Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV100: hoe staan onze bedrijven er zelf voor?

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
Een mooi persbericht van Leaseplan, en een intiatief waar ik nog niet eerder van had gehoord: EV100
LeasePlan Corporation N.V. | LeasePlan joins EV100 initiative and speeds up transition to electric mobility - LeasePlan
EV100

Maar even de peilstok losgelaten op het wagenpark van ons eigen bedrijf https://www.buyitdirect.com/solutions om te zien waar we staan:
4 EV
3 PHEV
1 B Hybrid
5 B
2 D

De PHEV's draaien een groot deel op EV kracht en "voldoen" sowieso aan de norm om mee te tellen in de EV100 statistieken. Zo komen wij dus op 47% EV waar ik verwacht met de Model 3 ea nieuwkomers voor 2020 naar 100% kan groeien. Ben nog een beetje aan het broeden hoe een policy vorm te geven en mensen ook het plan uit te dragen vol enthousiasme.

Vraag aan de mede ondernemers cq werknemers, waar staan jullie bedrijven? Lopen wij achter :( of niet :D
Zullen we hier wat staatjes verzamelen en de tussenstanden op weg naar 100% bijhouden ter stimulering van elkaar en het hogere doel?
 
  • Like
Reactions: FVO
Dit gaat 'mijn bedrijf' winnen.
De meeste kilometers worden gefietst met Speed Pedelec en Quest velomobiel.
Daarnaast is er mijn Model S voor ritten die ik samen met mijn vrouw maak en ingeval de rijafstand voor fietsen te groot is.
Die rijafstand mag gerust 200 km zijn en dan nog fiets ik dat regelmatig.
50% spierkracht, 50% elektrisch :D
 
Alleen zakelijk toch?
1x Tesla model X
2x Tesla model S waarvan er één uit gaat
1x Hyundai ioniq
1x Fiat 500C -> wordt vervangen door een 500e
1x Mitsubishi Foutlander PHEV -> wordt waarschijnlijk ook wel een Tesla
1x Peugeot 508 D -> wordt vervangen door model 3
1x BMW GS1200 B (motor)
1x BMW X3 B
 
Wim, opgelet!
De menselijke motor is helemaal niet efficiënt. Het rendement ligt niet hoger dan van een ouderwetse benzinemotor. Je wil niet weten hoeveel CO2 je veroorzaakt door een zware fysieke inspanning te leveren. :p
Ik weet echt heel precies hoeveel bruine boterhammen met pindakaas ik moet eten om 200 km af te leggen.
Dat zijn vier bruine boterhammen. Ik leg die 200 km af in 5 uur en trap gemiddeld 160 Watt.
5 x 160 Watt = 800 Wh. Dat is nog geen kWh. Ik realiseer me wel dat ik om 160 Watt te trappen ik in werkelijkheid 800 Watt lever, grotendeels warmte.
Maar ... voor 200 km verbruikt een Tesla 50 kWh. Als ik fiets verbruik ik voor 200 km 800 Wh x 5 = 4 kWh.
Da's toch mooi 12,5 x zuiniger dan onze Tesla.