Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

ook nieuw hier al heb ik al het eea gepost. Mijn naam is Andreas, woonachtig in Oosterhout (N-Br) en in zeer blije verwachting van een zelf geconfigureerde Model S 75D Midnight Silver, zwart premium interieur, geavanceerde autopilot. Besteld in mei en sindsdien struin ik Youtube en dit forum af op zoek naar informatie. Twee keer een proefrit gemaakt, een korte met mijn vrouw en daarna alleen nog een langere plezierproefrit met mijn vader om echt het gevoel te krijgen van een Tesla. De eerste proefrit was ik alleen maar panisch bezig die auto heel te houden.;)

Ik rijd nu met veel plezier een Renault Talisman (sedan) wat ik nog steeds een ontzettend mooie auto vind om te zien. De kwaliteit na 2.5 jaar en na 100.000km neemt echter zienderogen af waardoor ik op zoek was naar iets anders. Ik had zin om iets heel anders te gaan rijden dan wat ik gewend was (Citroen C5, Renault Megane, Talisman) dus was eerst op zoek naar een youngtimer Audi A8. Maar toen ik zag wat die verbruikt (1 op 6) realiseerde ik mij eigenlijk dat dat gewoonweg niet meer kan, en toen groeide het besef dat ik fossiel überhaupt niet meer wilde.

Tesla stond toen direct op plek 1. Of beter gezegd, ik overwoog simpelweg niets anders dan een Model S. Maar ja, een Tesla kopen zou mij te hard in mijn liquiditeiten raken en ik had nooit eerder geleased of aan leasen gedacht. Op twee feestjes binnen een maand tijd stonden er Tesla's op de stoep en heb ik de hele avond met de eigenaren gesproken, beide lease-rijders vanuit hun eigen zzp-onderneming (mijn situatie). En de rest is geschiedenis ;)

De Wall Connector staat al op de oprit en ik keek de afgelopen tijd dagelijks waar de IDAHO zich bevindt (gisteren aangekomen in Rotterdam). Overigens, indien er meer mensen zijn die de reis van hun Tesla naar Nederland willen monitoren, via deze link kom je op een webcam midden in de haven van Rotterdam waardoor je de Maersk van dienst met jouw Tesla live en in real-time binnen ziet varen: Webcams

Nu de laatste 2 a 3 weken overbruggen en het is zo ver. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn hart vast houd voor de aflevering (op de piek van de end of quarter-periode), gezien de verhalen op dit forum. Gelukkig kom ik niet vanuit een BMW of Mercedes maar vanuit een Renault, dus ik kijk niet op van een paar kieren of niet-aansluitende deuren. Maar toch, de lakbeschadigingen of een scheve kofferbak die op de bumper drukt bij het sluiten gaat zelfs mij te ver...en dat zijn de dingen die ik toch wel veel hoor de afgelopen tijd.

Overigens heb ik pasgeleden eens bij een buurtgenoot aangebeld die een van de early adopters is (ook welbekend lid van dit forum blijkt), leuk om te zien hoe hartelijk Tesla rijders elkaar ontvangen en van informatie willen voorzien. Ik wil mijn Wall Connector ook voor forumleden beschikbaar stellen bij noodgevallen, ik begreep dat daar een lijstje van circuleert.

Kortom, het avontuur kan gaan beginnen!
 
Hallo allemaal,

ook nieuw hier al heb ik al het eea gepost. Mijn naam is Andreas, woonachtig in Oosterhout (N-Br) en in zeer blije verwachting van een zelf geconfigureerde Model S 75D Midnight Silver, zwart premium interieur, geavanceerde autopilot. Besteld in mei en sindsdien struin ik Youtube en dit forum af op zoek naar informatie. Twee keer een proefrit gemaakt, een korte met mijn vrouw en daarna alleen nog een langere plezierproefrit met mijn vader om echt het gevoel te krijgen van een Tesla. De eerste proefrit was ik alleen maar panisch bezig die auto heel te houden.;)

