Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
50% "Wannabe" en 50% "Ik mag dat ook want ik heb het zo beslist", zeker?

Viel me ook al op dat ICE'en (waar dit ook onder hoort) niet gebeurt door de Kia's, Hyundai's, Peugeotjes et Smartjes van deze wereld maar steeds door (eufemistisch gesteld) houders van wagens van drie of vier andere merken in de 'hogere prijsklasse' (zie foto's over het contant ICE'en van de SuC van Nijvel in een ander draadje). Hun denkvermogen zou ik echt niet in vraag stellen, maar wellicht heeft civisme weinig met verstand te maken.

ICE'en in de Amsterdamse binnenstad gebeurt in het weekend vaker door de Cliootjes, Opels etc van 10 jaar en ouder. Kan het niet over mijn hart verkrijgen om 14020 te bellen om ze te laten slepen, zoek wel een ander plekkie. De boete is voor hun hoger dan de dagwaarde of een weeksalaris... Met een vette nieuwe pooierbak uit de hogere prijsklasse daarentegen zou ik minder moeite hebben #selectievediscriminatie
 
Heb mijn dag echt niet. Gisteren mijn CHAdeMO adapter gekregen, leuk! Gisteren geen tijd om te proberen en met weinig km s'nachts thuis gekomen. Ik denk, even bij het Hofplein in Rotterdam aan de allegro CHAdeMO lader proberen en daarna door naar de groene passage in Rotterdam om daar als er plek is een stukje verderop aan 11kW bij te laden.
Allegro lader dus ivm openbreken weg niet te bereiken en dus maar met 20km op de teller naar de 11kW. Ja hoor, 1 plek geICEd en rara welk merk weer.... Ik dus op de stoep even en inpluggen, komen er 2 parkeerwachten aangelopen... Gelukkig begrepen ze de situatie en hebben de ICE een bon gegeven....
096d2831c294c303c83e0d51527ef343.jpg

5fdc8d9b161ba423d671779f4154f3a3.jpg

d1221f80409042450c8bceca8ae5dd38.jpg
 
Je kunt hem proberen bij het ANWB Servicentre bij jou in de buurt. Heb ik een paar keer met de Leaf geladen. Is gratis ook. Verder Ikea maar dan zeg ik iets gewaagds.

Sta nu bij BP Blijdorp... Vrouw wilde nog even naar de Turkse bakker daar in de buurt. Was van plan maar ANWB te gaan, want snelweg is toch zooitje nu met al die wegwerkzaamheden... Maar Gratis bij ANWB lijkt me niet, is al jaar toch niet meer zo? Igg de AC palen niet meer.
Blijdorp:
95828e3a45cdad65e19891c5dfbbb52e.jpg

43kW
 
Heb mijn dag echt niet. .... Ja hoor, 1 plek geICEd en rara welk merk weer.... Ik dus op de stoep even en inpluggen, komen er 2 parkeerwachten aangelopen... Gelukkig begrepen ze de situatie en hebben de ICE een bon gegeven....

Misschien niet helemaal je dag. Maar moet toch een goed gevoel geven dat de parkeerwachters in ieder geval hun werk goed deden. Zou mijn dag al weer een stukje opfleuren hoor :smile:.
 
Misschien niet helemaal je dag. Maar moet toch een goed gevoel geven dat de parkeerwachters in ieder geval hun werk goed deden. Zou mijn dag al weer een stukje opfleuren hoor :smile:.

Jawel, ik begon te schrijven en toen kwamen ze aanlopen.. wel dubbel gevoel.. boetes zijn nooit leuk, voor niemand.. maar deze vroeg er wel om. Kan me niet voorstellen dat je het niet weet. Rotterdam plaats er duidelijke zuilen met uitleg erbij. Wel is het zo dat hij een bekeuring kreeg indirect door mij.. Issue is dat deze parkeerwachter (oude baas) aangaf dat het niet zo vaak voorkomt, maar dat ze steeds meer moeite hebben om te zien of het een EV is of niet. Ze kunnen wel voertuig info opvragen via de kentekenplaat maar zo op het oog zal het wel voor de meeste steeds lastiger worden.
 
Jawel, ik begon te schrijven en toen kwamen ze aanlopen.. wel dubbel gevoel.. boetes zijn nooit leuk, voor niemand.. maar deze vroeg er wel om. Kan me niet voorstellen dat je het niet weet. Rotterdam plaats er duidelijke zuilen met uitleg erbij. Wel is het zo dat hij een bekeuring kreeg indirect door mij.. Issue is dat deze parkeerwachter (oude baas) aangaf dat het niet zo vaak voorkomt, maar dat ze steeds meer moeite hebben om te zien of het een EV is of niet. Ze kunnen wel voertuig info opvragen via de kentekenplaat maar zo op het oog zal het wel voor de meeste steeds lastiger worden.
Kabeltje misschien:rolleyes:
 
Denk dat meer dan 95% de moeite niet neemt de boel te flessen met een nepkabel. Als ze nou eens beginnen die te bekeuren dan komt t besef er vanzelf. In Amsterdam kun je bellen en er bijna op wachten totdat ze m weg komen slepen. Kun je meteen laden:smile:
Nog even en het is andersom, dan kruis je de stad door op zoek naar een ge-ICEde paal omdat de rest al vol met EV's staat...
 
Misschien niet helemaal je dag. Maar moet toch een goed gevoel geven dat de parkeerwachters in ieder geval hun werk goed deden. Zou mijn dag al weer een stukje opfleuren hoor :smile:.

