Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal!

Inmiddels lees ik al een tijdje mee met dit forum, maar heb ik mezelf nog niet voorgesteld. Shame on me... In het kader van: beter laat, dan nooit zal ik me bij deze voorstellen.

Mijn naam is Frans en ik ben woonachtig in de omgeving van Zwolle. Ik rijd een zakelijke leaseauto van het bedrijf en daarnaast heb ik een (benzine) prive auto voor mijzelf en mijn vrouw.
Al enige jaren ben ik geinteresseerd in elektrisch rijden, maar vanwege diverse redenen heeft het even geduurd voordat ik ook daadwerkelijk een BEV ben gaan rijden. Bij mijn huidige werkgever is elektrisch rijden toegestaan en wordt het zelfs aangemoedigd als het bij je rijgedrag past. Daarnaast bleek mijn leasebudget ook nog ruim voldoende, dus het uitzoeken van een BEV kon beginnen.
Ik heb gekozen voor een Tesla Model 3 Longe Range. De voornaamste redenen: de bewezen efficientie van dit model en het Tesla Supercharger netwerk. Omdat ik zakelijk met name lange afstanden rijd, waren dit belangrijke pluspunten t.o.v. de diverse concurrenten.
De Model 3 rijd ik alleen zakelijk, dus de praktische bruikbaarheid (toegankelijkheid kofferbak, trekvermogen etc) zijn voor mij niet van belang.

Ca half mei heb ik de Model 3 Longe Range AWD opgehaald in Tilburg. Het is een Midnight Silver met de standaard velgen en standaard versie Auto Pilot. Wel met het nieuwste interieur (o.a. de sierpanelen doorlopend in de deuren), de gelaagde zijruiten, de warmtepomp, stuurverwarming etc. En naar verluidt ook de nieuwste Panasonic batterij met 614km WLTP.
De eerste maanden met de Model 3 zijn me goed bevallen: de auto is behoorlijk stil op snelwegtempo, en dankzij de standaard velgen stevig maar voldoende comfortabel geveerd op slechte wegen. Het infotainment systeem was even wennen, maar werkt soepel en zit logisch in elkaar. Wat meer fysieke knoppen had van mij zeker wel gemogen, want al rijdend een touchscreen bedienen is naar mijn mening lang niet altijd handig en veilig. Misschien maar wat meer gebruik maken van de voicecontrol.
Het rijbereik valt me tot nu toe ook zeker niet tegen: een retourrit van totaal 506km met een resterend bereik van 78km op één lading vind ik erg netjes! De soepelheid, stilte en kracht van de aandrijflijn zijn fenominaall: echt heerlijk! :)
Het belangrijkste minpunt vind ik tot nu toe de (standaard) autopilot: met enige regelmaat heb ik last van phantom breaking. Vooral op wegen zonder middenlijn, maar soms ook op de snelweg waarbij er even kort ingehouden wordt. Ook is het jammer dat een aantal opties niet leverbaar zijn bij de Model 3 (m.n. open dak en HUD).

Al met al ben ik tot nu toe tevreden met deze auto. En de elektrische aandrijving bevalt me zo goed dat ik aan het overwegen ben een BEV voor prive gebruik aan te schaffen. Wellicht een model Y, maar omdat er ook andere interessante merken/modellen op de markt zijn is dat nog zeker geen uitgemaakte zaak.

Groet, Frans.
 
Hallo allemaal!

Inmiddels lees ik al een tijdje mee met dit forum, maar heb ik mezelf nog niet voorgesteld. Shame on me... In het kader van: beter laat, dan nooit zal ik me bij deze voorstellen.

Mijn naam is Frans en ik ben woonachtig in de omgeving van Zwolle. Ik rijd een zakelijke leaseauto van het bedrijf en daarnaast heb ik een (benzine) prive auto voor mijzelf en mijn vrouw.
Al enige jaren ben ik geinteresseerd in elektrisch rijden, maar vanwege diverse redenen heeft het even geduurd voordat ik ook daadwerkelijk een BEV ben gaan rijden. Bij mijn huidige werkgever is elektrisch rijden toegestaan en wordt het zelfs aangemoedigd als het bij je rijgedrag past. Daarnaast bleek mijn leasebudget ook nog ruim voldoende, dus het uitzoeken van een BEV kon beginnen.
Ik heb gekozen voor een Tesla Model 3 Longe Range. De voornaamste redenen: de bewezen efficientie van dit model en het Tesla Supercharger netwerk. Omdat ik zakelijk met name lange afstanden rijd, waren dit belangrijke pluspunten t.o.v. de diverse concurrenten.
De Model 3 rijd ik alleen zakelijk, dus de praktische bruikbaarheid (toegankelijkheid kofferbak, trekvermogen etc) zijn voor mij niet van belang.