Ik rijd nu met veel plezier een Renault Talisman (sedan) wat ik nog steeds een ontzettend mooie auto vind om te zien. De kwaliteit na 2.5 jaar en na 100.000km neemt echter zienderogen af waardoor ik op zoek was naar iets anders. Ik had zin om iets heel anders te gaan rijden dan wat ik gewend was (Citroen C5, Renault Megane, Talisman) dus was eerst op zoek naar een youngtimer Audi A8. Maar toen ik zag wat die verbruikt (1 op 6) realiseerde ik mij eigenlijk dat dat gewoonweg niet meer kan, en toen groeide het besef dat ik fossiel überhaupt niet meer wilde.

Tesla stond toen direct op plek 1. Of beter gezegd, ik overwoog simpelweg niets anders dan een Model S. Maar ja, een Tesla kopen zou mij te hard in mijn liquiditeiten raken en ik had nooit eerder geleased of aan leasen gedacht. Op twee feestjes binnen een maand tijd stonden er Tesla's op de stoep en heb ik de hele avond met de eigenaren gesproken, beide lease-rijders vanuit hun eigen zzp-onderneming (mijn situatie). En de rest is geschiedenis ;)

De Wall Connector staat al op de oprit en ik keek de afgelopen tijd dagelijks waar de IDAHO zich bevindt (gisteren aangekomen in Rotterdam). Overigens, indien er meer mensen zijn die de reis van hun Tesla naar Nederland willen monitoren, via deze link kom je op een webcam midden in de haven van Rotterdam waardoor je de Maersk van dienst met jouw Tesla live en in real-time binnen ziet varen: Webcams

Nu de laatste 2 a 3 weken overbruggen en het is zo ver. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn hart vast houd voor de aflevering (op de piek van de end of quarter-periode), gezien de verhalen op dit forum. Gelukkig kom ik niet vanuit een BMW of Mercedes maar vanuit een Renault, dus ik kijk niet op van een paar kieren of niet-aansluitende deuren. Maar toch, de lakbeschadigingen of een scheve kofferbak die op de bumper drukt bij het sluiten gaat zelfs mij te ver...en dat zijn de dingen die ik toch wel veel hoor de afgelopen tijd.

Overigens heb ik pasgeleden eens bij een buurtgenoot aangebeld die een van de early adopters is (ook welbekend lid van dit forum blijkt), leuk om te zien hoe hartelijk Tesla rijders elkaar ontvangen en van informatie willen voorzien. Ik wil mijn Wall Connector ook voor forumleden beschikbaar stellen bij noodgevallen, ik begreep dat daar een lijstje van circuleert.

Kortom, het avontuur kan gaan beginnen!
Maak je geen zorgen om de aflevering. Het enige dat je goed moet bekijken is of er oppervlakkige lakbeschadigingen zijn op de carrosserie en de velgen. Ook nog even kijken of de stoelen onbeschadigd en schoon zijn.
Alle andere mogelijke problemen worden allemaal keurig door Tesla opgelost.

Een tip: verander je 'Location' van Netherlands naar Oosterhout. Handiger als je een andere Tesla rijder iets vraagt of wil helpen.
 
Overigens heb ik pasgeleden eens bij een buurtgenoot aangebeld die een van de early adopters is (ook welbekend lid van dit forum blijkt), leuk om te zien hoe hartelijk Tesla rijders elkaar ontvangen en van informatie willen voorzien.
Leuk je gesproken te hebben, Andreas. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. (of eigenlijk niet, ik weet zeker dat het alle verwachtingen gaat overtreffen, in positieve zin :) )
 
  • Like
Reactions: zkpq
Hallo allemaal,

ook nieuw hier al heb ik al het eea gepost. Mijn naam is Andreas, woonachtig in Oosterhout (N-Br) en in zeer blije verwachting van een zelf geconfigureerde Model S 75D Midnight Silver, zwart premium interieur, geavanceerde autopilot. Besteld in mei en sindsdien struin ik Youtube en dit forum af op zoek naar informatie. Twee keer een proefrit gemaakt, een korte met mijn vrouw en daarna alleen nog een langere plezierproefrit met mijn vader om echt het gevoel te krijgen van een Tesla. De eerste proefrit was ik alleen maar panisch bezig die auto heel te houden.;)