Gisteren gesprek met een stadstoezichthouder (of hoe heet zo iemand) die kwam aanrijden nadat ik de politie had gebeld. Op een dubbele laadplaats stonden op beide plaatsen auto's bijna een meter in het laadvak. S kon er wel tussen, maar dan dus zelf ook twee plaatsen in beslag nemend. De toezichthouder had blijkbaar bevoegdheid om te schrijven, maar deed het niet omdat hij niet wist of het bord in kwestie (E08 met onderbord "opladen elektrische voertuigen") kan worden gehandhaafd :rolleyes: en misschien waren ze wel in het donker komen aanrijden en hadden niets in de gaten gehad :confused:

Hield hem wel bezig of ik aansprakelijk zou kunnen zijn als iemand over mijn kabel zou struikelen. :eek:

Was geen Amsterdam, dus. En zo hebben we hier en daar nog een lange weg te gaan...
 
De toezichthouder had blijkbaar bevoegdheid om te schrijven, maar deed het niet omdat hij niet wist of het bord in kwestie (E08 met onderbord "opladen elektrische voertuigen") kan worden gehandhaafd :rolleyes: en misschien waren ze wel in het donker komen aanrijden en hadden niets in de gaten gehad :confused:

WTF? Dus als het donker is en ik zie het snelheidsboord niet dan mag ik dus te hard rijden? Een verkeersbord is altijd reflecterend. Ze hebben toch koplampen?
 
De toezichthouder had blijkbaar bevoegdheid om te schrijven, maar deed het niet omdat hij niet wist of het bord in kwestie (E08 met onderbord "opladen elektrische voertuigen") kan worden gehandhaafd :rolleyes: en misschien waren ze wel in het donker komen aanrijden en hadden niets in de gaten gehad :confused:

Inderdaad WTF! Sinds wanneer moet die toezichthouder rekening houden met of iemand wel/niet iets in de gaten heeft gehad? Gaat hij nu de smoesjes voor de overtreder verzinnen? Hij constateert een overtreding (hoewel, ... in dit geval wist hij niet eens dat het een overtreding was heb ik het gevoel :confused:), dus hij kan gewoon die bon uitschrijven. Of dat al dan niet terecht gebeurt is dan (eventueel) aan de rechter om te beslissen.
 
Inderdaad WTF! Sinds wanneer moet die toezichthouder rekening houden met of iemand wel/niet iets in de gaten heeft gehad? Gaat hij nu de smoesjes voor de overtreder verzinnen? Hij constateert een overtreding (hoewel, ... in dit geval wist hij niet eens dat het een overtreding was heb ik het gevoel :confused:), dus hij kan gewoon die bon uitschrijven. Of dat al dan niet terecht gebeurt is dan (eventueel) aan de rechter om te beslissen.
Mja of het was gewoon een mens die het te flauw vond om voor een meter buiten je vak parkeren een bon te schrijven... Een verademing want meestal staan ze al op je te wachten tot de parkeermeter afloopt (ja ik overdrijf :) ). Als gulden middenweg had-ie misschien een waarschuwing kunnen schrijven.
 
Mja of het was gewoon een mens die het te flauw vond om voor een meter buiten je vak parkeren een bon te schrijven...

Tsja deze mens was opgetrommeld omdat er een laadplek werd geblokkeerd, maakt het toch wat anders dan zomaar een metertje smokkelen. Moet je met een uitrit of invaliden-P toch ook niet doen. Blokkeren is blokkeren. Hij is speciaal komen kijken en wist niet wat hij met dat bord moet, daar gaat het om.

Update:

Even bij het huis van mijn broer langs, die langduring in het buitenland zit. Post en plantjes. Briefje opduiken over hoe een parkeervergunning kan worden aangevraagd; net definitief ingevoerd (en ik dacht: pas vanaf volgende week, maar dat is de wijk verderop). U voelt m aankomen. Om 19.50 kom ik aan. Om 19.54 maak ik een foto van de brief om die te mailen. Om 19.57 wordt er een geel papiertje onder de ruitenwisser gelegd. :cursing:
 
Last edited:
Tsja deze mens was opgetrommeld omdat er een laadplek werd geblokkeerd, maakt het toch wat anders dan zomaar een metertje smokkelen. Moet je met een uitrit of invaliden-P toch ook niet doen. Blokkeren is blokkeren. Hij is speciaal komen kijken en wist niet wat hij met dat bord moet, daar gaat het om.

Update:

Even bij het huis van mijn broer langs, die langduring in het buitenland zit. Post en plantjes. Briefje opduiken over hoe een parkeervergunning kan worden aangevraagd; net definitief ingevoerd (en ik dacht: pas vanaf volgende week, maar dat is de wijk verderop). U voelt m aankomen. Om 19.50 kom ik aan. Om 19.54 maak ik een foto van de brief om die te mailen. Om 19.57 wordt er een geel papiertje onder de ruitenwisser gelegd. :cursing:
Was vast dezelfde ambtenaar ook nog die 'm schreef... :scared:
Ik heb gewoon een maandelijkse post waar ik geld voor reserveer om boetes uit te betalen. Die begroot ik altijd wat hoger dan nodig, dan ben ik als ik er eentje krijg, of aan het eind van de maand/jaar altijd blij dat het meevalt... (je moet iets om je er niet vreselijk over op te winden).