TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Europese supercharger map heeft u ook "coming soon"

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DjiM, May 19, 2014.

1. DjiM

DjiM Member

Supercharger | Tesla Motors

Binnenkort dus ook in Denemarken (maar dat wisten we al). Spijtig genoeg nog niet onmiddellijk in Frankrijk zo te zien.

Het netwerk dat in de winter beloofd wordt (zie image) is wel erg fijnmazig! Zo te zien beter dan ik had durven hopen.

2. FVO

FVO Active Member

Ze hebben inderdaad de kaart vernieuwd op de website.
    Maar wat ik vooral tussen de regels door lees is dat Frankrijk wel eens later klaar zou zijn dan verwacht, lees: najaar 2014...

3. bpsmits

bpsmits Member

Frankrijk staat nu pas bij winter 2014/2015
    Dat zal wel 2015 worden

4. Thelosen

Thelosen Member

Dat wordt dan Denemarken, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk dit jaar..... :)

Kunnen we volgend jaar Frankrijk op de lijst zetten....

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Gent en Namen blijkt wel te kloppen, en nog eentje bij voor Nederland

- - - Updated - - -

Naar België kan je ook komen!

6. redevries

redevries René de Vries

Ik heb toch het idee dat dit een zeer oppervlakkig beeld is. Er zijn in Duitsland er al meer in aanbouw dan er nu bij 'binnenkort' staan, en ook Aix en Provence is al aangekondigd. Enfin, waar hebben we het over. We weten allemaal wat de plannen van de firma Tesla waard is :). Er wordt heel al op erg veel locatie gebouwd op dit moment, het kan dus ook meevallen. Managing expectations :)

7. widodh

widodh Model S R231 EU

8. Steven

Steven Member

Ik moet zeggen: de fijnmazigheid van het SC netwerk in Europa op lange termijn is zelfs beter dan ik had verwacht. Mooi!
    Maar, ... over Frankrijk maak ik me wel een beetje zorgen. Dat deze zomer nog niet zou lukken had ik al rekening mee gehouden, maar nu ziet het er naar uit dat we sowieso in 2014 nog niet al teveel mogen verwachten daar. En juist in Frankrijk zijn er (relatief) zo weinig laadmogelijkheden dus kunnen we die SC's daar zo goed gebruiken.

Ik vrees dat Tesla zich verkeken heeft op de Franse bureaucratie misschien?

9. DjiM

DjiM Member

Er zijn forum members (FVO als ik me niet vergis) die een paar weken terug nog een openstaande vacature gezien hadden voor een projectleider voor het supercharger-project in Frankrijk.

Ik vermoed dat ze er gewoon te laat aan begonnen zijn.

10. kwenix

kwenix Member

de titel onderaan de kaart spreekt van

De bovenstaande kaart laat onze wandelgangen zien die we willen gaan opzetten,...

oeps, (google translate error ?)
    Hopelijk moeten we niet te voet...

11. DjiM

DjiM Member

"Corridors" :)

12. kwenix

kwenix Member

of course :biggrin:

13. pebell

pebell Member

Gives a whole new meaning to the phrase "Corridors of Power" :smile:

14. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

Ik zie op de kaart voor winter 2014-2015 nog een derde SC in Nederland staan, zo ergens rond Zwolle. Dat lijkt me een mooie toevoeging.

En twee stuks in België.

De route naar Portugal is er voorlopig gelukkig uitgehaald. Er zijn routes die veel meer prioriteit hebben, want drukker. Blij dat Tesla dat heeft ingezien.

15. AlexT

AlexT Member

Ik heb eerder dit jaar meerdere artikelen gezien over 100 tesla taxi's voor Schiphol en er werd ook gespeculeerd over een supercharger daar (op zich een logische zet dan). Ik kan alleen de bron even niet vinden.

16. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Ik weet al wat ik mezelf cadeau ga doen voor mijn verjaardag...:wink:

17. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik heb een vermoeden.:tongue:

18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Kom op mede-Tesla-genieters! Ik lees hierboven toch vooral wat teleurgestelde reacties. Ik ben absoluut blij met de aangekondigde superchargers "in de buurt" oftewel in onze eigen omgeving Nederland en Belgie.
    Op dit moment zit ik midden in een Europese rally voor EV's (zie de www.etoureurope.eu) en ik zie nu hoe onze buurlanden nog in de kinderschoenen staan met elektrisch rijden:
    - In Duitsland is het aan de praat krijgen van een laadpaal in het algemeen een ramp. OK er zijn een aantal gratis - die soms ook nog zonder hulpmiddelen te gebruiken zijn dus inderdaad prima - maar het merendeel moet met een pasje, net als we kennen in Nederland. Nu had ik in Munchen liefst 7 verschillende pasjes, en geprobeerd bij 2 laadpalen van verschillende aanbieders, nou vergeet het maar. In Aken was het ook moeilijk
    - In Frankrijk zijn ze de wonden nog aan het likken dat Europa niet voor 'hun' stekker type3 heeft gekozen. Als je in een EV rijdt in Frankrijk kun je de komende tijd echt nog niet zonder een snoer met een type3-stekker. Ook in Italie schijnt die type3-stekker voor te komen
    - In Italie schijnt het onmogelijk te zijn om als buitenlander een pasje te kunnen krijgen of kopen. Zelfs voor een Italiaan uit het zuiden van het land is het al zo goed als onmogelijk...
    Dus laten we ons nog even goed beseffen hoe bevoordeeld we zijn als Nederlander (zowel letterlijk - voor de ondernemers onder ons - als figuurlijk) om Tesla te rijden! En het wordt steeds mooier!

19. basvk

basvk Active Member

+1!

20. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Wow, ik ben toch wel aangenaam verrast door hoge dichtheid van SuperChargers. Misschien komen ze een beetje later dan we gehoopt hadden, maar het eindresultaat is beter dan ik had verwacht.

Share This Page