Ik rijd nu met veel plezier een Renault Talisman (sedan) wat ik nog steeds een ontzettend mooie auto vind om te zien. De kwaliteit na 2.5 jaar en na 100.000km neemt echter zienderogen af waardoor ik op zoek was naar iets anders. Ik had zin om iets heel anders te gaan rijden dan wat ik gewend was (Citroen C5, Renault Megane, Talisman) dus was eerst op zoek naar een youngtimer Audi A8. Maar toen ik zag wat die verbruikt (1 op 6) realiseerde ik mij eigenlijk dat dat gewoonweg niet meer kan, en toen groeide het besef dat ik fossiel überhaupt niet meer wilde.

Tesla stond toen direct op plek 1. Of beter gezegd, ik overwoog simpelweg niets anders dan een Model S. Maar ja, een Tesla kopen zou mij te hard in mijn liquiditeiten raken en ik had nooit eerder geleased of aan leasen gedacht. Op twee feestjes binnen een maand tijd stonden er Tesla's op de stoep en heb ik de hele avond met de eigenaren gesproken, beide lease-rijders vanuit hun eigen zzp-onderneming (mijn situatie). En de rest is geschiedenis ;)

De Wall Connector staat al op de oprit en ik keek de afgelopen tijd dagelijks waar de IDAHO zich bevindt (gisteren aangekomen in Rotterdam). Overigens, indien er meer mensen zijn die de reis van hun Tesla naar Nederland willen monitoren, via deze link kom je op een webcam midden in de haven van Rotterdam waardoor je de Maersk van dienst met jouw Tesla live en in real-time binnen ziet varen: Webcams

Nu de laatste 2 a 3 weken overbruggen en het is zo ver. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn hart vast houd voor de aflevering (op de piek van de end of quarter-periode), gezien de verhalen op dit forum. Gelukkig kom ik niet vanuit een BMW of Mercedes maar vanuit een Renault, dus ik kijk niet op van een paar kieren of niet-aansluitende deuren. Maar toch, de lakbeschadigingen of een scheve kofferbak die op de bumper drukt bij het sluiten gaat zelfs mij te ver...en dat zijn de dingen die ik toch wel veel hoor de afgelopen tijd.

Overigens heb ik pasgeleden eens bij een buurtgenoot aangebeld die een van de early adopters is (ook welbekend lid van dit forum blijkt), leuk om te zien hoe hartelijk Tesla rijders elkaar ontvangen en van informatie willen voorzien. Ik wil mijn Wall Connector ook voor forumleden beschikbaar stellen bij noodgevallen, ik begreep dat daar een lijstje van circuleert.

Kortom, het avontuur kan gaan beginnen!

Welkom in de familie, Andreas, en één van de betere voorstellingen in dit topic... . ;)
Hier vind je zo goed als alles wat je wil weten over je Tesla en wat je niet vindt vraag je maar !!

Xavier
 
  • Like
Reactions: zkpq
Hallo,

Ik ben even op zoek geweest naar het eerste tastbare feit dat ik interesse heb getoond voor Tesla. Dat is een mailwisseling geweest in november 2010 met de toenmalige vertegenwoordiger van Tesla in Eindhoven. Ik weet dat ik daarvoor al een foto van een Tesla Model S op mijn telefoon had staan afkomstig van het internet. Ik vond het op die foto al direct een geweldig mooie auto. In eerste instantie werd er gesproken over een aankoopbedrag in NL van omstreeks E 60.000 en gebaseerd op het uiterlijk van die auto was mijn interesse direct gewekt. Toen duidelijk werd dat dat bedrag flink hoger lag ben ik alsnog afgehaakt.

