S-19910
Driving Model-S #19910
ik hou het op ofwel grootheidswaarzin van een gekke chinees, die Musk wil na-apen.
Ofwel een oplichterij; genre Quant.
Ofwel een oplichterij; genre Quant.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stiekem hoop ik toch dat ze de productie halen. Zie eigenlijk graag nieuwe automerken ontstaan om het allemaal wat spannend te houden.
tweat??
Ik zie nu meerdere keren langskomen dat sommigen denken dat Elon 350kw kinderspel vindt. Integendeel volgens mij, jullie vatten het tongue in cheek gehalte niet. Zoiets als dat je kind roept wel 20 oliebollen op te gaan eten en jij zegt: 20 maar?
Zal voortaan andere klinkers gebruiken . Of twitter-dingus klinkt ook wel aardig .
Verder doet Elon met dit soort dingen niet op die manier aan tongue in cheek. Momenteel vallen de diverse leveranciers over elkaar heen met maximale laadsnelheden voor hun laadoplossingen. Net nog Chargepoint die 400kW claimt.
Uiteindelijk gaat het erom hoe lang met welke snelheid de accu geladen kan worden. En Elon houdt er van om met humor nieuwe techniek aan te kondigen. Hij zit vol bravoure en de devil is in the details.
Dus ik denk dat het zeer aannemelijk is te stellen dat een superchager (de stack die twee stalls aanstuurt), maximaal 400-500kW kan leveren. Hoeveel een stall aan de auto kwijt kan is natuurlijk maar de vraag. Zou zomaar 250-300kW kunnen worden voor de grootste packs tegen die tijd (100kWh->120kWh?). En dan onder de 200kW wanneer de 50% is bereikt.
Wanneer Tesla minder dan zoiets levert, blijkt zijn opmerking inderdaad alleen maar een grapje...en dat zou voor het eerst zijn naar mijn mening. Zijn opmerkingen hebben altijd wel degelijk een serieuze belofte ingehouden.
3.5 jaar geleden heeft JB Straubel een interview gegeven waarin laden in 5-10 minuten door hem mogelijk werd geacht....maar niet binnen een jaar. In 2018 (of laat 2017) een SuC 3 event houden, lijkt me een prima planning. In 2018-2020 zou de uitrol hard kunnen gaan met de exploderende omzet van de III boven op de S en X.
Ofwel....die concepts van alle fabrikanten met alle beloftes zie ik tegen 2020 nog steeds niet voorlopen op Tesla. En ook al zit FF alles mee...het zal qua bruto marge en verkoopcijfers geen concurrent worden. Maar ik zit er graag naast .
Positieve insteek...kijk eens...kan ik nog lekker slapen straks ook .Ik ga jou @Hans Noordsij de tweede noemen met je positieve insteek Maar ben het helemaal eens en klinkt ook enigszins realistisch, als is dat voor mij erg lastig in te schatten.
Overigens interessant nieuws met nieuwe 400 kW chargers die gebruik maken van Tesla laadkabels: Chargepoint mysteriously shows a Tesla handle in their own charger in new promo video
Dit zijn naar mijn mening de lelijkste auto's ooit gemaakt.Tja, veel meer gadgets kunnen er ook niet in, denk ik. Die poging is in ieder geval goed geslaagd. Ik hoop dat ze blijven bestaan, dit soort ambitie brengt OF zo'n bedrijf enorm vooruit, of het is crash & burn. En in alle gevallen valt er wat van te leren...
Qua uiterlijk: Smaken verschillen... Maar toch had ik qua vormgeving een beetje een dejá vu....
Is het een Multipla 2.0
View attachment 209179
Of is het een Avantime 2.0?
View attachment 209180
Dit inderdaad, ik vind het zelf altijd wel aantrekkelijk als auto's namen hebben van gefrituurde snacks, zoals de Kia Picanto.Interessante wagen, maar hadden ze niet een wat mooiere naam kunnen bedenken? Effe een en negentig...
Interessante wagen, maar hadden ze niet een wat mooiere naam kunnen bedenken? Effe een en negentig...
Oeps, had ik dan toch beter geen aanbetaling kunnen doen?Nee nee nee, 91 staat voor het aantal Financiele Faillissementen die de chinese investeerder bij de onderaannemers heeft veroorzaakt:
Faraday Future Has Unpaid Bills, Faces Possible Work Stoppage At Nevada Factory
Interessante wagen, maar hadden ze niet een wat mooiere naam kunnen bedenken? Effe een en negentig...
Die had ik wel ingetypt, smileys van iphone werken niet? Goed begrepen in ieder geval dat die er had moeten staan...Ik mis een smiley achter je post, Maurice.
In december is de batterijcel productie in GF1 gestart. Ik zou wel eens willen zien hoe dat er in de praktijk uit ziet.