Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ontdek ik dus net dat ik me nooit fatsoenlijk heb voorgesteld hier. :oops:
Vooruit dan maar: man, bouwjaar 1949; gepensioneerd neuroloog; gehuwd, 3 kinderen en 6 kleinkinderen; schermer vanaf 1963. Begon ooit met gemotoriseerd verkeer op een Puch V50, gevolgd door een Tomos 50 v3 en daarna een Honda CD 50 (die laatste heb ik nog en het ding rijdt ;) ). Eerste "auto" een Lada 1500, daarna Alfa Romeo (Giulia Nuova Super, Giullietta en 75), vervolgens Renault (Espace 2, Twingo, Méganes, Cabrio's). Ooit elektrische Renault (Fluence) overwogen, maar gezien het "geweldige" bereik van 90 km :eek: maar links laten liggen. Wel voor eega een Renault Zoe. Eerste Tesla zag ik op de auto-RAI: de cabrio' s op basis van de Lotus: leuk autootje (battery-pack zonder vering :p ). Een Tesla S had mijn interesse maar kwam voor mij te laat op de nederlandse markt: te duur om als particulier te rijden ( ik was inmiddels gestopt met werken), maar de 3 kan ik me op mijn pensioen prima permitteren.
 
Ah... Hier moest ik me dus voorstellen. Nou dan doe ik dat nog een keer netjes. Had het al op een verkeerde topic gedaan.

Ik ben een 46 jarige ondernemer. Meer dan 20 jaar getrouwd en twee kinderen. 22 zonnepanelen op ons platte dak. Mijn vrouw rijdt al vanaf het begin de Renault Zoe en gaat nu naar de Hyundai Kona EV. Ik heb vanaf het begin een Twizy EV, Prius, V60 PIH en Volvo T8 PIH gereden. De Twizy was het leukste en had Lamborghini deuren dus de keuze voor een X was natuurlijk logisch ;).

Ik dacht even een Tesla X P90D+ met 20k km te kopen van 2018 en dus nog 4 jaar 4%. Heel tevreden met de auto tot dat ik er achterkwam dat het VINnr een productiejaar van 2016 aangaf. Dat betekent dus AP1 die niet te upgraden is en een oude wagen. Daar kwam ik door dit forum dus achter. Hij was door Tesla als showroom auto gebruikt en pas 2 jaar later op kenteken gezet. Via het forum werd mij door een lid en mede-ondernemer een 2018 P100D+ aangeboden en heb dan ook meteen de dealer de Tesla terug laten nemen. De huidige auto heeft een productienummer in de 83000 en alle opties.

Erg blij dus met dit forum en over een dikke week de nieuwe X ophalen. Mijn avatar via de Sticker Koning uitgesneden ontvangen. Dus als jullie een limited silver X zien rijden met dit avatar dan natuurlijk even duim omhoog voor Ludicrous. (Als mijn vrouw niet aan het stuur of naast mij zit dan... :p anders krijg je gewoon duim terug)
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Ik ben Vincent sinds vandaag 32 jaar met een baby on the way en sinds 31/03 eigenaar van een blauwe M3P. Het wordt blijkbaar een mooi 2019 . Mijn vorige wagen was een BMW i420 en al heb ik er 5 jaar graag mee gereden tot op heden nog geen minuut spijt gehad van mijn M3. Maar goed ook na 4 jaar tesla forums te bekijken.
Voor de rest ben ik een zelfstandig ondernemer in ons familie bedrijf pgb-Europe.
Laden doe ik op de zaak via onze zonnepanelen installatie van 273 kWp en mij zien ze niet meer terug aan een benzine pomp.

Groeten aan iedereen en veel plezier met jullie tesla’s, en voor de twijfelaars niet doen en gewoon kopen die tesla.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Vincent sinds vandaag 32 jaar met een baby on the way en sinds 31/03 eigenaar van een blauwe M3P. Het wordt blijkbaar een mooi 2019 . Mijn vorige wagen was een BMW i420 en al heb ik er 5 jaar graag mee gereden tot op heden nog geen minuut spijt gehad van mijn M3. Maar goed ook na 4 jaar tesla forums te bekijken.
Voor de rest ben ik een zelfstandig ondernemer in ons familie bedrijf pgb-Europe.
Laden doe ik op de zaak via onze zonnepanelen installatie van 273 kWp en mij zien ze niet meer terug aan een benzine pomp.

Groeten aan iedereen en veel plezier met jullie tesla’s, en voor de twijfelaars niet doen en gewoon kopen die tesla.
Proficiat met de wagen, jouw verjaardag en de nakende go-live (zoals wij in de ERP wereld graag zeggen).
Na tien posts kan je een foto zetten dacht ik en kan ik mij misschien voorstellen, als ik in Merelbeke op de E40 rijd, wie er binnen in dit mooie gebouw zit ;))
 
Na twee kritische posten wil ik mij even voorstellen.

ik ben een gepensioneerde ondernemer van 72 jaren, die graag kritisch naar kijkt wat anderen doen of beweren.
Daar zijn de veel mensen niet van gediend, maar ik vind gerechtigheid belangrijker dan je verschuilen.

