Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Faraday Future FF91

This site may earn commission on affiliate links.
tweat??:rolleyes:

Ik zie nu meerdere keren langskomen dat sommigen denken dat Elon 350kw kinderspel vindt. Integendeel volgens mij, jullie vatten het tongue in cheek gehalte niet. Zoiets als dat je kind roept wel 20 oliebollen op te gaan eten en jij zegt: 20 maar?

Zal voortaan andere klinkers gebruiken :). Of twitter-dingus klinkt ook wel aardig :D.

Verder doet Elon met dit soort dingen niet op die manier aan tongue in cheek. Momenteel vallen de diverse leveranciers over elkaar heen met maximale laadsnelheden voor hun laadoplossingen. Net nog Chargepoint die 400kW claimt.

Uiteindelijk gaat het erom hoe lang met welke snelheid de accu geladen kan worden. En Elon houdt er van om met humor nieuwe techniek aan te kondigen. Hij zit vol bravoure en de devil is in the details.

Dus ik denk dat het zeer aannemelijk is te stellen dat een superchager (de stack die twee stalls aanstuurt), maximaal 400-500kW kan leveren. Hoeveel een stall aan de auto kwijt kan is natuurlijk maar de vraag. Zou zomaar 250-300kW kunnen worden voor de grootste packs tegen die tijd (100kWh->120kWh?). En dan onder de 200kW wanneer de 50% is bereikt.

Wanneer Tesla minder dan zoiets levert, blijkt zijn opmerking inderdaad alleen maar een grapje...en dat zou voor het eerst zijn naar mijn mening. Zijn opmerkingen hebben altijd wel degelijk een serieuze belofte ingehouden.

3.5 jaar geleden heeft JB Straubel een interview gegeven waarin laden in 5-10 minuten door hem mogelijk werd geacht....maar niet binnen een jaar. In 2018 (of laat 2017) een SuC 3 event houden, lijkt me een prima planning. In 2018-2020 zou de uitrol hard kunnen gaan met de exploderende omzet van de III boven op de S en X.

Ofwel....die concepts van alle fabrikanten met alle beloftes zie ik tegen 2020 nog steeds niet voorlopen op Tesla. En ook al zit FF alles mee...het zal qua bruto marge en verkoopcijfers geen concurrent worden. Maar ik zit er graag naast ;).
 
Zal voortaan andere klinkers gebruiken :). Of twitter-dingus klinkt ook wel aardig :D.

Verder doet Elon met dit soort dingen niet op die manier aan tongue in cheek. Momenteel vallen de diverse leveranciers over elkaar heen met maximale laadsnelheden voor hun laadoplossingen. Net nog Chargepoint die 400kW claimt.

Uiteindelijk gaat het erom hoe lang met welke snelheid de accu geladen kan worden. En Elon houdt er van om met humor nieuwe techniek aan te kondigen. Hij zit vol bravoure en de devil is in the details.

Dus ik denk dat het zeer aannemelijk is te stellen dat een superchager (de stack die twee stalls aanstuurt), maximaal 400-500kW kan leveren. Hoeveel een stall aan de auto kwijt kan is natuurlijk maar de vraag. Zou zomaar 250-300kW kunnen worden voor de grootste packs tegen die tijd (100kWh->120kWh?). En dan onder de 200kW wanneer de 50% is bereikt.

Wanneer Tesla minder dan zoiets levert, blijkt zijn opmerking inderdaad alleen maar een grapje...en dat zou voor het eerst zijn naar mijn mening. Zijn opmerkingen hebben altijd wel degelijk een serieuze belofte ingehouden.

3.5 jaar geleden heeft JB Straubel een interview gegeven waarin laden in 5-10 minuten door hem mogelijk werd geacht....maar niet binnen een jaar. In 2018 (of laat 2017) een SuC 3 event houden, lijkt me een prima planning. In 2018-2020 zou de uitrol hard kunnen gaan met de exploderende omzet van de III boven op de S en X.

