Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hai iedereen! Begin oktober een order via de leasemaatschappij geplaatst voor een Model 3 performance blue met full self driving. levering wordt verwacht medio december en ik kan mijn geduld maar moeilijk in bedwang houden GRR!

Op dit moment rij ik een Opel Astra 2017 en het zal mijn eerste EV worden (op de proefritjes met de zelfde Tesla variant na)

Helaas heb ik geen eigen oprit dus zal ik het moeten doen met publieke laadpalen (al een extra aangevraagd via de gemeente) als iemand met een briljant idee komt hoe je zonder eigen oprit alsnog aan een soort van “privé” laadplaats kan krijgen dan hoor ik het graag ^__^

Daarnaast even gebeld met de Tesla dealer in A’dam en die heeft kunnen bevestigen dat ik de “refresh” model 3 krijg, hij las even de nieuwe features op;
- nieuwe heat pump (al reeds bekend)
- black exterior (zgn Chrome delete)
- 20” uberturbine (ook al vrij bekend)
- electric trunk, met knop en app open te maken (noice!)
- mat finish interior (geen piano black)
- metal scroll wheels op stuur (nieuws voor mij)
- sun visors magnet link (wist ik ook niet)
- wireless charge x2 (had mijn proefrit tesla ook!)
- 2x USB-C mid console en 1x USB A in de glove compartment box

ik zal vaak hier te vinden zijn om mijn Tesla-honger te stillen -nom-nom
 
Hallo allemaal, sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een P90DL uit 2015. Wat een ontzettend gave auto is het. Ik volg de community al enige tijd en ben nu ook maar lid geworden.

Eigenlijk was dat een wat saaie intro maar ik mag m niet meer aanpassen dus dan quote ik mezelf maar even. Ik wil graag lid worden van de 0% club maar wil eerst een beter inzicht hebben in de status van de batterij. Verder heb ik Pin to drive ingesteld, dat werkte pas nadat ik alle instellingen had gereset.

Ietwat huiverig an alle negatieve berichtgeving op dit forum vandaag met Tesla gebeld om te vragen of de terugroepacties wel waren uitgevoerd die volgens de RDW nog open stonden, de aardige mevrouw zei van wel maar nadat ze had opgehangen werd ik gebeld door iemand anders van Tesla die graag een afspraak wilde inplannen om de beide openstaande terugroepacties uit te voeren bij mij op locatie. De CSS Combo kon ook direct geplaatst worden en alles binnen 1 week. Ik vond het tot op heden een positieve ervaring.

Ook heb ik gemaild met het SC in Tilburg om te achterhalen wat er gebeurd is met de 19" velgen + winterbanden die wel ooit bij de auto besteld waren maar nooit geleverd. Ze reageerden binnen een uur en gaan het uitzoeken, even vriendelijk en behulpzaam.

Dan het gevreesde eMMC scenario... ik had het gereedschap al in huis maar alles lijkt gewoon te werken. Ik kan de handleiding lezen, (na de reset) mijn telefoon koppelen en het navigeren gaat vlot genoeg. Ik heb helaas niet de LTE kaart dus eind volgend jaar (als KPN de stekker uit 3G trekt) zal er toch iets aan gedaan moeten worden. Ik twijfel nog of ik de kaart bijwerk en de eMMC vervang of dat ik doorspaar voor de MCU2 (met DAB+ radio dan toch...). Ik heb nog een jaar om er over na te denken :)
 
Eigenlijk was dat een wat saaie intro maar ik mag m niet meer aanpassen dus dan quote ik mezelf maar even. Ik wil graag lid worden van de 0% club maar wil eerst een beter inzicht hebben in de status van de batterij. Verder heb ik Pin to drive ingesteld, dat werkte pas nadat ik alle instellingen had gereset.

