Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europese supercharger map heeft u ook "coming soon"

This site may earn commission on affiliate links.
Supercharger | Tesla Motors

Binnenkort dus ook in Denemarken (maar dat wisten we al). Spijtig genoeg nog niet onmiddellijk in Frankrijk zo te zien.

Het netwerk dat in de winter beloofd wordt (zie image) is wel erg fijnmazig! Zo te zien beter dan ik had durven hopen.

eu_supercharger_1415_05162014_960.png
 
Ze hebben inderdaad de kaart vernieuwd op de website.
Maar wat ik vooral tussen de regels door lees is dat Frankrijk wel eens later klaar zou zijn dan verwacht, lees: najaar 2014...
 
Ik heb toch het idee dat dit een zeer oppervlakkig beeld is. Er zijn in Duitsland er al meer in aanbouw dan er nu bij 'binnenkort' staan, en ook Aix en Provence is al aangekondigd. Enfin, waar hebben we het over. We weten allemaal wat de plannen van de firma Tesla waard is :). Er wordt heel al op erg veel locatie gebouwd op dit moment, het kan dus ook meevallen. Managing expectations :)
 
Ik moet zeggen: de fijnmazigheid van het SC netwerk in Europa op lange termijn is zelfs beter dan ik had verwacht. Mooi!
Maar, ... over Frankrijk maak ik me wel een beetje zorgen. Dat deze zomer nog niet zou lukken had ik al rekening mee gehouden, maar nu ziet het er naar uit dat we sowieso in 2014 nog niet al teveel mogen verwachten daar. En juist in Frankrijk zijn er (relatief) zo weinig laadmogelijkheden dus kunnen we die SC's daar zo goed gebruiken.

Ik vrees dat Tesla zich verkeken heeft op de Franse bureaucratie misschien?
 
Ik zie op de kaart voor winter 2014-2015 nog een derde SC in Nederland staan, zo ergens rond Zwolle. Dat lijkt me een mooie toevoeging.

En twee stuks in België.

De route naar Portugal is er voorlopig gelukkig uitgehaald. Er zijn routes die veel meer prioriteit hebben, want drukker. Blij dat Tesla dat heeft ingezien.
 
Kom op mede-Tesla-genieters! Ik lees hierboven toch vooral wat teleurgestelde reacties. Ik ben absoluut blij met de aangekondigde superchargers "in de buurt" oftewel in onze eigen omgeving Nederland en Belgie.
Op dit moment zit ik midden in een Europese rally voor EV's (zie de www.etoureurope.eu) en ik zie nu hoe onze buurlanden nog in de kinderschoenen staan met elektrisch rijden:
- In Duitsland is het aan de praat krijgen van een laadpaal in het algemeen een ramp. OK er zijn een aantal gratis - die soms ook nog zonder hulpmiddelen te gebruiken zijn dus inderdaad prima - maar het merendeel moet met een pasje, net als we kennen in Nederland. Nu had ik in Munchen liefst 7 verschillende pasjes, en geprobeerd bij 2 laadpalen van verschillende aanbieders, nou vergeet het maar. In Aken was het ook moeilijk
- In Frankrijk zijn ze de wonden nog aan het likken dat Europa niet voor 'hun' stekker type3 heeft gekozen. Als je in een EV rijdt in Frankrijk kun je de komende tijd echt nog niet zonder een snoer met een type3-stekker. Ook in Italie schijnt die type3-stekker voor te komen
- In Italie schijnt het onmogelijk te zijn om als buitenlander een pasje te kunnen krijgen of kopen. Zelfs voor een Italiaan uit het zuiden van het land is het al zo goed als onmogelijk...
Dus laten we ons nog even goed beseffen hoe bevoordeeld we zijn als Nederlander (zowel letterlijk - voor de ondernemers onder ons - als figuurlijk) om Tesla te rijden! En het wordt steeds mooier!