Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit al een tijd te popelen om het een en ander toe te voegen aan het Italië-draadje maar dat kan natuurlijk niet zonder me eerst even voor te stellen op het forum.
Mijn naam is Jan, midden vijftig, getrouwd, drie dochters in de puber leeftijd, een Friese Stabij en sinds eind september vorig jaar een 7-persoons Obsidian Black Model X 75. Ik ben als ZZP-er werkzaam als adviseur voor civiele infrastructuur (mijn nick geeft wat dat betreft een hint).
Het afgelopen jaar heb ik met enige regelmaat het forum geraadpleegd voordat ik tot de aankoop van de Model X ben overgegaan. Op het moment dat ik het contract tekende (eind augustus, ik heb een voorraadmodel gekocht omdat geduld niet mijn sterkste karaktereigenschap is) had ik mijn aanmeldingspost hier op het forum in mijn hoofd al zo ongeveer gemaakt toen hier de Hoekse en Kabeljauwse twisten uitbraken tussen een paar oudgedienden en wat nieuwkomers. De discussies werden op dat moment op zo'n manier gevoerd dat ik erg twijfelde of ik hier wel op mijn plek zou zijn. Gelukkig is het stof inmiddels weer neergedaald, de caps-lock is weer unlocked en omdat ik nog steeds regelmatig informatie van het forum haal heb ik me toch maar aangemeld.
Onze Tesla heeft inmiddels ruim 25.000km onder de wielen en hij heeft net z'n tweede trip naar Italië voltooid. Daarom ga ik zo snel mogelijk daar aan mijn eerste echte post werken.
 
Ik zit al een tijd te popelen om het een en ander toe te voegen aan het Italië-draadje maar dat kan natuurlijk niet zonder me eerst even voor te stellen op het forum.
Mijn naam is Jan, midden vijftig, getrouwd, drie dochters in de puber leeftijd, een Friese Stabij en sinds eind september vorig jaar een 7-persoons Obsidian Black Model X 75. Ik ben als ZZP-er werkzaam als adviseur voor civiele infrastructuur (mijn nick geeft wat dat betreft een hint).
Het afgelopen jaar heb ik met enige regelmaat het forum geraadpleegd voordat ik tot de aankoop van de Model X ben overgegaan. Op het moment dat ik het contract tekende (eind augustus, ik heb een voorraadmodel gekocht omdat geduld niet mijn sterkste karaktereigenschap is) had ik mijn aanmeldingspost hier op het forum in mijn hoofd al zo ongeveer gemaakt toen hier de Hoekse en Kabeljauwse twisten uitbraken tussen een paar oudgedienden en wat nieuwkomers. De discussies werden op dat moment op zo'n manier gevoerd dat ik erg twijfelde of ik hier wel op mijn plek zou zijn. Gelukkig is het stof inmiddels weer neergedaald, de caps-lock is weer unlocked en omdat ik nog steeds regelmatig informatie van het forum haal heb ik me toch maar aangemeld.
Onze Tesla heeft inmiddels ruim 25.000km onder de wielen en hij heeft net z'n tweede trip naar Italië voltooid. Daarom ga ik zo snel mogelijk daar aan mijn eerste echte post werken.
Welkom! Civiele Infra klinkt wel een stuk interessanter dan Rioolrat. In het draadje "Tesla in de Pers" vindt je genoeg riooljournalistiek trouwens :D
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Hallo allemaal,… ( wat fijn dat ik hier ben !)


Even voorstellen.

Mijn naam is Dwarde (46 jaar) 2 dochters, en sinds 22 feb tot mijn eigen verbazing een Model X besteld met onderstaande configuratie.
- MX 100D Pearl White
- Wit premium interieur
- 6 zits met midden console
- 22”
- Bijna alle opties alleen de zelf rijdende functie niet.

Inmiddels al heel wat terug gelezen in de geschiedenis van dit forum, en zo ook waardevolle info kunnen vinden. Waarvoor dank !

