Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ter verdediging van Land Rover: ze hebben deze Defender (en de nauwelijks daarvan afwijkende voorgangers) slechts 68 jaar in productie gehad. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat in zo’n kort tijdsbestek productverbeteringen worden doorgevoerd!

De outriggers zijn inmiddels vervangen en ook in de twee hoofdbalken van het chassis zijn nieuwe stukken staal gelast. Ziet er weer als nieuw uit! Mag ook wel, het was 19 uur laswerk...

Een alternatief was om het gehele chassis te vervangen door een gegalvaniseerd exemplaar, maar dat zou nog veel duurder zijn geweest.

(Sorry voor het vervuilen (letterlijk!) van dit voorsteldraadje met deze fossiele verhalen ;-)
 
Hallo Allemaal,

Lees al een tijdje mee en nu toch maar geregistreerd. Ondernemer, engineer, 35jr. Toch wel een tesla fan. Vorige week een proefrit gemaakt in een S, offerte voor een S75D liggen... Vind het veel geld, na een S met autopilot te hebben geproeft zie ik me niet snel meer een ICE Passat of 3-serie oid nemen. Model 3 lijkt me ook mooi, maar wellicht wat klein als je uit een D-segment station komt.
 
Goede morgen,
enkele posts op weg ook maar even voorstellen hier. Peter 38jr uit het Noord Hollandse Heiloo.

Sinds eens maand in het bezit van een MS75 en inmiddels 3500 kilometer verder.
Het was nog even twijfelen tussen de Jag I-Pace en de Tesla alleen met name het 3fase laden in combi met het supercharge netwerk hebben mij toch doen besluiten de Tesla te bestellen. Hiervoor reed ik een Volvo V40. Tot 1 jan rijd de Tesla alleen nog zakelijk en daarna gaat hij de bijtelling in. Elke keer instappen blijft een ervaring op zich en sinds gisteren staat ook de V9 software erop.

Mijn auto-hart zeurt zo nu en dan wat over de afwerking maar mijn IT-hart wordt toch wel heel gelukkig van de updates en UI. De rust en comfort waarin een Tesla je van A naar B brengt is wel echt een verademing.

Ondertussen is het verbruik best wel een dingetje geworden, in positieve zin wel te verstaan. (ik rij gewoon als een oud vrouwtje :)) 100 op de snelweg rustig optrekken en maar kijken of ik het verbruik onder de 170kwh kan krijgen. wel een uitdaging inmiddels met deze temperaturen.

De eerste roodtrip naar Oostenrijk staat in feb op de agenda, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen gewoon rustig naar de bestemming rijden met wat extra stops in plaats van planken op de linker baan. Ik vermoed zo dat dit een relaxte ervaring gaat worden.

Met wat zoeken een keer op dit forum terecht gekomen en heb hier al heel wat info en tips weg gehaald, mooi zo een platform met enthousiaste bereiders die hun ervaringen delen!
 
Goede morgen,
enkele posts op weg ook maar even voorstellen hier. Peter 38jr uit het Noord Hollandse Heiloo.

Sinds eens maand in het bezit van een MS75 en inmiddels 3500 kilometer verder.
Het was nog even twijfelen tussen de Jag I-Pace en de Tesla alleen met name het 3fase laden in combi met het supercharge netwerk hebben mij toch doen besluiten de Tesla te bestellen. Hiervoor reed ik een Volvo V40. Tot 1 jan rijd de Tesla alleen nog zakelijk en daarna gaat hij de bijtelling in. Elke keer instappen blijft een ervaring op zich en sinds gisteren staat ook de V9 software erop.

Mijn auto-hart zeurt zo nu en dan wat over de afwerking maar mijn IT-hart wordt toch wel heel gelukkig van de updates en UI. De rust en comfort waarin een Tesla je van A naar B brengt is wel echt een verademing.

Ondertussen is het verbruik best wel een dingetje geworden, in positieve zin wel te verstaan. (ik rij gewoon als een oud vrouwtje :)) 100 op de snelweg rustig optrekken en maar kijken of ik het verbruik onder de 170kwh kan krijgen. wel een uitdaging inmiddels met deze temperaturen.

De eerste roodtrip naar Oostenrijk staat in feb op de agenda, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen gewoon rustig naar de bestemming rijden met wat extra stops in plaats van planken op de linker baan. Ik vermoed zo dat dit een relaxte ervaring gaat worden.

Met wat zoeken een keer op dit forum terecht gekomen en heb hier al heel wat info en tips weg gehaald, mooi zo een platform met enthousiaste bereiders die hun ervaringen delen!
Welkom hier Peter.
Goed te horen dat je als een oud vrouwtje rijdt. Ik ben opa, 71 jaar, en ik rij daarom als een opa.
Leuk dat je uit Heiloo komt, is 10 minuten rijden van De Woude.
Heiloo, is natuurlijk een uitstekend dorp, ik ontmoette daar 54 jaar geleden mijn aan de Kennemerstraatweg wonende vrouw :)
 
  • Funny
Reactions: Phofstee
Ook even voorstel, Milan, uit Bergen op Zoom. had een iPace besteld, maar eigenlijk al jaren interesse in een Tesla. Nu de eerste reviews van de ipace binnen kwamen, en ook vergelijkingen met de Teslas (mn bereik en oplaadbeperkingen), toch de bestelling afgezegd (dus als er iemand nog 1 wil hebben, mogelijk is hij nog te krijgen bij Jaguar in Breda. En in Tilburg toch een Tesla Model S besteld. Helaas maar een kleine batterij 75d, had liever een grotere gewild, maar die zijn nu weer zoveel duurder dan het budget wat ik had gereserveerd voor de iPace. Hopelijk wordt hij 1 december geleverd...
 
Ook even voorstel, Milan, uit Bergen op Zoom. had een iPace besteld, maar eigenlijk al jaren interesse in een Tesla. Nu de eerste reviews van de ipace binnen kwamen, en ook vergelijkingen met de Teslas (mn bereik en oplaadbeperkingen), toch de bestelling afgezegd (dus als er iemand nog 1 wil hebben, mogelijk is hij nog te krijgen bij Jaguar in Breda. En in Tilburg toch een Tesla Model S besteld. Helaas maar een kleine batterij 75d, had liever een grotere gewild, maar die zijn nu weer zoveel duurder dan het budget wat ik had gereserveerd voor de iPace. Hopelijk wordt hij 1 december geleverd...
Hi Milan, welkom hier.
Die 75 kWh batterij in je Tesla brengt je zo'n 25% verder dan de 90 kWh batterij in de i-Pace.
Heb je virtueel toch een 100D :)
 
  • Funny
Reactions: Dreistein
Het was nog even twijfelen tussen de Jag I-Pace en de Tesla alleen met name het 3fase laden in combi met het supercharge netwerk hebben mij toch doen besluiten de Tesla te bestellen.
had een iPace besteld, maar eigenlijk al jaren interesse in een Tesla. Nu de eerste reviews van de ipace binnen kwamen, en ook vergelijkingen met de Teslas (mn bereik en oplaadbeperkingen), toch de bestelling afgezegd En in Tilburg toch een Tesla Model S besteld.
Die I-Pace doet de verkopen van Tesla goed...;)
 
Ik lees al een tijdje mee, maar heb me nu eindelijk maar eens aangemeld hier en zal me even netjes voorstellen. Ik ben Bart, sinds eind september (midden in de kwartaaldrukte) de trotse eigenaar van een MS 75D. In het tweede weekend een steentje gekopt op de snelweg met een flinke barst in de dakruit tot gevolg, waar ik goed ziek van was. De dakruit wordt komende week vervangen samen met het oplossen van enkele kleine delivery issues (haperende chargeport, windgefluit en loszittende deurrubbers). Ondanks de enigszins ongelukkige start en enkele kleine issues, heel erg blij met mijn Tesla. Wat een ervaring is het rijden in deze wagen!