Ca half mei heb ik de Model 3 Longe Range AWD opgehaald in Tilburg. Het is een Midnight Silver met de standaard velgen en standaard versie Auto Pilot. Wel met het nieuwste interieur (o.a. de sierpanelen doorlopend in de deuren), de gelaagde zijruiten, de warmtepomp, stuurverwarming etc. En naar verluidt ook de nieuwste Panasonic batterij met 614km WLTP.
De eerste maanden met de Model 3 zijn me goed bevallen: de auto is behoorlijk stil op snelwegtempo, en dankzij de standaard velgen stevig maar voldoende comfortabel geveerd op slechte wegen. Het infotainment systeem was even wennen, maar werkt soepel en zit logisch in elkaar. Wat meer fysieke knoppen had van mij zeker wel gemogen, want al rijdend een touchscreen bedienen is naar mijn mening lang niet altijd handig en veilig. Misschien maar wat meer gebruik maken van de voicecontrol.
Het rijbereik valt me tot nu toe ook zeker niet tegen: een retourrit van totaal 506km met een resterend bereik van 78km op één lading vind ik erg netjes! De soepelheid, stilte en kracht van de aandrijflijn zijn fenominaall: echt heerlijk! :)
Het belangrijkste minpunt vind ik tot nu toe de (standaard) autopilot: met enige regelmaat heb ik last van phantom breaking. Vooral op wegen zonder middenlijn, maar soms ook op de snelweg waarbij er even kort ingehouden wordt. Ook is het jammer dat een aantal opties niet leverbaar zijn bij de Model 3 (m.n. open dak en HUD).

Al met al ben ik tot nu toe tevreden met deze auto. En de elektrische aandrijving bevalt me zo goed dat ik aan het overwegen ben een BEV voor prive gebruik aan te schaffen. Wellicht een model Y, maar omdat er ook andere interessante merken/modellen op de markt zijn is dat nog zeker geen uitgemaakte zaak.

Groet, Frans.
Welkom Frans
Heb je spraak gestuurde opdrachten al geprobeerd?
Audio en airco gaat bij mij uitstekend
 
Nou, dat ben ik niet met je eens. Ten eerste moet je maar weten wat het spraak commando is. valt in veel gevallen ge leren, maar een zichtbare knop is vanaf het begin vaak duidelijk.
Ten tweede vind ik het gebruik van spraak commando’s niet handig als je passagiers hebt.
Yep. Ieder zijn voorkeur. Maar ik gebruik spraakcommandos tegenwoordig te pas en te onpas voor Siri en tesla. Alleen op mijn lenovo werkt het nog niet lekker
 
Beste mede forumleden,

Uit enthousiasme ben ik helemaal vergeten wat achtergrond over mijzelf te geven, niet handig. Ik ben deze week lid geworden van het forum. Sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald heb ik jaren benzine/diesel auto's gereden, maar altijd al uitgekeken om een elektrische auto (specifiek Tesla) te kunnen rijden. Ik kom uit regio Den Haag en ben sinds niet zo heel lang geleden een trotse eigenaar geworden van een Tesla Model S 85D uit 2015. Ik heb deze auto als occasion aangeschaft en ben er erg blij mee! Vooral vanwege het feit dat het altijd mijn droomauto is geweest en ik nu ook kan zeggen dat ik (voor het eerst) in een Tesla rijd :) Ik heb tot nu toe ervaring met Tesla Rotterdam, Tesla Den Haag en T Service Hoofddorp met betrekking tot onderhoud aan de auto. Maar die ervaringen zal ik in de juiste topic plaatsen. Verder kijk ik ernaar uit om van jullie kennis en ervaringen te leren.
 
Hallo Allemaal!

Lees ook al vrij lang mee op dit forum, erg prettige plek om research te doen. Mijn naam is Paul, ondernemer, woon in Amsterdam. Had begin dit jaar een bestelling voor een Model Y geplaatst, maar heb deze onlangs geannuleerd. Enerzijds vanwege het MIC model, maar met name omdat de 7-persoons variant pas volgend jaar komt. Jammer van de bijtelling, maar vooral ook omdat we begin volgend jaar kind #3 verwachten, dus wil daarvoor toch wat meer ruimte geregeld hebben dan de huidige Alfa Romeo 159 SW. Hoop nu dan ook snel een Model X 100D 7p uit 2018 te vinden. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!
 
Hallo Allemaal!

