Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Toch maar weer een hernieuwde introductie. Na een periode Tesla model S, vorig jaar overgestapt op de X. Vanwege de verkoop van mijn bedrijf heb ik de X in Maart achtergelaten....dat deed zeer, maar ik keek er wel naar uit om iets nieuws uit te zoeken. Dus vanaf Maart stond er een mooie BMW 5 touring voor de deur. Wat een ontzettend fijne auto is dat. Erg zuinig, comfortabel en ik betrapte mij er op dat ik alleen echt heimwee had naar de Tesla als ik bij de benzinepomp stond! Maar een twee weken geleden werd de BMW door een paar vriendelijke bezoekers volledig gestript van instrumentenpaneel, stuurwiel, navigatie, centerconsole en airbags. Blijkbaar was er een professionele bende actief in het Noorden want in dezelfde nacht werden er nog een 3-tal BMW's hier in de buurt volledige gestript! De lol was er toen wel af. Vooral toen ik er werd geattendeerd door een aantal vrienden dat dit regelmatig voorkomt en dat de kans dat ze weer terug komen levensgroot is. bmw gestript.jpg

Dus viel mijn oog op de model 3. Een aantal keren samengesteld en afgelopen maandag een proefrit in Groningen. Fijne auto. Wel wat klein, vooral als je een BMW Touring, S en X gewend bent. Dinsdag contact met Groningen en op het moment dat ik wou bestellen kreeg ik de mail van Tesla binnen met de inventory aanbieding. Om nu een lang verhaal kort te maken.....binnen 5 minuten toch een Tesla model X besteld met meer dan 40k korting. Wel met de voorwaarde dat de fiscale waarde nog zou moeten worden aangepast door Tesla ivm de bijtelling.
Nieuwe X.jpg
Dus vanaf volgende week weer in een Tesla X en de BMW staat bij een bevriende dealer te koop.
 
Toch maar weer een hernieuwde introductie. Na een periode Tesla model S, vorig jaar overgestapt op de X. Vanwege de verkoop van mijn bedrijf heb ik de X in Maart achtergelaten....dat deed zeer, maar ik keek er wel naar uit om iets nieuws uit te zoeken. Dus vanaf Maart stond er een mooie BMW 5 touring voor de deur. Wat een ontzettend fijne auto is dat. Erg zuinig, comfortabel en ik betrapte mij er op dat ik alleen echt heimwee had naar de Tesla als ik bij de benzinepomp stond! Maar een twee weken geleden werd de BMW door een paar vriendelijke bezoekers volledig gestript van instrumentenpaneel, stuurwiel, navigatie, centerconsole en airbags. Blijkbaar was er een professionele bende actief in het Noorden want in dezelfde nacht werden er nog een 3-tal BMW's hier in de buurt volledige gestript! De lol was er toen wel af. Vooral toen ik er werd geattendeerd door een aantal vrienden dat dit regelmatig voorkomt en dat de kans dat ze weer terug komen levensgroot is.View attachment 416519

Dus viel mijn oog op de model 3. Een aantal keren samengesteld en afgelopen maandag een proefrit in Groningen. Fijne auto. Wel wat klein, vooral als je een BMW Touring, S en X gewend bent. Dinsdag contact met Groningen en op het moment dat ik wou bestellen kreeg ik de mail van Tesla binnen met de inventory aanbieding. Om nu een lang verhaal kort te maken.....binnen 5 minuten toch een Tesla model X besteld met meer dan 40k korting. Wel met de voorwaarde dat de fiscale waarde nog zou moeten worden aangepast door Tesla ivm de bijtelling.
View attachment 416518
Dus vanaf volgende week weer in een Tesla X en de BMW staat bij een bevriende dealer te koop.
gefeliciteerd! mag ik vragen wat de X100D je nu gekost heeft?
 
Laat ik me hier ook maar meteen voorstellen.

Frits, 26 jaar oud en vanaf eind tienerjaren gedroomd een Tesla te rijden. Toen ik in 2017 geleden de stap zette om als ZZP-er door het leven te gaan heb ik van deze droom een doel gemaakt: in 2019 rijd ik een Tesla. Fast forward: 2 jaar en veel hard werken later heb ik twee dagen geleden mijn bestelling geplaatst voor de M3 LR RWD. En man-man-man, wat een trots, ik kan niet wachten tot hij hier in de garage staat.

