Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facturen en betalingen superchargers

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik een supercharger gebruik, krijg ik een factuur van Tesla. Die factuur staat niet op mijn bedrijfsnaam. Dat is vervelend, maar daar kan ik nog mee leven als eenmanszaak (dan is de verplichting er niet dat de factuur aan mijn bedrijf gericht moet zijn).

In mijn account heb ik mijn zakelijke bankrekening gekoppeld. Tesla schrijft enkele dagen na het laden het bedrag via Adyen af. Er worden kenmerken genoemd als een Omschrijving en een Transactiereferentie, maar geen van die codes kan ik herleiden naar een factuurnummer of referentienummer. Het enige dat overeenkomt is het bedrag.
Hoe zit dit precies, en hoe kan ik de facturen matchen aan de afschrijvingen?
 
Als ik een supercharger gebruik, krijg ik een factuur van Tesla. Die factuur staat niet op mijn bedrijfsnaam. Dat is vervelend, maar daar kan ik nog mee leven als eenmanszaak (dan is de verplichting er niet dat de factuur aan mijn bedrijf gericht moet zijn).

In mijn account heb ik mijn zakelijke bankrekening gekoppeld. Tesla schrijft enkele dagen na het laden het bedrag via Adyen af. Er worden kenmerken genoemd als een Omschrijving en een Transactiereferentie, maar geen van die codes kan ik herleiden naar een factuurnummer of referentienummer. Het enige dat overeenkomt is het bedrag.
Hoe zit dit precies, en hoe kan ik de facturen matchen aan de afschrijvingen?

Puzzelen........ gaat hier gewoon op een hoop, boekhouder zoekt de bedragen bij elkaar, hebben ze nog niet goed geregeld bij Tesla.

Maar dat hebben meer bedrijven niet goed voor elkaar (elke maand moeten ze hier zoeken naar facturen om bedragen te kunnen herleiden), is ook afhankelijk van de betaalprovider en hoe ze de koppeling ingericht hebben.
 
Ik krijg helemaal geen factuur, maar er wordt wel afgeschreven van mijn credit card. In mijn account kan ik onder "geschiedenis" wel de laad sessies zien en per sessie een factuur downloaden, maar dat is natuurlijk zeer onhandig / omslachtig. Mail adres is goed ingesteld onder mijn account etc.

Hoe krijg ik één verzamelfactuur per maand?
 
Ik krijg helemaal geen factuur, maar er wordt wel afgeschreven van mijn credit card. In mijn account kan ik onder "geschiedenis" wel de laad sessies zien en per sessie een factuur downloaden, maar dat is natuurlijk zeer onhandig / omslachtig. Mail adres is goed ingesteld onder mijn account etc.

Hoe krijg ik één verzamelfactuur per maand?
Helaas, dat is er (nog) niet zover ik weet. Ik draai al die losse facturen uit, maar ik laad dan ook nauwelijks bij een Supercharger.
Evt. Kun je screenshot maken van de lijst met laadsessies, maar dan heb je alleen de totaalkosten, geen BTW.
 
Helaas, dat is er (nog) niet zover ik weet. Ik draai al die losse facturen uit, maar ik laad dan ook nauwelijks bij een Supercharger.
Evt. Kun je screenshot maken van de lijst met laadsessies, maar dan heb je alleen de totaalkosten, geen BTW.

In de help (Supercharging) staat het volgende:

Ik rijd in een auto van de zaak. Hoe kan mijn bedrijf betalen voor Supercharging?
Na 17 juni 2019 moet de bestuurder betalingsgegevens toevoegen in zijn/haar Tesla-account om het Supercharger-netwerk te kunnen blijven gebruiken. U kunt uw eigen betalingsgegevens gebruiken of uw bedrijf vragen om de zakelijke betalingsgegevens te verstrekken.

Indien nodig, kunt u aan het eind van iedere maand een Supercharger-kostendeclaratie downloaden uit uw Tesla-account.

I
k kan dit niet vinden in mijn account helaas.
 
  • Informative
Reactions: XanderB
staat bij geschiedenis

upload_2019-12-19_10-46-21.png
 
Ik heb helemaal geen facturen in mijn laadgeschiedenis. Wel een overzicht met bedragen maar dus geen facturen knopjes. Tesla zegt dat ze het gaan verhelpen, maar dat is ze nog niet gelukt..

Als je naar je geschiedenis gaat, kan je op elke laadsessie klikken, schuift er een detail open, en krijg je vervolgens een link "Bekijk rekening".

Bij mij staat er echter wel mijn privé naam op de facturen en niet de bedrijfsnaam.
 
  • Love
Reactions: Palus
Afhankelijk van welke browser ik gebruik,kan ik ook filteren welke periode ik wil afficheren.
Echter, dit werkt bij mij niet en hij “reset” de website altijd naar 31/12/1969.... hebben jullie dit ook?
Ik kan dus enkel maar het volledige overzicht afdrukken en dit wordt altijd maar groter...
 
Ik heb in mijn account een SEPA machtiging gegeven voor incasseren.

Na een tochtje Duitsland-Noorwegen-Zweden-Denemarken en weer naar huis zijn de Duitse sessies netjes afgeschreven. De Noorse en Zweedse staan echter nog als niet betaald, en de Deense staan er helemaal niet bij. Iemand anders hier ervaring mee?
 
Het is inderdaad erg vervelend dat je geen maandelijkse verzamelfactuur kunt downloaden.

Wat nog erger is, bij Europese laadsessies krijg je gewoon btw doorbelast. Dit zou ook niet moeten aangezien het intracommunautaire leveringen zijn binnen de EU.

Ik kan nergens in mijn account een btw nummer invullen. Slecht geregeld dit. In het all free supercharging tijdperk was het allemaal prima waarschijnlijk, maar nu moeten ze hier wel wat aan doen.