Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
De meesten van ons zijn ervaringsdeskundigen en dus GEEN blauw bord en GEEN 'P' erop. Bij voorkeur een groen bord en een grote 'T' (van Tanken) of nog liever een 'C' (van Charge).

Hoe graag ook zou willen dat het groen is, verkeersborden zijn helaas onderworpen aan de Vienna Convention on Road Signs and Signals van 1968 die kleur en vorm bepaald. Parkingborden dienen blauw te zijn.
Wat wel zou kunnen natuurlijk is het parkeervak zelf groen te schilderen. Mindermobielenplaatsen zijn blauw. Dat zou al een verschil moeten maken als die een éénvormige kleur hebben, zodat ze opvallen en we zo makkelijker kunnen uitleggen aan ICE rijders wat die groene vakken zijn.
 
Dit is pas een bijzonder bord.
ImageUploadedByTapatalk1440790844.744889.jpg
En het heeft echt met een elektrische auto te maken...
Parkeren verboden... bij 25 graden of meer: Parkeren verboden... bij 25 graden of meer | Omroep Brabant
 
Hoe graag ook zou willen dat het groen is, verkeersborden zijn helaas onderworpen aan de Vienna Convention on Road Signs and Signals van 1968 die kleur en vorm bepaald. Parkingborden dienen blauw te zijn.
Wat wel zou kunnen natuurlijk is het parkeervak zelf groen te schilderen. Mindermobielenplaatsen zijn blauw. Dat zou al een verschil moeten maken als die een éénvormige kleur hebben, zodat ze opvallen en we zo makkelijker kunnen uitleggen aan ICE rijders wat die groene vakken zijn.
Als dat zo is, dan zou mijn keuze zijn een bord "Verboden te parkeren" met als onderbord "Behalve voor ladende elektrische voertuigen".
Dan is zo goed als zeker het parkeren door een ICE verleden tijd. En dat is toch ons grootste probleem?
Als dan het parkeervak op de weg ook nog eens een groene kleur kan krijgen...
 
Die auto blokkeert mijns inziens de hele laadplek. Dat de auto niet 100% van het oppervlakte beslaat doet niets af aan het feit dat hij gewoon laden onmogelijk maakt. Heel raar, deze reactie. Dat je auto niet op de stoep mag snap ik en dat ze daar tegen optreden snap ik ook. Maar dat ze die Colt niet aanpakken, daar kan ik niet bij.

Vreemde reactie.
 
Die auto blokkeert mijns inziens de hele laadplek. Dat de auto niet 100% van het oppervlakte beslaat doet niets af aan het feit dat hij gewoon laden onmogelijk maakt. Heel raar, deze reactie. Dat je auto niet op de stoep mag snap ik en dat ze daar tegen optreden snap ik ook. Maar dat ze die Colt niet aanpakken, daar kan ik niet bij.

Vreemde reactie.

Het doet denken aan een zone die voor een bus is bestemd. Als een voertuig een stuk van die strook inneemt, kan die bus niet meer parkeren. Daar zou dan toch ook tegen opgetreden worden?
 
Tja, je moet wat als je prik nodig hebt, ivm auto links van me was dit de grootse afstand mogelijk ... Maar ambtenaar was heel duidelijk dat als de ICE auto niet volledig op de laad plek staat (ook al maakt die laden daardoor onmogelijk) ze volgens richtlijnen niet wegslepen (geldt bizar genoeg trouwens ook voor een invaliden plek). Ik begrijp ook niets van dit soort regels, ze maken namelijk zelf ook altijd foto's als ze wegslepen en over de lijn is toch over de lijn...
Volgende keer ga ik maar aangeven dat de ICE de hele plek bezet, misschien komen ze dan wel om te handhaven.
 
Gaat nooit werken als de laadpaal laat zien of er geladen gaat worden. Daarnaast kan nu iemand heel eenvoudig rotzooi in de tank gooien van die auto. Gewoon de motor om zeep helpen en daarmee afstraffen. Dan ruim je heel snel dit theoretische probleem van de baan. :biggrin:
 
Ik hoop dat dit een geintje is. Hier gaat mijn bloed dus echt van koken. Het is al af en toe moeizaam om laadpunten te vinden, en om dan zo die plekken te misbruiken. Als ik dit echt zou tegenkomen (en ik die plek nodig heb) weet ik niet wat ik zou doen...

Kom op zeg, waar is je humor gebleven? Natuurlijk is dit een geintje (van Zoet Communicatie - Home).
Trouwens, die kabel wordt niet gelockt, dus als je er één ziet dan kan je die gelijk meenemen.