Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Tesla fans, ik volg TMC al even en vanmorgen eindelijk na veel wikken en wegen eindelijk mijn M3 besteld. Dat alleen al vond ik best spannend, een auto bestellen via internet! Netjes met een referral ;-) om iemand anders en mijzelf nog blijer te maken.
Getrouwd, twee kids. Sinds 2016 werk ik als IT-ZZP’er en Eventmager.
Naast de M3 nog een Ford Focus voor de deur.
Ben aangewezen op publiek laden maar zie dat niet als probleem. Vanavond publieke paal aangevraagd voor in de straat en een laadpas.
Al veel geleerd hier. Zoveel dat je leasers nog wat kan leren. Gaaf.
 
Beste allemaal,

Sinds gisteren lid van het forum, dus hierbij zal ik me even voorstellen.

Mijn naam is Erik, momenteel nog bereider van een Peugeot 5008 diesel automaat en hopelijk eind oktober bereider van een witte Tesla Model 3 Long Range (bestelling is geplaatst op 22 augustus door lease maatschapij geplaatst bij Tesla).

Waarom een Tesla? Ik heb een paar keer in de Model S van mijn broer gereden en was verkocht. Het voelde als autorijden 2.0. De stilte, de acceleratie.. ik dacht als ik de kans krijg wordt mijn volgende auto een Tesla en die kans die kwam.

Dus nu nog even geduld hebben en me inlezen op het forum.

Grt Erik
 
Vincent uit Amsterdam hier. DGA van IT-bedrijfje. Een rode M3LR met trekhaak besteld. Hiervoor nooit een eigen auto gehad (Fiets en OV zijn best prima te doen zonder kinderen als je vlakbij werk woont), dus had een rijbewijs vooral voor het geval dat.
Gekozen voor Tesla ivm levertijd, bijtelling en AP - alternatieven waren Prius en Hyundai Kona. Ben erg bang voor die slechte bouwkwaliteit en belabberde service waar je echt overal over leest.
 
Hallo, hier ook na veel wikken en wegen toch gisteren een model 3 besteld in het wit met trekhaak. Ik twijfel nog of ik de aero velgen inruil voor de sportvelgen, aangezien ik er toch graag 19 inch onder wil hebben.
Verder ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig na de aflevering van de auto. Deze laat ik in Groningen doen. Tilburg of Groningen is voor mij qua afstand om het even. Maar ik hoop dat het wat rustiger is in Groningen en een minder grotere puinhoop.

Groeten,

Arnold
 
Ben erg bang voor die slechte bouwkwaliteit en belabberde service waar je echt overal over leest.
Maar ik hoop dat het wat rustiger is in Groningen en een minder grotere puinhoop.
Gefeliciteerd! En niet om iets af te doen aan de problemen die er zijn, het gaat ook wel eens goed. Zelf een week geleden soepele aflevering in Tilburg en (nog ;)) geen problemen. Dus ik zou zeggen maak je vooraf niet te sappel, maar zorg wel dat je checklist bij je hebt en direct met Delivery sluitend afspreekt dat de problemen worden verholpen. Zie verder het Afleveringen topic.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Sinds 10 mei dit jaar eigenaar van een rode M3P. Tot nog toe weinig tot geen problemen gehad. Alleen een tweetal onvolkomenheden in de lak bij aflevering en een lekke band. Sindsdien de auto voorzien van glascoating, velgrandbescherming en extra dak- en deurrubbers. Auto bevalt prima!
IMG_7255.JPG
 
Hallo, even voorstellen, lees al een aantal jaren mee op dit forum, Johan uit Almere, financieel manager, 2 kids. Veel opgestoken op dit forum. Heb vanaf eind 2014 een zwarte S85 base gehad. Slechts 1 keer in 4 jaar bij Sec geweest, de motor is toen vervangen maar verder probleemloos mee gereden, 110.000km, gem. verbruik 230.
Eind 2018 ivm bijtelling geswitcht naar X100D, blauw, wit interieur, 22 inch. Geen AP, voegt voor mij niets toe, ik rij liever zelf. Ook geen problemen tot nu toe, ook geen rammelassen, maar wel sinds paar weken gele rand rond het scherm. Heerlijke auto om in te rijden, 25.000 km tot nu, verbruik 284.
Ik heb dus hele goede ervaringen tot nu toe met de afwerking en kwaliteit, dus het is niet alleen kommer en kwel!

Groeten,
Johan
 
Hallo,

Ik ben een IT project manager en rij zo'n 40.000 per jaar. In mijn zoektocht naar een nieuwe auto, was ik in eerste instantie gewoon op zoek naar een diesel. Ik rij al jaren diesel en ben daar zeer tevreden over. Maar toch eens gekeken naar een elektrische auto, mede ingegeven door de gunstige regelregelgeving. Waar veel EVs afvallen door de beperkte range, bleven er 3 opties over: Tesla model 3 LR, Kia Niro en de Hyundai Kona. De Kona viel af vanwege de beperkte ruimte. De Niro viel af vanwege de extreme levertijd, dus verder verdiept in Model 3. Ik heb inmiddels alle youtube filmpjes wel gezien van vergelijkingstest, gebruikerservaringen en optie demonstraties... en ben erg enthousiast geworden, wat ik daar zie beloofd heel veel goeds!
Vandaag is mijn bestelling door de LM bij Tesla uitgezet, dus het lange wachten begonnen, ik hoop ergens in november mijn auto te rijden.