Bij mijn vorige auto`s (<huidig> Mercedes c300H, Audi A4 en Peugeot 407SW , begon voor mij de voorpret met het doorspitten van alle in en outs over de auto, (forums) om dan vaak tot de conclusie te komen dan meer te weten dan de verkoper.
clip_image001.png


Mijn C300H is voor mij nog steeds een prachtige wagen,.. Helaas is het garage bezoek wat hoger geweest dan dat ik gewild had. O.a. verkeerd uitgelijnde deurlijsten, na 1 week al stil te vallen op de snelweg, open dak niet meer dicht krijgen, auto niet kunnen open, auto niet kunnen starten, uitvallen van stuurhulp e.t.c., wel moet ik aangeven dat alles keurig verholpen is door Mercedes en al met al een fijne wagen is. Maar zoals altijd komt aan alles een einde en ook aan fijne wagens, dus tijd voor een betere.
clip_image001.png


Verder vraag ik me nog wel af hoe en wat met de hoedenplank van de X, die is er niet, maar begreep van andere dat er wel mogelijkheden zijn.

Inmiddels overweg wegen we ook mee te doen aan de e-rally.
Geen hoedenplank voor de X
 
  • Informative
Reactions: Dwarde
Heb em een uur geleden gereserveerd: MS 75D midnight silver metallic met creme interieur. Tijd dus om even voor te stellen na een half jaar “stiekem” meelezen.

Ik ben Kees-Jan, getrouwd, 3 tieners, waarvan 1 met rijbewijs. Sinds een paar maanden maakt ook Jelle, een hulphond in opleiding, deel uit van ons gezin. Ik ben huisarts, auto- en gadget liefhebber; deze 3 gaan in een Tesla mooi samen komen denk ik.

Na een proefrit zonder gebruik van autopilot was ik zeer enthousiast. Zelfs mijn vrouw die normaliter niet echt van het doorrijden is vond de enorme acceleratie geweldig. Dacht aanvankelijk dat ik die autopilot niet nodig zou hebben, maar dat bleek na een volgende testrit een vergissing te zijn.

Via dit lezenswaardige forum heb ik mij verder verdiept om vervolgens los te gaan op 25 zonnepanelen, een Maxem, een reservering voor een Tesla Powerwall, een nieuwe 3x25A meterkast en een Tesla Wallcharger met Kwh meter. Nu alleen de auto nog…

Ik moet bekennen dat ik mij in 2013 in een (f)outlander PHEV heb laten praten. Die paar kilometers die ik beroepsmatig per dag rij zijn volledig elektrisch af te leggen. Dat is mooi, maar daar is alles wel mee gezegd. Had ik destijds maar iets langer moeten rekenen en niet alleen op de nieuwprijs af moeten gaan.

Om de “voorpret” te verhogen kan ik nu gaan speuren naar zaken zoals een glasscoating, 21 inch wielen, ramen tinten en meer noodzakelijke accessoires.

Het plan is om eerst maar eens wat te gaan bijdragen op dit mooie forum. Zal wel beginnen worden in het topic “werkelijke levertijd model S” en “beginnersvragen”, voor ik aan het echte werk toe kom. Het feest kan beginnen!

Groet,

Kees-Jan
 
Heb em een uur geleden gereserveerd: MS 75D midnight silver metallic met creme interieur. Tijd dus om even voor te stellen na een half jaar “stiekem” meelezen.

Ik ben Kees-Jan, getrouwd, 3 tieners, waarvan 1 met rijbewijs. Sinds een paar maanden maakt ook Jelle, een hulphond in opleiding, deel uit van ons gezin. Ik ben huisarts, auto- en gadget liefhebber; deze 3 gaan in een Tesla mooi samen komen denk ik.

Na een proefrit zonder gebruik van autopilot was ik zeer enthousiast. Zelfs mijn vrouw die normaliter niet echt van het doorrijden is vond de enorme acceleratie geweldig. Dacht aanvankelijk dat ik die autopilot niet nodig zou hebben, maar dat bleek na een volgende testrit een vergissing te zijn.

