Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Allen, voorheen reed ik een Passat GTE. Daarin kennis gemaakt met het elektrisch rijden. Nou ja kleine stukjes elektrisch dan. Dat vond ik zo lekker, dat ik de switch heb gemaakt naar Tesla Op een zaterdagmiddag de auto besteld via email. En drie weken later al geleverd.

Via het dit forum en de filmpjes van Bjorn heb ik veel info over het gebruik van de auto gevonden. Er zal nog wel meer volgen.

Bedankt tot zover.

IMG_2678.JPG


IMG_2671.JPG
 
Hoi Allen, voorheen reed ik een Passat GTE. Daarin kennis gemaakt met het elektrisch rijden. Nou ja kleine stukjes elektrisch dan. Dat vond ik zo lekker, dat ik de switch heb gemaakt naar Tesla Op een zaterdagmiddag de auto besteld via email. En drie weken later al geleverd.

Via het dit forum en de filmpjes van Bjorn heb ik veel info over het gebruik van de auto gevonden. Er zal nog wel meer volgen.

Bedankt tot zover.

View attachment 197934

View attachment 197935

Vertel even wat meer over jezelf, en hoe het zo gekomen is. Grote kans dat velen op dit forum het herkennen. :) In ieder geval veel veilige kilometers en plezier gewenst.
 
Hoi Allen, voorheen reed ik een Passat GTE. Daarin kennis gemaakt met het elektrisch rijden. Nou ja kleine stukjes elektrisch dan. Dat vond ik zo lekker, dat ik de switch heb gemaakt naar Tesla Op een zaterdagmiddag de auto besteld via email. En drie weken later al geleverd.

Via het dit forum en de filmpjes van Bjorn heb ik veel info over het gebruik van de auto gevonden. Er zal nog wel meer volgen.

Bedankt tot zover.

View attachment 197934

View attachment 197935
Vanmiddag werd ik bij de gamma in Woerden aangesproken door een Passat gte rijder die erg geïnteresseerd was in onze model X. Zijn bedrijf wil voorlopig geen vol elektrische auto's leasen.

Ik vertelde hem dat de totale kosten voor een geleasde tesla in vergelijking met een plug-in bij mijn weten nauwelijks hoger zijn bij de huidige (en zeker de toekomstige) bijtellingstarieven. Het hogere leasetarief zou kunnen worden gecompenseerd door een hogere privé bijdrage, hetgeen mogelijk is door de lagere bijtelling.

Heeft iemand een voorbeeldberekening waar de leasekosten van een tesla worden afgezet tegen die van een plug-in of ice? Ik zou een volgende keer iets meer harde data willen hebben van dit voorbeeld.
 
Vertel even wat meer over jezelf, en hoe het zo gekomen is. Grote kans dat velen op dit forum het herkennen. :) In ieder geval veel veilige kilometers en plezier gewenst.

Ik ben ondernemer en rij aardig wat door het land. Comfort vind ik dan belangrijk. Ik heb een technische achtergrond en elektrisch rijden vind ik al een tijd interessant. Eerder reed ik benzine en automaat en wilde de overstap wel maken dat kon mooi via de GTE. Goede auto en qua sensoren en camera's uitgebreider en misschien wel gaver dan de model S.
Na een tijdje merkte ik dat ik het vervelend vond om benzine te tanken maar gezien het elektrisch bereik moest dat nog wel. En zo na wat rond kijken maar besloten om de model S te nemen.

Bevalt tot nu toe goed al mist hij toch wel features van de GTE. En gezien het enorme prijsverschil hadden die features er wel op mogen zitten wat mij betreft. Enkele zijn: 360 graden camera, lane assist, radar achterin de bumper, uitparkeerhulp en signalering, dodehoek melding in de spiegels, verstelbare hoofdsteunen, goede geluidsinstallatie (ik heb nu HFS maar ik vind het niet echt super), trekhaak, getinte achterruiten, ed.

De model S voelt op sommige punten lichtjaren vooruit op andere merken. Maar ik vind dat ze op andere punten een steekje hebben laten vallen.

Overall ben ik wel tevreden
 
Ik ben ondernemer en rij aardig wat door het land. Comfort vind ik dan belangrijk. Ik heb een technische achtergrond en elektrisch rijden vind ik al een tijd interessant. Eerder reed ik benzine en automaat en wilde de overstap wel maken dat kon mooi via de GTE. Goede auto en qua sensoren en camera's uitgebreider en misschien wel gaver dan de model S.
Na een tijdje merkte ik dat ik het vervelend vond om benzine te tanken maar gezien het elektrisch bereik moest dat nog wel. En zo na wat rond kijken maar besloten om de model S te nemen.