Ietwat huiverig an alle negatieve berichtgeving op dit forum vandaag met Tesla gebeld om te vragen of de terugroepacties wel waren uitgevoerd die volgens de RDW nog open stonden, de aardige mevrouw zei van wel maar nadat ze had opgehangen werd ik gebeld door iemand anders van Tesla die graag een afspraak wilde inplannen om de beide openstaande terugroepacties uit te voeren bij mij op locatie. De CSS Combo kon ook direct geplaatst worden en alles binnen 1 week. Ik vond het tot op heden een positieve ervaring.

Ook heb ik gemaild met het SC in Tilburg om te achterhalen wat er gebeurd is met de 19" velgen + winterbanden die wel ooit bij de auto besteld waren maar nooit geleverd. Ze reageerden binnen een uur en gaan het uitzoeken, even vriendelijk en behulpzaam.

Dan het gevreesde eMMC scenario... ik had het gereedschap al in huis maar alles lijkt gewoon te werken. Ik kan de handleiding lezen, (na de reset) mijn telefoon koppelen en het navigeren gaat vlot genoeg. Ik heb helaas niet de LTE kaart dus eind volgend jaar (als KPN de stekker uit 3G trekt) zal er toch iets aan gedaan moeten worden. Ik twijfel nog of ik de kaart bijwerk en de eMMC vervang of dat ik doorspaar voor de MCU2 (met DAB+ radio dan toch...). Ik heb nog een jaar om er over na te denken :)

That’s the spirit! En wat die negatieve verhalen betreft: bedenk dat mensen die een negatieve ervaring hebben eerder van zich laten horen dan mensen met een positieve ervaring. Vooral genieten van die mooie, snelle, moderne bolide!
 
  • Like
Reactions: Shadowfly
That’s the spirit! En wat die negatieve verhalen betreft: bedenk dat mensen die een negatieve ervaring hebben eerder van zich laten horen dan mensen met een positieve ervaring. Vooral genieten van die mooie, snelle, moderne bolide!

Nog even een update op de service: Van Tesla heb ik alsnog een set winterbanden mogen ontvangen, gisteren opgehaald.

Verder had ik een spontane reset van de MCU op de snelweg dus toch een eMMC probleem. Nu de vraag... ga ik de eMMC vervangen en upgraden naar LTE of ga ik meteen voor MCU2? Ook al heb ik "maar" AP1, vanuit een ondersteuningsgedachte denk ik dat de nieuwe MCU op de lange termijn beter zal blijven werken. Ervaringen over MCU2 welkom.
 
Verder had ik een spontane reset van de MCU op de snelweg

1 zwaluw maakt de lente niet.

Ik had 2 jaar geleden 3 spontane reboots na elkaar. Ik was in de buurt van een SeC, daar gestopt en diagnose was dat er een update blokkeerde (die gebeurden toen nog over LTE). Die was ondertussen al opnieuw geprobeerd en wel al gelukt en probleem was opgelost.
Sedertdien niets meer, tot vorige week bij een search op spotify. Ook na herhalen van de search, kreeg ik een spontane reboot. Deze week werkt search opnieuw.
 
1 zwaluw maakt de lente niet.

Ik had 2 jaar geleden 3 spontane reboots na elkaar. Ik was in de buurt van een SeC, daar gestopt en diagnose was dat er een update blokkeerde (die gebeurden toen nog over LTE). Die was ondertussen al opnieuw geprobeerd en wel al gelukt en probleem was opgelost.
Sedertdien niets meer, tot vorige week bij een search op spotify. Ook na herhalen van de search, kreeg ik een spontane reboot. Deze week werkt search opnieuw.

Goed punt, ik heb geen goede wifi momenteel bij de auto waardoor hij vaak "offline" is (in plaats van asleep). Dat ga ik vandaag oplossen, eens kijken of-ie trek heeft in een updatehapje.
 
