Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Dag iedereen,

Na enkele maanden mee te lezen stel ik mijzelf ook even voor!
Sinds maart een fiere bezitter van Tesla Model 3 LR van 2021, tweedehands uit Duitsland.
Schitterende wagen voor dagelijks gebruik en in juli eens testen naar het zuiden van Spanje!
Aangename kennismaking!
Welkom! By the way, Zuid Spanje is zeker goed te doen. Vorig jaar naar Malaga gereden.
 
Wij zijn pas tot in Tarifa gereden. Zuidelijker kan je niet in Spanje en zelfs niet op het Europees vasteland...
Inderdaad. Wij reden in 2017 zelfs met een MS classic (met 358km autonomie) op 7 dagen van de Noordkaap naar Tarifa enkel door gebruik te maken van de supercharger.
Zie hier het verslag.
 
Inderdaad. Wij reden in 2017 zelfs met een MS classic (met 358km autonomie) op 7 dagen van de Noordkaap naar Tarifa enkel door gebruik te maken van de supercharger.
Zie hier het verslag.
Het was blijkbaar 2018, en vandaag exact 4 jaar geleden dat we in Tarifa aankwamen.
(In 2017 bezochten we Fremont factory )
 
Hello all, ik zal mij ook even voorstellen voordat ik allerlei dingen ga posten/vragen..

Iets meer dan 2 maanden geleden wilde ik niets van Tesla weten en was ik trouw aan benzine slurpers. Was wel toe aan een een nieuwe auto en dus allerlei proefritten gemaakt 330e, C300E, XC60, EQB...was het allemaal niet eigenlijk. voor de vorm (omdat ik een zoon heb die perse in een Tesla wilde rijden) maar een proefrit gepland bij Tesla in een Model-Y...en na de proefrit waren we verkocht! oke, die snelheid is leuk en geeft wel een enorme glimlach maar daarna is rustig gaan kijken en dan zie je dat het de meeste ruime auto is voor het geld, meest luxe, leukste en financieel eigenlijk super aantrekkelijk met die hoge benzine prijzen. Ik heb hem pas volgend jaar nodig zei ik tegen de dealer...ja, maar je kan ook een demo van ons overnemen.. het balletje ging rollen en 1 maand later ben ik de eigenaar van een witte Model Y LR 2022 versie (dus met Ryzen, matrix, etc..)

Nu paar weken verder....wat een wagen! moet nog wel enorm wennen aan auto pilot, had hiervoor een Mercedes en die adaptive cruise control was al aardig in de buurt van perfectie voor een normale adaptive cruise control dan...Ook de stoelen en met name de bekleding...tja..niet helemaal lekker. ik heb nog wel wat vragen of ervaringen, die zal ik in de model y thread plaatsen.
 
Hi! Ik ben Jim en bezit een Model X Long Range Plus uit december 2020. Sinds maart 2022 in ons bezit. We zochten een 6 of 7 zits familie auto en hadden hiervoor een plug in. Elektrisch beviel altijd al goed alleen ja dat was na 30km voorbij. Auto bevalt tot nu toe erg goed voor zowel ons als de kinderen.

Wij gaan er ook mee op vakantie met een caravan. Ik ga hier sowieso over posten om de ervaring en de lessons learned te delen en op die manier iets bij te kunnen dragen aan dit extreem waardevolle forum.

Hartelijke groet
Jim
 

Attachments

  • 0A31C42F-A406-4BBA-9EA5-D5AFA1296C4F.jpeg
    0A31C42F-A406-4BBA-9EA5-D5AFA1296C4F.jpeg
    829.4 KB · Views: 141
  • 1347AFC5-F998-4621-B75C-984C3C868B73.jpeg
    1347AFC5-F998-4621-B75C-984C3C868B73.jpeg
    722 KB · Views: 78
Ook een poosje aan het meelezen en ook een account aangemaakt
Na veel wikken en wegen, besloten om (particulier) een MY LR wit te bestellen.
Het zal voor ons een hele change zijn met een fikse caravan erachter. We komen van een MB Vito (>18 jaar oud) die toch wel aan vervanging toe is.
We gaan het meemaken en komende maanden veel lezen hier om kennis te verzamelen
 
Vandaag heb ik een account aangemaakt op dit forum. Wat staat er een hoop informatie op! :p

Afgelopen week heb ik een MY LR besteld, met de 18" velgen omdat die misschien iets meer zouden dempen. Volgens de app zou de levering in Q1 2023 kunnen plaatsvinden. I know, I know, dat is niet zeker.

Ik wilde oorspronkelijk een ID.4 kopen, maar die bestelling heb ik gecanceld. De reden was dat de dealer aangaf in november te kunnen leveren als ik tekende (200 dagen levertijd), maar nu, ruim 100 dagen verder is de levertermijn groter geworden (vanaf nu) dan dat-ie was ten tijde van de bestelling (!). Er zijn dus meer wachtdagen bijgekomen dan er tijdens het wachten zijn verstreken. Haha!

Ik werd naar aanleiding van m'n bestelling gebeld door een medewerker uit Purmerend. We zijn samen de bestelling nagelopen en hij gaf aan dat qua model, interieur en kleur dit eem meer courante samenstelling is die in Berlijn geproduceerd wordt. Met name kleuren wit en zwart, en long range en performance worden veel geproduceerd. We gaan het zien.

Even kort over mezelf, ik ben Jeroen, werkzaam in de IT en deze auto koop ik à contant privé. En ja, ik bestel zelfs de FSD licentie ook al is de ontwikkeling daarvan nog lang niet voltooid. :cool:

Fijne zondag nog mensen!
 
Vandaag heb ik een account aangemaakt op dit forum. Wat staat er een hoop informatie op! :p

Afgelopen week heb ik een MY LR besteld, met de 18" velgen omdat die misschien iets meer zouden dempen. Volgens de app zou de levering in Q1 2023 kunnen plaatsvinden. I know, I know, dat is niet zeker.

Ik wilde oorspronkelijk een ID.4 kopen, maar die bestelling heb ik gecanceld. De reden was dat de dealer aangaf in november te kunnen leveren als ik tekende (200 dagen levertijd), maar nu, ruim 100 dagen verder is de levertermijn groter geworden (vanaf nu) dan dat-ie was ten tijde van de bestelling (!). Er zijn dus meer wachtdagen bijgekomen dan er tijdens het wachten zijn verstreken. Haha!

Ik werd naar aanleiding van m'n bestelling gebeld door een medewerker uit Purmerend. We zijn samen de bestelling nagelopen en hij gaf aan dat qua model, interieur en kleur dit eem meer courante samenstelling is die in Berlijn geproduceerd wordt. Met name kleuren wit en zwart, en long range en performance worden veel geproduceerd. We gaan het zien.

Even kort over mezelf, ik ben Jeroen, werkzaam in de IT en deze auto koop ik à contant privé. En ja, ik bestel zelfs de FSD licentie ook al is de ontwikkeling daarvan nog lang niet voltooid. :cool:

Fijne zondag nog mensen!
Hi Jeroen, welkom! Als je een paar posts hebt gedaan kan je geloof ik je handtekening toevoegen. Daar kan je het specifieke model noteren, als je dan een vraag stelt kunnen anderen je gerichter helpen.

Veel plezier met de Y alvast!
 
  • Like
Reactions: Krisja and Hbrink
Hi Jeroen, welkom! Als je een paar posts hebt gedaan kan je geloof ik je handtekening toevoegen. Daar kan je het specifieke model noteren, als je dan een vraag stelt kunnen anderen je gerichter helpen.

Veel plezier met de Y alvast!
Dank je wel voor je bericht. Je hebt gelijk, m'n rechten zijn nog beperkt. Ik kon je berichtje zelfs niet 'liken' anders had ik dat gedaan. ;-)
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Vandaag heb ik een account aangemaakt op dit forum. Wat staat er een hoop informatie op! :p

Afgelopen week heb ik een MY LR besteld, met de 18" velgen omdat die misschien iets meer zouden dempen. Volgens de app zou de levering in Q1 2023 kunnen plaatsvinden. I know, I know, dat is niet zeker.

Ik wilde oorspronkelijk een ID.4 kopen, maar die bestelling heb ik gecanceld. De reden was dat de dealer aangaf in november te kunnen leveren als ik tekende (200 dagen levertijd), maar nu, ruim 100 dagen verder is de levertermijn groter geworden (vanaf nu) dan dat-ie was ten tijde van de bestelling (!). Er zijn dus meer wachtdagen bijgekomen dan er tijdens het wachten zijn verstreken. Haha!

Ik werd naar aanleiding van m'n bestelling gebeld door een medewerker uit Purmerend. We zijn samen de bestelling nagelopen en hij gaf aan dat qua model, interieur en kleur dit eem meer courante samenstelling is die in Berlijn geproduceerd wordt. Met name kleuren wit en zwart, en long range en performance worden veel geproduceerd. We gaan het zien.

Even kort over mezelf, ik ben Jeroen, werkzaam in de IT en deze auto koop ik à contant privé. En ja, ik bestel zelfs de FSD licentie ook al is de ontwikkeling daarvan nog lang niet voltooid. :cool:

Fijne zondag nog mensen!
Welkom en gefeliciteerd!
En je hebt geluk met die FSD aanschaf want Elon stuurt net een bericht dat de prijs binnenkort wederom omhoog gaat (maar van bestaande bestellingen blijft de prijs staan)
 
Hallo allemaal,

Vandaag getekend voor een gebruikte 2015 Model S 85 met alle toeters en bellen. Ik een paar maanden geleden toevallig een M3 gehuurd bij Hertz in Californië en daar was ik al behoorlijk positief over. Sindsdien zijn er wat veranderingen op mijn werk waardoor ik nu regelmatig Friesland-Amsterdam moet rijden dus ik ben op zoek gegaan naar een MS met minimaal AP1.0.

Na een tijdje zoeken (en die bloedmooie rode P85 hier op het forum misgelopen te hebben) uiteindelijk een blauwe 85 Premium gevonden met vrij lage km's, een accu in prima staat, nog met garantie.

Ik kijk er erg naar uit!