Bevalt tot nu toe goed al mist hij toch wel features van de GTE. En gezien het enorme prijsverschil hadden die features er wel op mogen zitten wat mij betreft. Enkele zijn: 360 graden camera, lane assist, radar achterin de bumper, uitparkeerhulp en signalering, dodehoek melding in de spiegels, verstelbare hoofdsteunen, goede geluidsinstallatie (ik heb nu HFS maar ik vind het niet echt super), trekhaak, getinte achterruiten, ed.

De model S voelt op sommige punten lichtjaren vooruit op andere merken. Maar ik vind dat ze op andere punten een steekje hebben laten vallen.

Overall ben ik wel tevreden

Welkom!!
Klinkt erg bekend je verhaal zeker over die features.
 
De model S voelt op sommige punten lichtjaren vooruit op andere merken. Maar ik vind dat ze op andere punten een steekje hebben laten vallen.

Overall ben ik wel tevreden

Welkom,
en ook een korte reactie :

Tesla kan zeker nog vooruitgang boeken; dat zal niemand op dit forum ontkennen, denk ik.

Mijn wagen was afgelopen vrijdag in het SeC; en ik kreeg als vervangauto een splinternieuwe ... BMW mee.:(:(:(

Voor geen geld wil ik mijn S ruilen voor zo'n voorbijgestreefd concept.
Als je gas geeft (jaja, met zo'n auto geef je gas) dan gebeurt er eerst... gewoon niks !
Het lijkt wel alsof de auto even moet nadenken... 'wat moet ik nu weer doen?'
En dan : véél lawaai.
En uiteindelijk ... jaja, versnelling. 't is te zeggen : de snelheid neemt toe; en wetenschappelijk gezien wil dat zeggen dat er van versnelling sprake is.
Maar voelen.... neen; voelen doe je die versnelling niet.

Neen, electrisch rijden is de toekomst. En de "grote" merken willen hun klanten graag aan het lijntje houden door steeds weer een Tesla-killer aan te kondigen. Maar jij kan nù al met de toekomst rijden, ook al heeft die nog wat afwerkingsproblemen.

Proficiat met de keuze; en véél rijplezier gewenst !
 
Hallo Tampert, welkom. Met een aantal opties ben ik het eens, met een aantal weer helemaal niet. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar iets meer zou prettig zijn. Tesla's zijn inderdaad niet goedkoop, maar de verhoudingsgewijs hoge winst per auto is hard nodig om de tent draaiende te houden. Winst dient op dit moment niet om iemands zak te spekken. Als (op dit moment nog) heel kleine producent moet Tesla keuzes maken. Afwegingen tussen kosten, opbrengsten en te investeren tijd. Opties hebben dan klaarblijkelijk een wat lagere prioriteit en dat is een keuze waar ik goed mee kan leven. Gelukkig toont Tesla zich een producent die wél naar haar klanten luistert. Dus als we lang genoeg blijven vragen, dan komt het vast goed.

Voor mij staat een betere afwerkingskwaliteit dan weer bovenaan het lijstje. Niet zozeer omdat ik een naden-fetisjist of dashboard-knuffelaar ben, integendeel zelfs. Maar in deze klasse en voor vele kopers is dat nu eenmaal een vereiste. Want als de gevestigde orde over een paar jaar met EV's komen, dan zullen die een stuk beter afgewerkt zijn. Daar ligt immers hun jarenlange ervaring. Dus tegen die tijd graag een vergelijkbaar afgewerkte Tesla, die dan qua techniek nog steeds lichtjaren voor ligt.

Goed te horen dat je overall tevreden bent. En die tevredenheid zal zeker nog verder groeien. Na bijna 4 maanden spreek ik uit eigen ervaring. Elektrisch rijden ís gewoon niet met een plofmotor te vergelijken. Een klasse op zich en 'I love it'!
 
Welkom,
en ook een korte reactie :

Tesla kan zeker nog vooruitgang boeken; dat zal niemand op dit forum ontkennen, denk ik.

Mijn wagen was afgelopen vrijdag in het SeC; en ik kreeg als vervangauto een splinternieuwe ... BMW mee.:(:(:(

Voor geen geld wil ik mijn S ruilen voor zo'n voorbijgestreefd concept.
Als je gas geeft (jaja, met zo'n auto geef je gas) dan gebeurt er eerst... gewoon niks !
Het lijkt wel alsof de auto even moet nadenken... 'wat moet ik nu weer doen?'
En dan : véél lawaai.
En uiteindelijk ... jaja, versnelling. 't is te zeggen : de snelheid neemt toe; en wetenschappelijk gezien wil dat zeggen dat er van versnelling sprake is.
Maar voelen.... neen; voelen doe je die versnelling niet.

Neen, electrisch rijden is de toekomst. En de "grote" merken willen hun klanten graag aan het lijntje houden door steeds weer een Tesla-killer aan te kondigen. Maar jij kan nù al met de toekomst rijden, ook al heeft die nog wat afwerkingsproblemen.