IMG_0460.jpeg
 

Attachments

  • IMG_0460.jpeg
    IMG_0460.jpeg
    475.3 KB · Views: 41
Ook ik kom mij bij jullie aansluiten. :)
Ik ben Rick, ondernemer, 56 jaar, wonend in Amersfoort.
Net de MS 75D in rood besteld. Standaard uitvoering, maar wel met sunroof en de 19" Sonic velgen (donker).
Tijd om op zonne-energie over te stappen, dacht ik, na het plaatsen van 10 panelen om mijn dak. Of toch mijn wensauto Alfa Romeo Giulia met 200 PK gaan rijden? Mijn V40 mag na 5 jaar lease terug. Maar na een proefrit in de MS was het gewoonweg onmogelijk nog naar een alternatief te kijken. Als ik mazzel heb mag ik de nieuwe MS over 3 weken ontvangen:cool:. Nog even de tijd om de enorme hoeveelheid kennis die jullie hier bij elkaar gebracht hebben tot mij te nemen.
 
Hier nog iemand nieuws in de Tesla wereld, last minute bestelling om nog te kunnen profiteren van 5 jaar 4% bijtelling.

Ik ben Jasper, 34 jaar en woon in Noord-Brabant.

Heb vorig jaar al naar een Tesla gekeken maar toen een nieuwe Renault Espace gekocht (maart 2017). Vond deze iets verantwoorder overkomen bij onze opdrachtgevers. Daarnaast vind ik een Tesla niet geschikt om met een caravan en drie kleine kinderen op vakantie te gaan en heb ik dagen dat ik mijn af te leggen afstand groter is dan de capaciteit van de accu's. Het opladen kost nog altijd veel meer tijd dan gewoon even tanken.

Begon toch te kriebelen dus drie weken geleden alsnog bij Tesla in Eindhoven binnengestapt en besloten een Model X 100D uit de geplande productie te bestellen. Blauw met een crème interieur, 7 zitplaatsen, zwarte velgen en de geavanceerde autopilot. (Staat mij bij dat er eerst twee opties waren, rond de € 3000 en rond de € 5000 euro. Die van € 3.000,- was verdwenen

De auto komt ter vervanging van de Dacia Logan MCV van mijn vrouw. We houden vanwege de praktische inzetbaarheid de Espace, daarnaast heb ik zo veel afgeschreven op dat ding dat ik daar nog even niet mee geconfronteerd wil worden.

Een belangrijke reden om op stroom te gaan rijden is de beperktere belasting voor het milieu. Omdat Nederlandse stroom niet altijd even schoon is komen er in december, mits het weer het toelaat, thuis 42 zonnepanelen op het dak . (Een elektrische boiler voor het verwarmen van douchewater staat op het verlanglijstje voor 2019)
De andere reden was het hoge hi-tec gevoel, mijn kinderen vinden de deuren geweldig. Al vinden ze het nog steeds stom dat een auto met vleugels niet kan vliegen.

Heb al best wat rond gezocht, onder andere ten aanzien van een laadpaal. Besloten de eerste periode te laden op de krachtstroom aansluiting in de schuur om even rustig te zoeken naar de best passende laadfaciliteit voor zowel thuis als op kantoor.

Er was ook nog iets met een referral code en 6 maanden gratis laden voor vijf vrienden met een model S of X. Ik zoek zelf nog zo'n vriend, mocht iemand mijn vriend willen zijn dan is het vast mogelijk mij een PB te sturen.

Ik ben doorgaans zelf niet bijzonder actief op fora maar zal zeker deze plek opzoeken wanneer ik informatie over de Tesla nodig heb.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij deze stel ik mij hier ook voor, mijn naam is Jean-Paul en ik ben begin 30 en ondertussen al ver met het verduurzamen van onze woning. Nu zijn wij al een geruime tijd aan het kijken naar een nieuwe eerste auto en begint onze keus steeds meer naar een Tesla model s van de eerste bouwjaar te gaan. Te meer vanwege de duurzaamheid maar vooral ook voor de voorliefde voor deze auto. Op het moment gebruik ik het forum vooral om zoveel mogelijk informatie op te doen bij de keuze voor de toekomstige model s. Ik hoop hier iig de support te vinden waar nodig en ik heb al veel items gelezen die erg waardevol zijn gebleken. Keep up the good work!

mvg

Jean-Paul