In 2013 heb ik, geholpen door de financiële voordelen, gekozen voor de Volvo V60 Hybride. Ik heb toen ook gekeken naar een Model S, maar uiteindelijk daar dus niet voor gekozen.

Ik ben Tesla blijven volgen en elke Tesla die ik tegenkom blijf ik bewonderen. Toen de mogelijkheid er was om een Model 3 te reserveren heb ik daar ook gebruik van gemaakt. Ook ik heb die beruchte 31-03-2016 een reservering geplaatst. En die reservering staat nog steeds.

Eind september is mijn Volvo 5 jaar oud en heb ik weer een legitieme reden om een nieuwe auto aan te schaffen. Daarbij heb ik overwogen om te wachten op de Model 3, maar omdat er nog steeds veel onduidelijk is (levertijd en prijs) ben ik overstag gegaan en heb ik in juli alsnog de handtekening gezet voor de levering van een Model S 75D. En ik kijk uit naar de aflevering daarvan.

In de afgelopen periode heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de informatie op deze site en ik denk dat dat de komende periode niet veel anders zal zijn. En mocht ik een vraag hebben, dan zal ik die zeker stellen.

PS: Ik ben woonachtig in Uden en al bijna 12 jaar als ZZP'er werkzaam in de Utilities sector.
 
Ook mijzelf even voorstellen dan.

Ik zit nog vol op in het bestel proces van een Model X. Afgelopen zaterdag wezen proefrijden en niet teleurgesteld. Ik had al diverse keren in een Model S gereden, dus wist redelijk wat ik nog verwachten. Op het moment ben ik in afwachting van advies vanuit mijn accountant, maar verwacht niet dat er veel spannends gaat uitkomen. Als die drempel is genomen hoop ik dat er binnenkort een Model X op de boot staat niet erg dichtbij mijn wensen komt.

Op het moment rijd ik in een Volvo van ruim 13 jaar oud. De Volvo maakt zijn reputatie waar en kan in principe nog wel even mee. Maar gezien de huidige voordelen voor een ZZP'er kies ik er toch voor om te stappen. En ik investeer liever in toekomst dan fossiele techniek.

Oh, in het dagelijks, werkende, leven kan je mij alles vragen over privacy en security!
 
Aan mijn avatar kun je al zien dat ik eigenlijk meer van het oude spul ben, dan van de nieuwere wagens. Op dit moment heb ik dan ook de volgende auto's (op volgorde van leeftijd):
  • Volkswagen kever (1951) met vouwdak. De auto die nooit verkocht zal worden en het mooiste plekje thuis heeft (lekker in de garage).
  • Audi cabriolet (2.8 V6, 1993) die ik had aangeschaft voor een roadtrip, maar eigenlijk zo fijn rijdt dat ik er maar geen afscheid van kan nemen.
  • BMW R1100S boxercup replica (2005) motorfiets die eigenlijk nooit meer gebruikt wordt. Ik vind hem alleen te mooi om te verkopen.
  • Audi A4 (2.0 TDI, 2011) waarmee ik ruim 7 jaar probleemloos heb gereden en de auto die ik eigenlijk niet weg had willen doen.
Maar gezien de verandering in de fiscaliteit toch maar eens in de Tesla gestapt en binnen een aantal weken zal ik van sjoemeldiesel naar een EV gaan. Al het EV gebeuren is nieuw voor mij en ik vind het allemaal wel spannend en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Ik zal dus dit forum overspoelen met vragen, domme opmerkingen, maar ik hoop dat dit op termijn zal veranderen en dat ik ook anderen van dienst kan zijn.

Ik heb een zwarte Tesla 75D besteld met een creme interieur (met carbon), open dak, premium package, auto-pilot en de standaard 19" velgen. Helaas was het witte interieur niet meer leverbaar, want die vond ik het mooist (mijn vrouw vond het wel wat ordinair). Aflevering denk ik eind september/begin oktober.
 