Woon en werk in Den Haag, waar we een prachtige rij aan laadpalen hebben in de Q-Park waarbij we een abonnement. Familie woont vooral in het oosten van NL, en met Franse schoonfamilie was de keuze snel gevallen op het Long Range model. De ritten zullen dus over het algemeen bestaan uit een flink aantal KM. Erg benieuwd wat de ervaring zal zijn (de bestelling is geplaatst zonder ooit zelf in een Tesla te hebben gereden), maar ten opzichte van onze huidige Fiat Punto twijfel ik geen seconde over een prachtige ervaring.
 
Goedenavond allen,

Ook ik wil me voorstellen omdat ik een Model 3 in bestelling heb staan.
Mijn naam is Mark, nu 35 jaar oud woonachtig in het midden van het land.

Altijd autoliefhebber geweest en nu nog in het bezit van een Ford Escort uit 1975 een Citroen 2CV en twee motoren.
Via mijn werkgever heb ik nu een Model 3 SR+ besteld, levering verwacht in week 48 i.v.m. looptijd huidige leaseauto.

Hoop hier tips, modificaties etc. op te doen en wil deze ook gaan delen.

Mvg, Mark
 
Als nieuwe eigenaar is het mijn beurt om mij voor te stellen; Pascal uit Zottegem, gelegen in de Vlaamse Ardennen. 45 jaar, zaakvoerder van een kmo en sedert vorige maandag eigenaar van een Model 3 LR AWD. Slechts twee weken daarvoor besteld, dus het is heel vlug gegaan. :)

Daarvoor had ik gedurende reeds 7 jaar een elektrische wagen met range extender, de Opel Ampera. Na 5 jaar was deze fiscaal afgeschreven, maar ik vond geen alternatief. De traditionele merken hebben nog geen elektrische wagen die mij kan bekoren, en die redelijk betaalbaar is. De M3 viel binnen de financiële limieten die ik gesteld had en na enkele testritten was ik verkocht.

Ik heb nog even getwijfeld omwille van de vele problemen (software en gebrekkige afwerking) die je in veel reviews leest. Maar ik heb nog een tweede “echte” wagen, een Landrover Defender, waardoor ik mij meestal kan behelpen indien de Tesla kuren krijgt.
 
Als nieuwe eigenaar is het mijn beurt om mij voor te stellen; Pascal uit Zottegem, gelegen in de Vlaamse Ardennen. 45 jaar, zaakvoerder van een kmo en sedert vorige maandag eigenaar van een Model 3 LR AWD. Slechts twee weken daarvoor besteld, dus het is heel vlug gegaan. :)

Daarvoor had ik gedurende reeds 7 jaar een elektrische wagen met range extender, de Opel Ampera. Na 5 jaar was deze fiscaal afgeschreven, maar ik vond geen alternatief. De traditionele merken hebben nog geen elektrische wagen die mij kan bekoren, en die redelijk betaalbaar is. De M3 viel binnen de financiële limieten die ik gesteld had en na enkele testritten was ik verkocht.

Ik heb nog even getwijfeld omwille van de vele problemen (software en gebrekkige afwerking) die je in veel reviews leest. Maar ik heb nog een tweede “echte” wagen, een Landrover Defender, waardoor ik mij meestal kan behelpen indien de Tesla kuren krijgt.
De afwerking van je Tesla zal je probleem niet zijn als je de Defender als maatstaf neemt. En betrouwbaarheid zou ik me ook maar niet te druk over maken als ik jou was. Maar straks is de Tesla toch je “echte wagen” en dd Defender het vorige tijdperk. Succes!
 
He Mark,

Ook effe voorstellen, naam is André woonachtig in A'dam. Volg de ontwikkelingen over Tesla al geruime tijd en sta nu op het punt
om mij eerste Tesla te gaan bestellen. Wat rijd ik nu: BMW 330 e bouwjaar 2016 full optie.

De BMW is een geweldige auto maar ja het is nu tijd voor een merk dat full elec. is. Ik zit nog wel met een paar punten die mij aan het twijfelen brengen:

- de afwerking van de auto, bij BMW na 3 jaar nog geen rammeltje te horen. inmiddels 66000 km gereden zonder problemen.
- de tesla service
- nu een tesla kopen of pas na sept. 2019 indien de model S mogelijk met nieuw interieur komt.
- de fin. positie van tesla toch lullig als korte tijd na aankoop het bedrijf failliet gaat.

Inmiddels een tesla model S op het oog ( demo model 2019) en morgen maar weer eens langs Tesla Adam gaan voor wat nadere info.

Ik zal de komende tijd het gehele aankoop proces met alle plussen en minnen hier posten.