Via dit lezenswaardige forum heb ik mij verder verdiept om vervolgens los te gaan op 25 zonnepanelen, een Maxem, een reservering voor een Tesla Powerwall, een nieuwe 3x25A meterkast en een Tesla Wallcharger met Kwh meter. Nu alleen de auto nog…

Ik moet bekennen dat ik mij in 2013 in een (f)outlander PHEV heb laten praten. Die paar kilometers die ik beroepsmatig per dag rij zijn volledig elektrisch af te leggen. Dat is mooi, maar daar is alles wel mee gezegd. Had ik destijds maar iets langer moeten rekenen en niet alleen op de nieuwprijs af moeten gaan.

Om de “voorpret” te verhogen kan ik nu gaan speuren naar zaken zoals een glasscoating, 21 inch wielen, ramen tinten en meer noodzakelijke accessoires.

Het plan is om eerst maar eens wat te gaan bijdragen op dit mooie forum. Zal wel beginnen worden in het topic “werkelijke levertijd model S” en “beginnersvragen”, voor ik aan het echte werk toe kom. Het feest kan beginnen!

Groet,

Kees-Jan

Welkom. Het worden drie zenuwslopende maanden! We doen alles om daaraan bij te dragen!:p
 
Heb em een uur geleden gereserveerd: MS 75D midnight silver metallic met creme interieur. Tijd dus om even voor te stellen na een half jaar “stiekem” meelezen.

Ik ben Kees-Jan, getrouwd, 3 tieners, waarvan 1 met rijbewijs. Sinds een paar maanden maakt ook Jelle, een hulphond in opleiding, deel uit van ons gezin. Ik ben huisarts, auto- en gadget liefhebber; deze 3 gaan in een Tesla mooi samen komen denk ik.

Na een proefrit zonder gebruik van autopilot was ik zeer enthousiast. Zelfs mijn vrouw die normaliter niet echt van het doorrijden is vond de enorme acceleratie geweldig. Dacht aanvankelijk dat ik die autopilot niet nodig zou hebben, maar dat bleek na een volgende testrit een vergissing te zijn.

Via dit lezenswaardige forum heb ik mij verder verdiept om vervolgens los te gaan op 25 zonnepanelen, een Maxem, een reservering voor een Tesla Powerwall, een nieuwe 3x25A meterkast en een Tesla Wallcharger met Kwh meter. Nu alleen de auto nog…

Ik moet bekennen dat ik mij in 2013 in een (f)outlander PHEV heb laten praten. Die paar kilometers die ik beroepsmatig per dag rij zijn volledig elektrisch af te leggen. Dat is mooi, maar daar is alles wel mee gezegd. Had ik destijds maar iets langer moeten rekenen en niet alleen op de nieuwprijs af moeten gaan.

Om de “voorpret” te verhogen kan ik nu gaan speuren naar zaken zoals een glasscoating, 21 inch wielen, ramen tinten en meer noodzakelijke accessoires.

Het plan is om eerst maar eens wat te gaan bijdragen op dit mooie forum. Zal wel beginnen worden in het topic “werkelijke levertijd model S” en “beginnersvragen”, voor ik aan het echte werk toe kom. Het feest kan beginnen!

Groet,

Kees-Jan


Welkom Kees-Jan

Ik ga ook zonnepanelen plaatsen ;) EN heb ook zo'n stoelkrakende auto met teveel piepjes. Nu ook aan het wachten tot ik opgeroepen wordt.

Sterkte met wachten ;)
 
Heb em een uur geleden gereserveerd: MS 75D midnight silver metallic met creme interieur. Tijd dus om even voor te stellen na een half jaar “stiekem” meelezen.