Ik ben een petrolhead, die vooral in techniek geïnteresseerd is.
En interessant techniek zit er zeker in de Tesla's.
Het petrolheadisme beleef ik nog steeds op het circuit met mijn raceauto.

Ik rij nu in mijn tweede S na twee en een half jaar met een BMW X5 M uitvoering diesel te hebben gereden.
Wel een stap terug qua weggedrag met de Tesla, maar de operatiekosten van een Tesla hebben mij weer tot de aanschaf van een Tesla gebracht.
Ik blijf toch een Hollander als het op operatiekosten uitkomt.
 
  • Like
Reactions: nervus and 4DXP
Ik ben weer terug!

Half 2018 had ik mijn Model S bij de leasemaatschappij ingeleverd: ik ben een eigen bedrijf begonnen (overgenomen), dus ik moest financieel even pas op de plaats maken. Een 2e hands VW Polo diende als overbrugging. Prima auto (ik hoop dat VW dit soort auto’s ook elektrisch gaat maken, mooie prijs/kwaliteitverhouding), maar fossiel en toch iets te klein voor een gezin van 5...

De onderneming loopt inmiddels aardig en vandaag heb ik mijn Model 3 besteld. :D
 
Ik ben weer terug!

Half 2018 had ik mijn Model S bij de leasemaatschappij ingeleverd: ik ben een eigen bedrijf begonnen (overgenomen), dus ik moest financieel even pas op de plaats maken. Een 2e hands VW Polo diende als overbrugging. Prima auto (ik hoop dat VW dit soort auto’s ook elektrisch gaat maken, mooie prijs/kwaliteitverhouding), maar fossiel en toch iets te klein voor een gezin van 5...

De onderneming loopt inmiddels aardig en vandaag heb ik mijn Model 3 besteld. :D

Je had net als ik ooit een elektrische Twizy kunnen nemen ter overbrugging. Dan wordt je in de winter extra gemotiveerd om het zakelijk winstgevend te maken zodat je weer een auto met verwarming kunt kopen ;)
 

Attachments

  • Twizy Back.jpg
    Twizy Back.jpg
    404.4 KB · Views: 66
Hi! Even voorstellen;-)

Ik ben Thijs, sinds februari de trotse eigenaar van een M3 dual motor. Inmiddels bijna 10.000 km mee gereden. Deze is gekocht door eigen zaak. Ben dus ondernemer. Daarvoor reed ik een Mercedes E klasse, waar ik voor €100 diesel per week in verstookte.

Ik heb het geluk veel zonnepanelen kwijt te kunnen. Heb samen met mijn buurman 224 panelen, ieder 112. Hierdoor voorzie ik volledig in mijn energiebehoefte (inclusief Tesla).

Volg het forum al enige tijd met belangstelling. Met name die over het krijgen van AP en FSD. Heb het achteraf besteld, maar zit er helaas nog steeds op te wachten. Klantenservice van Tesla kan helaas niet in de schaduw staan van die van Mercedes. Gelukkig maakt de auto zelf veel goed.
 
Hallo allemaal. Ik ben Arnout en ben 49 jaar oud. Ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat ik een paar weken geleden een model 3 heb besteld. (Lease)
De configuratie is als volgt:
LR dual motor
Midnight silver metallic
19” sportvelgen
Wit interieur
Autopilot standaard
Enhanced autopilot na levering

Volgens de leasemij zou de auto begin juni geleverd moeten worden, maar de vraag is of dat klopt. Ik lees met belangstelling de enthousiaste verhalen van mensen die de bewegingen van de Morning Cornelia in de gaten houden.
Heb inmiddels ook al wat zaken in de US besteld. Fellere lampjes voor in het interieur en de organizer voor de midden console.
Binnen een paar weken wordt mijn laadpunt thuis geïnstalleerd. (NewMotion Home Advanced geïnstalleerd)
Dit is mijn eerste elektrische auto en ik ben blij met alle kennis hier op dit forum.
 
Hallo allemaal. Ik ben Arnout en ben 49 jaar oud. Ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat ik een paar weken geleden een model 3 heb besteld. (Lease)
De configuratie is als volgt:
LR dual motor
Midnight silver metallic
19” sportvelgen
Wit interieur
Autopilot standaard
Enhanced autopilot na levering

Volgens de leasemij zou de auto begin juni geleverd moeten worden, maar de vraag is of dat klopt. Ik lees met belangstelling de enthousiaste verhalen van mensen die de bewegingen van de Morning Cornelia in de gaten houden.
Heb inmiddels ook al wat zaken in de US besteld. Fellere lampjes voor in het interieur en de organizer voor de midden console.
Binnen een paar weken wordt mijn laadpunt thuis geïnstalleerd. (NewMotion Home Advanced geïnstalleerd)
Dit is mijn eerste elektrische auto en ik ben blij met alle kennis hier op dit forum.

