Welcome! I also have to drive sometimes 250 a day also to the south?
When I came here I though Brabant was only cows and farms but looks like there are some companies as well
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Welcome! I also have to drive sometimes 250 a day also to the south?
Welkom FransHallo allemaal!
Inmiddels lees ik al een tijdje mee met dit forum, maar heb ik mezelf nog niet voorgesteld. Shame on me... In het kader van: beter laat, dan nooit zal ik me bij deze voorstellen.
Mijn naam is Frans en ik ben woonachtig in de omgeving van Zwolle. Ik rijd een zakelijke leaseauto van het bedrijf en daarnaast heb ik een (benzine) prive auto voor mijzelf en mijn vrouw.
Al enige jaren ben ik geinteresseerd in elektrisch rijden, maar vanwege diverse redenen heeft het even geduurd voordat ik ook daadwerkelijk een BEV ben gaan rijden. Bij mijn huidige werkgever is elektrisch rijden toegestaan en wordt het zelfs aangemoedigd als het bij je rijgedrag past. Daarnaast bleek mijn leasebudget ook nog ruim voldoende, dus het uitzoeken van een BEV kon beginnen.
Ik heb gekozen voor een Tesla Model 3 Longe Range. De voornaamste redenen: de bewezen efficientie van dit model en het Tesla Supercharger netwerk. Omdat ik zakelijk met name lange afstanden rijd, waren dit belangrijke pluspunten t.o.v. de diverse concurrenten.
De Model 3 rijd ik alleen zakelijk, dus de praktische bruikbaarheid (toegankelijkheid kofferbak, trekvermogen etc) zijn voor mij niet van belang.
Ca half mei heb ik de Model 3 Longe Range AWD opgehaald in Tilburg. Het is een Midnight Silver met de standaard velgen en standaard versie Auto Pilot. Wel met het nieuwste interieur (o.a. de sierpanelen doorlopend in de deuren), de gelaagde zijruiten, de warmtepomp, stuurverwarming etc. En naar verluidt ook de nieuwste Panasonic batterij met 614km WLTP.
De eerste maanden met de Model 3 zijn me goed bevallen: de auto is behoorlijk stil op snelwegtempo, en dankzij de standaard velgen stevig maar voldoende comfortabel geveerd op slechte wegen. Het infotainment systeem was even wennen, maar werkt soepel en zit logisch in elkaar. Wat meer fysieke knoppen had van mij zeker wel gemogen, want al rijdend een touchscreen bedienen is naar mijn mening lang niet altijd handig en veilig. Misschien maar wat meer gebruik maken van de voicecontrol.
Het rijbereik valt me tot nu toe ook zeker niet tegen: een retourrit van totaal 506km met een resterend bereik van 78km op één lading vind ik erg netjes! De soepelheid, stilte en kracht van de aandrijflijn zijn fenominaall: echt heerlijk!
Het belangrijkste minpunt vind ik tot nu toe de (standaard) autopilot: met enige regelmaat heb ik last van phantom breaking. Vooral op wegen zonder middenlijn, maar soms ook op de snelweg waarbij er even kort ingehouden wordt. Ook is het jammer dat een aantal opties niet leverbaar zijn bij de Model 3 (m.n. open dak en HUD).
Al met al ben ik tot nu toe tevreden met deze auto. En de elektrische aandrijving bevalt me zo goed dat ik aan het overwegen ben een BEV voor prive gebruik aan te schaffen. Wellicht een model Y, maar omdat er ook andere interessante merken/modellen op de markt zijn is dat nog zeker geen uitgemaakte zaak.
Groet, Frans.
Geen knoppen meer nodig toch?Ja, de voice control werkt over het algemeen prima!
Yep. Ieder zijn voorkeur. Maar ik gebruik spraakcommandos tegenwoordig te pas en te onpas voor Siri en tesla. Alleen op mijn lenovo werkt het nog niet lekkerNou, dat ben ik niet met je eens. Ten eerste moet je maar weten wat het spraak commando is. valt in veel gevallen ge leren, maar een zichtbare knop is vanaf het begin vaak duidelijk.
Ten tweede vind ik het gebruik van spraak commando’s niet handig als je passagiers hebt.
Welkom Paul,Hallo Allemaal!
Lees ook al vrij lang mee op dit forum, erg prettige plek om research te doen. Mijn naam is Paul, ondernemer, woon in Amsterdam. Had begin dit jaar een bestelling voor een Model Y geplaatst, maar heb deze onlangs geannuleerd. Enerzijds vanwege het MIC model, maar met name omdat de 7-persoons variant pas volgend jaar komt. Jammer van de bijtelling, maar vooral ook omdat we begin volgend jaar kind #3 verwachten, dus wil daarvoor toch wat meer ruimte geregeld hebben dan de huidige Alfa Romeo 159 SW. Hoop nu dan ook snel een Model X 100D 7p uit 2018 te vinden. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!
Zo begint het inderdaad.Wie weet toekomstig tesla rijder/werknemer/liefhebber. Mijn ouders geven mij in ieder geval de juiste normen en waarden mee en hopelijk ook de juiste opvoeding.
Finn View attachment 699456
Aangenaam Dat wachten is idd wel een dingetje, omdat Tesla geen vaste cycli heeft voor het verbeteren van hun producten is die strategie niet zo waardevol.Ook toch maar even voorstellen, mocht ik dat nog niet gedaan hebben. Bij aankoop vorige wagen wou ik een Model 3 maar door lange wachttijd uiteindelijk een hybride besteld die uiteindelijk maar 3 maanden sneller was dan de 3 ... plots was de 3 snel beschikbaar. Nu loopt dat contract op die wagen nog tot midden 2024 dus nog 3 jaar maar meer zin in een Tesla en overweeg nu een model Y die me wat betreft inhoud iets praktischer lijkt ... nu zien hoe ik dit ga oplossen maar wellicht nog even wachten tot de Y met nieuwe batterijen uit Berlijn er is ... en ondertussen zoveel mogelijk lezen en leren!