Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facelift Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf het een mooie nieuw neusje vinden maar ben bang dat hij mijn huidige niet kan vervangen. Zou t.z.t. een mooie optie zijn.

Ik denk dat hij schadegevoeliger is. Minder onderdelen waardoor goedkoper voor Tesla en sneller te assembleren maar als je met het puntje van je neus ergens iets raakt tijdens het parkeren bvb, kan je met de oude ofwel de voorste diffuser, ofwel de nose cone beschadigen. Beide gemakkelijk te vervangen. Bij de nieuwe zit je dan meteen met schade aan de hele bumper / neus.
 
Gelukkig is het voorste deel van de auto nog steeds de nummerplaat, zodat een piepklein tikje nog steeds verholpen kan worden met een nieuwe nummerplaat (gelukkig nog maar één keer voorgehad zonder veel erg)

Ik denk dat hij schadegevoeliger is. Minder onderdelen waardoor goedkoper voor Tesla en sneller te assembleren maar als je met het puntje van je neus ergens iets raakt tijdens het parkeren bvb, kan je met de oude ofwel de voorste diffuser, ofwel de nose cone beschadigen. Beide gemakkelijk te vervangen. Bij de nieuwe zit je dan meteen met schade aan de hele bumper / neus.
 
Is het zo dat:

Early Adopter: Iemand die als 1 van de eersten mee doet.... een pionier :cool:
Early Adapter: Een apparaat waarmee je iets om kunt zetten (stroom oid?) wat pas net op de markt is?
Early Adaptor: Iemand die nadat iets initieel een success is, toch nog mee gaat doen? ;)

Ik zie toch regelmatig alle 3 de types voorbijkomen.... :p
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Dan nog even iets over de lader:

In het verleden had je keuze tussen enkel en dubbel.... (destijds nog even een probleem omdat in de VS de enkel 40A en de dubbel 2*40A was, waardoor we even met maar 3*13A of het dubbele daarvan hebben kunnen laden)
Nu heeft men in de VS voor zover ik begrepen heb de keuze tussen 48A (onze oude enkel) en 72A
Ik heb begrepen dat ik in de X standaard de 72A krijg (maar dan naar 3 fasen toe verdeeld, dus 3*24A), en daarmee dus automatisch de ge-upgrade enkele lader. Filosofie zou zijn dat er dan geen behoefte meer is aan een dubbele lader icm de SuCs en dest chargers... en dat ze die dan ook niet meer gaan leveren...

Ergo... ik verwacht dat de S geen duolader optie meer krijgt, maar dat ze allemaal wel standaard de 3*24A (ca 75km/u) lader aan boord zullen hebben in de EU.....

Indien niemand me voor is... zal ik dit komende zondag (mede dagtrippers, herinner me daaraan) even navragen bij de mystery guest ;)
 
Vandaag gezien in A'dam.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    335 KB · Views: 57
Ik werd vandaag door 'mijn' verkoper gebeld dat er een facelift MC Red in A'dam staat. Ga morgen even kijken, kan het niet laten. Heb ik bij mijn 5 nieuwe BMW's in 8 jaar tijd niet zo gehad. Tesla virus? Voel me weer een kind, heerlijk!
Ik vind de facelift er IRL beter uitzien dan ik op basis de plaatjes had verwacht. De slipstream velgen zijn ook mooi en lijken voldoende bescherming te bieden tegen een lichte aanvaring met een stoeprand.