Proficiat met de keuze; en véél rijplezier gewenst !
Hoi, daar ben ik het ook wel mee eens hoor. En een knappe prestatie zo een eerste compleet nieuwe auto ontwikkelen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik had me al even voorgesteld maar was vergeten een foto bij te sluiten. Bij deze. Ik ben er ontzettend blij mee en na een week staat de teller toch al op haast 2.000 km.
Wat me ontzettend tegenvalt is de navigatie.....ik heb ondertussen mn telefoon maar op een houder geplaatst om Waze te kunnen gebruiken. Wat wel weer handig is, is de koppeling met de agenda.

Bij het gebrek aan laadmogelijkheden thuis (over twee weken wordt de wall-connector geïnstalleerd) ondertussen vaste klant bij de SC in Drachten. Het rijden met een Tesla is in ieder geval goed voor je sociale contacten.

Ik kwam afgelopen week tot de ontdekking dat het een uitdaging wordt om tegen een redelijke prijs winterbanden om deze 21" velgen te bestellen. Ik zal het forum is naspitten op alternatieven.
 

Attachments

  • IMG_8426.jpg
    IMG_8426.jpg
    352.5 KB · Views: 42
Ik ben ondernemer en rij aardig wat door het land. Comfort vind ik dan belangrijk. Ik heb een technische achtergrond en elektrisch rijden vind ik al een tijd interessant. Eerder reed ik benzine en automaat en wilde de overstap wel maken dat kon mooi via de GTE. Goede auto en qua sensoren en camera's uitgebreider en misschien wel gaver dan de model S.
Na een tijdje merkte ik dat ik het vervelend vond om benzine te tanken maar gezien het elektrisch bereik moest dat nog wel. En zo na wat rond kijken maar besloten om de model S te nemen.

Bevalt tot nu toe goed al mist hij toch wel features van de GTE. En gezien het enorme prijsverschil hadden die features er wel op mogen zitten wat mij betreft. Enkele zijn: 360 graden camera, lane assist, radar achterin de bumper, uitparkeerhulp en signalering, dodehoek melding in de spiegels, verstelbare hoofdsteunen, goede geluidsinstallatie (ik heb nu HFS maar ik vind het niet echt super), trekhaak, getinte achterruiten, ed.

De model S voelt op sommige punten lichtjaren vooruit op andere merken. Maar ik vind dat ze op andere punten een steekje hebben laten vallen.

Overall ben ik wel tevreden
Ja ja, herr Tampert wie sage ich das jetzt... diese Tesla hat der "Harry hol mal den Wagen" schon eingebaut mit der Summon Funktion!

.... Lane assist en de dode hoek signalering zitten er wel in, maar in de Autopilot geintegreerd. Ik miste de waarschuwing in de spiegels aanvankelijk ook, maar met de komst van de AP zit het geheel toch best wel logisch in elkaar.

Als je het sound pakket nog eens wil upgraden, daar heb ik een mooie oplossing voor :)
 
Ja ja, herr Tampert wie sage ich das jetzt... diese Tesla hat der "Harry hol mal den Wagen" schon eingebaut mit der Summon Funktion!

.... Lane assist en de dode hoek signalering zitten er wel in, maar in de Autopilot geintegreerd. Ik miste de waarschuwing in de spiegels aanvankelijk ook, maar met de komst van de AP zit het geheel toch best wel logisch in elkaar.

Als je het sound pakket nog eens wil upgraden, daar heb ik een mooie oplossing voor :)
Hoi ja bij Tesla hebben ze Harry, Summon genoemd ;-)

Ik zou graag meer willen weten qua pricing van de audio upgrade.
 
Hoi allemaal, ik ben Devlinx uit Tilburg, 46 jaar, getrouwd en 2 zoontjes (11 en 13) en ga me toevoegen aan dit geweldig informatieve forum. Ik lees al een tijdje mee en de posts en reacties hebben me erg geholpen bij het maken van mijn keuzes.

Afgelopen week heb ik een bestelling geplaatst voor waarschijnlijk een van de laatste Model X Titaniums (90D), want vrijwel direct daarna werd deze kleur uit de collectie gehaald. Heel bijzonder overigens, even een auto bestellen via internet.

Ik rijd inmiddels al behoorlijk wat jaartjes in een over-gesubsidieerde Ampera. Prima auto, maar hij gaat binnenkort wat duur worden in de bijtelling en is als gezinsauto natuurlijk niet de meest geschikte. Het proefritje met de MX hebben we dan ook maar als gezin gedaan. De jongens waren natuurlijk direct enthousiast en als fanatieke roller-coaster fans hadden ze het liefst de accu helemaal leeg geludicroust. Vrouwlief was (en is nog steeds) erg gereserveerd over die vreemd opgaande deuren en als er een meerprijs optie was voor normale deuren dan hadden we die zeker genomen. Gelukkig komt Tesla regelmatig met inventieve software updates dus wie weet :)

Nog even een paar maandjes wachten en dan zal ik in dit forum mijn ervaringen met jullie delen.

Gr Devlinx