Het is een witte LR AWD geworden, met standaard velgen en een matte gewrapte middenconsole (mijn eerste keuze zou een LR RWD zijn, maar helaas, niet meer te bestellen). Naafkapjes zijn al binnen, net als wat andere kleine accessoires. En er komt nog wat binnen komende maand...

Enige waar ik nu nog over twijfel is de tint van mijn ramen. Ik wil de ramen tinten vanaf de B stijl, inclusief het dak. Maar twijfel tussen 20% en 35%. 35% had mijn vorige auto, maar dat vind ik eigenlijk net te licht. Maar 20% is denk ik weer heel donker voor een witte auto.... ik zoek dus nog goede voorbeelden van 20% En 35% vanaf de B stijl. Mocht je een goede foto hebben, let me know...
 
Hallo, even voorstellen, lees al een aantal jaren mee op dit forum, Johan uit Almere, financieel manager, 2 kids. Veel opgestoken op dit forum. Heb vanaf eind 2014 een zwarte S85 base gehad. Slechts 1 keer in 4 jaar bij Sec geweest, de motor is toen vervangen maar verder probleemloos mee gereden, 110.000km, gem. verbruik 230.
Eind 2018 ivm bijtelling geswitcht naar X100D, blauw, wit interieur, 22 inch. Geen AP, voegt voor mij niets toe, ik rij liever zelf. Ook geen problemen tot nu toe, ook geen rammelassen, maar wel sinds paar weken gele rand rond het scherm. Heerlijke auto om in te rijden, 25.000 km tot nu, verbruik 284.
Ik heb dus hele goede ervaringen tot nu toe met de afwerking en kwaliteit, dus het is niet alleen kommer en kwel!

Groeten,
Johan

Zwaai je even als ik je tegenkom in Almere :D
 
Even voorstellen:
Ik ben Rob en was tot nu een vervent meelezer tot ik afgelopen week de krabbel heb gezet onder het leasecontract voor een kersverse M3. Tijd om wat actiever te worden dus :)

Op dit moment rij ik nog rond in een Skoda Superb en na lang wikken en wegen gekozen om de 'uitdaging' van het electrische rijden aan te gaan :D
 
Hallo, even voorstellen, mijn naam is Paul
Na helaas wat langer wachten tot de bestelling door de LM werd gedaan vandaag de bevestiging gehad dat mijn M3 bij Tesla besteld is!
Heb tot op heden een elektrische/hybride auto (A3) gereden en nu wordt het dus volledig elektrisch.
Een heel nuttig forum en inlezen geeft iig vast start info voor straks als mijn bestelling hopelijk vlot kan worden geleverd, fingers crossed!
 
hallo, ik ben Johan uit Vlaams Brabant.
ik overweeg de aankoop van een EV maar vind geen wagen die 100% aan mijn verwachtingen voldoet.
De MX komt het dichtst in de buurt maar als ik alle topics hier zo wat lees weet ik niet of ik die 100k wil spenderen.
ik heb met een vriend een testrit gedaan en heb dus ook 20 min op 2e rij gezeten en had al direct een zere plek in mijn bil van de gordel die toch zeer smal uitgemeten blijkt. terwijl de auto bijna 20 cm breder is dan mn huidige Galaxy.
Verder lees ik issues met autopilot, phantom braking, gele randen in het scherm, updates die meer zorgen lijken te geven dan oplossingen, regensensor die niet deugd, gordels die verdraaien, een wagen van 2500 kg waar je slechts voor 50kg fietsen mag op zetten... maar bovenal de belabberde reactie van Tesla zelf. Het grote verschil met mijn Ford dealer is denk ik dat die me nog als een klant en zijn broodwinning ziet terwijl de Tesla centers enkel mogen uitvoeren wat er in de USA gedicteerd wordt. They just don't care, they get payed any way.
zie ik dat nu helemaal verkeerd?
wie kan me overtuigen?

Ik ga geen moeite doen om je te overtuigen. Maar ik ken geen enkele auto-garage die voor een probleem langskomt. Mijn deur was kapot, dat viel binnen de garantie en de medewerker zegt door de telefoon: We komen langs en lossen dat graag voor u op. Dat is toch service?
 
Als je top service wil, ga naar Lexus met red carpet treatement. Ben nog nooit zo in de watten gelegd als bij dat merk. Mijn ervaring met andere merkgarages is overal hetzelfde geweest, sommige medewerkers zijn service gericht en doen en stap extra, anderen hebben van service nog nooit gehoord. Zelfde zal bij Tesla het geval zijn.
 
  • Like
Reactions: RefleCs