Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi, zal het netwerk bij phv kunnen zijn. Deze flyer stop ik al twee jaar bij elke ICE onder de wisser. In winterwijk waar we drie openbare palen hebben staan heb ik het voor elkaar gekregen om de officiele borden te plaatsen. Dit alles om andere EV gebruikers de kans te geven om te kunnen laden. Als nood kun je bij mij laden, 3x18A, te vinden op zeemaps.
 
Had enkele weken geleden toen ik naar Maastricht ging, een Porsche Hybrid geblocked welke wel op een laadplaats stond, maar niet aangesloten was. en mijn kaartje onder zijn ruitenwisser gelaten.. Jammer genoeg was ik eerder terug en heeft die aso het nooit geweten... Heb wel een "bedank" briefje achtergelaten.... Zal niet veel uitgehaald hebben ben ik bang... In Saint Tropez heb ik ook eens een Cayenne geblokked en die stond te wachten toen ik terugkwam. Die gaf aan dat hij het heeft geleerd nu, en er niet bij stilstond dat het niet de bedoeling was om te parkeren zonder te laden.


12f47c9c9edc5567182e96269e2b9b9f.jpg
 
Had enkele weken geleden toen ik naar Maastricht ging, een Porsche Hybrid geblocked welke wel op een laadplaats stond, maar niet aangesloten was. en mijn kaartje onder zijn ruitenwisser gelaten.. Jammer genoeg was ik eerder terug en heeft die aso het nooit geweten.

Of nog maar een flink stukje om is gaan lopen in de hoop dat je snel weg zou zijn. Wilde wellicht niet voor gek staan (in persoon dan). Zou voor hem/haar behoorlijk gênant geweest zijn.

edit:

Of misschien ook niet. Knap lastig als je uitrijkaart hebt betaald en dan een kwartier tijd hebt om uit te rijden.
 
Last edited:
Had enkele weken geleden toen ik naar Maastricht ging, een Porsche Hybrid geblocked welke wel op een laadplaats stond, maar niet aangesloten was. en mijn kaartje onder zijn ruitenwisser gelaten.. Jammer genoeg was ik eerder terug en heeft die aso het nooit geweten... Heb wel een "bedank" briefje achtergelaten.... Zal niet veel uitgehaald hebben ben ik bang... In Saint Tropez heb ik ook eens een Cayenne geblokked en die stond te wachten toen ik terugkwam. Die gaf aan dat hij het heeft geleerd nu, en er niet bij stilstond dat het niet de bedoeling was om te parkeren zonder te laden.


12f47c9c9edc5567182e96269e2b9b9f.jpg

Goed bezig. Dat zal ze leren! ;)
 
Goed bezig. Dat zal ze leren! ;)

Al vaker gedaan, en iedere keer zelfde smoesje "wist ik niet" Maar blijf het doen. Vrouw minder blij, maar we kunnen allemaal zeuren, of er iets aan doen. Zou best wel mee willen doen aan een landelijke campagne, om mensen bewust te maken van het niet parkeren op EV plaatsen, echter op dit moment met al die onzin in het nieuws etc over "vervuilende" EV's en "subsidie" denk ik dat zo een campagne nog wel even op zich laat wachten. En aangaande "goedkoop" door subsidies kan ik uit ervaring echt wel verklaren dat het voor mij goedkoper is om diesels in te zetten dan EV. Mijn diesels rijden 60.000 per jaar, en op een volle tank halen ze 1000 km vaak (Clio) Tankkosten bedragen minder dan parkeerkosten. De EV's kosten echt meer per KM. De Zoë's kosten gewoon 12 cent en de Clio's 7 cent.
 
Deze kun je in de P's bij het Groothandelsgebouw op een duidelijk zichtbare plaats tegenkomen. Zijn meest abonnementparkeerders, dus zullen de volgende dag nog een keer nadenken. Geen idee wie die dingen onder de ruitenwisser steekt trouwens, is best grof geschut :rolleyes:

IK LAAD NIET OP.gif
 
Ik zocht eigenlijk zoiets als dit, maar dan in het Nederlands: Blink courtesy notices. Aangezien ik het nergens kon vinden ben ik zelf maar even wat gaan prutsen.

Tekstuele aanpassingen zijn meer dan welkom. Tekst is wellicht nog wat "soft", maar ik geloof dat de meeste ICE'rs "onbewuste ICE'rs" zijn. Ik heb trouwens twee varianten gemaakt: eentje voor ICE'rs en beetje voor foutparkerende PHEV/FEVérs

ICEd-Flyer.jpg
 
Ik meldde kortgeleden bij de politie Haaglanden dat een Ampera al meer dan 24 uur bij een paal stond zonder zelfs maar een kabel in te steken. Door omstandigheden kon ik mijn eigen paal niet gebruiken, dus ik was elke acht uur nog een graadje pissiger geworden, anders pak ik de telefoon niet zomaar... Ze zouden gaan kijken.

Een paar uur later werd ik teruggebeld door de politie. Ze waren gaan kijken, hadden de eigenaar opgespoord en gebeld, en gevraagd de auto te verplaatsen. Kijk eens, wat een service :confused:
 
Ik zocht eigenlijk zoiets als dit, maar dan in het Nederlands: Blink courtesy notices. Aangezien ik het nergens kon vinden ben ik zelf maar even wat gaan prutsen.

Tekstuele aanpassingen zijn meer dan welkom. Tekst is wellicht nog wat "soft", maar ik geloof dat de meeste ICE'rs "onbewuste ICE'rs" zijn. Ik heb trouwens twee varianten gemaakt: eentje voor ICE'rs en beetje voor foutparkerende PHEV/FEVérs

ICEd-Flyer.jpg


Van Dale:
be·rij·der (de; m,v; meervoud: berijders)1iem. die op iets rijdt
Beter eigenaar oid.