Al het EV gebeuren is nieuw voor mij en ik vind het allemaal wel spannend en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Na 2 jaar valt het mij op dat EV rijden van langs om minder een 'gebeuren' is (tenminste als je de negatieve connotatie bedoelt). De eerste maanden was het inderdaad constant rekenen en tellen. Nu vergeet ik vaak dat ik met een EV rij.
Thuis en waar mogelijk steeds inpluggen en als je vertrekt vanop een plaats waar je niet kan laden, ben je in het ergste geval 20 minuten aan de SuC kwijt. Zo'n 30 minuten voor voorzien vertrek even SOC checken dus en desnoods 20 minuten eerder vertrekken. Wel steeds voor zorgen dat je nog aan een SuC geraakt, maar je moet met de beschreven procedure al gek doen opdat dat niet zo zou zijn.
Wat over blijft is genieten. Van de luxewagen, rij-ervaring, autopilot, computer op wielen...
 
Dag allemaal.

Even voorstellen, mijn naam is Rai, zzp'er in ICT en woonachtig in Capelle a/d IJssel. Heb sinds een maand een zilveren MX 100D, EAP, PUP, 22" wielen, uit de voorraad, dus kon binnen twee weken rijden. Hiervoor reed ik (ook) in een Volvo V60 Pih, maar die heb ik recentelijk weggedaan toen de 0% bijtelling voorbij was. Verder ben (of was) ik echt een BMW adept, heb een 330D touring, een 135i cabrio, 535i GT gehad, en nu als tweede auto een 220i.

Ben als een kind zo blij met de MX, ondanks een aantal minpuntjes. Maar dat zal ik in de betreffende topics nog wel aankaarten...

Ik heb al een flinke tijd meegelezen op dit forum en veel geleerd! Hoop daar ook af en toe een bijdrage aan te kunnen leveren!
 
Hallo allemaal,

Ik zal mij ook even netjes voorstellen. Mijn naam is Jasper en ik woon in Purmerend. Ik val volgens mij vrij aardig in het gemiddelde profiel op dit forum, ook ik ben ZZP'er in de ICT. Sinds een week of drie rijd ik in mijn MX 100D Silver Metallic, naar volle tevredenheid!

Twee dagen na ophalen in Tilburg ging de auto naar Jurgen in De Goorn voor een dubbele Modesta glascoating, het matzwart laten poedercoaten van de af fabriek 20 inch velgen en het rood laten spuiten van de remklauwen. Het eindresultaat mag er wezen wat mij betreft!

Ik kijk er naar uit mee te lezen en te leren van jullie ervaringen!
 
Hallo allemaal,
Nu ik zo een maandje al 'stiekem' mee lees, zal ik me ook maar voorstellen. Mijn naam is Romano en woon in Zuidoostbeemster. Sinds 4 september ben ik eigenaar van een pre-owned Model S uit 2014 met AP1 bij Tesla zelf gekocht.
Ik pas niet helemaal in het standaard rijtje, aangezien ik een loonslaafje ben ipv een ZZP-er, wel in de IT dat dan weer wel.

Tot nu ben ik gek op de auto, ook al moet ie binnenkort al naar de SeC voor de 'Klunk' in de Drive Unit. Beetje jammer dat ze dat niet hebben kunnen doen voor uitlevering.

Blij dat ik deel kan uitmaken van de community!
 
CD111CE1-27AE-437E-B677-768317930B2D.jpeg
Hoi allemaal
Zal me na al mijn vragen ook maar eens netjes voorstellen.
Na het overwinnen van de range anxiety denk ik dat ik er nu wel bij mag horen :)
Ben heel erg blij met mijn used model s90d; alhoewel ik waarschijnlijk nog even in de clinch lig met tesla over een aaantal aflever issues. De twc moet ik nog plaatsen.
Woon in teteringen en ben hier binnen de groep nogal atypisch denk ik. Geen zzper en niet in de it maar sales.
Na een Langdurige discussie over het feit dat we anno 2018 toch niet meer in een diesel konden rondrijden heb ik een mobiliteitsbudget gekregen om het zelf te regelen. Na het schrikken over de hoge aanschafprijs en verzekering viel het doorreken van de variabele kosten dan wel heel erg mee. De restwaarde zal uiteindelijk bepalen of ik financieel een goede of slechte deal heb gemaakt maar op gebied van groen rijden en rijsensatie ben ik alvast de winnaar :)
Thuis heb ik verder nog een oud model Saab 9-3 cabrio getuned en met viggen ombouw en verder een vrouw en een FIFA spelende puber ;-)
Hoop nog veel van jullie ervaring te mogen meekrijgen.
Job
 
