TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Facelift Model S ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DimiVdb, Apr 8, 2016.

1. PascalH

PascalH Member

en besteld dus? :)

2. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

"Met deze upgrade wordt Model S voorzien van een 16.5 kW interne lader, genoeg voor 82 km bereik per uur laden wanneer een Tesla Wall Connector of Type 2 laadstation wordt gebruikt en de locatie genoeg vermogen beschikbaar heeft"

Dat zou betekenen laden op 3x24A. Moet je thuis wel een een zwaardere aansluiting hebben anders zit je tijdens het laden in het donker.
    En publieke laadpalen met meer dan 11kW zijn ook (nog) erg dun gezaaid volgens mij.

3. PascalH

PascalH Member

#83 PascalH, Apr 13, 2016
    Last edited: Apr 13, 2016
    Dank voor de uitleg.

###edit , we hebben geen standaard duolader..o_O
    Op zich helder. Maar mijn S en vele anderen hebben toch een duolader standaard. Dan kunnen we dus toch al 22Kw laden.
    De nieuwe S heeft dus tegen meerprijs een langzamere laadsnelheid via type 2 dan de oude. ( of ben ik nu helemaal de kluts kwijt)

• Disagree x 1
  4. Yoshi

Yoshi Member

Wordt definitief op 20 april... ik denk dat ik het maar doe ja :)

• Like x 1
  5. shoot72

shoot72 Member

Zoals ik het begrijp kun je voor 1700 euro een snellere enkele lader krijgen die max 16.5 Kw is i.p.v 11 Kw. Vind ik persoonlijk niet een bijster goede deal.

Attached Files:

6. jpet

jpet Jan P.

Inderdaad, zeker niet indien dit de prijs af fabriek is.

7. Yoshi

Yoshi Member

Kan iemand me uitleggen (of verwijzen) naar wat info over al die laders enzo? Op mijn kantoor hebben we nu "normaal" stroom, volgens mij 3 groepen die ieder max 3500 kunnen? We hadden vroeger krachtstroom maar dit hadden we niet nodig en kostte €50 per maand extra. Waarschijnlijk heb ik dit nu wel weer nodig?

8. Keezje

Keezje Active Member

Ik was ook verbaasd dit te zien. 22kW laden op type 2 is er dus niet meer bij?? Er zijn landen (Italië in elk geval) waar 22 op openbare juist veel gebruikelijker is dan 11?

9. shoot72

shoot72 Member

Standaard is een huishoudelijke aansluiting maximaal 3x 25A, hiervoor hoef je niets extra te betalen. Heb je voldoende power om 3 X16 A te laden, dat is 11 Kw.

10. Yoshi

Yoshi Member

Oh 11 kw is zat, maar hoeveel stroom kan je dan nog voor de rest gebruiken? Meestal zal ik overdag laden op kantoor en daar zitten ook heel wat computers, monitors, tv, magnetron etc. aan.

11. jpet

jpet Jan P.

Wat ik wel interessant vind aan die nieuwe chargers is dat de SuCs bestaan uit 12 chargers om zo ongeveer 135 kW te kunnen leveren per 2 stalls. Als ze die upgraden naar 12 x 16.5 kW, komen we uit op 200 kW. :rolleyes:

• Informative x 1
    • Like x 1
  12. shoot72

shoot72 Member

Ja die vraag is een stuk lastiger te beantwoorden, als je auto laad dan hou je nog 9x 3A over.

Ampères zeggen natuurlijk niet zo veel. Vertaal ik dat naar Watts (die op de apparaten staan). Daar is een omrekentrucje. Als voorbeeld nemen we een waterkoker van 2000 Watt. Dat is gelijk aan 2 Kw. Deze wordt aangesloten op een stopcontact met 230 Volt. Je kunt dan bij benadering aanhouden dat de waterkoker een stroomsterkte van ongeveer 9 Ampère vraagt. Het eenvoudigst is dan vermenigvuldig het aantal kW met ruim 4 of deel het aantal Watts door 1000, dan maal 4.

13. jpet

jpet Jan P.

Ik vraag mij af of ze via een slave lader op termijn niet naar 2 x 16.5 kunnen gaan = 33 kW ipv 22 kW nu met een slave. Ik heb mijn slave in elk geval nog niet veel gebruikt.

14. Gerrit Vos

Gerrit Vos Member

Mijn DS bevestigde net dat mijn (in december bestelde) S zal uitgerust worden met de middenconsole voor dezelfde prijs.

15. Carl

Carl Supporting Member

Nog maar drie stops van een kwartier om op je wintersportbestemming te raken. Bijna geen verschil meer met een ICE; zou mooi zijn :cool:.

(Trouwens als je ziet hoeveel mensen lang aanschuiven bij de tankstations in Luxemburg voor een paar euro besparing, en je zegt erbij dat die 3x15 minuten laden volledig gratis zijn -en je er vaak nog een gratis koffie bij krijgt ook- dan begrijpt plots iedereen dat Tesla-rijden gewoon beter is dan ICE-rijden, ook voor road trips. Laatste argument van ICE-rijders de grond in geboord. Kom maar op met die 200 kW, Tesla!)

16. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Ik snap die nieuwe lader ook nog niet zo. Met de oude duolader kreeg je voor 2000€ 11kW extra laadvermogen, nu voor 1700€ slechts 5.5kW extra? En waar gaan we dan 16.5kW laden?

Met slave bedoel je de oude optionele duolader ? Dan zou dus 16.5 op den duur de nieuwe standaard lader worden.

17. PascalH

PascalH Member

Ik denk dat je gelijk hebt!

Niet een extra lader maar 1 snellere lader!
    En zo zou je zoals de andere al beargumenteren eventueel 2*16,5Kw kunnen laden in de toekomst....

18. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

In het kader van dit draadje::
    Ik vind het een geslaagde upgrade en weer een voorbeeld van de snelheid van innovatie van Tesla.

Porsche mag zich nu al zorgen maken om de prestaties, range en looks op het moment dat de Mission E uitkomt.
    Audi is nu al gedateerd met hun concept modellen.

Bravo, chapeau Tesla.
    Sodeska!

19. gelden

gelden Well-Known Member

Toch niet met een lousy 16,5kW een 22kW laadpaal bezet houden hoop ik? Laat die maar mooi vrij voor de classics met duo-lader :p

• Funny x 3
    • Like x 1
  20. Keezje

Keezje Active Member

Maarreh... moet je die dus als aftermarket gaan aanschaffen, waar een tweede lader eerder nog kon worden meebesteld... :oops:

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC