Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Features voor de toekomst

This site may earn commission on affiliate links.
Wat kan Tesla allemaal nog ontwikkelen, dat er echt toe gaat doen?
Ik zag net dat Aston Martin in zijn nieuwe hypercar de auto zelf verhoogt als de camera een drempel ziet. Lijkt mij goed te doen voor Tesla.
Een navigatiesysteem dat perfect werkt.
Eerder had ik al eens genoemd dat de camera's rondom 24/7 aan kunnen blijven om de dashcam overbodig te maken.
Wat nog meer?
 
De titel hier is "Features voor de toekomst" en net zo zeer, "wat willen we dat een ander ook heeft"...
Als de auto alles kan detecteren en het systeem is betrouwbaar, hoeven we al die informatie toch niet te zien.
Een goede koffiemachine lijkt me dan meer aan de orde.

Sorry hoor, wist niet dat de toekomst pas begint als de Tesla volledig autonoom is..
Hierboven worden ook het aanspringen van de stoelverwarming en goede werking van de navigatie genoemd. Ook niet bepaald high-tech, maar wel iets wat er nu nog niet is en dus in de toekomst wenselijk is.

Maar als we echt naar de toekomst gaan kijken dan graag een optie om modulair aan te schuiven in een rijtje Tesla's en zo ook energie te delen. Zo kunnen auto's die lang onderweg zijn aanhaken bij een auto wiens accu vol is maar geen lange rit voor de boeg heeft. Deze kan dan tijdens het rijden bijladen. Lijkt mij een goedkopere en effectievere oplossing dan inductieladen.
 
Kofferbak met voet kunnen openmaken.
Afwerking omhoog minder plastic.
Camera voor file parkeren zodat je de stoep goed kan zien.
Navi verbeteren.
In de huidige p100d al, stoel airco
NFC lader in de auto.
Hogere amp uit 12v plug
Groter bereik met koud weer


Verder voor de app:

Bij winterpakket ook mogelijkheid hebben om de ruiterwisser heaters aan te zetten.
Stoelverwarming aan kunnen zetten. En stuur.
Ramen open en dicht kunnen doen.
Tijd in kunnenstellen dat de voorverwarming begint.
Voorverwarming langer dan 30 min kunnen laten werken.

Kan er vast meer verzinnen.
 
Heb wel een paar suggesties van dingen die ik mis/anders had gewenst:

- Duidelijker dode hoek indicator
- Knipperlichten die bij autopilot gebruik pas gaan knipperen als de auto werkelijk van plan is van rijstrook te wisselen
- Slimme verlichting, die onthoud dat op een bepaalde weg 10 tunneltjes zitten en het dus zinloos is de verlichting uit te doen om het een halve seconde later weer aan te doen
- Makkelijker unlock van de chargeport bij type 2 kabel in plaats van 10 seconden klikken op de sleutel
- Gelijktijdig percentage als kilometer range weergeven in app en op schermen
- Laadniveau ook lager kunnen zetten dan 50% en kilometers kunnen gebruiken, zodat je bij een (dure) locatie kan kiezen voor 60 km range als je dat nodig heb om thuis te komen
- Audio terugkoppeling van scherm handelingen (zodat als je bijvoorbeeld de achterruit verwarming aanzet je niet nog een keer op het scherm hoeft te kijken of je raak klikte)
- Navigatie deel in het scherm achter het stuur ook rechts kunnen plaatsen en helemaal weg kunnen laten
 
  • Like
Reactions: MaH