Hoi allemaal,

Ik ben Wouter en pas als ZZP-er in de ICT ook helemaal in het profiel. Al bijna een jaar lees ik mee, en na een model 3 reservering ben ik uiteindelijk in maart dit jaar toch voor een nieuwe Model S uit voorraad gegaan. Een blauwe 75D, créme interieur+carbon in premium uitvoering.

Iedereen bedankt voor de interessante informatie die ik hier heb mogen lezen! Bij het maken van keuzes voor de auto, thuisladen, een laadpas, verzekeringen en banden heb ik voor een groot deel op jullie discussies geleund.

Om het kort te houden na een half jaar rijden en 15k/km: Ik verwacht nooit meer terug te gaan naar een brandstofauto!

Minder kort:

Het is echt een plezier om in te rijden en wat me positief is opgevallen:
- het gemak en de snelheid waarmee je door het verkeer gaat. Lekker vlot op snelheid, passagiers laten schrikken met een sprintje, fijne wegligging, one pedal driving (of zo goed als..) en natuurlijk AP.
- het gemak van het laden. zowel thuis als bij SUC's. Ook al een paar keer gehad dat ergens geen gewone parkeerplek was maar wél een met laadpaal. prima! Het ombouwen van mijn aansluiting naar 3 fasen was wel een hele operatie en in de tussentijd heb ik met 1 fase/16a 'getankt'. Eigenlijk viel zelfs het laden op 1 fase mij mee. Range anxiety valt mee voor mij omdat ik een redelijk aantal SUC's in de buurt heb.
- geen vakantiestress. Met de oude V70-D5 was ik iets eerder op bestemming maar daar is ook alles mee gezegd. Met het gezin in de Tesla is het prima om van SUC naar SUC te rijden en daar even te pauzeren. Vaak was de auto eerder klaar voor het vervolg dan de passagiers. Een hotel welke ik had uitgezocht vanwege aanwezigheid van een DEC was ook een groot succes. Bij een B&B zonder DEC was de eigenaar zeer behulpzaam met een kabel uit het keukenraam en ook Airbnb verhuurders maakten geen probleem van het laden. Is het normaal dat je al die mensen een laadpunt gaat proberen te laten plaatsen? Als ik dit forum lees wel, dus heb dat ook maar gedaan ;)
-die luxe van die bestuurdersprofielen, overal verbinding en dus ook spotify+google maps in het buitenland. Stuurverwarming kende ik ook nog niet en voorverwarmen in de winter kijk ik ook naar uit.
- en updates.. kan niet wachten op V9..

