Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
kan iemand me ook tippen hoe dit forum te volgen op de telefoon? kan ik dit ook lezen met een forum app zoals tapatalk? en zo ja, hoe heet de groep dan
Als je ios hebt, gewoon oproepen via de browser en naar deze groep browsen:

Vervolgens vanuit de browser de link op je beginscherm plaatsen, hiermee kom je na opstarten direct in de juiste groep.
 
Als je ios hebt, gewoon oproepen via de browser en naar deze groep browsen:

Vervolgens vanuit de browser de link op je beginscherm plaatsen, hiermee kom je na opstarten direct in de juiste groep.
Lukt niet bij mij. Hij blijft naar de ‘forums list’ gaan. Dan moet ik nog steeds scrollen naar de link naar het Be/Nl forum.
Mijn shortcut is om in de adresbalk ban de browser ‘T’ in te typen en hij vult zelf al aan met het adres van de Be/Nl site. Hoef ik enkel nog ‘go’ te klikken.
 
Jurgen hier.
West-Vlaanderen.

MYLR Quicksilver, standaardwielen. Nog geen EAP of FSD. Maar dat kan nog komen, de wagen is in eigendom via vennootschap, dus ik doe ermee wat ik wil. Levering februari / maart voorzien. Ik doe ongeveer 30k km per jaar. Ritten van 320/350km regelmatig. Ook wel trips naar Bretagne / Zuid-Frankrijk.
Nu volop aan het onderzoeken of ik naast de wallbox nog een (semi)publieke laadpaal laten zetten. Ik ben (misschien was?) een Toyota-Lexus afficionado. Lexus kost iets, maar je krijgt er veel voor terug. Gebouwd als een tank. En je krijgt er ook letterlijk heel veel euro's voor terug bij wederverkoop. Dat het interieur op niets lijkt, het mediasysteem ouderwets is, en dat het dealernet het laat afweten nam ik tot voor kort nog wel even bij.

De "klik" naar Tesla is gemaakt bij een testrit. Het touchscreen dat mij op voorhand als beperkend aanvoelde was... een bevrijding. De wegligging. Het rijgevoel.

Wat spreekt me voorlopig aan bij Tesla?

  • de prijs (TCO) zit terug in de range van wat ik wil uitgeven aan mobiliteit
    • belangrijk daarbij is dat er toch wel veel "long time users" opduiken, waarbij Tesla's beginnen als betrouwbaar overkomen, waardoor je toch een gunstige verkoopwaarde mag verwachten...
    • de goede resultaten op crashtest zitten er ook wel voor iets tussen, die dingen zijn echt goed geëngineerd
  • het gebruiksgemak, zijnde:
    • Ruimteaanbod in de MY. Ik ben een halve doe-het-zelver. Ik heb wel wat transport-volume nodig nu en dan.
    • "Er onmiddelijk mee weg zijn": alles wijst zichzelf, het is dummy-proof,...
    • Ecosysteem met de superchargers waarvan ik tot voor 2 weken eigenlijk het nut totaal niet van snapte. Maar dit is essentieel.
    • Ik kijk ook wel met enorme bewondering naar de mega prestatie die Tesla geleverd heeft om een eigen besturingssysteem te onwikkelen, dat stabiel draait, betrouwbaar is, en uniform over hun ganse gamma. Dat alleen al is compleet ondergewaardeerd.
    • Bestelplatform, het online gebeuren, een proefrit aanvragen, ... er is allemaal zo goed over nagedacht. Het is allemaal zo vanzelfsprekend. 250 euro betalen voor een reservering? wow. Je auto kunnen inruilen binnen de maand. Wow. Zaken waar ik me tot 2 weken ook totaal niet van bewust was. Het verbaast me mateloos dat veel andere merken (op Polestar na?) zelfs nog niet begonnen zijn in dit proces.
    • Van de bestaande gebruikers hoor ik veel "er is altijd wel iets, maar het wordt ook altijd snel opgelost". Bon...
  • het design, zijnde
    • De rust in het interieur. Het lijkt me een beetje "Volvo design jaren '00 on steroids".
    • Het feit dat je één uniforme stijl hebt bij Tesla. Op de Cybertruck na zijn alle Tesla's zeer herkenbaar. Dat is een eigenschap die zeldzaam aan het worden is.
Wat staat me voorlopig niet aan bij Tesla?
  • De afwerking van bv. deurranden (onderaan overgeplooid metaal), de kwaliteit van de rubbers (frunk), de plastic afwerking achteraan de voorzetels, de belachelijke cupholders achteraan.
  • Het feit dat er een mininmale online aftersales zou moeten zijn. Ik zie in de vacatures dat ze daar in Frankrijk mee bezig zijn, met een soort van "online sales representatives". Maar het zou Tesla (en ook de mensen in de Tesla Centers) helpen mochten ze een call-center opzetten waarmee je kan wat praktische issues uit te weg helpen na je aankoop. Bv. de twijfel wegnemen "heb ik nu een hoedenplank of niet?" "Zit er een mobile charger in m'n bestelling of niet,?" Dat soort zaken.
  • Vehicle to load had wel wat verder mogen staan.
De wittebroodsweken moeten nog beginnen. Dus deze mening zal nog wel bijgesteld worden. Ik ben benieuwd.
 