Ofwel....die concepts van alle fabrikanten met alle beloftes zie ik tegen 2020 nog steeds niet voorlopen op Tesla. En ook al zit FF alles mee...het zal qua bruto marge en verkoopcijfers geen concurrent worden. Maar ik zit er graag naast ;).

Ik ga jou @Hans Noordsij de tweede noemen met je positieve insteek ;) Maar ben het helemaal eens en klinkt ook enigszins realistisch, als is dat voor mij erg lastig in te schatten.

Overigens interessant nieuws met nieuwe 400 kW chargers die gebruik maken van Tesla laadkabels: Chargepoint mysteriously shows a Tesla handle in their own charger in new promo video
 
Ik ga jou @Hans Noordsij de tweede noemen met je positieve insteek ;) Maar ben het helemaal eens en klinkt ook enigszins realistisch, als is dat voor mij erg lastig in te schatten.

Overigens interessant nieuws met nieuwe 400 kW chargers die gebruik maken van Tesla laadkabels: Chargepoint mysteriously shows a Tesla handle in their own charger in new promo video
Positieve insteek...kijk eens...kan ik nog lekker slapen straks ook :D.

Die laadstations zijn voor bij bedrijven (tenminste...ze waren in het filmpje bij Adobe op bezoek blijkbaar). Het zou prima kunnen dat men daar wat minder vermogen levert, dan de net aangekondigde 400kW stations ;). Misschien hebben ze wat Tesla laadstations geript, of UMC's. Het zag er in ieder geval grappig uit.

Net op electrek gelezen dat Elon "zijn kruid droog" wil houden ten aanzien van de III. Ongetwijfeld gemeld met de voor hem kenmerkende twinkeling in de ogen.

FF zal binnenkort weer wat "chapters" gaan hypen. Misschien wel dat ze 1M auto's gaan bouwen in 2020. Hun aankondigingen zijn immers enorm. ;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Tja, veel meer gadgets kunnen er ook niet in, denk ik. Die poging is in ieder geval goed geslaagd. Ik hoop dat ze blijven bestaan, dit soort ambitie brengt OF zo'n bedrijf enorm vooruit, of het is crash & burn. En in alle gevallen valt er wat van te leren... :)

Qua uiterlijk: Smaken verschillen... Maar toch had ik qua vormgeving een beetje een dejá vu....

Is het een Multipla 2.0
View attachment 209179

Of is het een Avantime 2.0?

View attachment 209180
Dit zijn naar mijn mening de lelijkste auto's ooit gemaakt.
TrewUo.jpg
 
  • Funny
Reactions: redevries
Interessante wagen, maar hadden ze niet een wat mooiere naam kunnen bedenken? Effe een en negentig...

Eerder genoemde antwoorden zijn veel leuker, maar volgens mij is de werkelijke gedachte achter de naam dat Michael Faraday in 1791 is geboren. Je kunt er zelfs van maken dat de "17" is weggehaald en overeenkomt met 2017. Het jaar waarin de auto is aangekondigd.

Overigens had ik wel een gratis reservering willen maken, maar dat kan helaas nog niet officieel (vast wel via ip trucjes) voor Europeanen.
 
Ik ben niet echt te vinden voor de vormgeving, maar ze hebben wel een aantal leuke ideeën zoals de wielen die van vorm veranderen en een schermpje op B-stijl.

Daarnaast niets echt wereldschokkend nieuw alleen wat zaken verder uitgewerkt dan wat op dit moment bekend is bij Tesla. Maar die zijn natuurlijk achter de schermen ook al een stuk verder.

Ook het camera/radar/sonar/lidar-verhaal begint iets weg te krijgen van de megapixel race bij fototoestellen. Is meer echt altijd beter? Tesla zal wel erg goed doordacht dat ze autonoom kunnen rijden met de AP2.0-hardware. Daarom snap ik niet dat FF daar het dubbel van de hardware voor nodig heeft...

En als laatste ben ik wel echt benieuwd naar de prijszetting. We weten nu wat een S P100DL kost en FF91 gaat sneller/uitgebreider/meer capaciteit hebben, dus dan kan ik niet anders dan besluiten dat we losjes boven 200K EUR of USD zullen eindigen.