Te zien aan je configuratie krijg je straks een Teslari. Het wachten is dan lang. Succes!
 
Hoi,

Ik ben Hijlke, werk in de ICT business als all-round consultant/engineer, en voornemend een Model 3 te bestellen. Ben 47, ben getrouwd en 2 jongens van 18 en 14 jaar oud. Rij momenteel een Ford S-Max.

Ben nu voornamelijk bezig mezelf over de beslissingsdrempel te tillen en me te verdiepen in de thuislaad situatie. Of tenminste, wat dat moet worden.

Heb inmiddels al een groot deel van dit forum doorgelezen en vind daarom dat ik me wel even voor mag stellen. Daarbij wil ik ook nog graag jullie advies, maar dat komt wel terug op een andere plek.
 
Na al een tijd lang mee hebben gelezen, nu ook maar besloten een account aan te maken. Aanleiding is dat ik deze week akkoord van werkgever heb ontvangen voor leasen Model 3. Het wordt de LR RWD Deep Blue Metallic en 19 inch!

Verder ben ik 35, en woon in een gasloze, 3.3 Wp PV bevattende nieuwbouwwoning in Alkmaar samen met vrouw en 2 kids (6 en 3). Ik werk in de offshore wind als asset manager.
 
Ah... Hier moest ik me dus voorstellen. Nou dan doe ik dat nog een keer netjes. Had het al op een verkeerde topic gedaan.

Ik ben een 46 jarige ondernemer. Meer dan 20 jaar getrouwd en twee kinderen. 22 zonnepanelen op ons platte dak. Mijn vrouw rijdt al vanaf het begin de Renault Zoe en gaat nu naar de Hyundai Kona EV. Ik heb vanaf het begin een Twizy EV, Prius, V60 PIH en Volvo T8 PIH gereden. De Twizy was het leukste en had Lamborghini deuren dus de keuze voor een X was natuurlijk logisch ;).

Ik dacht even een Tesla X P90D+ met 20k km te kopen van 2018 en dus nog 4 jaar 4%. Heel tevreden met de auto tot dat ik er achterkwam dat het VINnr een productiejaar van 2016 aangaf. Dat betekent dus AP1 die niet te upgraden is en een oude wagen. Daar kwam ik door dit forum dus achter. Hij was door Tesla als showroom auto gebruikt en pas 2 jaar later op kenteken gezet. Via het forum werd mij door een lid en mede-ondernemer een 2018 P100D+ aangeboden en heb dan ook meteen de dealer de Tesla terug laten nemen. De huidige auto heeft een productienummer in de 83000 en alle opties.

Erg blij dus met dit forum en over een dikke week de nieuwe X ophalen. Mijn avatar via de Sticker Koning uitgesneden ontvangen. Dus als jullie een limited silver X zien rijden met dit avatar dan natuurlijk even duim omhoog voor Ludicrous. (Als mijn vrouw niet aan het stuur of naast mij zit dan... :p anders krijg je gewoon duim terug)
Hoi. Was het een witte? Kenteken 998? Dan was het mijn vorige X :)
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Hallo allen.

Ik besef dat ik mij nog niet heb voorgesteld.
Ik ben sinds maart 2018 een blije tesla X P90D rijder en heb veel gelezen op deze fantastische forum.

Ik ben Li, 37 jaar, register accountant, getrouwd en 3 happy kids. Was begonnen met een seat ibiza cupra en laatste auto voor de X was een bmw 520d F11.

Mijn eerste overweging om over te stappen op tesla is vanwege de performance. Maar langzamerhand ben ik ook ‘groener’ aan het worden.

Na de prijsdrop van tesla in maart heb ik mijn X P90D AP1 ingeruild voor een X P100D vanwege de functionaliteit van de AP2.5 en de MCU2. De laatste update waren allen voor AP2 zoals de Sentry mode etc. Dat gaf de aanleiding om te zoeken naar een AP2.5.
De huidige X is blauw en heb gister in Satin Black gewrapt. Zie foto :)
 

Attachments

  • C5373A00-F132-4520-916E-77E866A3C8F2.jpeg
    C5373A00-F132-4520-916E-77E866A3C8F2.jpeg
    853.1 KB · Views: 56
  • E9B9E546-775E-4D72-B884-160ED03B2E94.jpeg
    E9B9E546-775E-4D72-B884-160ED03B2E94.jpeg
    650.5 KB · Views: 49