Er onmiddelijk mee weg zijn": alles wijst zichzelf, het is dummy-proof,...
Dat kan wat tegenvallen. Er komt veel onbekends bij kijken. Range, laden, telefoon koppelen, voorverwarmen, updates, service request boeken, digitale facturen, connectiviteit, autopilot….
Kijk maar eens naar de populariteit van het beginners vragen draadje, zelfs na al die jaren nog.
Het feit dat er een mininmale online aftersales zou moeten zijn. Ik zie in de vacatures dat ze daar in Frankrijk mee bezig zijn, met een soort van "online sales representatives". Maar het zou Tesla (en ook de mensen in de Tesla Centers) helpen mochten ze een call-center opzetten waarmee je kan wat praktische issues uit te weg helpen na je aankoop. Bv. de twijfel wegnemen "heb ik nu een hoedenplank of niet?" "Zit er een mobile charger in m'n bestelling of niet,?" Dat soort zaken.
Die bestaat. In nood kan je roadside assistance bellen, indien niet dringend, kan je een service request indienen. Langs het SeC passeren kan ook altijd. Ik heb altijd de antwoorden gekregen die ik zocht. Er zijn momenten geweest dat ik 45’ aan de telefoon gehangen heb, maar dat was bij de start van de M3. Toen konden ze niet volgen.
Ee is ook een tijd geweest dat je het SeC niet telefonisch kon bereiken, maar nu lukt dat wel weer.

Pas op, ik lees hier dat het in Nederland niet zo soepel loopt.
 
Hallo, ben afkomstig van het Antwerpse en sinds november 2022 aan het wachten op een Y RWD in MSM, zwart interieur en EAP. De bestelling loopt via een LM en dus weinig zicht op de bestelling en levering. Volgens de laaste info van de LM zou de levering begin maart voorzien zijn.

Voor mij was het al lang duidelijk dat de volgende auto een elektrische zou worden.
Wou eerst een i4 bestellen maar daar is het ea wat misgelopen bij de LM en op het bedrijf. Na veel discussie zijn we kunnen overeenkomen voor de Y RWD al vrees ik een beetje de range en het SUV gehalte waar ik geen fan van ben maar zoals meerdere mannen thuis niet veel te zeggen ;)

Na de prijsverlaging wou ik de RWD switchen voor de LR maar dat wou de LM niet doen ondanks deze dan goedkoper was.

Wat voor Tesla spreekt zijn de software en het gadgetgehalte waar ik wel een grote fan van ben. Net zoals ik wel besef dat het supercharger netwerk een grote plus is tov andere merken al kan ik via de LM hier niet laden. Gelukkig zijn hier ook andere oplossingen voor gekomen zodat ik wel kan superchargen buiten de LM om.

Wat me tegenhield voor een Tesla zijn Musk met zijn capriolen (verwijderen USS, radar, ...) en de afhankelijkheid hiervan.

Al zeer veel kunnen lezen binnen dit forum, bedankt!
 
Hallo, Gert , 55 uit Kapellen. Ik was voor mijn BV op zoek naar een EV en na de prijsverlaging mij beginnen inlezen over Tesla. Na een proefrit met een MYP (in Tilburg, want Aartselaar zat vol tot eind maart) helemaal overtuigd. Op 3 feb mijn eerste Tesla besteld, een MYLR Quicksilver. Voorlopig nog geen leverdatum maar ik zit wel te popelen. Na de financiering en de verzekering te hebben geregeld komen de offertes voor laadpalen (traag) binnen. En ik check tig keer per dag de app om te zien of ik al een VIN nr heb gekregen.. 😆
Pas gisteren dit forum ontdekt, dus ik heb nog wel wat te lezen hier..
 
Hallo, Guido, 39 jaar en uit hartje Nederland, provincie Utrecht. Werkzaam in de finance.
Heb een MYLR QS besteld na een 2-tal proefritten met de MYP en MYRWD. Gewoon op de 19 inch banden (ivm comfort). Privé aankoop. Ik reed een benzine auto maar die was total loss, niet mijn fout maar dan is die nog steeds total loss. Dus tja toen was de tijd gekomen om over te schakelen naar een EV. Meerdere modellen bekeken maar qua prijs/kwaliteit verhouding, ruimte, hoge zit e.d. kwam een tesla MY het beste uit de bus. Na de prijsverlagingen half januari toch gekozen voor een LR i.p.v. een RWD.
Verder vooraf al de nodige informatie ingewonnen door o.a. dit forum uitgebreid te volgen en daarmee heel wat wijzer te worden van ervaringsdeskundigen. Bestelling 5/2 gedaan. Leverdatum februari/maart is echter nu al verschoven naar april/juni?! Kortom, de levertijd loopt wel erg op en tesla heeft blijkbaar ook niet heel erg zicht op de levertijden.
 