Even voorstellen, Avatar volgt later als ik de permissions heb:

Heb al sinds Oktober 2019 een TM3 LR AWD in Leasing (ALD). Zit nu aan +-18.000km.
Ik kom nu pas tot het besef dat het officiële Tesla M3 forum niets is voor mij. Te Amerikaans, en ook te veel trollen.
Hoofdreden voor overstap naar EV destijds: Ik was het ochtend tractor geluid van mijn BMW 420D en het navigatiesysteem grondig beu !
Andere hobby’s: Mijn Vinylplaten collectie en ‘Retropie’ (Classic Arcades op een Raspberry Pi).
 
En weer een nieuwe (bijna) Tesla rijder...

Mijn naam is Marco, 46 jaar, ondernemer, getrouwd, 2 kinders. Tot een paar jaar terug BMW fan, tot ik fiscaal voordeel zag in een Porsche Cayenne S-E Hybrid. Wat had ik direct een spijt... ik ben niet in de wieg gelegd voor het hybride concept - en het bedienen van een apparaat in plaats van genieten van autorijden. Drie maanden later heb ik 'm kunnen ruilen voor een Porsche Macan waar ik sindsdien zeer gelukkig mee ben. Dieselen zolang het nog kan was vanaf toen het devies.

En toch, dan nu opnieuw gezwicht voor fiscaal voordeel... De proefrit die ik heb gemaakt heeft me overtuigd dat de beleving anders is dan in een hybrid, besturing en wegligging moet ik of aan wennen of lever ik op in. Maar de 'gas'-respons maakt een hoop goed... Dus de knoop doorgehakt en ik had het geluk dat mijn configuratie al op de boot stond. Dus vorige week besteld, eind mei ophalen en nog wat korting ook.

Model S 100D
Midnight Silver
Schuifdak
Leder zwart/zwart met carbon afwerking
Autopilot
Standaard 19' turbine wielen voor winterbanden
Set Arachnid 21' wielen kunnen overnemen van iemand voor de zomer

Na het debacle met de Cayenne blijf ik het toch wat spannend vinden. We rijden een keer of zes per jaar naar Oostenrijk (865 km), met name in de winter, dus hoeveel spijt ga ik krijgen als we straks in de kou bij de supercharger staan... We rijden het tot nu toe meestal binnen 8 uur, in de vroege ochtend (4.00 uur - 12.00 uur, in de middag op de ski's) of eind van de middag (16.00 uur - 24.00 uur, na het skiën weg en 's avonds in je eigen bed). Dat zal wel anders worden, net als het afrekenen bij de pomp ;)

Ik heb al heel veel gelezen en geleerd hier - al gaan een aantal zaken met name over aansluitingen mijn pet (nog) wat te boven. Wordt qua oplader denk ik een EVE Mini, omdat deze aan load balancing doet zonder apart apparaat en/of abonnementskosten. Alleen nog wat panelen regelen...

Ik rij ruim 40.000 kilometer per jaar - dus over 5 jaar hoor ik net bij de 200.000+ club als het goed is en heb ik een hoop bijtelling, diesel, wegenbelasting en bomen bespaard!

Terug van weggeweest! Met de model S had ik in 2019 zoveel problemen die maar niet of deels werden opgelost dat ik het op een gegeven moment helemaal zat was. Dan stond de model S weer drie weken in Amsterdam en waren ze 'm kwijt, uren en uren telefonisch in de wacht gestaan, meermaals voor niets naar Service Center Amsterdam gegaan, Arnhem geprobeerd - die kwamen na 6,5 uur (!) wachten in de showroom met de mededeling dat ze twee van de tien punten hadden bekeken. Moedeloos werd ik ervan en het kostte me teveel tijd. Dus op een goede dag was ik het zo zat dat ik de Tesla weer heb ingeruild op een Porsche Macan Diesel.