Helaas is het niet allemaal geweldig. Ik heb toch een aantal verbeterpunten:
- Windgeruis, een veel gelezen mankement op dit forum. Hier ben ik al een keer voor terug geweest en volgende maand ga ik weer. Niet alleen de bestuurdersportier maar ook boven bij de voorruit is het een gesuis boven de 80. Een aantal Amerikanen hebben het geruit van de voorruit al opgelost met een tochtstrip las ik.
- Bandengeluid valt me ook wat tegen. ik hoop dat de Nokian winterbanden die er morgen onder komen mee zullen vallen op dat vlak. Misschien heeft het ook te maken met een gebrek aan motorgeluid maar dat verhaal gaat er toch niet helemaal in bij mij. Moet toch lukken om mijn oude leasebak (Skoda) van een kwart van de prijs te overtreffen op dat vlak lijkt me..
- stabiliteit van het centrale scherm is ook niet helemaal fijn. Ik zit in de softwareontwikkeling, ben wel wat gewend en ben blij dat het instabiele deel los staat van het rijden. Vaak opleveren voor meerdere modelversies helpt hier niet bij denk ik. Ik heb het scherm nu een keer of 8 gereset.
- Doorlooptijden bij het SEC (Groningen) lopen de pan uit. Mijn afspraak is meer dan een maand in de toekomst geplaatst. Gelukkig heb ik nu geen haast dus ik hoop dat ze een soort triage doen voor de spoedjes en het daarom lang duurt.
-Zo'n mooie wagen wil ik wel graag mooi houden. De lak lijkt wel vuil en krasjes aan te trekken dus ik denk dat ik in de lente de auto laat detailen en van een lakpanser/glascoating laat voorzien.
-een voetsteun (dead-pedal) heb ik maar even los gekocht. wat een vreemd iets om weg te bezuinigen.. Heb overigens ook een aftermarket rubberen mattenset gekocht. Lichtgekleurde matten zijn toch iets amerikaans denk ik :)

Al met al ben ik erg positief want ondanks de minpuntjes is het een geweldige auto. Dit is een auto gemaakt door een technologiebedrijf op de eerste plek, autofabrikant op de 2e. Dat verklaart voor mij toch veel (positief en negatief) wat hier boven staat.
 
Goedenavond allemaal,

Sinds drie dagen - afgelopen donderdag - mag ik mij ook bij jullie Tesla ridders voegen. Het is een beetje een impulsieve aankoop geweest (nadat de Tesla lang in het onderbewuste zat), waarbij de hoge aanschafprijs plus de beperkte range (althans, dat beeld kreeg ik mee van twee andere gebruikers) drie jaar lang een reden was om er niet aan te beginnen, maar om allerlei reden het rekensommetje nog eens goed over gedaan en het besluit genomen. En wat is het fijn rijden! Ik heb een paar jaar geleden een Peugeot 508 hybrid gereden, en daar beviel het electrisch rijden en snel optrekken mij al. Ik ben de laatste jaren groot fan van automaat + rij assistentie, en de Tesla is een hele mooie upgrade in het op deze wijze rijden op de drukke Nederlandse snelwegen.

Ik rijd een zwarte TMS 100D met creme leder interieur, het plus pakket met een zonnedak en de verbeterde autopilot. Inmiddels een 800 km gereden en erg blij.

Ik mis alleen de icoontjes voor DAB+ radio zenders.... Maar daar sla ik me wel doorheen (en als iemand een tip heeft, graag!)

Ik woon in Amersfoort, ben ondernemer en heb een gezin met twee kleintjes (3 en 5). Het hele gezin is fan. Laadpaal is onderweg, hopelijk snel een Supercharger meer in de buurt van Amersfoort. Donkere mattenset ook al besteld ipv het creme hoogpolige tapijt dat er nu in ligt, en voor de rest nog aan het dubben hoe ik de winterbanden ga organiseren om in februari naar Frankrijk te gaan :).

Ik heb de afgelopen week al veel gelezen op dit forum, en ben erg blij met het enthousiasme en de kennis over van alles wat met Tesla wagens te maken heeft. Of ik veel zelf kan bijdragen, dat zullen we zien. In ieder geval bij deze een 'hallo TMC!'!
 
Goedenavond allemaal,

Sinds drie dagen - afgelopen donderdag - mag ik mij ook bij jullie Tesla ridders voegen. Het is een beetje een impulsieve aankoop geweest (nadat de Tesla lang in het onderbewuste zat), waarbij de hoge aanschafprijs plus de beperkte range (althans, dat beeld kreeg ik mee van twee andere gebruikers) drie jaar lang een reden was om er niet aan te beginnen, maar om allerlei reden het rekensommetje nog eens goed over gedaan en het besluit genomen. En wat is het fijn rijden! Ik heb een paar jaar geleden een Peugeot 508 hybrid gereden, en daar beviel het electrisch rijden en snel optrekken mij al. Ik ben de laatste jaren groot fan van automaat + rij assistentie, en de Tesla is een hele mooie upgrade in het op deze wijze rijden op de drukke Nederlandse snelwegen.