Hallo allen,

mijn naam is Henry en woonachtig in het mooie Twente. Ik ben 62 jaar.
De laatste 5 jaar in een BMW i3 en daarna een e-Golf te hebben gereden, hebben we eindelijk de
stap gezet en een Tesla MY besteld. Vrienden van ons rijden al langer in een MX.
Ben dus niet geheel onbekend met Tesla. Na de testrit was ik overtuigd en de stap gezet.
Met familie in het westen en vrienden in het noorden kunnen we alles zonder bijladen overbruggen.
Daar al al wat jaren elektrisch rijden en we “maar” 12kkm per jaar rijden, volstaat een RWD.

ik lees al even mee waarvoor dank, en hoop in juni onze MY te mogen ontvangen.

Henry
 
Hello Everyone,

My name is Andras and even though I live in the Netherlands from more than a year now I still don't speak/write Dutch, and I apologise for that. This is something I need fix and learn the language. I'm from Hungary, Budapest. I live in Amsterdam and I work in the software industry. I currently switching back to software engineer from engineering management.
I received my Model Y Performance (from Berlin) a few weeks ago. I love this car! I had a Toyota Corolla Hybrid (2019) before, which is a good car, but not even close to the MYP. Due to my software related work I do keep my eyes on the software things of Tesla. I do really enjoy seeing how the updates arriving and installing. (I know a bit strange, but everyone has his/her own thingy :D ) I did software testing for almost 10 years and "once a tester, always a tester" is true. I find all the bugs even though I don't want to find them many times.

Have a nice day folks!
Andras
 
Hoi hoi,

Ik ben Mike kom uit het midden van Nederland.
In januari een model Y RWD besteld en gisteren opgehaald.
Kleur wit en zwarte bekleding....tja heel standaard maar vind de configuratie in orde ook voor mijn werk waar ik nog wel eens met vieze kleding op het werk in en uit stap.
Aflevering in Tilburg ging best snel en uiteraard sober.
Hiervoor reed ik met een Kia Niro maar na 1 dag ben ik de Niro bijna vergeten.
Heb de eerste buien al gehad en moet zeggen dat de automatische ruitenwissers niet overstuur gingen en dus gewoon naar behoren werkten.
Te veel te ontdekken en daar ga ik me nu ook mee bezighouden.
Hopelijk kan ik hier nog adviezen, tips en tricks vinden op het forum.

Toedels
 
Hier een Zeeuws-Vlaming.

Over 3 dagen rijd ik exact 4 jaar in de Model 3 LR AWD. Inmiddels zo aan gehecht geraakt dat ik deze eind vorig jaar overkocht van de leasemaatschappij.
Nu het dan toch eigendom is gelijk begonnen met wat dingen aan te gaan passen. Spoiler achter, Eibach verlagingsset (samen met een bekende geïnstalleerd), grotere Borbet velgen gelegd met bredere banden.

Wat er nog op de wensenlijst staat: extra subwoofer, rear diffuser en uiteindelijk ook nog een front-lip en sideskirts.

Wel heb ik veel kleine krasjes in de lak van auto wassen (nauwelijks in de wasstraat). Dus binnenkort de hele auto laten polijsten zodat ie weer piekfijn in zn lak staat. Op een gefixt krasje op de bumper geen enkele schade! :)

Waarom de M3? Wegligging. Fijne sportieve auto dus deze gaat zeker nog lang niet weg!
337018893_3338256639758468_3960013813436210582_n.jpg
 
Dag allen,
Mijn naam is Dirk en sinds 6 maart eigenaar van een Y RWD. Wij hebben recent beslist om van 2 voertuigen (phev + ev) naar 1 ev te gaan en voor ons was de keuze om voor de model Y RWD te gaan een absolute no-brainer prijsgewijs en levertijd gezien.
Tot hiertoe geen problemen maar indien er toch zouden opduiken hoop ik hier de nodige tips te kunnen vinden.
1A10BD3B-07CE-4725-9770-E6AAF669381A.jpeg
 
Hello All, nieuw op dit forum & nieuw in de EV wereld, na jaren diesel & plug-in, tijd voor een EV.
Model Y LR zou in principe snel moeten komen, moet wel zeggen dat het leverprocess redelijk painfull is. Dat post ik wel in de "Model Y levering" thread.
Thanks & tot lees!
 
  • Like
Reactions: job-lek