Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eurotunnel met een Model S: High Vehicle????

This site may earn commission on affiliate links.

slk-A4

Model S 85 12-2015
Oct 24, 2018
348
304
The Netherlands
Binnenkort ga ik voor het eerst met de S zonder aanhanger of roofrack naar de UK. Ik heb geboekt en kreeg deze melding:

Because of your selected vehicle and vehicle accessories, your vehicle is classified as a High Vehicle. Please follow appropriate signage when you arrive at the terminal to ensure smooth boarding.

Nu is een S geen X en toch een hoog voertuig volgens Eurotunnel. Is dit vanwege de breedte?
De S is imho juist een laag voertuig.
 
De motivatie voor de S is mij onbekend. Wel van de week op en neer naar Londen, met een bedrijfs X. We werden uit de rij voor de dubbeldeks-wagons gepikt en tussen de vrachtwagens gezet vanwege de hoogte van de eventueel open geklapte vleugel deuren. Deze passen niet in de dubbeldeks-wagons.
Hier overigens niets van gemerkt in voorgaande jaren. De deuren gingen goed open en dicht. Misschien dat het een keer fout gegaan is.
Ik weet niet of we voor deze service extra moesten betalen.
 
Twee jaar geleden werd ik er op de heenweg ook uitgepikt en naar de busjes gedirigeerd op de heenweg. Terug ging ik gewoon met de andere personenauto’s mee. Dat was inderdaad wat aan de krappe kant, vooral bij de trappen halverwege de wagons. Maar als je rustig rijdt gaat het prima zonder schade.
 
Ach, niet klagen. Geen stress over velgrandschade. Gewoon lekker inrijden en uitrijden. Met wat geluk staan er SUV's voor en achter je, met wat pech een VW diesel busje.

Die maatregel komt er - van horen zeggen - sinds er een legertje Ferrari's hun velgen kapot reden op de dubbeldekswagons. Daar is het gangpad smaller, en heb je elke 2 wagons een asverschuiving om ruimte te maken voor toiletten.

De waarheid is wel dat onder normale omstandigheden de voorkant van de trein met enkel dek quasi leeg bleef en het achterste gedeelte met dubbeldeks wagons overvol stond. Door al die dure Tesla's vooraan te zetten creëren ze ook achteraan wat ruimte voor het normale volk.