Ik rijd een zwarte TMS 100D met creme leder interieur, het plus pakket met een zonnedak en de verbeterde autopilot. Inmiddels een 800 km gereden en erg blij.

Ik mis alleen de icoontjes voor DAB+ radio zenders.... Maar daar sla ik me wel doorheen (en als iemand een tip heeft, graag!)

Ik woon in Amersfoort, ben ondernemer en heb een gezin met twee kleintjes (3 en 5). Het hele gezin is fan. Laadpaal is onderweg, hopelijk snel een Supercharger meer in de buurt van Amersfoort. Donkere mattenset ook al besteld ipv het creme hoogpolige tapijt dat er nu in ligt, en voor de rest nog aan het dubben hoe ik de winterbanden ga organiseren om in februari naar Frankrijk te gaan :).

Ik heb de afgelopen week al veel gelezen op dit forum, en ben erg blij met het enthousiasme en de kennis over van alles wat met Tesla wagens te maken heeft. Of ik veel zelf kan bijdragen, dat zullen we zien. In ieder geval bij deze een 'hallo TMC!'!
Matten kun je omwisselen voor een andere kleur. Verder het topic “vraag en aanbod” in de gaten houden voor de winterbanden.
 
Hier ook nog een verse berijder. De stekkerprius maar eens ingeruild voor een geheel elektrische (MS 100D, blauw met creme interieur). Ik herken het mattenprobleem van hierboven, maar ik heb ook al een post gezien over een goede set rubberen matten. Ernstig belangrijk, want ik ben vaak mijn mijn kite op zee te vinden en je wil niet weten hoe snel je achterbak in een zandbak kan veranderen.
Ook ik ben werkzaam in de IT en ben op dit moment bezig om mijn auto maar eens aan mijn domoticanetwerk te koppelen. Toch prettig als de wagen warm is als je instapt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hier ook nog een verse berijder. De stekkerprius maar eens ingeruild voor een geheel elektrische (MS 100D, blauw met creme interieur). Ik herken het mattenprobleem van hierboven, maar ik heb ook al een post gezien over een goede set rubberen matten. Ernstig belangrijk, want ik ben vaak mijn mijn kite op zee te vinden en je wil niet weten hoe snel je achterbak in een zandbak kan veranderen.
Ook ik ben werkzaam in de IT en ben op dit moment bezig om mijn auto maar eens aan mijn domoticanetwerk te koppelen. Toch prettig als de wagen warm is als je instapt.
Ik was ook al met de API aan het spelen geweest. De leukste toepassing was nog "De Kerkklok". Dan toetert de auto elk heel uur het aantal uren :) Verder eigenlijk nog niet iets zinnigs weten te verzinnen.

Ik heb mijn matten gekocht bij Matten Online en de rubberen kofferbakmat van hun is prima. Ik heb ook zwarte veloursmatten besteld (heb ook creme interieur), maar die vind ik iets minder. Ze zijn voor net iets aan de korte kant, dus die zou ik niet bestellen.
 
Hoe is de relatie met je buren tegenwoordig? :)
Prima, want ik had het uitgetest op de auto van de overbuurman. Die had wat problemen met zijn mobiele app, dus dat had ik even voor hem ingesteld en daarna stond vrolijk ook zijn auto te toeteren. Was eigenlijk bedoelt om aan te geven dat hij zijn (door Tesla ingestelde) wachtwoord maar even aan moest passen :)

Overigens vind ik het waanzin dat je met je Tesla username en wachtwoord gewoon alles met de auto kunt doen (behalve Summon). Je zou tenminste 2FA verwachten om je account te beschermen.