De eerste ervaring, terugbellen door Tesla, was wat minder - niet terug gebeld- vervolgens zelf maar gebeld en werd eigenlijk direct geholpen. Morgen dus eerste afspraak. Kijken wat daar uit komt. Voordeel van de Demo model is wel dat deze nog gratis Supercharge heeft.

André
 
De afwerking van je Tesla zal je probleem niet zijn als je de Defender als maatstaf neemt. En betrouwbaarheid zou ik me ook maar niet te druk over maken als ik jou was. Maar straks is de Tesla toch je “echte wagen” en dd Defender het vorige tijdperk. Succes!

Thx, maar die Defender zal niet vlug verkocht worden, daarvoor heb ik er nog teveel plezier aan. Voordien heb ik twee keer een Volvo S80 Executive gehad, en een Carrera als “weekendwagen”. Dus zowel qua afwerking als qua sportieve prestaties ben ik reeds heel verwend geweest.

Gisteren heb ik reeds een eerste melding gekregen die ik eigenaardig vond en waarvoor ik hopelijk een uitleg zal vinding op dit forum. Enkel nog de juiste groep vinden.
 
Goedenavond!
Ik ben ook al jarenlang volger van Tesla, ik vind het fantastisch hoe dit bedrijf vanuit het niets is ontstaan tot wat het nu is!
Ik heb een SR+ midnight silver met 18" aero's besteld en vandaag de 19" turbine velgen van EV Wheels Direct ontvangen (zie onder)
Zie EVT Wheel for Tesla Model 3 - 19" & 20" ("Turbine" Style)

Ik kan niet wachten tot ik mijn model 3 kan afhalen (tussen 18 en 30-06) :)
 

Attachments

  • 19 inch turbine - ev wheel direct.jpeg
    19 inch turbine - ev wheel direct.jpeg
    158.9 KB · Views: 60
Hi all,
Na aantal uurtjes nodige research en meelezen hier ook maar even voorstellen!
Geoffrey, 29 jaar, BI consultant. Na twee nieuwe kleinere leaseauto's mocht ik een fijne Volvo V40 d2 uit '14 van een oud-collega overnemen (en zo nog een half jaartje 14% mee kunnen pakken). Rijd hiernaast ook motor (CBR 600 F4i), en miste zodoende tot op heden in elke auto wel wat pit. Nu eindelijk de kans gekregen zelf een leaseauto uit te zoeken!

Longlist uiteenlopend van minder gave maar fiscaal voordelige Kona E/e-Niro tot de nieuwe Mazda 3, V40 en BMW 1-serie. Als BI'er uiteraard flink aan het rekenen geslagen met leasebedragen, bijtellingen en eigen bijdrages. Was bereid tot max 100eur netto per maand meer te gaan betalen. Eerste shock was dat de overgang van 14 naar 22% al bijna 100eur zou kosten op een brandstofauto, tweede shock was dat een Model 3 met grotendeels 4% eigenlijk niet heel veel duurder zou zijn onder aan de streep.

Shortlist werd de Mazda 3 en de Model 3, maar de Mazda viel snel af omdat die nog niet bestelbaar was met het 180pk skyactiv-x blok. Of omdat ik onbewust al een keus maakte toen ik bij de Tesla dealer kwam kijken... :D

TL;DR

Budget iets opgerekt en Model 3 LR AWD besteld 1,5 wk geleden (blauw, verder standaard). Proefrit volgt nog, wachttijd bleek even lang als de auto zelf.

Zodra mijne er is, hoop ik ook wat nuttige bijdrages aan het forum te kunnen leveren! :)
 
Als nieuwe eigenaar is het mijn beurt om mij voor te stellen; Pascal uit Zottegem, gelegen in de Vlaamse Ardennen. 45 jaar, zaakvoerder van een kmo en sedert vorige maandag eigenaar van een Model 3 LR AWD. Slechts twee weken daarvoor besteld, dus het is heel vlug gegaan. :)

Daarvoor had ik gedurende reeds 7 jaar een elektrische wagen met range extender, de Opel Ampera. Na 5 jaar was deze fiscaal afgeschreven, maar ik vond geen alternatief. De traditionele merken hebben nog geen elektrische wagen die mij kan bekoren, en die redelijk betaalbaar is. De M3 viel binnen de financiële limieten die ik gesteld had en na enkele testritten was ik verkocht.