Maar nu, een jaar later, het bloed kruipt waar het niet gaan kan... elektrisch rijden bleef mijn aandacht houden en iedere keer als je in een fossil op de rem trapt voel je dat die energie niet terugvloeit maar gewoon weg is. Eerst naar de Taycan gekeken, mooie auto, maar gezien ons frequente reizen naar Oostenrijk (in normale tijden) durfde ik dat met de beperkte laadmogelijkheden van Ionity en Fastned niet aan. 4 stalls per locatie, dat wordt natuurlijk niet gezellig als het weer wat drukker is op de weg. Na een proefrit in een Model 3 ga ik het gewoon nog een keer proberen. Het rijgedrag past beter bij me dan van de Model S, hij voelt meer solide en ik hoop dat problemen die er toen waren inmiddels zijn opgelost. Ik lees over een nieuw SeC bij Zwolle, dat geeft hoop!

Het is een witte model 3 LR geworden, zwart interieur, trekhaak, de nieuwe 19' sport voor de winter, 20' sport voor de zomer. En ff de power-upgrade erop zodra het kan. Voor het eind van het jaar moet hij weer aan de lader staan ;)
 
Terug van weggeweest! Met de model S had ik in 2019 zoveel problemen die maar niet of deels werden opgelost dat ik het op een gegeven moment helemaal zat was. Dan stond de model S weer drie weken in Amsterdam en waren ze 'm kwijt, uren en uren telefonisch in de wacht gestaan, meermaals voor niets naar Service Center Amsterdam gegaan, Arnhem geprobeerd - die kwamen na 6,5 uur (!) wachten in de showroom met de mededeling dat ze twee van de tien punten hadden bekeken. Moedeloos werd ik ervan en het kostte me teveel tijd. Dus op een goede dag was ik het zo zat dat ik de Tesla weer heb ingeruild op een Porsche Macan Diesel.

Maar nu, een jaar later, het bloed kruipt waar het niet gaan kan... elektrisch rijden bleef mijn aandacht houden en iedere keer als je in een fossil op de rem trapt voel je dat die energie niet terugvloeit maar gewoon weg is. Eerst naar de Taycan gekeken, mooie auto, maar gezien ons frequente reizen naar Oostenrijk (in normale tijden) durfde ik dat met de beperkte laadmogelijkheden van Ionity en Fastned niet aan. 4 stalls per locatie, dat wordt natuurlijk niet gezellig als het weer wat drukker is op de weg. Na een proefrit in een Model 3 ga ik het gewoon nog een keer proberen. Het rijgedrag past beter bij me dan van de Model S, hij voelt meer solide en ik hoop dat problemen die er toen waren inmiddels zijn opgelost. Ik lees over een nieuw SeC bij Zwolle, dat geeft hoop!

Het is een witte model 3 LR geworden, zwart interieur, trekhaak, de nieuwe 19' sport voor de winter, 20' sport voor de zomer. En ff de power-upgrade erop zodra het kan. Voor het eind van het jaar moet hij weer aan de lader staan ;)
Met mijn S had ik niet zoveel problemen, maar die X was drama. Nu met de 3 afgelopen 1,5 jaar 1x geweest bij service. Ook qua reizen gaat heel veel vlotter. Geen spijt naar de kleinere Tesla ( morgen een Taycan proef rijden :eek:)
 
Met mijn S had ik niet zoveel problemen, maar die X was drama. Nu met de 3 afgelopen 1,5 jaar 1x geweest bij service. Ook qua reizen gaat heel veel vlotter. Geen spijt naar de kleinere Tesla ( morgen een Taycan proef rijden :eek:)

Veel plezier met de Taycan, heel gaaf ding. Voer ff een bestemming in in Oostenrijk en laat de navigatie de route bepalen. Bij mij rekende hij voor 860 km 11 uur en 45 minuten. Met laadstops van ruim een uur...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Hallo, ik wil me bij deze ook even voorstellen. Na al een aantal keren met een Tesla Model S te hebben gereden, destijd een 90D die toen net uit was, was ik meteen verkocht om elektrisch te rijden maar op dat moment was het voor mij niet financiëel haalbaar.