Afwachten maar van zodra ze meer nieuws bekend maken en het gaat een zeer interessant jaar worden, ook van Tesla en alle andere bedrijven die ermee bezig zijn... en stiekem hoop ik dat ze toch kunnen waarmaken wat ze hebben aangekondigd, want wat extra concurrentie kan nooit kwaad.
 
Waarom vallen jullie zo over deze tweets?
Schermafbeelding 2017-01-07 om 20.15.30.png
Schermafbeelding 2017-01-07 om 20.15.49.png


Is 350 echt zo veel? Ik heb afgelopen week weer een retourtje Oostenrijk gereden en ben nog steeds erg enthousiast over het SuC gemak maar heb onderweg wel zitten denken hoe het over pakweg 2 jaar zal zijn.

In december is de batterijcel productie in GF1 gestart. Ik zou wel eens willen zien hoe dat er in de praktijk uit ziet.

Die nieuwe cel is al te vinden in de huidige Powerwall en Powerpacks. Zonder overdrijven kunnen we vaststellen dat ze nagenoeg het dubbele presteren als de eerste versies. Dat belooft natuurlijk wat. Er zal ongetwijfeld ook een enorme verbetering zijn wat laadsnelheid (en ontlaadsnelheid) mogelijk zijn.
Ik verwacht (er had wellicht ook een draadje "2017 verwachtingen" geopend kunnen worden) dat het niet lang meer duurt of deze cellen zullen standaard in de auto's komen, wellicht lang voordat we het zelf weten. Softwarematig kunnen die de huidige versies simuleren.

De Supercharger versie 3 zal ongetwijfeld worden voorzien van een aantal Powerpacks die zich doorlopend vullen vanuit solar, wind en gewoon het net en dan zijn ze in staat om als er een auto komt, kortstondig een enorm vermogen af te geven om een batterijpack van een auto te vullen. Bij het bepalen van het aantal Powerpacks zal aansluiting worden gezocht bij het percentage van de tijd dat die SuC daadwerkelijk in gebruik is.
Voor het "net" betekent dit dat er waarschijnlijk niet eens een zwaardere aansluiting nodig is dan nu terwijl een veel groter aantal auto's geladen kan worden. Daarentegen zal de afname van het net veel meer gestabiliseerd worden dan nu wat niet het geval is met de andere aangekondigde laders die direct vanuit het net tappen.

Omdat zowel Solar, Powerpack als SuC stall DC zijn (alleen voor het aftappen van het net is een omvormer AC/DC nodig) komen de Powerpacks op de plaats waar nu de laders/omvormers staan. Voltage wordt waarschijnlijk hoger zodat de kabels niet (veel) dikker hoeven te zijn.

Voor wie bang is voor de afgifte van een zo groot vermogen door het Powerpack noem ik het feit dat al de allereerste batterijen in de S (P+) een (piek)vermogen van tegen de 400 Kw konden afgeven.

Zo bekeken is 350 Kw inderdaad niet zo heel veel en zal het aanzienlijk meer gaan worden.

Ik heb trouwens niet de verwachting dat mijn huidige auto daarvan zal kunnen profiteren. Dat zal voorbehouden zijn aan de nieuwe cellen.

Wat ik wel verwacht is dat men, omdat waarschijnlijk blijkt dat de huidige batterijen het kunnen hebben, de afname van het laadvermogen wat zal gaan uitstellen zodat langer een hoge laadsnelheid wordt vastgehouden. (Maar de wens is de vader van de gedachte)

Op deze manier kan men SuC's bouwen op plekken waar geen net is, zoals midden in de woestijn. Solar, Powerpacks en een Laadzuil doen de trick. Ook kunnen er door de gestabiliseerde afname van het net, de opslag in een Powerpack en dan een snelle afgifte aan de auto veel meer snellaadmogelijkheden komen, wellicht zelfs via een nieuwe powerpack in de eigen garage waarbij men gewoon 3 x 25A kan hebben. Maar dat zal geen 2017 meer zijn.

Overigens iedereen de beste wensen nog!