Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Faraday Future FF91

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht was de voorstelling van de eerste productie auto van Faraday Future, de FF91. Je kan die vinden op


en vanaf 15 min begint het ongeveer.

Ik heb de film nog niet helemaal gezien, dus ga nog geen uitspraken doen over wat ik ervan vind.
 
ben eens benieuwd waar ze binnen 1 jaar staan - hebben zeker niet het charisma van Tesla / Elon. Gelukkig kon een van de sprekers zelf klappen, anders was het maar pover.
Anyway.. is goed te zien dat er wat extra vuur aan de voeten van de traditionele constructeurs gelegd wordt... Voor de rest wordt ik niet speciaal wilt van FF
 
  • Like
Reactions: Frank C
ben eens benieuwd waar ze binnen 1 jaar staan - hebben zeker niet het charisma van Tesla / Elon. Gelukkig kon een van de sprekers zelf klappen, anders was het maar pover.
Anyway.. is goed te zien dat er wat extra vuur aan de voeten van de traditionele constructeurs gelegd wordt... Voor de rest wordt ik niet speciaal wilt van FF
Heb net dezelfde mening.
 
Is al heel wat over op internet te vinden.
Ik vond zelf dit filmpje wel leuk:
Camera's in plaats van zijspiegels in ieder geval.
Het model vind ik niet verkeerd (maar ook niet echt mooi); laten we maar eerst even afwachten wat de ervaringen worden met het blijkbaar beperkt aantal dat in eerste instantie wordt geproduceerd.
 
Heb het half bekeken, ziet er op zich wel leuk en geavanceerd uit.
Zoals verwacht toch gewone spiegels in plaats van camera's.

De Lidar puck die omhoog komt oogt wel vreemd. Ben toch zeer benieuwd hoe zo'n autonome wagen (in het algemeen) reageert in het verkeer.

Ik vermoed dat zodra autonome wagens echt een feit worden dat we een heel andere vormgeving gaan zien.
 
Ik vind het een geweldig concept met bijzondere specificaties. Er zal zeker een markt voor zijn. Enige dat mij tegenstaat is het uiterlijk. Ik vind deze FF91 erg niet mooi om het netjes te houden. Te hoog op de poten en eigenlijk (hoewel ik die wel mooi vind) uitgestrekte Volvo V40.

Meest onduidelijk is voor mij de noodzaak tot 13! radars. Iemand een idee waarom er zoveel nodig zijn, als ook een Lidar en 10 camera's gebruikt worden?
 
wat een afgang. Een groot deel van de presentatie richt zich op de prestaties. On track verslaan ze Tesla met 1 tiende van een seconde. We weten dat na de komende softwar update de Tesla ook een tiende sneller is. Daar zijn ze bij Faraday dan trots op, terwijl de auto nog helemaal niet bestaat.
En vervolgens de tijden van de acceleratie op het podium: applaus omdat hij 1/100e seconde sneller is dan de Tesla?
Ze maken zichzelf belachelijk zo.
(terwijl die auto best potentie heeft, maar slecht gepresenteerd).
 
Ik vind vooral dat die lidar op een rare positie staat. Hoe kan je een 360° view geven als je vooraan op de motorkap staat? Of straalt die door de cabine? Ik zag die Google auto's en overlaatst die Ford Fusion automous drive met een lidar op het dak. Maar het is wel een mooie manier om een lidar weg toveren.

Ook normaal dat er wat gepocht wordt tijdens zo'n demo. Ze moeten uiteindelijk toch nog alles bewijzen en reservaties van 4k$ binnenhalen.
 
Veel eye candy, weinig concreets. Ook "phase one" van de fabriek was af...laten ze alleen egalisatie van de grond zien...en de bouwtoekomst is zeer onzeker door geldgebrek.

Ook noemen ze dit al een productie auto, terwijl de eerste over twee jaar pas uit de fabriek komt...als deze er al komt.

Ook de cw waarde van 0.25 is absoluut niet opmerkelijk. De S en X hebben beide 0.24. En dit zijn in de basis auto's van 5 jaar oud. Verder zou de III een cw van rond de 0.20 moeten krijgen.

Een 130kWh accu? Met 200kW laden? Over twee jaar pas? Tegen die tijd heeft Tesla waarschijnlijk de nieuwe P100D style accupacks met de nieuwe 2170s erin. Ongetwijfeld ook hardwarematig geschikt voor SuC 3.0. Waarvan uit de tweat van Elon was op te maken dat 350kW kinderspeelgoed is.

Het is een leuke concept auto. Maar verder dan grote woorden komt het niet. Er worden geen plannen onthuld over de toekomst. Aantallen, kosten, etc. Ook niets over li ion cel productie en accu productie. Geen visie.

De specs lijken leuk, maar zijn over twee jaar waarschijnlijk achterhaald. Ze lopen zelfs in hun toekomst plannen achter op Tesla en ze kunnen behalve een donker interieur en een sprintje op de baan, niets laten zien van de auto.
 
Een 130kWh accu? Met 200kW laden? Over twee jaar pas? Tegen die tijd heeft Tesla waarschijnlijk de nieuwe P100D style accupacks met de nieuwe 2170s erin. Ongetwijfeld ook hardwarematig geschikt voor SuC 3.0. Waarvan uit de tweat van Elon was op te maken dat 350kW kinderspeelgoed is.

tweat??:rolleyes:

Ik zie nu meerdere keren langskomen dat sommigen denken dat Elon 350kw kinderspel vindt. Integendeel volgens mij, jullie vatten het tongue in cheek gehalte niet. Zoiets als dat je kind roept wel 20 oliebollen op te gaan eten en jij zegt: 20 maar?
 
  • Like
Reactions: FVO
Tja, veel meer gadgets kunnen er ook niet in, denk ik. Die poging is in ieder geval goed geslaagd. Ik hoop dat ze blijven bestaan, dit soort ambitie brengt OF zo'n bedrijf enorm vooruit, of het is crash & burn. En in alle gevallen valt er wat van te leren... :)

Qua uiterlijk: Smaken verschillen... Maar toch had ik qua vormgeving een beetje een dejá vu....

Is het een Multipla 2.0
upload_2017-1-5_13-32-6.png


Of is het een Avantime 2.0?

upload_2017-1-5_13-33-6.png
 
  • Funny
Reactions: S-19910