Ik heb nog even getwijfeld omwille van de vele problemen (software en gebrekkige afwerking) die je in veel reviews leest. Maar ik heb nog een tweede “echte” wagen, een Landrover Defender, waardoor ik mij meestal kan behelpen indien de Tesla kuren krijgt.
In ons gezin hebben wij twee model X en een Defender 110 voor de leuk.

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat de kans op kuren bij de Defender aanzienlijk groter is dan bij de tesla’s. De Defender is net weer terug van de garage voor een brandende ABS/Tc lampjes en vier nieuwe steekassen en meenemers. Ruim €1800 en de lampjes branden nog steeds...

Het mooie aan de Defender is wel dat je na een ritje in die auto toch weer anders aankijkt tegen de kwaliteit van afwerking van de tesla. De Defender heeft immers geen noemenswaardige afwerking ;-)
 
Ik was zo gelukkig om eind maart luttele dagen na mijn eerste aanmelding bij Tesla mijn Model 3 te ontvangen. In zoverre heb ik natuurlijk geboft, omdat sommigen jaren op hun Model 3 hebben moeten wachten. Bij mij was e.e.a. binnen twee weken geregeld.

Behoudens een paar dingen die echt beter kunnen, ben ik nog altijd erg blij met die beslissing. Ondanks het feit dat de autopilot nog verre van af is, heb ik die ook maar aangeschaft, met het idee dat je zo mee investeert in de ontwikkeling en in het vertrouwen dat later alsnog wordt geleverd wat je eigenlijk al hebt betaald.

De aflevering was wel een hele ervaring. Bijvoorbeeld omdat het aflevertijdstip werd gewijzigd. Dit is de eerste auto die ik onder het stof en met een leeg ruitenwisserreservoir heb ontvangen. Al met al heb ik me daar maar overheen gezet.

Waar ik inmiddels wel erg ongelukkig mee ben is het feit dat ik een aanbetaling van € 2.000 heb gedaan en die, maanden later, nog niet heb terug ontvangen. De auto is volledig door mijn leasemaatschjappij betaald en ik kreeg een keurige creditfactuur, maar die wordt maar niet betaald. Zo behandel je

Tesla blijkt telefonisch niet bereikbaar over dit onderwerp. Ik heb inmiddels al een tweetal brieven en een email gestuurd, maar ook daarop geen enkele reactie. Ik sta nu op het punt om een deurwaarder in te schakelen.

Zijn er meer mensen die met dit probleem van doen hebben ?

Trickrich
 
Ik was zo gelukkig om eind maart luttele dagen na mijn eerste aanmelding bij Tesla mijn Model 3 te ontvangen. In zoverre heb ik natuurlijk geboft, omdat sommigen jaren op hun Model 3 hebben moeten wachten. Bij mij was e.e.a. binnen twee weken geregeld.

Behoudens een paar dingen die echt beter kunnen, ben ik nog altijd erg blij met die beslissing. Ondanks het feit dat de autopilot nog verre van af is, heb ik die ook maar aangeschaft, met het idee dat je zo mee investeert in de ontwikkeling en in het vertrouwen dat later alsnog wordt geleverd wat je eigenlijk al hebt betaald.

De aflevering was wel een hele ervaring. Bijvoorbeeld omdat het aflevertijdstip werd gewijzigd. Dit is de eerste auto die ik onder het stof en met een leeg ruitenwisserreservoir heb ontvangen. Al met al heb ik me daar maar overheen gezet.

Waar ik inmiddels wel erg ongelukkig mee ben is het feit dat ik een aanbetaling van € 2.000 heb gedaan en die, maanden later, nog niet heb terug ontvangen. De auto is volledig door mijn leasemaatschjappij betaald en ik kreeg een keurige creditfactuur, maar die wordt maar niet betaald. Zo behandel je

Tesla blijkt telefonisch niet bereikbaar over dit onderwerp. Ik heb inmiddels al een tweetal brieven en een email gestuurd, maar ook daarop geen enkele reactie. Ik sta nu op het punt om een deurwaarder in te schakelen.

Zijn er meer mensen die met dit probleem van doen hebben ?

Trickrich

Krijg je die 2k gewoon terug gestort? Ik dacht dat het berekend worden met eind factuur of misschien slottermijn of zo iets?
Mijne met financial lease besteld.

Kan iemand die 2k terug heeft gekregen mij dit bevestigen?
 
Krijg je die 2k gewoon terug gestort? Ik dacht dat het berekend worden met eind factuur of misschien slottermijn of zo iets?
Mijne met financial lease besteld.