Nu zijn we ondertussen een aantal jaren verder en door verandering van job moet ik zelf terug in een wagen voorzien. Het ideale moment om alles nog eens opnieuw te bekijken.

Na een aanvraag te hebben gedaan bij de energiemaatschappij kwam er groen licht voor de upgrade van mijn electriciteitsaansluitng waardoor ik thuis op vol vermogen kan laden.

Midden oktober heb ik dan ook een Model X besteld. Ik wou altijd al eens een SUV en gezien het fiscaal voordeel moest ik daar nu niet mer over twijfelen. Ik ging eerst de long-range bestellen maar ben uiteindelijk toch voor de performance gegaan (iets met boys and toys :) ). Mijn vrouw heeft het kleur gekozen dus het is een witte geworden met zwart interieur en de 22" velgen.

Ik lees over de Model X, sinds de "Raven" update in 2019, alleen maar positieve zaken en ieen weekendje testrijden heeft dat ook alleen maar bevestigd. Levering is voorzien voor december dus ik ben aan het aftellen .

Na levering komt er eerst een ceramische coating op en dan ook nog een chrome delete. Nu nog een beetje aftellen, me wat bijscholen via dit forum en af en toe mijn tesla acount checken of mijn VIN nummer al is toegekend :)

Ik heb eigenlijk altijd al met dieselmotoren gereden. Momenteel rijd ik met een Kia Stinger GT die heel plezant is om met te rijden maar die in de verste verte de soeplesse en de performantie van een EV niet evenaart. Om dan nog maar niet te spreken over de gebruikskosten enz ...

Ik start meteen in de wintermaanden dus ik ben heel benieuwd hoe ik de eerste winter ga ervaren.
 
Hai iedereen! Begin oktober een order via de leasemaatschappij geplaatst voor een Model 3 performance blue met full self driving. levering wordt verwacht medio december en ik kan mijn geduld maar moeilijk in bedwang houden GRR!

Op dit moment rij ik een Opel Astra 2017 en het zal mijn eerste EV worden (op de proefritjes met de zelfde Tesla variant na)

Helaas heb ik geen eigen oprit dus zal ik het moeten doen met publieke laadpalen (al een extra aangevraagd via de gemeente) als iemand met een briljant idee komt hoe je zonder eigen oprit alsnog aan een soort van “privé” laadplaats kan krijgen dan hoor ik het graag ^__^

Daarnaast even gebeld met de Tesla dealer in A’dam en die heeft kunnen bevestigen dat ik de “refresh” model 3 krijg, hij las even de nieuwe features op;
- nieuwe heat pump (al reeds bekend)
- black exterior (zgn Chrome delete)
- 20” uberturbine (ook al vrij bekend)
- electric trunk, met knop en app open te maken (noice!)
- mat finish interior (geen piano black)
- metal scroll wheels op stuur (nieuws voor mij)
- sun visors magnet link (wist ik ook niet)
- wireless charge x2 (had mijn proefrit tesla ook!)
- 2x USB-C mid console en 1x USB A in de glove compartment box

ik zal vaak hier te vinden zijn om mijn Tesla-honger te stillen -nom-nom

Van een Opel Astra naar een P3D. Not bad :cool:
Een klein groepje dwangneuroten alhier, waaronder ikzelf, heeft destijds ietsjes langer - tot vier jaar - zitten wachten.
Dus december, dat is wel te doen :)
Have fun waiting - and driving!
 
Een klein groepje dwangneuroten alhier, waaronder ikzelf, heeft destijds ietsjes langer - tot vier jaar - zitten wachten.
Waarbij wij ook nog eens moesten uitleggen wat een tesla was (Van welk merk is een Tesla?) en veelvuldig voor gek werden uitgemaakt als wij vertelden dat wij al een aanbetaling (tot wel € 40.000) hadden gedaan!
 
