijstjes. Inderdaad 4/9 bestelling doorgegeven. 13/9 mailtje: Welkom bij Tesla
16/10 besteld door LM en 21/10 een mailtje met Welcome to Tesla. Ik heb al een paar keer onder "Account" mijn Communicatievoorkeuren door gegeven, alles aangevinkt, maar iedere keer als ik dan kijk na opslaan zijn alle checkboxen leeg. Iemand hetzelfde en is dat zoals het zou moeten werken? Komt hier, onder account, dan ook de afleverdatum ergens te staan?
 
Via een LM bestellen heb ik geen ervaring mee, maar als je privé bestelt komt uiteindelijk alle info in je account te staan. Mijn ervaring is dat volgorde waarin je emails, sms, account info krijgt op z’n zachtst nogal varieert. Zo heb ik twee rekeningen gekregen via verschillende kanalen, in het Engels en in het Nederlands. En natuurlijk verschillende factuurnummers. Ik had al een afhaal datum voordat ik een VIN of kenteken had, etc....
 
Via een LM bestellen heb ik geen ervaring mee, maar als je privé bestelt komt uiteindelijk alle info in je account te staan. Mijn ervaring is dat volgorde waarin je emails, sms, account info krijgt op z’n zachtst nogal varieert. Zo heb ik twee rekeningen gekregen via verschillende kanalen, in het Engels en in het Nederlands. En natuurlijk verschillende factuurnummers. Ik had al een afhaal datum voordat ik een VIN of kenteken had, etc....
Ik heb dus ook geen model 3 foto in mijn account staan wat iedereen wel heeft volgens mij. Ik heb wel een RN nummer net via de leasemaatschappij gekregen maar kan ik daar iets mee? Zie foto van wat ik nu zie!
 

Attachments

  • tesla.JPG
    tesla.JPG
    65.9 KB · Views: 54
Ik heb mijn hele model 3 niet eens in mijn account staan maar ik rij hem al sinds 16 okt. Heb niet eens zin om er achter aan te gaan.
Gaat mij ook niet om de foto. Ik wil gewoon weten dat alles goed besteld is. Heb net een heel debacel achter de rug met KPN en Postnl betreffende een nieuwe telefoon die kwijt is geraakt bij hen en waarvan ik de dupe ben geworden en daardoor meer dan een maand heb moeten wachten, Dat wil ik niet meemaken met de Tesla ivm 4% bijtelling.
 
Hoogste tijd voor een praatje met je LM dan zou ik zeggen. Alleen zij weten of ze ‘m echt besteld hebben en eventuele ‘restrictie’ datum. Het lijkt er nu op dat je alleen een account hebt, maar er geen bestelling op jouw naam staat. Hopelijk ben ik te pessimistisch....
 
Hoogste tijd voor een praatje met je LM dan zou ik zeggen. Alleen zij weten of ze ‘m echt besteld hebben en eventuele ‘restrictie’ datum. Het lijkt er nu op dat je alleen een account hebt, maar er geen bestelling op jouw naam staat. Hopelijk ben ik te pessimistisch....
Besteld is hij wel want dat wist de medewerkster van Tesla mij te vertellen en ze wist ook welk model en kleur enzo er bij hoort alleen ben ik nog niet als berijder gekoppeld lijkt het op. Zou worden terug gebeld door LM. Even afwachten tot die terug belt. Op Facebook ook reactie gehad van iemand waarbij hetzelfde was voorgevallen en daar bleek mailadres op bestelling anders te zijn dan mailadres tesla account en kon het niet gematched worden.
 
16/10 besteld door LM en 21/10 een mailtje met Welcome to Tesla. Ik heb al een paar keer onder "Account" mijn Communicatievoorkeuren door gegeven, alles aangevinkt, maar iedere keer als ik dan kijk na opslaan zijn alle checkboxen leeg. Iemand hetzelfde en is dat zoals het zou moeten werken? Komt hier, onder account, dan ook de afleverdatum ergens te staan?

Als je via LM besteld kun je de communicatir voorkeuren niet inzien of wijzigen. Je LM geeft je gegevens door. Als je auto klaar staat nemen ze als het goed is contact met je op, of je LM gaat de levering overnemen en regelt het met je.
 
Komende woensdag arriveert er een boot in Amsterdam, aldus een Tesla medewerker gisteren in een telefoongesprek met mijn vrouw. Spannend of ze woensdag ook kan rijden...
Lijkt me knap als de Jasper Arrow pas de 15de November in Zeebrugge aankomt... Vanuit daar moet hij nog door naar Amsterdam als hij dat gaat doen want de verhalen gaan dat er veel UK varianten op staan.