Kan iemand die 2k terug heeft gekregen mij dit bevestigen?
Hier financial lease (deels), en is op eindfactuur de 2k gecrediteerd, dus ik hou een restant over om te betalen. Dit klopt dus dan.
 
  • Informative
Reactions: Annoyingmouse
Ik lees al even mee en heb gisteren mijn Model 3 besteld dus ook even voorstellen.

Hans, werkzaam in de IT, petrolhead en wonende in Midden-Limburg. Na een Opel Ampera en een Volvo V60 plug-in nu dan een volledig elektrische auto. Als hobby auto heb ik nog een Triumph TR4 uit 1964. In het verleden heb ik diverse lease auto’s gereden en hobby auto’s en motoren gehad. Verder ben ik in en om huis ook nog veel met domotica bezig.

De Model 3 is een voorraad auto uit de lijst die Tesla sinds kort ook voor de Model 3 publiceert, een LR AWD in pearl white met zwart interieur, 18 inch aero’s, AP en trekhaak. Ik zal in een van de Model 3 draadjes ook even mijn, tot nu toe positieve, ervaring bij de bestelling delen.
 
Ik heb al een paar berichten gepost in het SR+ draadje, maar toch even voorstellen.

Ik ben Martin en woon in Apeldoorn. Rij al een jaar elektrisch in een Nissan LEAF 2.0 Zero Emission, met nu ruim 40.000 km op de teller. Deze wordt gevoed vanaf mijn zonnepanelen (32 stuks) welke per jaar ruim 9.500 kWh leveren. En dat is ruim voldoende voor een tweede elektrische auto.
Dat is een Model 3 SR+ geworden. Door het rijden met de LEAF ben ik gewend geraakt aan het EV rijden, ken geen range anxiety meer. Dat is ook de reden dat ik niet een supergrote accu hoef. Ik rij echt niet (ben bijna 60) meer dan 300 km aaneen. Dan stop je echt meer voor een kop koffie en kun je even (super)snel laden.
Mijn huidige tweede (ICE) auto gaat eruit, en daarvoor komt de LEAF in de plaats en als eerste auto is er dan nu een Tesla en zijn er nu 2 elektrische auto's bij ons huis. (beiden worden particulier gereden).

Redenen voor de keuze van een Tesla M3 en niet een tweede LEAF (die overigens prima bevalt)
  1. CCS stekker: De CHaDeMo stekker van de LEAF zal steeds minder ondersteund worden. Nissan is nu nog de enige leverancier in Europa die dit laadprotocol gebruikt.
  2. Snelladen met CCS/Superchargers: 150 KW is toch 3 keer zo snel als de 50 KW van CHaDeMo (in praktijk max 45 KW). Dat scheelt toch een slok op een borrel.
  3. Nissan heeft geen actieve koeling op zijn accupakket. Daardoor zie je tijdens vakantie als je vaker moet laden een drastische daling in laadsnelheid. (bij de derde keer snelladen max 30 KW, bij de 4e keer max 25 KW). Het laden gaat dan erg lang duren.
  4. In prijs is de 62 kWh LEAF 3.0 gelijk (zelfs iets duurder) dan de Tesla SR+. Dan is de keuze toch niet zo moeilijk ?( hahaha)
Zaterdag 22 juni kan ik hem ophalen. SR+ in het wit, zwarte bekleding, aero wielen, AP en trekhaak.
 
Hi,

Ik ben Michiel, 47 jaar en sinds een maandje in het bezit van een M3 AWD LR. In eerste instantie zwart met witte bekleding, inmiddels laten wrappen in Dark Satin Grey. Ik was in het bezit van een Citroën Grand Picasso. Super handige auto, zeker met 3 kinderen. Maar ja, ik zit voor 99% alleen in die auto....dus nu voor mezelf gekozen. Ik stap elke dag met een grote glimlach in deze auto. Net met mijn zoon een weekendje naar Normandië geweest met de Tesla, wat een feest. Zelfs laden is leuk. Grappig feitje, ik bestelde de Tesla op 25 april en ik had hem 9 mei. Dat ging dus sneller dan ik had voorzien, dus nog geen laadpunt e.d. geregeld. Gelukkig wel 7500km gratis laden bij Superchargers. Wel al een keer voor een service geweest, wat kleine puntjes verholpen. Deur niet goed in lijn, richtingaanwijzer werkt niet goed en de laadklep sluit niet 100% (binnen spec.... jaja). Baal wel dat ik net te laat was voor de trekhaak.
 

Attachments

  • 20190606_182250 (1).jpg
    20190606_182250 (1).jpg
    528.1 KB · Views: 42