Ik ben Kees-Jan, getrouwd, 3 tieners, waarvan 1 met rijbewijs. Sinds een paar maanden maakt ook Jelle, een hulphond in opleiding, deel uit van ons gezin. Ik ben huisarts, auto- en gadget liefhebber; deze 3 gaan in een Tesla mooi samen komen denk ik.

Na een proefrit zonder gebruik van autopilot was ik zeer enthousiast. Zelfs mijn vrouw die normaliter niet echt van het doorrijden is vond de enorme acceleratie geweldig. Dacht aanvankelijk dat ik die autopilot niet nodig zou hebben, maar dat bleek na een volgende testrit een vergissing te zijn.

Via dit lezenswaardige forum heb ik mij verder verdiept om vervolgens los te gaan op 25 zonnepanelen, een Maxem, een reservering voor een Tesla Powerwall, een nieuwe 3x25A meterkast en een Tesla Wallcharger met Kwh meter. Nu alleen de auto nog…

Ik moet bekennen dat ik mij in 2013 in een (f)outlander PHEV heb laten praten. Die paar kilometers die ik beroepsmatig per dag rij zijn volledig elektrisch af te leggen. Dat is mooi, maar daar is alles wel mee gezegd. Had ik destijds maar iets langer moeten rekenen en niet alleen op de nieuwprijs af moeten gaan.

Om de “voorpret” te verhogen kan ik nu gaan speuren naar zaken zoals een glasscoating, 21 inch wielen, ramen tinten en meer noodzakelijke accessoires.

Het plan is om eerst maar eens wat te gaan bijdragen op dit mooie forum. Zal wel beginnen worden in het topic “werkelijke levertijd model S” en “beginnersvragen”, voor ik aan het echte werk toe kom. Het feest kan beginnen!

Groet,

Kees-Jan
Welkom hier, misschien even vermelden in welke hoek van het land je woont voor tips ramen tinten / coaten.
 
Ik ben Kees-Jan, getrouwd, 3 tieners, waarvan 1 met rijbewijs. Sinds een paar maanden maakt ook Jelle, een hulphond in opleiding, deel uit van ons gezin. Ik ben huisarts, auto- en gadget liefhebber; deze 3 gaan in een Tesla mooi samen komen denk ik.

Welkom Kees-Jan, je bent al goed voorbereid en je gaat zeker geen spijt krijgen van de Tesla.

Goed om te lezen dat alle informatie op ons forum ook bij 'stiekum' meelezenden al zo nuttig is.
 
Ik zit inmiddels al een tijdje mee te kletsen hier, maar heb me nog niet voorgesteld. Niet zo netjes...

Mijn naam is Hans, begin vijftig, getrouwd met Patricia, drie zonen 17, 19 en 21. Woonachtig in Heumen, net onder Nijmegen.
Ik ga graag met Patricia hardlopen, liefst trailrunnen in onbekende bossen en natuurgebieden. Navigeren kan ik dus al een beetje... :)

Altijd al een beetje groen hart gehad; ons HSB-huis heeft een warmtepomp met 3x 95m diepe bronnen, zonnecellen en een grijswatercircuit.
Ik rijd nu een Ampera (een van de allereerste uit 2012). Na 6 jaar 150.000km op de teller, natuurlijk allemaal elektrisch, waarvan ongeveer 50% met de range extender aan.
Patricia gaat straks in de Ampera rijden. Met haar ritjes wordt de Ampera met zijn 60km range ook een full-electric car... ;)

Ik ben ICT-ondernemer; wij maken standaard logistieke, administratieve software voor afvalinzamelaars en -verwerkers in NL en Be.o_O

Zoals je kan zien in mijn Signature verwacht ik eind juni mijn Silver Tesla Model S 75D op te kunnen halen in Tilburg. Leuk!
 
Last edited:
Ik zit inmiddels al een tijdje mee te kletsen hier, maar heb me nog niet voorgesteld. Niet zo netjes...