Hallo, ik wil me bij deze ook even voorstellen. Na al een aantal keren met een Tesla Model S te hebben gereden, destijd een 90D die toen net uit was, was ik meteen verkocht om elektrisch te rijden maar op dat moment was het voor mij niet financiëel haalbaar.

Nu zijn we ondertussen een aantal jaren verder en door verandering van job moet ik zelf terug in een wagen voorzien. Het ideale moment om alles nog eens opnieuw te bekijken.

Na een aanvraag te hebben gedaan bij de energiemaatschappij kwam er groen licht voor de upgrade van mijn electriciteitsaansluitng waardoor ik thuis op vol vermogen kan laden.

Midden oktober heb ik dan ook een Model X besteld. Ik wou altijd al eens een SUV en gezien het fiscaal voordeel moest ik daar nu niet mer over twijfelen. Ik ging eerst de long-range bestellen maar ben uiteindelijk toch voor de performance gegaan (iets met boys and toys :) ). Mijn vrouw heeft het kleur gekozen dus het is een witte geworden met zwart interieur en de 22" velgen.

Ik lees over de Model X, sinds de "Raven" update in 2019, alleen maar positieve zaken en ieen weekendje testrijden heeft dat ook alleen maar bevestigd. Levering is voorzien voor december dus ik ben aan het aftellen .

Na levering komt er eerst een ceramische coating op en dan ook nog een chrome delete. Nu nog een beetje aftellen, me wat bijscholen via dit forum en af en toe mijn tesla acount checken of mijn VIN nummer al is toegekend :)

Ik heb eigenlijk altijd al met dieselmotoren gereden. Momenteel rijd ik met een Kia Stinger GT die heel plezant is om met te rijden maar die in de verste verte de soeplesse en de performantie van een EV niet evenaart. Om dan nog maar niet te spreken over de gebruikskosten enz ...

Ik start meteen in de wintermaanden dus ik ben heel benieuwd hoe ik de eerste winter ga ervaren.

leuke Intro! Ik had ooit de Opel station die ik nu heb aangeschaft als familiewagen, tijden veranderen helaas en nu zit ik er bijna 90% alleen in, vandaar een “kleinere” m3p. Wie weet was ik anders ook wel voor een X gegaan. Veel plezier en sterkte met de wachttijd ;)
 
Hallo Allen,

Ik ben Robin en al sinds mijn jeugd bezig met wagens. Op mijn 16 stond mijn gerestaureerde 2cv (lelijke eend ;-) klaar met opgevoerd blokje op de oprit. Nu rij ik met een saab 900Turbo van 92 en een Mazda cx5 van 2018.
5 jaar terug een weekend met een leaf gereden. Fijn. 2 weken geleden 40min testrit met een model X gereden. Nog fijner ;-)
De financiële vergoedingen op het werk maken een nieuwe tesla niet tot de mogelijkheden. Ik ben is aan het rond kijken voor een 2dehands S of model3. Een S 85 vind ik rond de 40 K. nog steeds veel voor een 2de hands wagen. De cx5 was nieuw nog geen 30K.
Maar hoe betrouwbaar is een 5-6j ouden Tesla ? Wat met degradatie van de accu en de nog beperkte garantie. Ik ben volledig mee met het EV rijden en vraag mij af wat ik al die jaren zit te prullen om een paar pk extra uit de saab te halen. PV panelen liggen klaar op mijn huis als ook een 380V aansluiting. Dus buiten de financiën ben ik er klaar voor ;-)
Wie heeft ervaring met een 2dehands tesla ? Waar op letten of zeker afblijven ? Leukste zou zijn om een X met trekhaak of een 3 long range met trekhaak te hebben. Maar voor rond de 40K is dit niet haalbaar.
In het buitenland gaan halen kan ook.