Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV-box

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar heb ik even niet opgelet en betaal ik twee keer BTW over mijn ingekochte stroom.
Ik heb deEV-box laadpaal aangesloten op mijn meterkast van mijn woonhuis.
Tot januari betaalde ik de gebruikte stroom via mijn EV-box incl BTW aan EV-box en die sluisde dit geld ook incl BTW weer naar mijn privé rekening.
Vanaf januari houden ze de betaalde BTW in en betalen die aan de Belastingdienst.
Dus 2 keer BTW betaald..........
 
Blijkbaar heb ik even niet opgelet en betaal ik twee keer BTW over mijn ingekochte stroom.
Ik heb deEV-box laadpaal aangesloten op mijn meterkast van mijn woonhuis.
Tot januari betaalde ik de gebruikte stroom via mijn EV-box incl BTW aan EV-box en die sluisde dit geld ook incl BTW weer naar mijn privé rekening.
Vanaf januari houden ze de betaalde BTW in en betalen die aan de Belastingdienst.
Dus 2 keer BTW betaald..........
Gewoon bij de volgende aangifte weer terughalen. Zelfs de fiscus komt niet twee keer btw ophalen.
 
Ik heb in het verleden zoveel gedoe gehad met EV-Box. Ik heb thuis een laadpunt van hen met zo'n back-office abonnement waar ik eigenlijk geen bal mee doe. Maar ze wilden per se dat ik mezelf factureerde (als leverancier) en mezelf betaalde (als afnemer). Het enige dat ik wil is een jaarlijks overzicht van mijn verbruik, het EV-Box abonnement is daar veel te overderven voor. Ik overweeg nu dus ook om alsnog een Tesla HPWC te nemen en er Maxem achter te zetten. Maar het is eigenlijk zonde van de investering die ik drie jaar geleden heb gedaan.
Trouwens, als je maxem neemt, wat zijn dan je maandelijkse kosten om inzicht te krijgen in je verbruik?
 
Kijk, dan heb ik daarmee alvast weer 130 euro per jaar back-office kosten bij EV-Box terug verdiend...
Toch maar eens overwegen dus om een HPWC en gelijk maar Maxem er bij aan te schaffen
Waarom niet alleen een tussenmeter? Kost een paar tientjes. Ik factureer vanuit privé één keer per jaar aan de BV en dat is alles.
 
Waarom niet alleen een tussenmeter? Kost een paar tientjes. Ik factureer vanuit privé één keer per jaar aan de BV en dat is alles.
Ja dat kan ook Wim, voor het meten van het verbruik. Maar ik zit toch al een tijd aan Maxem te denken, want dan heb ik ook de mogelijkheid om sneller te laden zolang het overige verbruik in huis dat toelaat. Ik heb toch wel regelmatig momenten dat ik een uurtje tussendoor moet laden, en nu is dat begrensd op 50km/h. Als dat iets meer kan zijn, is dat meegenomen.
 
Ja dat kan ook Wim, voor het meten van het verbruik. Maar ik zit toch al een tijd aan Maxem te denken, want dan heb ik ook de mogelijkheid om sneller te laden zolang het overige verbruik in huis dat toelaat. Ik heb toch wel regelmatig momenten dat ik een uurtje tussendoor moet laden, en nu is dat begrensd op 50km/h. Als dat iets meer kan zijn, is dat meegenomen.
Helder. Zelf overweeg ik de Tesla lader aan te schaffen omdat deze op 22 kW kan laden. Die capaciteit heb ik zelden of nooit nodig. Wel vind ik het prettig om in de koude maanden een uur voor vertrek nog bij te laden om de accu op te warmen en daarmee een heel hoog verbruik bij het begin van de rit te voorkomen.
 
Onze laders moeten dringend allemaal "slim" worden (dus voorrang gevend aan verbruik van rest van huishouden). Wordt nog meer evident als we straks niet één maar twee EV's moeten opladen. Ik denk dat Filip (@fivari) met zijn "Fivari Smart Charger" een no-nonsense oplossing zal hebben.
 
Even over die BTW. Als de elektriciteit voor het opladen van je Tesla door jouw energiebedrijf aan jou privé in rekening wordt gebracht en je laat dat vervolgens door je BV vergoeden, dan is voor je BV de BTW (voorbelasting) NIET aftrekbaar. Uiteraard is wel de hele vergoeding aftrekbaar als kosten voor de fiscale winstbepaling, zodat het in de vergoeding meegenomen BTW-deel indirect wel gedeeltelijk wordt 'vergoed' in de winstbelasting.
 
Ik heb met mijn EV-box sinds een update in april ofzo dat de Model S die op timer staat om te laden om 1:00 's nachts regelmatig niet oplaad en in een soort error code springt. Rode ring. Ik wordt al maanden van het kastje naar de muur gestuurd. Iemand dezelfde ervaring met Ev-Box?