Mijn naam is Hans, begin vijftig, getrouwd met Patricia, drie zonen 17, 19 en 21. Woonachtig in Heumen, net onder Nijmegen.
Ik ga graag met Patricia hardlopen, liefst trailrunnen in onbekende bossen en natuurgebieden. Navigeren kan ik dus al een beetje... :)

Altijd al een beetje groen hart gehad; ons HSB-huis heeft een warmtepomp met 3x 95m diepe bronnen, zonnecellen en een grijswatercircuit.
Ik rijd nu een Ampera (een van de allereerste uit 2012). Na 6 jaar 150.000km op de teller, natuurlijk allemaal elektrisch, waarvan ongeveer 50% met de range extender aan.
Patricia gaat straks in de Ampera rijden. Met haar ritjes wordt de Ampera met zijn 60km range ook een full-electric car... ;)

Ik ben ICT-ondernemer; wij maken standaard logistieke, administratieve software voor afvalinzamelaars en -verwerkers in NL en Be.o_O

Zoals je kan zien in mijn Signature verwacht ik eind juni mijn Silver Tesla Model S 75D op te kunnen halen in Tilburg. Leuk!
Goh, een ICT-er in een Tesla!:eek:
 
Durf me al bijna niet meer voor te stellen ;)

Mark, 34 jaar, werkzaam als zzp'er en ik zeg niet welke branche, maar er is een trend zichtbaar. Ik heb samen met mijn vriendin 3 kids: een dochter van 4, een dochter van bijna 3 en een zoontje van 7 weken. Deze 4 schatten zijn ook gelijk mijn hobby's, want ik doe niets liever dan tijd met hen doorbrengen.

Na 10 jaar lang lease-auto's waarbij de sportiviteit steeds meer werd ingeruild voor praktisch nut (Ford Focus, BMW 1, Peugeot 508SW, Audi A4, Volvo V60, Opel Zafira) is het nu eindelijk tijd om de perfecte auto te gaan rijden. Ik heb een paar weken geleden een 7-persoons Model X 100D in Midnight Silver besteld, met zwart premium interieur plus koolstofvezel-upgrade en Autopilot. Hij is nu bezig aan een road trip door de VS, om binnenkort een cruise naar Europa te maken. Eind juni zien we elkaar voor het eerst, in Tilburg.

Ik ben nog druk bezig met het regelen van een thuislader en verzekering, en heb al door dat dit forum de perfecte plek is om informatie te verzamelen en delen :)
 
All,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik kijk ook al een hele tijd rond op het forum. Ik rij sinds anderhalf jaar in een Classic S85 . Een "echte classic" uit 2013 die het zelfs zonder parkeersensoren moet doen :). Ik ben 42 jaar en woon in Den Haag. Vanwege het aflopen van het vijfjaarscontract ( nog met 0% bijtelling) een nieuwe S75 besteld, welke in Oktober geleverd gaat worden. Ik heb al 60K geweldige kilometers achter de rug in deze classic, maar verheug me op de nieuwe met AP en sensoren:).
 
Ook ik zal me eens formeel voorstellen.
A.s. dinsdag mag ik mijn nieuwe aanwinst een X100D ophalen in Tilburg.

Robbin uit Arnhem, 32 jaar oud en werkzaam als IT-Auditor en partner in een accountantsorganisatie (Verantwoordelijkheid ICT). Daarnaast thuis een lieve vrouw en kleine jongen van 1,5 jaar met 3 katten.

In maart 2018 de knoop doorgehakt en de X besteld na wat overwegingen. Rij op dit moment zelf een Mitsubishi outlander PHEV naar volle tevredenheid (op de super kleine benzine tank na dan..). Uiteindelijk toch gekozen om deze al na 2,5 jaar te verruilen voor de X. Dit o.a. omdat de bijtellingsregeling (auto van mijn persoonlijke holding) toch wel erg nadelig uitpakt als ik straks toch in een X wil rondrijden..
 
  • Like
Reactions: ebullio and Kuijp74