Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
5e6388835942295684f2ad3b64b96383.jpg

ICE'd (en echt ICE hier) in Winterberg..... Sta nu op mindervalide plaats en even bij tourist info gemeld. Ze geven geen bekeuringen voor parkeren op de laadplaatsen maar wel op mindervalide..... Maar ze denken dat ik geen bekeuring krijg als ze zien dat ik aan het laden ben en er zijn een stukje verderop nog meer mindervalide plekken :(

Maar 22kW via plugsurfing App werkt prima!

Daar stond ik vorig jaar om deze tijd ook. De RWE pas geschikt laten maken om in DE te kunnen laden, maar werkte mooi niet. Na een hoop gedoe RWE aan de lijn kunnen krijgen en een medewerker heeft de paal telefonisch vrij gegeven.

<rant>Stom gedoe met (laad/ov)pasjes. Net als openbaar vervoer dient elektrisch laden gratis en onbeperkt te zijn, geen drempels opwerpen om mensen in de goede richting te laten bewegen. Financier het maar uit een procentje extra inkomstenbelasting.</rant>
 
Ook een manier van bezet houden... Tip als je dit in Amsterdam ziet: bel 14020. Ze sturen direct sleepwagen en je krijgt snel sms of mail als het is opgelost. Hulde Amsterdam voor deze handhaving voor EV plekken!
aanhanger.jpg
Tesla rechts is overigens niet de mijne, ik die laad plek nodig....
 
Niet te geloven weer dit. Maar inderdaad hulde voor Amsterdam. Ik heb zelf ook recentelijk in Amsterdam met eigen ogen gezien dat een ICE werd weggesleept van een laadplaats.
Kunnen andere gemeentes een voorbeeld aan nemen. Wegslepen zal niet overal het beleid zijn, maar ze kunnen vast beginnen met forse boetes uitschrijven en een wielklem aanbrengen. Levert de gemeente nog wat geld op ook.
 
Wegslepen is de enige echt efficiënte manier! Of minstens beboeten.
Maar ook EVs gaan in de fout. Vandaag nog: wilde laden bij Lidl in Elsene (Brussel). In Brussel rijden sinds een aantal maanden een 50-tal BYD-taxis rond. Die maken gretig gebruik van de gratis laadmogelijkheden in Brussel: de Sueztoren vlakbij Brussel Noord en die Lidl in Elsene.
Tot daar aan toe: het dient om gebruikt te worden. Goed ook voor de statistieken in verband met de bezetting van de infrastructuur.
Maar vandaag was de taxi al volgeladen en geen chauffeur te bekennen. Een half uur later nog altijd dezelfde situatie. Vorige keer reed de ene taxi pas weg wanneer de collega kwam aanrijden. Zo zijn die laadpalen dus permanent bezet en bijna nooit beschikbaar voor andere EV-rijders.
 
Wegslepen is de enige echt efficiënte manier! Of minstens beboeten.
Maar ook EVs gaan in de fout. Vandaag nog: wilde laden bij Lidl in Elsene (Brussel). In Brussel rijden sinds een aantal maanden een 50-tal BYD-taxis rond. Die maken gretig gebruik van de gratis laadmogelijkheden in Brussel: de Sueztoren vlakbij Brussel Noord en die Lidl in Elsene.
Tot daar aan toe: het dient om gebruikt te worden. Goed ook voor de statistieken in verband met de bezetting van de infrastructuur.
Maar vandaag was de taxi al volgeladen en geen chauffeur te bekennen. Een half uur later nog altijd dezelfde situatie. Vorige keer reed de ene taxi pas weg wanneer de collega kwam aanrijden. Zo zijn die laadpalen dus permanent bezet en bijna nooit beschikbaar voor andere EV-rijders.

Ik ben dagelijks in Brussel, en dit klinkt helaas zeer herkenbaar..
Infrastructuur dient om gebruikt te worden, klopt, maar ik denk dat winkels als Lidl en Delhaize niet blij zijn met de Taxi-invasie..
 
@Sloef: ik zie dat je de kentekenplaat van (je eigen?) Tesla onherkenbaar hebt gemaakt en die van de Outlander niet.:biggrin::love:.
Zo hoort het. Keurig :wink:.

De Volvo heeft overigens nog wel ingeplugd, dus die brave meneer/mevrouw kunnen we nog het voordeel van de twijfel geven en het op domheid gooien. De Mitsubishi is zo te zien niet ingeplugd, dus die is simpelweg ... asociaal.

Overigens houdt de Volvo (onbedoeld?) twee laadplaatsen bezet want hij gebruikt de kabel van de parkeerplaats rechts van hem.
 
Om uit te vissen of het veel plegers zijn of occasionele zondaars, zou ik voorstellen om bij elke inbreuk een piepkleine stikker te plakken op de nummer plaat. Eenmaal er bv 5 kleintjes ophangen een bericht tussen de ruitenwisser te steken.
Groeit het aantal nog kan men bv vanaf 10 kleintjes het bericht plakken op de voorruit.
 
een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.

Hoe kan het dat berijders van een nieuwe auto uit toch wel een hogere prijsklasse, enig denkvermogen hebben om hun baan te vervullen of bedrijf winstgevend te draaien én in staat de fiscale voorwaarden te begrijpen nog zo dom kunnen zijn om te constateren dat er HE LE MAAL niets gebeurt als de stekker er in zit van de SuC?

Om uit te vissen of het veel plegers zijn of occasionele zondaars, zou ik voorstellen om bij elke inbreuk een piepkleine stikker te plakken op de nummer plaat. Eenmaal er bv 5 kleintjes ophangen een bericht tussen de ruitenwisser te steken.
Groeit het aantal nog kan men bv vanaf 10 kleintjes het bericht plakken op de voorruit.
 
een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.

Hoe kan het dat berijders van een nieuwe auto uit toch wel een hogere prijsklasse, enig denkvermogen hebben om hun baan te vervullen of bedrijf winstgevend te draaien én in staat de fiscale voorwaarden te begrijpen nog zo dom kunnen zijn om te constateren dat er HE LE MAAL niets gebeurt als de stekker er in zit van de SuC?

50% "Wannabe" en 50% "Ik mag dat ook want ik heb het zo beslist", zeker?

Viel me ook al op dat ICE'en (waar dit ook onder hoort) niet gebeurt door de Kia's, Hyundai's, Peugeotjes et Smartjes van deze wereld maar steeds door (eufemistisch gesteld) houders van wagens van drie of vier andere merken in de 'hogere prijsklasse' (zie foto's over het contant ICE'en van de SuC van Nijvel in een ander draadje). Hun denkvermogen zou ik echt niet in vraag stellen, maar wellicht heeft civisme weinig met verstand te maken.
 
50% "Wannabe" en 50% "Ik mag dat ook want ik heb het zo beslist", zeker?

Viel me ook al op dat ICE'en (waar dit ook onder hoort) niet gebeurt door de Kia's, Hyundai's, Peugeotjes et Smartjes van deze wereld maar steeds door (eufemistisch gesteld) houders van wagens van drie of vier andere merken in de 'hogere prijsklasse' (zie foto's over het contant ICE'en van de SuC van Nijvel in een ander draadje). Hun denkvermogen zou ik echt niet in vraag stellen, maar wellicht heeft civisme weinig met verstand te maken.


"De kift" zeggen we dan kortweg in NL. Ze zouden wel willen maar de baas vindt het niet goed.