Lees ook al vrij lang mee op dit forum, erg prettige plek om research te doen. Mijn naam is Paul, ondernemer, woon in Amsterdam. Had begin dit jaar een bestelling voor een Model Y geplaatst, maar heb deze onlangs geannuleerd. Enerzijds vanwege het MIC model, maar met name omdat de 7-persoons variant pas volgend jaar komt. Jammer van de bijtelling, maar vooral ook omdat we begin volgend jaar kind #3 verwachten, dus wil daarvoor toch wat meer ruimte geregeld hebben dan de huidige Alfa Romeo 159 SW. Hoop nu dan ook snel een Model X 100D 7p uit 2018 te vinden. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!
Welkom Paul,
Ik had in 2006 net een paar dagen mijn 159 SW toen mijn eerste zoon geboren werd, toen in 2010 mijn derde zoon het levenslicht zag was die inderdaad te klein geworden. Toen was er nog geen Tesla voor het gezin, dus maar een S-Max gekocht. Dat kwam in 2013 toch nog goed.
 
  • Love
Reactions: job-lek
Hallo allemaal,

Even voorstellen, ik lees al geruime tijdje mee op dit forum maar rij (nog) geen Tesla. Ik woon in Den Haag maar kom oorspronkelijk van Zuid-Afrika, nu al 4 jaar in NL.

Ik heb vorige week wel een MY (LR AWD, Midnight Silver, all black en 20" induction wheels) besteld ter vervanging van mijn huidige leaseauto. Hij wordt in week 50 geleverd, geen idee hoe ik het nog zo lang met mijn diesel moeten redden.

Groet,
Cobus
 
Ha!

Inmiddels al een behoorlijke tijd aanwezig op het forum maar nog niet voorgesteld, ook al een aantal posts gedaan. In maart 2020 een M3 SR+ besteld via mijn werkgever, deze werd geleverd in december 2020 en is een MIC met een LFP batterij. De auto bevalt uitstekend en er staat inmiddels zo’n 12500 KM op. Hiervoor een Astra en twee Seat Leon’s gereden dus dit segment bevalt me prima. Leuk om hier informatie op te doen en ook te delen. Erg benieuwd naar Giga Berlin! Als er een bezichtiging mogelijkheid komt, lijkt het me erg leuk om daar eens te gaan kijken.

Gr,

Runescom
 
Wie weet toekomstig tesla rijder/werknemer/liefhebber. Mijn ouders geven mij in ieder geval de juiste normen en waarden mee en hopelijk ook de juiste opvoeding.

Finn
20210821_123622.jpg
 
Ook toch maar even voorstellen, mocht ik dat nog niet gedaan hebben. Bij aankoop vorige wagen wou ik een Model 3 maar door lange wachttijd uiteindelijk een hybride besteld die uiteindelijk maar 3 maanden sneller was dan de 3 ... :( plots was de 3 snel beschikbaar. Nu loopt dat contract op die wagen nog tot midden 2024 dus nog 3 jaar maar meer zin in een Tesla en overweeg nu een model Y die me wat betreft inhoud iets praktischer lijkt ... nu zien hoe ik dit ga oplossen maar wellicht nog even wachten tot de Y met nieuwe batterijen uit Berlijn er is ... en ondertussen zoveel mogelijk lezen en leren!
 
Ook toch maar even voorstellen, mocht ik dat nog niet gedaan hebben. Bij aankoop vorige wagen wou ik een Model 3 maar door lange wachttijd uiteindelijk een hybride besteld die uiteindelijk maar 3 maanden sneller was dan de 3 ... :( plots was de 3 snel beschikbaar. Nu loopt dat contract op die wagen nog tot midden 2024 dus nog 3 jaar maar meer zin in een Tesla en overweeg nu een model Y die me wat betreft inhoud iets praktischer lijkt ... nu zien hoe ik dit ga oplossen maar wellicht nog even wachten tot de Y met nieuwe batterijen uit Berlijn er is ... en ondertussen zoveel mogelijk lezen en leren!
Aangenaam :) Dat wachten is idd wel een dingetje, omdat Tesla geen vaste cycli heeft voor het verbeteren van hun producten is die strategie niet zo waardevol.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
Hallo iedereen.
Ik kom binnenkort ook bij de club van Tesla rijders. Model Y volg ik al lang online en nu die hier beschikbaar is gaat hij in bestelling.
Dit weekend nog even een toonzaal opzoeken om het kleur te kiezen. Al weken aan het twijfelen tussen blauw en rood.
Sowieso komt er een zwart interieur in en de 20" eronder.
Thuis zou ik de standaard Tesla laadpaal voorzien, evenals eentje op het werk. (dan hoef ik tijdens verlofperiodes niet te pendelen om te laden).
Er stonden al hopen accessoires op de verlanglijst(en), maar daar wacht ik nog even mee tot ik de wagen heb.
Waarschijnlijk is de helft ervan toch niet zo nodig/praktisch 😅
Laatste dagen al heel wat ervaring extra opgedaan met het forum te doorlezen, bedankt daarvoor :)